آریا بانو

آخرين مطالب

بارانی ترین شهرهای جهان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بارانی ترین شهرهای جهان 8
٦٣٧
٠
لست سکند / تابستان است و خیلی از ما دلمان لک زده برای چند قطره باران! جالب است بدانید که در برخی کشورها، تقریبا در تمام طول سال، هوا بارانی است. بارش باران حس و حال خاصی به یک شهر می‌دهد؛ مانند شهرهای ادینبرو (Edinburgh) و بِرگن (Bergen) که بارش باران جلوه‌ای خاص برایشان به ارمغان می‌آورد. وقتی به شهر‌های بارانی سفر می‌کنید، همواره باید انتظار غافلگیری و بارش باران را داشته باشید، هرچند که از قبل برای حضور در روز‌هایی غیر بارانی برنامه‌ریزی کرده باشید. در قصد داریم چند شهر بارانی و دیدنی جهان را به شما معرفی کنیم.
برگن (Bergen)، نروژ (Norway)
برگن به دلیل قرار گرفتن در سواحل جنوبی نروژ یکی از گرم‌ترین مناطق این کشور محسوب می‌شود. با این‌ وجود، گرمای مناطق اسکاندیناوی اصلا آزاردهنده نیست. برگن را شهر باران می‌‎نامند، زیرا میانگین بارندگی سالانه این شهر حدود 2249 میلی‌متر است. باوجود بارانی بودن برگن، این شهر یکی از دیدنی‌ترین مناطق اروپاست. شهر کوچک برگن به‌عنوان دروازه مناطق غربی نروژ شناخته می‌شود. این شهر با وجود کوچک بودن، می‌تواند به‌ اندازه‌ی کافی شما را سرگرم کند. می‌توانید از بالای کوه‌های اولریکن (Ulriken) یا فلوین (Fløyen) که در نزدیکی این شهر قرار دارند چشم‌انداز‌هایی زیبا از بندر برگن، جلگه این منطقه و اقیانوس را مشاهده کنید.
هیلو (Hilo)، هاوایی (Hawaii)
بارش بارانِ شهر هیلو شوخی‌بردار نیست. متوسط بارندگی شهر هیلو که در قسمت شرقی جزیره هاوایی واقع‌ شده است، حدود 3302 میلی‌متر است. البته این بارش‌ها اغلب به‌صورت شبانه هستند و در طول روز مزاحمتی برای گردشگران ایجاد نمی‌کنند. همچنین به دلیل وزش باد‌های تجارتی (Trade winds، بادهایی که از مناطق استوایی پرفشار به‌سوی مناطق استوایی کم‌فشار می‌روند و به آن‌ها بادهای بسامان و باد‌های آلیزه نیز گفته می‌شود) آب‌وهوای هیلو نسبتا معتدل است. آبشار 128 متری آکاکا (Akaka) که یکی از معروف‌ترین آبشار‌های جزیره هاوایی است در چند کیلومتری شمالِ شهر قرار دارد. اگر برای گردش، قصد خروج از شهر را ندارید، می‌توانید به آبشار رینبو (Rainbow) بروید. این آبشار بر فراز یک غار جاری می‌شود.
کلن (Cologne)، آلمان (Germany)
کلن شهر زیبایی است که باوجود باران، دیدنی‌تر و جذاب‌تر هم می‌شود. بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک شمال اروپا در این شهر قرار دارد. کلن به‌طور متوسط 200 روز در سال بارش باران دارد و این موضوعی طبیعی در روند زندگی مردم این شهر محسوب می‌شود. صرف‌ نظر از آب‌ و هوای بارانیِ کلن، موزه شکلات، فواره شکلاتی و موزه هنرهای کاربردی (همراه با مجموعه جواهرات، مبلمان، اسلحه و معماری قرون‌ وسطایی) این شهر بسیار مشهور هستند و بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. اگر خوش‌شانس باشید و روزهای آفتابی کلن را تجربه کنید، می‌توانید از تله‌کابین رودخانه راین نیز لذت ببرید. همچنین می‌توانید از مناظر، رستوران‌ها و کافه‌های اشتادگارتن (Stadtgarten، به معنی پارک شهر) دیدن کنید.
اگر در تعطیلات کریسمس از کلن بازدید می‌کنید، بازار کریسمس این شهر یکی از بهترین بازار‌های کریسمس جهان است که بازدید از آن می‌تواند برای شما جذاب باشد.
پورتلند (Portland)، اورگن (Oregon)
شهر پورتلند ایالت اورگن ایالات‌متحده آمریکا یکی از شهرهای بارانی این کشور محسوب می‌شود. تقریبا 156 روز از سال در پورتلند بارندگی وجود دارد. البته خوشبختانه باران پورتلند مانعی برای گردشگری و بازدید از جاذبه‌های آن به‌حساب نمی‌آید. اگر کودکانتان در سفر به پورتلند همراه شما هستند، پارک تفریحی اوکس (Oaks) بهترین گزینه شما به‌ حساب می‌آید. این پارک 44 هکتاری در جنوب شهر اورگن واقع شده است و شامل یک زمین اسکیت فضای باز و یک زمین اسکیت سرپوشیده است. ادعا می‌شود پورتلند بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مستقل جهان را دارد که با مساحت حدود 20726 مترمربع مکان مناسبی برای عشاق کتاب و کتاب‌خوانی است. این مجموعه یک کافی‌شاپ و 9 اتاق که با رنگ‌های مختلف کدبندی شده‌اند را برای بازدید‌کنندگان خود فراهم کرده‌ است.
روتردام (Rotterdam)، هلند (Netherlands)
ممکن است زیر بارش باران روتردام اذیت نشوید ولی احتمالا از شلوغی‌های این شهر کمی کلافه خواهید شد. بندر روتردام بزرگ‌ترین بندر اروپاست و به‌طور متوسط سالانه 838 میلی‌متر بارش باران دارد. البته زمان تماشای فرهنگ زنده و معماری منحصربه‌فرد روتردام، آسمان ابری آن را فراموش خواهید کرد. بسیاری از ساختمان‌های روتردام به دلیل خسارت‌های جنگ جهانی دوم مورد بازسازی گسترده‌ قرار گرفته‌اند، به همین دلیل روتردام نسبت به آمستردام (Amsterdam) مدرن‌تر به نظر می‌رسد و به‌نوعی سبک معماری قدیمی و معاصر آن باهم آمیخته ‌شده‌اند. زمان بازدید از این شهر احتمالا مارکت هال (Market Hall) اولین جایی است که شما خواهید رفت.
مارکت هال در سال 2009 و شبیه یک نیم‌ دایره‌ی خاکستری ساخته‌ شده است. اگر به غذا و نوشیدنی‌های سنتی علاقه‌مند هستید، مارکت هال بهترین مکان برای تهیه آن‌هاست.
ادینبرو (Edinburgh)، اسکاتلند (Scotland)
در ادینبرو آن‌قدر خورشید کم دیده می‌شود که زمان ظاهر شدن آن مردم هیجان‌زده می‌شوند. هوای ادینبرو به‌طور متوسط 191 روز از سال بارانی است. معماری‌های‌ گوتیک، قرون‌ وسطایی و گرجی ادینبرو هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. شهری قدیمی که از ساختمان‌های سنگی دلربا تشکیل‌شده است و قلعه ادینبرو پیشتاز این موضوع محسوب می‌شود. هوا چه بارانی باشد و چه آفتابی، بهترین چشم‌انداز ادینبرو از کالتون هیل (Calton Hill) قابل‌ مشاهده است. در این منطقه، شما چشم‌انداز زیبایی را از شهر جدید، شهر قدیمی، قلعه ادینبرو و صندلی آرتور خواهید داشت.‌ اگر به دنبال کمی فعالیت بدنی هستید، می‌توانید از یکی از مسیر‌های منتهی به صندلی آرتور برای صعود استفاده کنید. بهترین قسمت این کار، چشم‌انداز زیبایی است که در پایان مسیر آن، به‌ عنوان پاداش مشاهده می‌کنید.
نیو اورلیانز (New Orleans)، لوئیزیانا (Louisiana)
شهر نیو اورلیانز با میانگین بارش سالانه 1625 میلی‌متر به‌عنوان یک شهر بارانی شناخته می‌شود. این شهر 59 روز از سال بارانی است و از این‌ جهت سومین شهر ایالات‌متحده آمریکا به‌ حساب می‌آید؛ اما با این‌وجود، نیو اورلیانز مقصدی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود. بازدید از محله‌ی فرانسوی‌های نیو اورلیانز برای کسانی که اولین بار به این شهر سفر می‌کنند ضروری است. این محله، نمایش فرهنگی بی‌نظیری را همراه با خیابان‌های قدیمی، گالری‌ها و رستوران‌هایش برای گردشگران به همراه دارد. همچنین حتما از قبرستان شماره‌ 1 سنت‌لویس دیدن کنید. با توجه به رطوبت زیاد خاک نیو اورلیانز، اجساد این قبرستان زیر زمین دفن نشده‌اند و در تابوت خانه‌هایی سنگی نگهداری می‌شوند. اگر بازدید از قبرستان با سلیقه شما جور در نمی‌آید، می‌توانید از محله بای‌واتر (Bywater) که در نزدیکی آن واقع‌ شده است دیدن کنید. نقاشی‌های دیواری این منطقه حتی در صورت بارانی بودن، هوا برای شما جذاب خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/189076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود

مقصد غیرمنتظره رادامل فالکائو

گزینه بایرن با استون‌ویلا تمدید کرد

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

ماجرای «ساجده، مهلا» در صداگذاری‌های جواد خواجوی

گناه فرشته؛ چرخه‌ای بی‌پایان از انتقام و تباهی

آنونس رسمی «مست عشق» در آستانه اکران

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

نفخ زیاد می کنید؟ به هیچ وجه لب به این غذاها نزنید

کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر

اجرای قطعه «پائیز در برگها گم بود» ساخته استاد فریبرز لاچینی

دستگیری اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت!

آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های سیل‌زده

حرم امام رضا (ع) در گذر زمان

طبیعت دشت لاله‌های واژگون

سخن بزرگان/ دلیل آشوب ها و نابسامانی های روزگار ما

ویدئویی جالب از درگیری بین اردک و گربه

طرز تهیه ذرت آب پز با سس کره‌ای

این ترکیب مزش بهشتیه

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

ستاره 21 ساله یوونتوس در رادار الاتحاد

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

دیالوگی که آغاز بازیگری مریم کاویانی بود

اتفاقات عجیبی که در مهمانی لاکچری افتاد!

ابراز عشق سلمان رو شیشه مینی بوس!

«خاطره ها» را با صدای مرتضی پاشایی گوش دهید

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

برخورد دو تریلی با هم!

جوانمردی امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در جنگ ها

کوکو تن ماهی؛ سریع، راحت و خوشمزه

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

توصیه به خانم‌ها؛ با خنده به استقبال مرد‌ها بروید

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر