آریا بانو

آخرين مطالب

جایگزین های مفید خانگی برای تنقلات مضر خانه داري

جایگزین های مفید خانگی برای تنقلات مضر

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
جایگزین های مفید خانگی برای تنقلات مضر
٥٧١
٠
خراسان / خوراکی هایی مثل انواع فست فود ، چیپس و پفک و... خوشمزه اما سرشار از چربی ، شکر و نمک هستند؛پس باید به فکر جایگزین هایی سالم برای آن ها باشیم...
هله هوله ها (فست فود، چیپس، پفک، غذاهای آماده و کنسروشده و انواع آدامس، شکلات و ...) سرشار از چربی، شکر، نمک و افزودنی های خوراکی هستند که هر یک از آن ها برای سلامتی انسان زیان بار و میزان مواد غذایی سودمند مانند مواد معدنی، فیبرهای طبیعی و ویتامین ها در آن ها بسیار اندک و ناچیز است. در این مطلب جایگزین هایی مفید برای تنقلات مضر معرفی می کنیم:
گندمک، جرقه‌های خانگی
مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه، روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید. در آخر می‌توانید کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید. بیشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شیر بخورند. در این صورت، بهتر است شیر را به‌ جای شکر با عسل، شیرین کنید تا خواص بیشتری داشته باشد.
فالوده سیب، میان وعده خوشمزه برای کودکان
برای تهیه این فالوده یک عدد سیب سفت را رنده کنید و بعد با مقداری گلاب، زعفران و میزان کمی شکر مخلوط کنید. این فالوده برای تمدد اعصاب بسیار مفید است. افزون بر این برای کودکانی که علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، بسیار توصیه شده است. این فالوده خاصیت خون‌سازی دارد و باعث سلامت قلب و مغز می‌شود.
مخلوط کنجد و شاهدانه برای تقویت استخوان ها
کنجد و شاهدانه را جایگزین خوراکی‌های شیرین کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت خام تهیه و در خانه برشته کنید. کنجد و شاهدانه باعث افزایش قوای جسمی می شوند، به آرامش اعصاب تان کمک می‌کنند و تقویت کننده حافظه هستند. این دانه‌های مقوی برای استحکام استخوان‌ها بسیار مفید هستند. افزون بر این کنجد به تنهایی دارای زینک است و با خوردن آن دیگر نیازی به مصرف قرص‌های آن ندارید.
چیپس هویج سرکه‌ای
برای تهیه این چیپس به سه عدد هویج، نصف فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید، نصف فنجان آب، یک بوته سیر پوست کنده و له شده، نصف قاشق چای خوری زردچوبه، شش قاشق سوپ خوری عسل و یک عدد فلفل تند چیلی نیاز دارید. هویج‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش بدهید و در بخار پز به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید. بقیه مواد را در یک ماهیتابه بریزید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید. مخلوط داغ را با گذراندن از صافی روی ورقه‌های هویج بریزید و در ظرف تان را ببندید. هویج‌ها را چند ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید. چیپس شما آماده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سوپ ماست معجزه ترکیب پروتئین و لبنیات

غذای اصلی/ صفر تا صد تهیه دلمه کلم

کرایی مرغ با طعم باورنکردنی

برای شام کوکوی بادمجان سرو کنید

شیرینی ها/ کوکی با شکلات چیپسی

عصرانه/ ترامیسوی ایتالیایی را از دست ندهید

طرز تهیه کوکوی به

از شما/ ناهارمن

از شما/ نهارما زرشک پلو بامرغ

از شما/ لوبیا پلو

غذای اصلی/ آبگوشت نذری؛ دلچسب ترین انتخاب

کیک خانگی لطیف و خوشمزه

از شما/ کله پاچه

بادمجان سوخاری، خاطرخواه زیاد داره!

از شما/ در حال تدارک ناهار

از شما/ شام دیشب ما

دستور پخت خوشمزه ترین شیرینی خانگی

از شما/ باقالی پلو و ماهی حلوا سفید

از شما/ کیک فنجونی

از شما/ برکو غذای محلــــی

از شما/ کیک کشمشی

از شما/ یک غذای خوشمزه ♥️♥️♥️♥️

از شما/ میگو سوخاری

از شما/ ماهی بارشته پلو

نوشیدنی ها/ قهوه را با پشمک سرو کنید

میز اردور/ دسر انبه با ترکیب خوشمزه ژله آلبالو

کتلت بروجردی؛ معطر و دلبرانه

مرغ شکم پر با سبزیجات سرخ شده

آلو اسفناج؛ خورش سنتی و معروف ایرانی

چند ساندویچ خوشمزه برای اولین روز مدرسه

دستور تهیه چند خوراکی سالم برای دربی فردا

نوشیدنی ها/ آب طعم دار لیمویی بنوشید و خنک شوید

با ماسک کیوی و شکر صورتتان را صاف و براق کنید

ایده های عکس یادگاری از کلاس اولی ها

ناهار/ پلوی فلفل دلمه ای؛ خوش عطر و جدید

برای ناهار غذایی ضد فشار خون و سکته بپزید

صبحانه ای سرشار از پروتئین و ویتامین

با کیک نسکافه و گردو خانواده را دور هم جمع کنید

سمبوسه پیتزایی؛ کودکان عاشقش می شوند

روش فریز کردن ذرت برای پاییز

از شما/ پیتزا لقمه ایی

از شما/ تارت شکلاتی و خامه ایی

فست فودی خوشمزه و فوری برای شام جمعه

با حلوای تارت درگذشتگان را یاد کنید

لقمه های مدرسه ای ساده و خوشمزه

از شما/باقالی پلو با گوشت

کنسرو گوجه فرنگی به جای رب

عصرانه امروز؛ پخت کیک کاکائویی در قابلمه

از شما/ اشپزی من

ازشما/ سالادما