آریا بانو

آخرين مطالب

10 راه زودتر تمام شدن دوره پریود پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چندین راه برای کاهش مدت زمان دوره قاعدگی و همچنین اختلالات سندرم پیش از قاعدگی (PMS) وجود دارد. در این مطلب 10 راه برای زودتر تمام شدن دوره پریود برای شما ارائه شده است.
نبض ما -قاعدگی و تمام دردها و تحریکات آن می تواند در بدترین زمان ها اتفاق بیفتد، مثلا زمانی که شما در تعطیلات هستید، یا در یک جلسه ی مهم و یا در حال برنامه ریزی برای داشتن یک آخر هفته رمانتیک است. گاهی زنان به عناوین مختلف سعی می کنند، به دنبال راه زودتر تمام شدن دوره پریود هستند.
زنان در دوره ای از ماه باید با تغییرات خلقی، گرفتگی و درد کمر ، نفخ معده و ناراحتی های دیگری روبرو شوند. بسته به سلامتی، سبک زندگی، رژیم غذایی و سایر عوامل، دوره قاعدگی شما می تواند از 3 تا 7 روز طول انجامد.

1- استفاده از گرما برای زودتر تمام شدن دوره پریود
اعمال مقداری گرما در ناحیه ی شکم، مایعات قاعدگی را تشویق می کند تا از بدن سریع تر خارج شوند، در نتیجه به پایان سریع تر دوره ی شما می تواند کمک کند.
همچنین عضلات منقبض شده ی رحم را به منظور کاهش درد و گرفتگی، آرام می کند. یک پد حرارتی یا کیسه آب گرم را به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی شکم خود قرار دهید. 3 الی 4 بار در روز از این عمل استفاده کنید.
حوله را با آب گرم خیس کرده و آب اضافی آن را بگیرید و بر روی ناحیه ی شکم خود قرار دهید. حوله را در جای خود نگه دارید تا زمانی که سرد شود. در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید. همچنین دوش آب گرم ، 2 تا 3 بار در روز می تواند در طول دوره ی شما موثر باشد.
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن باعث کاهش تورم دیواره رحم می شوند و این به نوبه خود در زودتر تمام شدن دوره پریود موثر است
2- ماساژ با روغن
ماساژ عضلات شکمی باعث ریلکس شدن انقباضات رحم شده و خون را از رحم منتقل می کند تا دوره سریع تر پایان یابد. همچنین باعث کاهش ناراحتی های مرتبط با چرخه مانند گرفتگی و نفخ می شود.
6 قطره از روغن مریم گلی و اسطو خدوس را در 3 قاشق چای خوری روغن بادام گرم مخلوط کنید. با این مخلوط نواحی شکم و لگن خود را به آرامی ماساژ دهید تا زمانی که جذب پوست شوند. تا اتمام دوره ی خود روزانه چندین بار این روش را تکرار کنید. ماساژ با روغن یکی از راههای زودتر تمام شدن دوره پریود است.

3- زودتر تمام شدن پریود با مصرف ویتامین C
رژیم غذایی حاوی ویتامین C به کاهش سطح هورمون پروژسترون در بدن کمک می کند. و این باعث می شود که دیواره های رحم سریع تر جدا شوند و این نیز منجر به کاهش مدت دوره های قاعدگی می شود. همچنین ویتامین C به بدنتان کمک می کند تا آهن را جذب کند و باعث تقویت عروق خونی می شود.

غذاهای غنی از ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخی از منابع غنی از ویتامین C عبارتند از لیمو، پرتقال، فلفل دلمه ای، سبزی هایی با برگ تیره، کیوی، کلم بروکلی ، انواع توت ها، گریپ فروت، گوجه فرنگی ، نخود فرنگی و پاپایا.
همچنین شما می توانید مکمل ویتامین C را مصرف کنید، اما تنها پس از مشاوره با پزشک خود.
استفاده ی بیش از حد از مکمل های ویتامین C می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی از جمله ناراحتی معده، اسهال و بی خوابی شود.
4- داشتن رابطه جنسی
داشتن یک ارگاسم از طریق نوازش و لمس، راه آسان دیگری برای به پایان رساندن دوره قاعدگی شما می باشد. همچنین می تواند باعث کاهش گرفتگی و سایر علائم شود.
هنگامی که شما ارگاسم داشته باشید، موجب انقباض عضلات رحم می شود که به حرکت خون قاعدگی از رحم کمک می کند. همان طور که رحم سریع تر خون و بافت خود را تخلیه می کند، چرخه قاعدگی شما کوتاه تر می شود.

5- مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین ، ناپروکسن و ایبوپروفن می توانند باعث کاهش تورم دیواره رحم شوند و این به نوبه ی خود باعث کاهش شدید دوره قاعدگی و درد ناشی از آن می شود.
این دارو ها کمک می کنند تا تولید اضافی گروهی از هورمون ها مانند ترکیبات لیپیدی پروستاگلاندین ها که باعث انقباضات رحم می شود کاهش یابند.

شما می توانید این دارو ها رو 2 یا 3 بار در روز مصرف کنید، مراقبت باشید بیشتر از دوز نوشته شده بر روی جعبه مصرف نکنید.
پیش از مصرف NSAID ها با استفاده ی طولانی مدت از آنها، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. در واقع آنها اثرات مضر بر روی باروری دارند و ممکن است با داروهای دیگر تداخل نیز داشته باشند.
6- ورزش برای زودتر تمام شدن دوره پریود
وزن بدن نقش مهمی در تعیین طول دوره قاعدگی و میزان جریان خون قاعدگی ایفا می کند. زنانی که وزن مناسب و چربی کمتری دارند به طور طبیعی دوره های کوتاه تر و سبک تر را تجربه می کنند. از سوی دیگر، زنان دارای اضافه وزن یا چاقی، دوره های طولانی تر و سنگین تری دارند.
بنابراین اگر شما چند کیلو اضافه وزن دارید و می خواهید دوره های قاعدگی کوتاه تر یا بدون درد داشته باشید، یک برنامه منظم ورزش می تواند بسیار سودمند باشد.

ورزش حتی در دوران قاعدگی شما می تواند به افزایش گردش خون در بدن کمک کند که به نوبه ی خود باعث کاهش گرفتگی های دردناک و کوتاه شدن دوره می شود. همچنین ورزش کمک می کند تا عضلات رحم برای کاهش یا توقف خون قاعدگی ریلکس شوند.
علاوه بر این، حفظ یک برنامه ی منظم ورزش، سلامت عمومی را ارتقا خواهد داد. پیاده روی سریع و یا آهسته دویدن به مدت 25 تا 30 دقیقه، تمرینات یوگا، دوچرخه سواری یا شنا تمرینات خوبی برای زنان هستند.
7- نوشیدن دم کرده زنجبیل و زودتر تمام شدن دوره پریود
خواص ضد التهابی زنجبیل می تواند باعث کاهش تولید پروستاگلاندین، یک هورمون آزاد شده در طی قاعدگی شود که موجب می شود رحم دیواره ی خود را خارج کند. و این به نوبه خود کمک می کند تا چرخه ی شما کوتاه تر شود.
2 قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده را در یک فنجان آب داغ برای چند دقیقه دم کنید. 1 قاشق غذاخوری عسل نیز می توانید به آن اضافه کنید و در حالی که گرم است بنوشید. نوشیدن این دم کرده، 2 تا 3 بار در روز به کاهش طول دوره کمک می کند.

رژیم غذایی حاوی ویتامین C باعث می شود که دیواره های رحم سریع تر جدا شوند و این نیز منجر به زودتر تمام شدن دوره پریود می شود
8- نوشیدن چای تمشک
تمشک دارای خواص قابض است که به عنوان محرک رحم عمل می کند و انقباضات آن را تحریک می کند و این موجب بهبود جریان قاعدگی از رحم و کاهش درد ناشی از آن می شود. علاوه بر این، این گیاه شامل چندین ماده معدنی و ویتامین است که برای بدن یک زن مفید است.
تعدادی تمشک تازه را در 2 فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی حرارت کم بجوشد. پس از خنک شدن آن را میل کنید. این فنجان را 2-3 بار در روز در اوایل دوره خود بنوشید.
9- قرص های ضد بارداری برای زودتر تمام شدن دوره پریود
مصرف قرص های ضد بارداری باعث کوتاه شدن چرخه های قاعدگی می شود. قرص های ضد بارداری هورمونی مانع تخمک گذاری و لقاح می شوند که به نوبه ی خود بر روی رحم-زمانی که هنوز دیواره های آن ریزش نمی کنند-اثر می گذارند.
قرص های هورمونی را یک دوره قبل از قاعدگی مورد نظر خود مصرف کنید. همچنین این قرص ها در کاهش عوارض و ناراحتی های دیگر مرتبط با دوره ها مفید هستند.

در نظر داشته باشید که مصرف طولانی مدت داروهای ضد بارداری هورمونی می تواند موجب سردرد و عدم تعادل هورمونی در بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان شود.
از این رو، قبل از شروع قرص های ضد بارداری، بهتر است که با پزشک خود برای تعیین بهترین گزینه برای شیوه زندگی مشورت کنید.
10- نوشیدن مقدار زیادی آب
نوشیدن آب و سایر مایعات سالم در کوتاه شدن طول دوره و کاهش ناراحتی هایی مانند نفخ و گرفتگی عضلات بسیار موثر است. مصرف آب کمک می کند تا مایعات سریع تر از بدن شما خارج شوند. همچنین نوشیدن آب کافی ، متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و آن را هیدراته می کند و در زودتر تمام شدن دوره پریود موثر است.

برای فهمیدن اینکه چه مقدار آب نیاز دارید بنوشید، وزن خود را نصف کنید، این مقدار اونس آبی است که شما باید روزانه مصرف کنید. . به عنوان مثال اگر وزن شما 140 پوند (63٫5 کیلو) است باید سعی کنید 70 اونس (2 لیتر) آب را به صورت روزانه بنوشید.
نوشیدن چای سبز ، آب میوه های تازه و سبزیجات و آب نارگیل همچنین گزینه های خوبی برای افزایش مصرف مایعات شما هستند. از نوشیدن مایعات کافئین دار ، الکلی و گازدار که باعث خارج شدن آب بدن و افزایش مشکلات قاعدگی شود پرهیز کنید.
تیم تلگرام نبض ما
منبع:
top10homeremedies

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/198388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت