آریا بانو

آخرين مطالب

روش های خانگی درمان گودی زیر چشم پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پوست دور چشم بسیار حساس تر و نازک تر از قسمت های دیگر بدن است. رگ ها در این ناحیه به پوست نزدیک تر بوده که نتیجه ی آن تیرگی و گودی زیر چشم است. اما برای درمان گودی زیر چشم و تیرگی آن روش‌های خانگی مناسبی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
بعضی از دلایل تیرگی و گودی زیر چشم عبارتند از افزایش سن، کمبود آهن، استرس، الگوی نادرست زندگی و مشکلات کبدی از جمله کبد چرب . در ادامه راهکارهای درمان گودی زیر چشم ارائه شده است. به اختیار هر کدام از روش های زیر را می توانید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درمان های خانگی اثر لحظه ای چشم گیری نداشته و در صورت استفاده مستمر و منظم از این درمان های خانگی شما به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
1- رفع گودی زیر چشم با گلاب

گلاب یکی از راهکارهای رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی است. به علت وجود خواص تسکین دهنده و روشن کننده، گلاب برای درمان گودی زیر چشم بسیار مناسب است. برخی دیگر خواص گلاب ، آنتی اکسیدانی است که سلول های پوستی شما را مقاوم کرده و بافت های مرده احیا و در نتیجه به جوان سازی پوست صورت شما کمک می کند.
روش استفاده از گلاب برای صورت و دور چشم
دو روش کلی وجود دارد که عبارتند از:
چند قطره گلاب بر روی پارچه کتانی ریخته و آن را بر روی ناحیه مورد نظر به مدت یک ربع قرار دهید. این کار را تا جایی که تاثیر گلاب را ببینید روزانه دو مرتبه تکرار کنید. گلاب را با شیر سرد ترکیب کرده و دو عدد پارچه کتان را در آن قرار دهید و برروی ناحیه مورد نظر به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید. سپس با آب صورتتان را بشورید. گودی زیر چشم و پف زیر چشم آزارتان می دهد. آیا پف زیر چشم درمان دارد؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.
2- خیار

خیار خاصیت خنک‌کنندگی داشته که باعث روشن شدن پوست می شود. علاوه بر این خیار حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی همانند اورینتین، کاکاربیتاسین، ایزوسپارین، ویتکسین و ویتامین C و K است که درد و تورم را کاهش داده و برای کاهش پف و درمان گودی زیر چشم بسیار مفید است.
روش استفاده از خیار برای گودی زیر چشم
همانند گلاب، چندین روش نیز برای استفاده کردن از خیار وجود دارد:
یک خیار را به قسمت‌های درشت برش داده و به مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید. تیکه های خیار را برروی ناحیه مورد نظر 10 الی 15 دقیقه قرار دهید. سپس صورتتان را بشورید. این کار را روزانه دو بار انجام داده تا نتیجه را ببینید. آب خیار را با آب لیمو ترکیب کرده و با پنبه ای آغشته به آب خیار و آب لیمو بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از یک ربع شست و شو کنید. این روش را روزانه انجام داده تا نتیجه را ببینید. توجه داشته باشید که خود آب لیمو به تنهایی خاصیت سفید کنندگی داشته و باعث از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم می شود. 3- رفع سیاهی دور چشم با روغن بادام شیرین
روغن بادام مرطوب کننده و روشن کننده ی پوست و غنی از ویتامین K و آنتی اکسیدان هایی است که پف چشم را از بین برده و باز کننده ی رگ های مسدود شده است.
روش استفاده از روغن بادام برای گودی زیر چشم
شب هنگام چند قطره از این روغن را در ناحیه مورد نظر بریزید و 3 الی 4 دقیقه ماساژ دهید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید. 6 قطره روغن بادام را با یک قاشق غذا خوری عسل خالص ترکیب کنید. قبل از خواب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. این کار را روزانه تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

4- سیب زمینی برای سیاهی دور چشم
برای رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی می‌توانید از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است که تیرگی و گودی زیر چشم را از بین برده و از پف چشم جلوگیری می کند.
روش استفاده از سیب زمینی برای سیاهی دور چشم
1 یا 2 عدد سیب زمینی که از قبل درون یخچال قرار داده اید را برداشته و آن را رنده کنید. با استفاده از پنبه سیب زمینی رنده شده را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید. پس از 10 الی 15 دقیقه صورت خود را بشورید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید. یک سیب زمینی یخ زده را رنده کنید و آن را بر روی پارچه ای کتانی ریخته و بر روی ناحیه مورد نظر به مدت 10 الی 15 دقیقه نگه دارید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید. می توانید سیب زمینی را با خیار هم ترکیب کنید و بر روی پوستتان گذاشته تا تیرگی را از بین ببرد.
5- زردچوبه برای سیاهی دور چشم
زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد پیری، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد که تورم را کاهش داده و رنگدانه ها را پاک می کند. یک دوم قاشق چای خوری زرد چوبه را با آب آناناس ترکیب کرده تا خمیری شکل شود.
ترکیب خمیری را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و به مدت 10 دقیقه رهایش کنید. پس از 10 دقیقه صورت خود را بشورید.

6- درمان گودی زیر چشم با گوجه
یکی دیگر از راهکارهای رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی استفاده از گوجه است. گوجه پوست صورت را روشن می کند و گودی زیر چشم را از بین می برد.
روش استفاده از گوجه برای گودی زیر چشم
برای درمان گودی زیر چشم می توانید به مقدار مساوی گوجه و آب لیمو را با هم ترکیب کرده و با پنبه ای آن را برروی ناحیه مورد نظر قرار دهید. پس از 10 دقیقه صورت خود را بشورید. روزانه این کار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید. برگ نعناع به همراه یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری نمک با آب گوجه را مخلوط کرده و روزانه بنوشید تا نتیجه آن را بر روی سیاهی و گودی زیر چشم ببینید. 7- سیب برای رفع سیاهی دورچشم
سیب به علت اسید تانیک موجود در آن باعث روشن شدن پوست شده و به همراه ویتامین B و C و پتاسیمی که سیب دارد منبع تغذیه ی مناسبی برای پوست محسوب می شود.
روش استفاده از سیب برای سیاهی دور چشم
برای درمان گودی زیر چشم می توانید یک سیب را برداشته و به قطعات بزرگ تقسیم کنید. قطعات را به مدت نیم ساعت بر روی پوست خود گذاشته سپس با آب سرد بشورید. این کار را منظم انجام داده تا موثر باشد. یک سیب سبز را بجوشانید تا زمانی که لایه روی سیب نرم شود و سپس روی پوست قرار دهید.
8- برگ نعناع
برگ نعناع به علت خاصیت خنک کنندگی، ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده ای که دارد جریان خون در رگ را سرعت داده و تیرگی و گودی زیر چشم را از بین می برد.
روش استفاده از برگ نعناع برای گودی دور چشم
برگ نعناع را که از قبل کوبیده شده را برروی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از 10 دقیقه آن را برداشته و با پارچه ای تمیز کنید. برای درمان گودی زیر چشم می توانید این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.
برگ نعناع را کوبیده و با یک قاشق غذا خوری آب گوجه ترکیب کرده تا خمیری شکل شود. حال خمیر را بر روی پوست قرار داده و پس از 5 دقیقه با آب سرد بشورید. ترکیب برگ نعناع با آب لیمو همانند آب گوجه اثر بسیار عالی خواهد داشت.
9- چای نپتون برای سیاهی دور چشم

چای کیسه ای و یا همان نپتون به علت کافئین موجود در آن و آنتی اکسیدان، تیرگی و پف دور چشم را از بین می برد. و در درمان سیاهی و گودی زیر چشم موثر است.
چای به علت داشتن تانین، برای ورم و تغییر رنگ دور چشم بسیار مفید است.
روش استفاده از چای کیسه ای برای رفع تیرگی زیر چشم
برای درمان گودی زیر چشم می توانید 2 عدد چای کیسه ای سیاه یا سبز که از قبل استفاده کرده اید را به مدت 30 الی 40 دقیقه در یخچال قرار دهید. کیسه چای را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از 10 الی 15 دقیقه با آب بشورید. روزانه 1 الی 2 بار این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید.
10- روغن نارگیل

روغن نارگیل مرطوب کننده ی پوست و جاذب چربی های پوستی است.
روش استفاده از روغن نارگیل برای روشن کردن دور چشم
روغن نارگیل را برروی ناحیه مورد نظر ریخته و به آرامی 2 الی 3 دقیقه قبل از خواب ماساژ داده و به هنگام صبح آن را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
11- آواکادو برای گودی دور چشم
آواکادو به دلیل اسیدهای چربی که دارد و ویتامین B، E و K رطوبت و مقاومت پوست های خشک را بیشتر می کند.
روش استفاده از آواکادو برای گودی دور چشم
یک آواکادو را له کرده و چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و آن را بر روی محل مورد نظر بمالید. پس از 15 الی 20 دقیقه ناحیه مورد نظر را بشورید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که اثر آن را ببینید. درمان گودی زیر چشم با آواکادو یکی از موثر ترین هاست.
ماسک برای تیرگی دور چشم
علاوه بر روش‌های گفته شده در بالا، برای درمان تیرگی دور چشم می‌توانید از ماسک‌های فوق‌العاده زیر استفاده کنید.
ماسک شیر و جوش شیرین براى دور چشم

شیر می تواند برای چشم های خسته شده بسیار مفید واقع شود.
براى تهیه این ماسک کافى است:
4 قاشق غذا خورى شیر کامل و تازه را با ٢ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. سپس این مواد را به خوبی مخلوط کنید تا به یک مخلوط صاف با قوام کرم به دست بیاید. سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود. ماسک سرد شده را اطراف چشم هاى خود بمالید و اجازه دهید به مدت ٢٠ تا ٢5 دقیقه باقى بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. چشمان شما دوباره احساس سلامتى و شادابى خواهند کرد.
ماسک آناناس و زردچوبه
یکی دیگر از داروهای خانگی موثر برای درمان گودى و سیاهی دور چشم می تواند استفاده از مواد طبیعی مانند مخلوط پودر زردچوبه و آب آناناس تهیه شود.
این مواد را به سادگى با هم مخلوط کنید و ماسک را براى دو هفته و به مدت ٣٠ دقیقه به صورت روزانه مصرف کنید.
این ماسک بهترین نتایج را به شما خواهد داد.
درمان گودی زیر چشم بوسیله ی لیزر

لیزر مستقیما منبع تیرگی و گودی زیر چشم شما را بوسیله ی ارسال پیاپی تشعشعات نور به سمت پوست زیر چشم، هدف قرار می دهد. این نور بوسیله ی شریان های خونی و یا محل تیرگی زیر چشم، جذب شده است.
اشعه لیزر مجددا به سطح پوست بازگشته و چروک های پوستی را حذف کرده که در مجموع ظاهر چشم ها و تیرگی زیر چشم را از بین می برد. و در درمان گودی زیر چشم کاربرد دارد.
با این حال اگر پوست دور چشم هم اکنون لطیف و صاف است این روش درمان ممکن است رنگدانه ها را کاهش ندهد. توجه کنید که لیزر روشی کم تهاجم نسبت به جراحی است، احساس مورمور شدن لیزر ممکن است زمان ببرد تا عادت کنید و عوارض جانبی لیزر قرمز شدن پوست و تورم محلی است.
سیاهی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم های جوان را درگیر خود کرده.
اما می توانید به راحتی با درمان های خانگی سیاهی زیر چشمتان را درمان کنید.
شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.
ترجمه: محمد مهدی مغازه ای

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/198390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان