آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

کمبودی در داروهای اعصاب و روان نداریم/ تابلوهای معابر تهران کدگذاری شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "جزئیات قانون جدید مدیریت بحران کشور، پاسخ سازمان غذا و دارو به کمبود داروهای اعصاب و روان، شرط افزایش حقوق معلمان تمام‌وقت دبیرستانی، درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است، آمادگی 160 پایگاه‌ برای دریافت کمک‌های مردمی در «جشن عاطفه‌ها»، جامعه سالانه با حدود 100 هزار «فرزند طلاق» مواجه می‌شود، کنترل آمبولانس‌های دولتی با سامانه AMS و تابلوهای معابر تهران کدگذاری شد" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
جزئیات قانون جدید مدیریت بحران کشور/ تکلیف متولی بحران تهران روشن شد
محمد فرید لطیفی، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ویژگی‌های جدید قانون مدیریت بحران کشور را که روز گذشته از سوی رییس مجلس شورای اسلامی برای اجرا به رییس جمهور ابلاغ شد، تشریح کرد.
وی همچنین در مورد اینکه آیا تغییری در وضعیت مدیریت بحران تهران نیز ایجاد می‌شود یا خیر؟ گفت: در قانون قبلی مسئولیت مدیریت بحران در شهر تهران بر عهده شهردار بود اما در این قانون مسئولیت شرایط بحرانی در تهران بر عهده وزیر کشور گذاشته شده است و به تکلیف مدیریت بحران تهران در این زمینه نیز روشن شد.
پاسخ سازمان غذا و دارو به کمبود داروهای اعصاب و روان
دکتر مهرعلیان، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن پاسخ به برخی اخبار مبنی بر کمبود داروهای اعصاب و روان گفت: داروی این بیماران به‌ میزان نیاز تأمین‌ شده و بیماران نگرانی از این بابت نداشته باشند.
ارسال نظر محیط زیست برای تکمیل لایحه مقابله با حیوان‌آزاری
حمید ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه مقابله با حیوان‌آزاری در معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود البته معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست هم نظرات تخصصی خود را درباره این لایحه ارائه داده است.
ظهرابی تاکید کرد که به دنبال پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری در تیرماه امسال مبنی بر تهیه لایحه‌ای جامع برای مقابله با حیوان‌آزاری، در سازمان حفاظت محیط زیست جلسه‌ای با حضور نمایندگان معاونت طبیعی و دفتر حقوقی برگزار شد و معاونت طبیعی نظرات تخصصی و فنی خود را در ارتباط با لایحه مقاله با حیوان‌آزاری در اختیار دفتر حقوقی قرار داد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
دستگیری 670 سارق و مالخر و کشف اموالی به ارزش 9.5 میلیارد تومان
سردار رحیمی، رییس پلیس پایتخت از دستگیری 6٧٣ سارق و مالخر در بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد خبر داد.
وی در ادامه از کشف 8474 فقره از اموال شهروندان طی این طرح خبر داد و گفت: ٩٣4 پرونده طی این طرح تشکیل شد و در مجموع ٢١ باند سارق و مالخر منهدم شدند. پلیس بر اساس الگویی که برای این طرح تعریف کرده بود به 6٣ درصد اهداف پیش‌بینی شده خود دست پیدا کرده است.
جوابیه یک محیط‌بان به اظهارات رئیس محیط زیست درباره باند فساد و تخلف در فیروزکوه
به دنبال اظهار نظر اخیر رئیس سازمان محیط زیست در مورد تشکیل شبکه فساد و تخلف از سوی یکی از محیط‌بانان و خانواده‌اش، این محیط‌بان خواستار انتشار اسناد سازمان محیط زیست مبنی بر فساد این افراد شد.
نقی‌میرزاکریمی محیط‌بان استان تهران و فرمانده سابق یگان محیط زیست با ارسال جوابیه‌ای به ایسنا از عیسی کلانتری درخواست کرد که منظور از «شبکه فساد» را که به وی و خانواده‌اش نسبت داده شده را توضیح دهند و شفاف کنند که این فساد در کدام هیأت رسیدگی به تخلفات اداری یا کدام دادگاه اثبات شده است؟.
با گلایه‌ از تجمعات و تحصن‌ فرهنگیان برای پیگیری مطالبات عنوان شد
شرط افزایش حقوق معلمان تمام‌وقت دبیرستانی؛ دریافت 12ماه حقوق به ‌جای 9 ماه
علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گر بخواهیم دستاوردهای دو سال اخیر وزارتخانه را مرور کنیم، مهمترین آنها این است که تلاش کردیم گفتمان توسعه را در آموزش و پرورش شکل دهیم و برای حل آن گام‌هایی برداریم گفت: متاسفانه علی رغم همه تاکیدات و نگاه‌های موجود، به گفتمان مشخصی از توسعه نرسیده‌ایم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به طراحی و تدوین طرح معلم تمام وقت اشاره کرد و گفت: درست است که طرح معلمین تمام وقت منتقدین زیادی دارد ولی تا کنون 105 هزار درخواست برای ورود معلمان به طرح تمام وقت ثبت شده است. کار بزرگی که انجام شد این بود که آیتم جدیدی به حکم حقوقی معلمان تحت عنوان «فوق‌العاده ویژه» اضافه کردیم. آیتم‌ها طبق فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌شود و تعریف آیتم جدید کار سختی است. در این طرح هر معلم اگر به صورت داوطلبانه شش ساعت به ساعت موظفی‌اش بیافزاید، حدود 570 هزار تومان به حکمش اضافه می‌شود و به جای 9 ماه، 12 ماه سال به صورت منظم دریافتی دارد.این طرح برای معلمان دوره متوسطه است.
درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است
دکتر نجفی‌خواه، رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است گفت: مالیات گرفتن از هیچ صنفی منوط به داشتن یا نداشتن کارتخوان نیست و پزشکان هم برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند.
رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت این را هم گفت که طبق برنامه ششم عوارض بر کالاها و خدمات آسیب‌رسان باید وضع شود اما می‌بینیم که این عوارض فقط بر روی چند قلم کالا مانند چیپس، پفک و سیگار گرفته می‌شود. در حالی که مصادیق کالاها و خدمات آسیب‌رسان بسیار زیاد هستند که باید از آن‌ها عوارض گرفته شود و در این صورت در حوزه سلامت منابع پایدار ایجاد می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد
آمادگی 160 پایگاه‌ برای دریافت کمک‌های مردمی در «جشن عاطفه‌ها»
حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در هفتم شهریورماه و اجرای مرحله دوم این جشن در 10 مهر و در مدارس گفت: 160 پایگاه در استان تهران آماده دریافت کمک‌های مردمی برای جشن عاطفه‌ها هستند.
وی ضمن تشریح اقلام مورد نیاز دانش آموزان نیازمند برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز توضیح داد: کیف، کفش، پوشاک، نوشت افزار، هزینه کتاب و ثبت نام از مهترین نیازهای دانش آموزان است که در قالب بسته‌های حمایتی و به ارزش چهار میلیون ریال آماده و بین دانش آموزان توزیع می‌شود.
وام ازدواج و گره تضامین بانکی؛ شکایات را در سامانه بانک مرکزی ثبت کنید
درحالی که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای در تیرماه امسال به شبکه بانکی ابلاغ کرد که به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه سال 1396 است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده‌اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است که هنوز این امر محقق نشده است.
محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ربیعی هم در جلسه مذکور موضع دولت را در این خصوص مطرح و اعلام کردند که هرکسی که در این خصوص شکایتی دارد، شکایت خود را روی سایت بانک مرکزی ثبت کند تا با این موضوع برخورد شود. با این حال همچنان بسیاری از بانک ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند و مشکل همچنان وجود دارد.
جامعه سالانه با حدود 100 هزار «فرزند طلاق» مواجه می‌شود
مهرشاد شبابی، مدیر کلینیک حقوقی زنان و خانواده کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه از تیر ماه سال گذشته تا تیر ماه امسال 175 هزار و 614 مورد طلاق رخ داده است، گفت: طبق تحقیقات متعددی که صورت گرفته 47 درصد این طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد و اگر بگوئیم این 47 درصد دارای فرزند نیستند و 53 درصد دیگر زوج‌هایی که طلاق می‌گیرند به طور متوسط یک یا دو فرزند داشته باشند، جامعه با سالانه حدود یکصد هزار فرزند طلاق، بطور تخمینی مواجه خواهد شد.
رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد
کنترل آمبولانس‌های دولتی با سامانه AMS / اعلام شکایت‌های اورژانسی و آمبولانسی به 190
دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت ارتقای خدمات اورژانسی، از راه‌اندازی سامانه AMS خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه تمام آمبولانس‌های دولتی را کنترل می‌کنیم و می‌دانیم که آمبولانس کجاست و چه ماموریتی را انجام می‌دهد.
وی درباره زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومان نیز گفت: در حال حاضر زمان رسیدن‌ اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان در شهرهای کوچک از 13 دقیقه به هفت تا 9 دقیقه، در شهرهای بزرگی چون تهران از 38 دقیقه به 13 دقیقه، در جاده‌ها از 20 دقیقه به 15 دقیقه و در جاده‌های روستایی از 40 دقیقه به 20 تا 25 دقیقه رسیده‌ایم.
چاپخانه دولتی به سازمان ثبت احوال وعده داد
تحویل 9 میلیون بدنه کارت ملی هوشمند تا پایان سال
سیف‌الله ابوترابی،‌ سخنگوی سازمان ثبت‌احوال ضمن اشاره به اینکه بیش از 84درصد جمعیت واجد شرایط کشور برای دریافت کارت ملی هوشمندشان تکمیل ثبت‌ نام انجام داده‌اند،از وعده چاپخانه دولتی برای تحویل 9میلیون بدنه کارت تا پایان سال خبر داد.
وی با اشاره به اینکه کلیه افراد بالای 15 سال ایرانی ملزم به دریافت کارت ملی هوشمند هستند،اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بین 6 تا 8 میلیون نفر هنوز جهت تکمیل ثبت‌ نام کارت ملی هوشمندشان مراجعه نکرده‌اند.
تابلوهای معابر تهران کدگذاری شد + جزئیات و جدول کدها
معاون اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهر تهران در مورد کدگذاری تابلوهای شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
مهندس صفی‌الله عبدی در مورد جزییات تخصیص کد به معابر بزرگراهی و شریانی با بیان این‌که کدگذاری معابر بزرگراهی با اعداد دو رقمی و معابر شریانی با اعداد سه رقمی مشخص می‌شود، ادامه داد: در هر دو حالت عدد یگان کد، بیانگر شماره نوار است و معابر شمالی – جنوبی دارای کد فرد و معابر شرقی – غربی دارای کد زوج می‌باشند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
7 ماده مغذی برای مقابله با استرس
شرط افزایش حقوق معلمان تمام‌وقت دبیرستانی؛ دریافت 12ماه حقوق به ‌جای 9 ماه
تابلوهای معابر تهران کدگذاری شد + جزئیات و جدول کدها
فعالیت 40 هزار پزشک در شغل غیرپزشکی/ پس‌گرفتن شکایات وزارت بهداشت از رسانه‌ها
مصرف پروتئین گیاهی عمر را طولانی می‌کند
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/190567/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید