آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه اولویت اول زندگی شوهرم باشم؟ خانواده

  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: اگر می‌خواهید آرامش زندگی زناشویی خود را حفظ کنید باید حق تقدم را به نیازهای همسرتان بدهید نه به نیازهای والدینتان. چون وقتی زن و شوهر رضایت یکدیگر را در اولویت اول قرار می‌دهند تقریباً امکان دخالت اطرافیان غیرممکن می‌شود. به گزارش سلامت نیوز، یکی از کاربران سایت تبیان نوشته است: ، سه سال است ازدواج‌کرده‌ام و از دوران عقد متوجه شدم که اولویت دوم شوهرم هستم و اولویت اول خانواده‌اش هستند. هر کاری می‌خواهد انجام دهد اول نظر آن‌ها را می‌خواهد یا اینکه جلوی خانواده‌اش سعی می‌کند که نشان دهد با من قهر است و با بی محلی کردن می‌خواهد به آن‌ها بفهماند که من برایش اهمیتی ندارم. این موضوع خیلی تأثیر بدی در زندگی‌ام گذاشته و روحیه‌ام را خراب کرده است. لطفاً راهنمایی‌ام کنید.
پاسخ: در تمام دنیا بستگان می‌توانند خوشی و آسایش زن و شوهرها را به خطر بیندازند. مشکل زن و شوهر با بستگان از همان ابتدای ازدواج شروع می‌شود و گاهی اوقات با مرگ آن‌ها خاتمه می‌یابد. البته در این مواقع مشاوران به زن و شوهرها توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهند آرامش زندگی زناشویی خود را حفظ کنند باید حق تقدم را به نیازهای همسرشان بدهند نه به نیازهای والدینشان. چون وقتی زن و شوهر رضایت یکدیگر را در اولویت اول قرار می‌دهند تقریباً امکان دخالت اطرافیان غیرممکن می‌شود.
یادتان باشد که شما تنها با شوهرتان ازدواج‌ نکرده‌اید بلکه با فامیل او هم سروکار دارید. کنار آمدن و مواجهه شدن با خویشاوندان سببی باید به‌ عنوان یکی از اصول اساسی و مهم زندگی مشترک شناخته شود. صرف‌نظر از اینکه شما چقدر دوستانه رفتار می‌کنید و یا چقدر آدم خوبی هستید باید بدانید که ممکن است فامیل شوهرتان با شما رفتار مناسبی نداشته باشد و یا با دخالت‌ها و سبک‌رفتاری خاصشان باعث ناراحتی کدورت دائمی شما شوند.
در هر حال مشکل شما با خانواده همسرتان هر چه که باشد مهم نیست، مهم این است که شما بر اساس انتخابی که داشته‌اید، خانواده همسرتان این افراد هستند و شما برای اینکه زندگی شاد، عاشقانه و راحتی داشته باشید، باید با خانواده همسرتان هم ارتباطی آرام و مسالمت‌آمیز برقرار کنید. این سیاست به نفع هر دو طرف خواهد بود.
برای این منظور:
- تصمیم بگیرید که احساس آرامش و صلح در زندگی‌تان حکم‌فرما باشد نه دردسر و ناراحتی. بدانید که عکس‌العمل هیجانی نشان دادن به رفتار نامناسب همسرتان تنها شرایط را بدتر خواهد کرد. شما سهم خودتان را برای ایجاد یک فضای آرام و دوستانه انجام دهید به‌ ویژه اگر صاحب فرزند هستید. در برابر انرژی که به کانون زندگی مشترکتان می‌بخشید، احساس مسئولیت کنید.
وقتی‌که درباره احساساتتان حرف می‌زنید آرام باشید و از اسم گذاشتن روی دیگران، دادوفریاد کردن، کلمات زشت پرهیز کنید که همگی باعث تنش و عصبانیت بیشتر می‌شوند.
- در صورت نیاز خودتان را تخلیه کنید. احساساتتان را درونتان نگه ندارید. درباره آنچه احساس می‌کنید و ناراحتتان می‌کند با یک فرد امین و قابل‌اعتماد (ترجیحاً یک مشاور و یا یک دوست بسیار امین) حرف بزنید. این تخلیه هیجانی به شما کمک می‌کند تا با برخی از هیجانات و مشکلات کنار بیایید و احساس تنش و فشار نکنید.
- حمایت شوهرتان را به دست آورید. با او درباره اینکه خانواده و اقوام او چه احساسی در شما به وجود می‌آورند حرف بزنید. از او بپرسید به نظرش شما باید چطور با این موضوع مواجهه شوید؟ ممکن است بتوانید روی یک لغت رمزی یا یک علامت خاص به توافق برسید که وقتی شوهرتان باعث ناراحتی و کدورتتان شدند بتوانید فضا را بیشتر کنترل کرده و به‌ نوعی جو را عوض کنید و اگر این مهم حاصل نشد، همسرتان بهانه‌ای پیدا کند و آنجا را ترک کنید.
- چیزی را که به آن علاقه‌مندید بیابید. فراموش نکنید که شما نمی تواید سبک‌رفتاری همسرتان را تغییر دهید، شما فقط می‌توانید مسئول رفتارهای خودتان باشید. شما سهم خودتان را برای بهبود اوضاع انجام دهید. خودتان را مقید کنید که با شوهرتان خوب برخورد کنید. دنبال امتیازات خاص باشید. آیا همسرتان مهربان و صبور است؟ روی ویژگی‌های مثبت متمرکز شوید. حتی اگر شدت هیجانات منفی باعث شود که نکته مثبتی نیابید، یادتان باشد که والدین همسرتان، شوهر شما را به دنیا آورده و پرورش داده‌اند و هر نکته مثبت و خوبی در همسرتان است تحت تأثیر زحمات، تربیت و آموزش والدین همسرتان است.
- دوست من واقعیت این است که مرور زمان از شدت همه این حساسیت‌ها می‌کاهد پس بهتر است که راهبرد مصالحه در پیش‌گرفته شود به شوهرتان بگویید که چرا عصبانی هستید. اگر لازم است موارد و نمونه‌ها را یادداشت کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید. وقتی‌ که درباره احساساتتان حرف می‌زنید آرام باشید و از اسم گذاشتن روی دیگران، داد و فریاد کردن، به زبان آوردن کلمات زشت پرهیز کنید که همگی باعث تنش و عصبانیت بیشتر می‌شوند. سپس از شوهرتان بخواهید که نظرش را بگوید. اگر درباره مشکل منطقی حرف بزنید مطمئناً او نیز با شما همراهی خواهد کرد و مشکل حل خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/191504/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

هرروز یک سری مشکل هست!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

ترکیب اصلی اورتون-لیورپول؛ نبرد برای بقا و قهرمانی

رییس صداوسیما: از ورزشکارانی که از حضور مقابل نماینده‌های رژیم صهیونیستی امتناع می‌ورزند تقدیر می‌کنیم

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

اجرای آهنگ «شاید یه شب بارون» توسط مهدی دارابی

ترانه «نیمه گمشده» با صدای حامیم

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به یک دلیل سنگ زدن به مردم!

طرز تهیه پای چوپان

طرز تهیه بریانی مرغ هندی

بهترین زمان برای تولد نوزاد

ترفندها برای صمیمی شدن با نوجوان بد اخلاق

شروط یک عروس خانم برای آقا داماد، مجازی را ترکاند

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

صحبت های وزیر ورزش در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

شبیه سازی دیدار رئال مادرید - بارسلونا با لگو

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"