آریا بانو

آخرين مطالب

راه های طلایی برای کاهش درد پریود اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فراد زیادی قبل از شروع خون ریزی ماهیانه یا در زمان قاعدگی از درد و انقباض رنج می برند، برای بعضی از خانم‌ها ، عادت ماهانه یک کابوس است. کابوسی که هر ماه با درد شدید، بی حالی، خستگی، تهوع، سردرد، سرگیجه و ناراحتی دیگر تکرار میشود به همین علت بسیاری از خانم‌ها به دنبال راهکارهایی برای کاهش درد دوران پریودی میباشند. در این مقاله روش های خانگی و همچنین راهکارهای پزشکی را برای شما گرداوری کرده ایم تا بتوانید درد پریودی را کاهش دهید.

به گزارش بانو نیوز ، بسیاری از زنان کرامپ های شکمی دردناک را طی زمان قاعدگی تجربه میکنند . عضلات رحم و عضلات شکمی اطراف رحم برای بیرون راندن مایع قاعدگی انقباض یافته میشود اعتقاد بر این است که انقباضات عضلانی رحم با افزایش رها شدن اسیدهای چرب موسوم به پروستاگلاندین از بافت پوششی رحم تولید میشود این کرامپ دیسمنوره اولیه یا دردهای قاعدگی نامیده میشود.
ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و امکان دارد از یک تا دو روز پیش از قاعدگی آغاز شود وتا 4 روز طول بکشد. اما این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متمایز است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی وقت ها آن قدر شدیدند که فرد ناگزیر میشود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد. دردهای قاعدگی همراه با علایم مختلفی هستند مثل تهوع، سردرد، خستگی، کسالت، اسهال، استفراع و… در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای بعضی خانم‌ها تبدیل به یک فاجعه ماهیانه میشود.
دیسمنورهٔ اولیه معمولاً طی یک تا دو سال نخست زندگی رخ میدهد و امکان دارد تا زمان یائسگی ادامه یابد ولی در بسیاری از زنان به تدریج علایم دیسمنوره پس از اواسط 20 سالگی فروکش نماید.
راه های کاهش درد پریود
راه های سنتی برای کاهش درد پریود:
معمولاً هر دردی درمان مخصوص بخود را دارد. دردهای زمان قائدگی هم از این قانون مستثنی نیستند و راه‌های بی ضرری برای درمان آن ها موجود است
دارچین
دارچین بعنوان ماده ای تسکین دهنده و کاهش دهنده ی التهاب شناخته شده است. یک هات چاکلت با دارچین به بهبود انقباضات رحمی کمک خواهد کرد. از پودر کاکائو یا برندهای میکس شده ی هات چاکلت استفاده کنید. نصف قاشق چای خوری پودر دارچین و نصف قاشق جوز داخل آن بریزید. برای طعم بهتر میتوانید شکلات اضافه کنید.
شکلات تلخ
شکلات تلخ به ماهیچه ها کمک میکند به سرعت آزاد شده و برای کاهش درد شما بسیار مؤثر است. درصورتی که می خواهید برای تسکین علایم از شکلات تلخ استفاده کنید میتوانید مقداری از آن را ذوب کرده و روی میوه بریزید. این ترکیب سالم به کاهش درد کمک میکند.
زنجبیل
زنجبیل میزان هورمون های درد در بدن را کاهش میدهد و به شما انرژی زیادی میدهد که در طول روز احساس خستگی نمی کنید. زنجبیل، عسل و کمی لیمو به آب جوش اضافه کنید و بخورید، این ترکیب به کاهش انقباضات رحمی کمک میکند.
کاهش درد قاعدگی با ماساژ با روغن ها:
با استفاده از روغن های معطّر مخصوص و ماساژ میتوانید به درمان درد گرفتگی قاعدگی کمک کنید. با استفاده از روغن های مثل اسطوخودوس، مریم گلی، میتوانید طول مدت درد دوران قاعدگی را کوتاه کنید.
برای کاهش درد پریود آب بنوشید:
درصورتی که شما آب زیادی مینوشید، میتوانید از درد قاعدگی و نفخ شکم جلوگیری کنید. هدف استفاده آب گرم میباشد . که برای بهتر شدن گرفتگی موثر است برای این که جریان خون در بدن را افزایش می دهد و گرفتگی های عضلانی را آرام می کند.
رازیانه:
یک قاشق چای خوری دانه های رازیانه را به یک فنجان آب جوش بیفزایید، مخلوط را مجددا به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. اجازه دهید تا اندکی خنک شود و بعد یک قاشق چای خوری عسل بیافزایید و به خوب هم بزنید.
این چای گیاهی را دو بار در روز، سه روز قبل از تاریخ شروع قاعدگی خود استفاده کنید و آن را تا زمان از بین رفتن درد ادامه دهید. درصورتی که این چای داغ استفاده شود، تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.
سبزی جعفری:
یک چهارم فنجان جعفری جدید را داخل یک لیوان بریزید وسپس آب جوش را به آن بیفزایید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سریعاً بنوشید. از این درمان دوبار در روز در طول زمان قاعدگی استفاده کنید.
اسیدهای چرب بیشتری استفاده کنید:
پژوهش های زیادی نشان داده است که استفاده این اسیدهای چرب که عمدتاً در غذاهایی مثل ماهی، آجیل ها مانند گردو، بادام و یا دانه هایی مثل کنجد موجود است ، باعث کاهش علائم دیسمنوره( درد هنگام پریود) میگردد.
روش های کاهش درد قاعدگی
کاهش درد پریودی با دارو:
داروهای بدون نسخه برای درمان اغلب موارد گرفتگی قاعده دردسترس است.
مسکن ها
داروهای بدون نسخه برای درمان اغلب موارد سندرم قائدگی دردسترس است. ضد پروستاگلاندین ها، گرفتگی رحم را کاهش میدهد ، جریان خون را تسکین میدهد و ناراحتی را از بین می برد. این داروها همچنین امکان دارد حاوی مسکن هایی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن باشد. این داروها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی( NSAIDs) میباشند. NSAID ها هم تنها برای کاهش درد گرفتگی پریود استفاده میشوند.
قرص های ضدبارداری
پزشک امکان دارد قرصهای ضد بارداری هورمونی را برای جلوگیری از تخمک گذاری و کاهش شدت درد پریود تجویز کند. این کار با نازک شدن پوشش رحم، که در آن پروستاگلاندین ها تشکیل میشوند، همراه است. این کار باعث تنگی و خون ریزی میشود.
در بعضی موارد، قرصهای کنترل حاملگی را میتوان بطور پی در پی استفاده کرد. در این مورد اصلاً خون ریزی وجود نخواهد داشت. اقسام دیگر قرصهای کنترل بارداری، من جمله بعضی از انواع IUD هورمونی، حلقه های واژینال، پچ ها و تزریق ها میتوانند به کاهش گرفتگی کمک کنند.
توجه: درصورتی که دردها ناشی از یک بیماری باشند، مثل اندومتریوز یا فیبروئیدها، امکان دارد جراحی برای برداشتن بافت غیرطبیعی مورد نیاز باشد.
کارهایی که باید برای کاهش درد زمان پریودی انجام دهید:
– حسابی استراحت کنید و درصورتی که لازم بود، مرخصی بگیرید اگر چه اغلب خانم‌ها به آسانی میتوانند بر اوضاع مسلط شوند، ولی با این حال بعضی از خانم‌ها هم هستند که درد خانه‌نشین شان میکند. بهتر است به خودتان فشار نیاورید. درصورتی که دردتان زیاد است، استراحت کنید و مرخصی بگیرید. بی تردید سر کار رفتن، در حالی که کمرتان از درد خم شده کار عاقلانه ای نیست.
– بدون شک اصلاً خانمی دلش نمی خواهد در دوره ی پریودش ورزش کند. ولی باید بدانید که انجام حرکات ورزشی منظم سبب کاهش دردهای قاعدگی میشود . اما منظورمان این نیست که روز نخست پریودتان ورزش های سنگین انجام دهید. بلکه انجام حرکات ورزشی سبک، نرمش و پیاده روی ساده سبب میشود که اکسیژن بیشتری به اعضای بدن برسد و جریان خون بیش تر شود.
– مواقعی که بسیار کلافه و مضطرب اید، پنج بار از راه بینی نفس عمیق به درون بکشید و بیرون دهید. خواهید دید که در تخفیف درد و علائم شما بسیار مؤثر است.
– همان طور که گفتیم گرما سبب کاهش درد میشود. دوش آب گرم( نه داغ) بگیرید. آب گرم شما را از نظر روحی و روانی آرام میکند و دردتان را کاهش میدهد .
راه های کم کردن درد پریود
راهکارهای پیش‌گیری از درد پریود:
غذاهایی که باید یک هفته پیش از آغاز پریود شدن استفاده کنید تا در زمان پریودی درد کمتری داشته باشید:
یک هفته پیش از آغاز پریود، بهتر است از اسفناج( می توانید آن را بخارپز کرده و با ماست میل کنید که بسیار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنید. همچنین از زعفران، رازیانه، ترخون، تره فرنگی، موسیر، فلفل سیاه، دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده کنید.
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/200156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود