آریا بانو

آخرين مطالب

چرا همه عاشق نمی شوند؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چرا همه عاشق نمی شوند؟
٧٥
٠
هنر زندگی/ آیا تا به حال درباره 7 راز عشق چیزی شنیده‌اید؟ عشق یکی از عمیق‌ترین و قوی‌ترین احساسات بشری است که می‌تواند اثر نیرومندی بر زندگی افراد بگذارد. اگر عشق بر پایه‌های درستی شکل بگیرد، می‌تواند نجات بخش باشد و سلامت روان را ارتقا دهد. برای آنکه بیشتر با مفهوم عشق و ملزومات آن آشنا شوید در این مقاله به هفت اصل به عنوان 7 راز عشق اشاره خواهیم کرد. برای اطلاع از این اصول تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
7 راز عشق کدام اند؟
یک عشق کامل ممکن است از دید افراد مختلف متفاوت باشد. اما به طور کلی برای آنکه عشقی ثمربخش را تجربه کنید و رابطه ای بلند مدت داشته باشید، رعایت برخی نکات و اصول بسیار کمک کننده هستند. در ادامه به 7 راز عشق اشاره خواهیم کرد.
7 راز عشق | قدم اول آموختن تعهد
یکی از مهم‌ترین اصول رابطه عاشقانه بادوام این است که شما در گام اول بتوانید تعهد به رابطه و فرد مقابل را بیاموزید، به پیمانی که در رابطه خود می‌بندید وفادار باشید و قدر آن را بدانید. عدم رعایت تعهد از جانب هریک از طرفین به ریشه‌های اصلی عشق صدمه خواهد زد. چرا که اعتماد را از بین می‌برد و هیجانات منفی بسیاری در فرد مقابل برمی انگیزد. گاهی اوقات امکان ترمیم رابطه در صورت زیر پا گذاشتن تعهد برای همیشه از بین می‌رود پس لازم است که این مورد را جدی بگیرید و از همان ابتدا در مورد حساسیت‌ها و خط قرمزهای خود با شریکتان صحبت کنید.
برقراری ارتباط مؤثر
بسیاری از افراد با وجود احساسات مثبتی که نسبت به یکدیگر دارند نمی‌توانند در رابطه خوب پیش بروند و در این راه با شکست مواجه می‌شوند. خیلی از اوقات دلیل این موضوع این است که افراد روش‌های برقراری ارتباط مؤثر را نمی‌دانند. برای مثال ارتباط کلامی کافی با یکدیگر ندارند و مسائل و مشکلات خود را از طریق گفتگو پیش نمی‌برند. ناتوانی در برقراری ارتباط کلامی مناسب می‌تواند ریشه بسیاری از اختلافات و تعارضات در آینده باشد. در یک رابطه سالم طرفین باید بتوانند در فضایی صمیمانه و عاری از قضاوت احساسات مثبت و منفی خود را با یکدیگر در میان بگذارند و درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند.
7 راز عشق | رابطه جنسی مناسب
عقاید و باورهای متضاد و گوناگونی در مورد نقش رابطه جنسی در عشق وجود دارد بسیاری از افراد عشق را جدا از رابطه جنسی می‌بینند و برخی دیگر به طور افراطی به آن می‌پردازند. اما حقیقت این است که رابطه جنسی بخشی از عشق و یک رابطه سالم است و البته همه آن نیست. برای آنکه عشقتان در طول زندگی مشترک پایدار باقی بماند، باید به این بخش از زندگی‌تان نیز توجه کنید و آن را جدی بگیرید.
توجه داشته باشید که رابطه جنسی تنها یک عمل جسمانی نیست بلکه نیازمند شناخت کافی از روحیات و ویژگی جسمانی فرد مقابل است. هم‌چنین تا زمانی که شما در ارتباط عاطفی مشکل داشته باشید در رابطه جنسی نیز نمی‌توانید آن طور که باید لذت ببرید.
برای آنکه بتوانید رابطه‌ای لذت بخش و سرشار از عشق و آرامش داشته باشید، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. خواندن کتاب‌های آموزشی، شرکت در کارگاه‌های مربوطه و مراجعه به روانشناس در این زمینه بسیار کمک کننده هستند.
احترام به تفاوت‌ها
یک رابطه عاشقانه سالم به معنای بودن در کنار فردی نیست که کاملاً به شما شبیه است بلکه به این معناست که بتوانید با وجود همه تفاوت‌ها یکدیگر را بپذیرید و درک متقابلی از یکدیگر داشته باشید. البته این امر در عمل بسیار سخت است و تنها کسانی که ذهنی منعطف دارند از پس آن بر می‌آیند. احترام به تفاوت‌ها باعث می‌شود که افراد در رابطه بتوانند بیشتر خود واقعی‌شان را ابراز کنند و کم‌تر پشت نقاب‌های روزمره مخفی شوند.

صداقت در رابطه
صداقت بدون شک یکی از پایه‌های اصلی رابطه عاشقانه است. چرا که صداقت شکل دهنده مفهوم اعتماد است و هر رابطه‌ای بر اساس اعتماد شکل می‌گیرد. اگر اعتماد خدشه‌دار شود کلیت ارتباط زیر سؤال می‌رود. به همین دلیل است که دروغ‌گویی حتی دروغ‌های کوچک می‌تواند منجر به فروپاشی رابطه شود.
داشتن تصورات واقع بینانه
هرچقدر که تصویر شما از عشق به واقعیت نزدیک باشد احتمال بقای احساس شما بیشتر است. در حقیقت بسیاری از ما تصوراتی ایده آل از عشق می‌سازیم که باعث می‌شود در مواجهه با آن شکست بخوریم. همواره به یاد داشته باشید که مشکلات و تعارضات بخشی از زندگی و روابط انسانی هستند. در نتیجه هرگز نمی‌توانیم رابطه‌ای را عاری از این مسائل تصور کنیم. تلاش کنید به جای داشتن ایده آل‌های کمال گرانه، مشکلات را پیش بینی کنید و بر حل آن‌ها متمرکز شوید.
عشق همراه با شناخت
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عشق با منطق در تضاد است و یک رابطه عاشقانه ایده آل را مبتنی بر هیجانات صرف می‌پندارند. در حالی که این یک باور رایج و غلط است. کسب شناخت از یکدیگر، آگاهی از عقاید یکدیگر و کمک گرفتن از منطق نه تنها رابطه عاشقانه را خشک و بی‌عاطفه نمی‌کند، بلکه احساسات مثبت را نیز تقویت می‌کند. چرا که شما در این راه کسی را پیدا می‌کنید که دنیا را از دریچه مشابه با چشمان شما می‌بیند و در نتیجه می‌تواند درک متقابلی از شما داشته باشد. برای آنکه بتوانید به شناخت واقعی‌تری از یکدیگر دست پیدا کنید مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج بسیار یاری رسان خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/191105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود