آریا بانو

آخرين مطالب

آزادی عامل جنایت در دوئل عشقی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
آزادی عامل جنایت در دوئل عشقی
٣٤٠
٠
خراسان / عامل جنایت در دوئل عشقی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی بخشیده شد تا در مراسم عزاداری شرکت کند. در جلسه دادگاه پدر مقتول در اقدامی انسان دوستانه از خونخواهی چشم پوشی کرد.
جدال خیابانی
هشتم خرداد سال 96 به دنبال درگیری درحوالی خیابان آزادی تهران تیمی از پلیس تهران وارد عمل شدند تا رازگشایی کنند. تحقیقات میدانی ماموران نشان می‌داد جدال دو پسر موتور سوار با یک پسر پژو سوار به خون کشیده شده است .
این تجسس ها مشخص کرد پسر پژو سوار به نام حسین 28 ساله که با ضربه چاقو به شدت زخمی شده، بلافاصله به بیمارستان لقمان الدوله منتقل شده است.
مرگ در بیمارستان
اما تلاش پزشکان برای نجات حسین بی نتیجه ماند و ساعتی نگذشته بود که او به خاطر شدت خون ریزی جان سپرد.
جنایت
وقتی با مرگ جوان پژو سوار پرونده وارد مرحله جنایی شد، جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا عاملان جنایت را ردیابی کنند. در بررسی های پلیسی روشن شد دو پسر موتور سوار پس از جدال خونین گریخته‌اند.
بازداشت قاتل
با اطلاعاتی که شاهدان به پلیس ارائه دادند، صاحب موتور سیکلت به نام مهدی ردیابی و بازداشت شد اما ادعا کرد ضربه کاری را دوستش اسماعیل به حسین زده است و او در دعوا فقط قصد میانجی گری داشته که موفق نشده است.
کارآگاهان با اظهارات مهدی توانستند عامل اصلی جنایت را که جوان 30 ساله ای به نام اسماعیل بود، بازداشت کنند.
دوئل عشقی
اسماعیل خیلی زود به جزئیات قتل اعتراف کرد و در بازسازی صحنه قتل نشان داد چگونه جوان پژوسوار را کشته است.
بخشش به حرمت محرم
اسماعیل بعد از صدور کیفرخواست در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی ملکی و با حضور قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه پدر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: می خواستم قاتل فرزندم قصاص شود اما چون نام خودم علی اصغر و نام پدرم عباس است و حالا در ماه محرم قرار داریم تصمیم گرفتم به حرمت این ماه از قصاص فرزندم حسین گذشت کنم تا قاتل پسرم آزاد شود و در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی شرکت کند و ثواب آن به روح فرزندم برسد.
دوئل عشقی
اسماعیل که از شنیدن حرف‌های پدر قربانی به گریه افتاده بود، در جایگاه ویژه ایستاد و به تشریح ماجرا پرداخت . وی گفت: آن روز شیشه مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم. سه شبانه روز نخوابیده بودم. من و دوستم سوار موتور در خیابان گشت می زدیم که دختر مورد علاقه ام به نام سحر را سوار پژو 405 حسین دیدم. من که از دیدن این صحنه شوکه شده بودم، با موتور جلوی ماشین حسین را گرفتم و با او درگیر شدم.من اصلا او را نمی شناختم و فقط پرسیدم که چرا دختر مورد علاقه ام را سوار ماشین اش کرده است.
وی ادامه داد: در یک لحظه دوستم مهدی چیزی شبیه چاقو به دستم داد که یک ضربه به سینه حسین زدم .وقتی خون فواره زد، متوجه ماجرا شدم و از ترس سوار موتور شدم و همراه مهدی فرار کردم. من واقعاً شرمنده پدر و مادر حسین هستم. می دانم اشتباه بزرگی مرتکب شده ام و از آن ها تقاضا دارم مرا حلال کنند. بخشش بزرگ پدر حسین به من درس زندگی داد. قول می دهم در صورتی که از زندان آزاد شوم، گذشته ام را جبران کنم.
آزادی قاتل
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به گذشت اولیای دم، اسماعیل را به 27 ماه زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند.
بدین ترتیب اسماعیل آزاد شد تا در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی شرکت کند.
تحلیل کارشناس
خشم های آنی
دکتر قربانعلی ابراهیمی- جامعه شناس و استاد دانشگاه
خشم های آنی و عصبانیت زودهنگام عامل اصلی نزاع ها و درگیری های خیابانی به شمار می رود که آسیب های اجتماعی و فرهنگی بی شماری را به جامعه تحمیل می کند.گاه دیده می شود برخی پسران جوان به خاطر علاقه به یک دختر درگیری های ناموسی به راه می اندازند که منتهی به ضرب و شتم شدید می شود و به خاطر کینه و کدورت شان قتل های هولناکی را رقم می زنند. در برخی مناطق شهری این درگیری ها شدیدتر است و به دلیل این که اغلب از فرهنگ سنتی پیروی می‌کنند درباره دختران تعصب خاص تری دارند و همین مسئله سبب رقم خوردن قتل های ناموسی می شود. برخی روابط نادرست سبب می شود پسران جوان به خاطر یک دختر به جان هم بیفتند و برخوردهای عجولانه و غیرمنطقی ، خشم های آنی و عصبانیت های مهارنشده درگیری های ناموسی و در نهایت جنایت های هولناک را به بار می آورد.از دیگر شاخص‌هایی که عامل درگیری ناموسی به شمار می رود عوامل فردی است که شامل اختلالات تکانه‌ای داشتن تیپ شخصیتی ستیزه‌ جو، فقر عاطفی، ناکامی، حسادت، خودنمایی، جامعه ‌پذیری نامناسب، نداشتن مهارت ارتباط و توسل به زور برای گرفتن حق است. از شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی می ‌توان به نبود آموزش صحیح، ارائه نشدن الگوهای مناسب برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، بیکاری یا نداشتن شغل مناسب، سطح پایین تحصیلات در نقاط آلوده شهری و محل زندگی، بی سوادی یا کم‌سوادی و نا‌آگاهی از عواقب نزاع و درگیری اشاره کرد که سبب می شود در جامعه شاهد درگیری هایی بین جوانان به خاطر یک دختر باشیم. نداشتن برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان، ضعف قانون و بی اعتمادی به قانون، پایین‌بودن آستانه تحمل افراد در جامعه و ضعف در نظارت بر رفتارهای افراد از دیگر مواردی است که سبب بروز جرایم خرد و کلان در جامعه می شود. البته برخی جوانان به دلیل تعصبات غیرمنطقی و خودنمایی مرتکب این رفتارها می شوند و چون خود را مالک تمام و کمال دختر مورد علاقه شان می دانند به خود حق می دهند که در هر موضوعی دخالت کنند و در برخورد با دیگران نزاع های ناموسی را رقم می زنند . البته در کلان شهرها این مسائل سنتی کمتر به چشم می خورد ولی هنوز در شهرهای کوچک شاهد این قبیل رخدادهای ناگوار هستیم که درگیری های بین جوانان سبب بروز قتل و آدم کشی می شود. همچنین از عوامل محیطی می‌توان به زندگی در مناطق حاشیه‌ای و جرم‌خیز، وجود گروه‌های خشونت‌طلب در قالب اراذل و اوباش در منطقه و آشنایی و ورود برخی جوانان به این گروه‌ها، زندگی در مناطق کوهستانی و بد آب‌وهوا و... اشاره کرد. بسیاری از قتل‌ها، از جنس نزاع‌های خیابانی بدون برنامه‌‌ریزی قبلی و با استفاده از سلاح سرد انجام شده است و متهمان پس از ارتکاب قتل از اقدام خود پشیمان می‌شوند و آرزو می‌‌کنند که ‌ای کاش هیچ سلاحی در دست نداشتند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/196250/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید