آریا بانو

آخرين مطالب

آشنایی با انواع اقامتگاه‌ها در سفر گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
آشنایی با انواع اقامتگاه‌ها در سفر 5
٧
٠
همگردی / یکی از مهمترین مواردی که گردشگران قبل از شروع سفر به آن توجه کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند، اقامتگاه است. وقتی به مقصد رسیدید، باید مکانی را داشته باشید تا بتوانید وسایل خود را در آن قرار داده و کمی استراحت کنید. به دست آوردن آرامش و رفع خستگی در طول روزهایی که در سفر هستید، یکی از نیازهای شماست که معمولا این کار را در مکانی که در آن اقامت دارید، انجام می دهید. از این رو، یک اقامتگاه مناسب می تواند حس و حال خوبی به شما داده و سفر را برای شما راحت تر و لذت بخش تر سازد. با توجه به نوع سفر، نیاز مسافران و بودجه ای که برای اقامت در نظر گرفته می شود، اقامتگاه های مختلفی وجود دارند. هرکدام از انواع اقامتگاه مسافرتی، امکانات رفاهی و شرایط خاصی را در اختیار مسافران خود قرار می دهند. در این بخش قصد داریم انواع اقامتگاه در سفر را به شما معرفی کرده و در مورد امکانات و ویژگی های هریک از آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. آشنایی با اقامتگاه های مختلف به شما کمک می کند تا انتخاب درست تری داشته و سفر خاطره انگیزتری را تجربه نمایید.
هتل (Hotel)
یکی از انواع اقامتگاه مسافرتی که می توان گفت همه با آن آشنایی دارید، هتل ها هستند. هتل ها با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران خود قرار می دهند، رتبه های مختلفی داشته و کیفیتشان براساس تعداد ستاره هایی که به آن ها داده می شود، متفاوت است. مکان هتل در شهر، سایز اتاق ها، چشم انداز اتاق، خدمات تفریحی و ورزشی، رستوران ها، منوی غذایی، سرویس اتاق از جمله مواردی هستند که در درجه بندی اتاق تاثیر داشته و تعداد ستاره های آن را مشخص می کنند.
استراحتگاه (Resort hotel)
استراحتگاه یا ریزورت هتل، به هتل های لوکسی گفته می شود که در نزدیکی مکان های توریستی چون سواحل، چشمه های آب گرم، جنگل ها، طبیعت بکر، صحرا، پیست اسکی ساخته می شوند. این هتل ها به دلیل موقعیت مکانی خود، فضای بزرگتری نسبت به هتل های معمولی داشته و تفریحات و سرگرمی های متنوع تری را برای میهمانان خود آماده می کنند. استخر روباز، زمین بازی گلف، پارک آبی، میدان تنیس از جمله امکانات ریزورت هتل ها که یکی از انواع اقامتگاه مسافرتی بوده، هستند. این نوع هتل ها برای افرادی که قصد دارند برای استراحت و رفع خستگی سفر کنند، بسیار مناسب است.
هتل خاص (Exotic Hotel)
افراد ماجراجویی که به دنبال سفرهایی منحصر بفرد و متفاوت هستند، می توانند یکی از هتل های خاص را برای اقامت خود انتخاب نمایند. این هتل ها در مناطق عجیبی چون جزایر خاص، بالای درختان، زیر دریا یا حتی غارها ساخته می شوند و فضایی متفاوت و هیجان انگیز را برای مسافران ایجاد می کنند.
هتل کپسولی (Capsule Hotel)
اگر به دنبال مکان هایی با حداقل هزینه در بین انواع اقامتگاه در سفر هستید، اتاق های کپسولی انتخاب خوبی هستند. هتل کپسولی نوعی هتل بوده که از تعداد زیادی اتاق در کنار هم تشکیل شده اند. این اتاق ها بدنه ای از جنس پلاستیک یا فایبرگلاس داشته و فقط فضای خواب به اندازه یک نفر را دارند. در هریک از این اتاق ها علاوه بر رختخواب، یک تلویزیون نیز برای سرگرم کردن مسافران قرار داده شده است. ایده هتل های کپسولی برای اولین بار توسط فردی با نام کیشو کوروکاوا مطرح شد و اولین هتل نیز در سال 1979 در شهر اوساکای ژاپن تاسیس گردید. پس از آن کشورهایی چون چین و سنگاپور نیز از این نوع از انواع اقامتگاه مسافرتی استقبال کرده و شروع به طراحی و ساخت آن نمودند. با توجه به هزینه پایین کرایه این اتاق ها، هتل کپسولی برای گردشگران و افرادی که قصد اقامت کوتاه را دارند، مناسب است.
متل (Motel)
واژه متل (Motel) از دو واژه موتور (Motor) و هتل (Hotel) به دست آمده و دلیل آن استفاده مسافران بین راهی و رانندگان از این نوع اقامتگاه هاست. متل ها معمولا در خارج از شهر قرار دارند و در واقع نوعی هتل بین راهی هستند. در اینجا اتاق ها در کنار هم و در یک راستا واقع شده اند، به گونه ای که با یکدیگر دیوار به دیوار هستند. در متل هیچ مکانی با عنوان لابی دیده نمی شود و مسافران می توانند با اتومبیل شخصی یا وسیله نقلیه خود تا جلوی درب اتاقشان بروند. متل ها قیمت مناسب تری در بین انواع اقامتگاه در سفر نسبت به هتل ها دارند.
هاستل (Hostel)
هاستل ها نوعی دیگری از انواع اقامتگاه مسافرتی، ارزان قیمت هستند که در اختیار گردشگران قرار می گیرند. این نوع اقامتگاه ها معمولا دارای اتاق هایی با ظرفیت های مختلف هستند. در هاستل می توانید اتاق های تک نفره، دونفره، چهار نفره تا 40 نفره را پیدا کرده و با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. بدیهی است که هرچه اتاق مورد نظر شما خصوصی تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. امکاناتی چون سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه برای همه اتاق ها مشترک بوده و در فضای بیرون از اتاق قرار دارد. برخی از هاستل ها نیز علاوه بر اتاق، سرویس صبحانه، ناهار و شام نیز برای میهمانان خود در نظر می گیرند. هاستل ها با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران خود قرار می دهند، قیمت های متفاوتی دارند و به گردشگران این فرصت را می دهند که با توجه به بودجه خود، گزینه مورد نظر را انتخاب نمایند.
مهمانسرا (Guest House)
مهمانسرا که در برخی کشورها به آن کاروانسرا نیز گفته می شود، معانی متفاوتی دارد. در برخی مناطق مهمانسراها شبیه به خوابگاه ها هستند، یعنی یک اتاق بزرگ که دارای تختخواب های زیادی بوده و مسافران می توانند تخت خود را اجاره کرده و به همراه آن صبحانه نیز دریافت کنند. در جاهایی نیز مهمانسراها طراحی شبیه به هتل ها دارند. برخی دیگر از کشورها نیز خانه های اجاره ای را با عنوان مهمانسرا به مسافران کرایه می دهند. در این حالت، مالک در خارج از خانه و در مکانی نزدیک به آن قرار دارد. مهمانسراها قیمت هایی کمتر از هتل ها دارند.
ویلاهای مشترک (Timeshares)
وقتی چند نفر باهم تصمیم می گیرند تا ملکی را به طور مشترک خریداری نموده یا اجاره نمایند، به آن ویلای مشترک گفته می شود. در واقع شما با شراکت افرادی دیگر یک خانه خریداری کرده یا اجاره می کنید. آنگاه طبق یک توافق، در یک بازه زمانی از سال به نوبت حق استفاده از این ویلا که یکی از انواع اقامتگاه در سفر هست را دارید. نگهداری و حفظ ملک در مدت زمان تعیین شده نیز بر عهده شما خواهد بود.
کلبه یا ویلا (Cottages/Villas)
افرادی که دوست دارند در مکان های چون جنگل یا دریا اقامت داشته و سفر آرامی را تجربه نمایند، می توانند کلبه یا ویلا را برای اقامت خود انتخاب کنند. این اقامتگاه ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها داشته و از امکاناتی چون آشپزخانه، اتاق های خواب و ناهارخوری برخوردارند. این نوع اقامتگاه ها برای خانواده ها بسیار مناسب هستند.
اجاره آپارتمان یا خانه ویلایی (Vacation Rentals)
اگر با خانواده و دوستان خود به صورت گروهی به سفر می روید، می توانید یک آپارتمان یا خانه را برای اقامت خود اجاره نمایید. اجاره خانه به صورت گروهی می تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات کوتاه مدت باشد.
تبادل گردشگر (Hospitality Exchange)
برای گردشگران و افرادی که دائما در سفر هستند، این نوع اقامت بسیار مناسب است، زیرا هزینه این نوع از انواع اقامتگاه مسافرتی بسیار پایین بوده و با بودجه کم سازگار است. در اینجا برخی از افراد بومی که تمایل دارند تا گردشگران را در خانه خود بپذیرند، اطلاعات خود را در اختیار سازمان یا نهاد مربوطه قرار می دهند. گردشگران نیز می توانند با هماهنگی همان سازمان به خانه شخصی افراد بومی رفته و از یک تا چند شب در آن سکونت داشته باشند.
تخت خواب و صبحانه (Bed and Breakfast)
برخی از خانواده ها تمایل دارند یک اتاق از خانه خود را به مسافران اجاره دهند. این اتاق معمولا اتاق یکی از فرزندان آن ها بوده که به دلایلی مانند ازدواج از آن خانه رفته و اتاق فعلا خالی است. صاحب خانه اتاق را مانند اتاق یک هتل آماده کرده و امکانات لازم برای مسافران را فراهم می کند. مسافران می توانند صبحانه خود را نیز در خانه و در کنار صاحب خانه میل کنند و در حین صرف غذا باهم گفتگو داشته باشند. این نوع اقامتگاه ها معمولا در کشورهای غربی بسیار متداول است.
اقامت در منزل (House Sitting)
در این نوع اقامت، مسافر در خانه شخصی بومیان و محلی های منطقه اقامت داشته و از امکاناتی چون جای خواب و غذا برخوردار است. تفاوت این نوع اقامت با دیگر انواع اقامتگاه در سفر در رایگان بودن آن بوده و در اینجا مسافر با صاحب خانه توافقاتی را انجام داده و در ازای دریافت جای خواب و غذا، کارهایی مانند نظافت منزل، باغبانی، مزرعه داری، نگهداری از حیوانات خانگی و را برعهده می گیرد. این کارها معمولا 5 تا 6 ساعت در روز به طول می انجامند و گردشگر می تواند ساعات دیگر روز را برای انجام کارهای مورد علاقه خود برنامه ریزی نماید.
اقامتگاه های فصلی در مراتع و مزرعه ها
این نوع از انواع اقامتگاه مسافرتی برای ماجراجویانی که دوست دارند تا با فرهنگ قدیمی آمریکایی آشنا شده و حس آن را تجربه نمایند، توصیه می شود. گردشگران می توانند در مزرعه ها و مراتع این کشور اقامت داشته و کارهایی مانند اسب سواری و شکار را با کمک راهنماهای محلی انجام دهند. البته توجه داشته باشید که این نوع اقامتگاه ها فصلی هستند و فقط در زمان های خاصی می توان برای آن برنامه ریزی نمود.
کاروان (Caravanning)
کاروان، یک اتاقک کوچک بوده که امکان اتصال به وسیله نقلیه را دارد. این اتاقک کلیه لوازم مورد نیاز برای سفر را داشته و امکان حرکت و اتراق را به صورت هم زمان برای مسافران ایجاد می کند. اگر به صورت چند نفره سفر می کنید، می توانید کاروانی با ظرفیت بالاتر را انتخاب نمایید تا برای همه افراد جای کافی داشته باشد.
چادر (Camping)
کمپینگ یا چادر، ارزان ترین نوع اقامت بوده که اغلب در بین جوانان و افرادی که علاقمند به ماجراجویی هستند، رواج دارد. برای این نوع اقامت، گردشگر یک چادر و کیسه خواب را به همراه دیگر لوازم ضروری در کوله پشتی خود قرار داده و به سفر می رود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/197905/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی