آریا بانو

آخرين مطالب

کلاهبرداری از رویای کودکان اُتیسم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
کلاهبرداری از رویای کودکان اُتیسم
k ١.٦
٠
ایرنا / مادر دلشکسته کودک فلج مغزی، گویی کور سوی امیدی دید وقتی که مربی فرزندش گفت، «دسته جمعی همراه با دیگر خانواده های دارای فرزندان سندرم داون، فلج مغزی و اُتیسم می خواهیم به پابوس امام رضا (ع) برویم و شفای کودکمان را از آن امام همام بخواهیم» اما خبر نداشت که این سفر رویایی بیش نیست.
ماجرا از آنجا شروع شد که فردی که خود را مدیر تورهای مسافرتی معرفی کرده بود به مربی کودکان اُتیسم، برگزاری تور زیارتی سفر مشهد برای خانواده های دارای فرزندان سندرم داون، فلج مغزی و اُتیسم را پیشنهاد داد و نیت خود را اینگونه بیان کرد که می خواهد در ثواب زیارت آنها شریک باشد.
این فرد، 4 روز سفر با هواپیما و اسکان در هتلی نزدیک حرم مطهر رضوی را وعده داده بود تا خانواده ها و بچه های ناتوان بتوانند در این چند روز راحت به زیارت بروند.
170 پدر و مادر و فرزندانشان هر نفر 300 هزار تومان برای این سفر پرداخت کرده بودند که در مجموع 50 میلیون تومان هزینه سفر این مسافران بود که در مرحله اول حدود 36 میلیون تومان به حساب شخصی مدیر تور واریز شده بود و علاوه بر آن، خانواده هایی که از ثبت نام در این تور جا مانده بودند هم بعد از تشکیل یک گروه در تلگرام و برقراری ارتباط با این فرد، بدون قرارداد و تنها مبتنی بر اعتماد حدود 30 میلیون تومان به حسابی که اعلام کرده بود، پول واریز کردند.
امروز و فردا کردن هایش باعث شد تا مربی کودکان و خانواده های آنان نسبت به وعده و وعیدهای این فرد مشکوک شوند؛ ‌با پیگیری هایی که داشتند متوجه شدند که بلیط هواپیما و هتل رزرو نشده است.
مسافران با مراجعه مکرر به دفتری که فقط با یک کارمند در طبقه چهارم یک مرکز خرید در حوالی صادقیه قرار داشت و به نظر می رسید که در حال نقل مکان است، نتوانستند مدیر را پیدا کنند و تماس های پی در پی و پیام های خانواده ها در گروه تلگرام هم پاسخگو نبود تا اینکه تلفنی به مربی کودکان گفته بود که برنامه سفر تغییر کرده است و به زودی تاریخ جدید اعلام خواهد شد و در پاسخ به مربی که درخواست استرداد پول های مسافران را داشت، گفته بود که پول ها هزینه شده است و هر زمان که صلاح بدانم پول ها را برمی گردانم.
بعد از این پاسخ بود که مربی با مراجعه به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و طرح شکایت متوجه شد که این فرد عضو انجمن نیست همچنین مجوز فعالیت از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی هم ندارد.
این پیگیری ها باعث نگرانی او و خانواده های امیدواری شد که همچنان منتظر سفر بودند و فکر می کردند شاید به دلیل ترافیک سفرهای تابستانی تغییر زمان سفر عادی است و اصلا تصور نمی کردند فردی بتواند پول هایی که هزینه داروی بچه ها بود، اینطور بلاتکلیف بگذارد.
بعد از آن نیز مربی کودکان به عنوان نماینده طرف قرارداد با این تور مسافرتی به دادسرا مراجعه و طرح شکایت کرد که زمان مراجعه در قسمت کپی جلوی در دادسرا به او گفته شده بود امروز شما نفر شصت و هشتم هستید که از این فرد شکایت می کنید همچنین بر اساس جستجوی نام مدیر تور در اینترنت متوجه شده بود که این فرد در سال 96 نیز به جرم کلاهبرداری و جعل در تورهای داخلی یک آپانس هواپیمایی، پرونده ای در دادگاه داشته است.
پس از آن، مربی کودکان همچنان برای بازگرداندن پول خانواده های کودکان بیمار اصرار داشت و با تماس های مکرر و با این ترفند که می خواهد مسئول انجمن دیگری برای سفر معرفی کند، توانست با مدیر تور قرار ملاقات بگذارد و از سویی دیگر با طرح شکایت در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و هماهنگی گشت مشترک تعزیرات حکومتی به دفتر تور مسافرتی مراجعه کردند.
این فرد هیچ مدرک و مجوزی برای فعالیت نداشت و اظهار کرد که در حال اخذ مجوزهای لازم است اما چون فرایند دریافت مجوزها زمان بر است به همین دلیل اکنون بدون مجوز خدمات ارائه می دهد.
قاضی او را مکلف و موظف به استرداد عین مبلغ دریافتی کرد اما وی در مورد فسخ قرارداد و بازگرداندن پول های مسافران گفت که 72 ساعت کاری زمان لازم دارد و با توافق طرف قرارداد سفته ای به مبلغ 50 میلیون تومان به مربی کودکان داد تا تضمینی برای برگشت پول ها ظرف سه روز بعد باشد.
اکنون بیش از یک هفته از موعد پرداخت سفته می گذرد اما این فرد متواری است و پرونده در دادسرای ناحیه دو سعادت آباد در حال پیگیری است.
هر چند در این ماجرا مربی کودکان اُتیسم خود را سرزنش می کند و خود را مقصر این اتفاق می داند اما واقعیت آن است که شاید برای هر شخص دیگری هم این ماجرا پیش بیاید و به نظر می رسد نهادهای متولی باید با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت اینگونه دفاتر نظارت داشته باشند و از سویی دیگر نیز تمهیدات قانونی برای برخورد با اینگونه جرایم و تخلفات با سرعت بیشتری انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/191437/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد