آریا بانو

آخرين مطالب

10 چیزی که بهتر است درباره موجودی به نام شیطان جرسی بدانید! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 چیزی که بهتر است درباره موجودی به نام شیطان جرسی بدانید! 7
٢
٠
لست سکند / فسانه شیطان جرسی به مدت 250 سال است که در میان مردم نیوجرسی آمریکا رواج دارد. گفته می‌شود موجودی که شبیه به دیو است، در اطراف پاین بارنز پرسه می‌زند. گرچه شواهد بسیار کمی برای اثبات چنین موجودی وجود دارد اما مشاهدات بسیاری از افراد باعث شده که گروه‌های شکارچی شیطان به وجود چنین موجودی در این منطقه ایمان بیاورند.
درحالی‌که شیطان جرسی هیچ ردپایی از خود بجای نمی‌گذارد اما ردپای او را می‌توان تا قبل از انقلاب آمریکا پیگیری کرد. در این مقاله 10 مورد از چیزهایی که درباره این موجود نمی‌دانسته‌اید را آورده‌ایم.
این شیطان چهره بسیار ترسناکی دارد
هیچ عکسی از این شیطان وجود ندارد اما از روی توصیفات ثبت‌ شده می‌توان گفت که او بسیار ترسناک است. کسانی که او را دیده‌اند، ویژگی‌های وحشتناک او را تصدیق می‌کنند. این شیطان چون دارای شاخ است شیطان نامیده شده است.
بجای 4 پا روی دو پا راه می‌رود و دارای سم‌هایی مانند خوک است. بعضی از افرادی که او را دیده‌اند می‌گویند او بال‌هایی مانند خفاش دارد که او را قادر به پرواز می‌سازد. در حالت کلی او شبیه به یک کانگورو است، بعضی می‌گویند که او دم دارد اما برخی دیگر وجود دم را در او تأیید نکرده‌اند.
او وحشتناک بودن خود را آشکار می‌کند
خب او به‌اندازه کافی ترسناک است اما چه‌کاری می‌کند که باعث وحشت مردم می‌شود؟ بعضی‌ها می‌گویند که او ترس را در اطراف محل القا می‌کند. در حالی‌ که تا به‌ حال باعث کشته شدن کسی نشده، اما می‌گویند که باعث کشته شدن موجودات دیگر می‌شود.
گفته می‌شود که چندین سگ، مرغ و حیوان کوچک به دست او کشته‌ شده‌اند. او با نشان دادن چهره ترسناک خود در شب باعث ترس مردم می‌شود. همچنین جا پای سم‌های او روی برف‌ها نیز وحشت بیشتری ایجاد می‌کند.
این موجود به‌عنوان یک شیطان متولد شد
منشأ داستان‌های موجوداتی مانند شیطان جرسی همیشه جذاب است. در این‌باره داستان‌های مختلف حاکی از آن‌اند که او به‌عنوان یک شیطان متولد شد، نه اینکه بعداً به شیطان تبدیل شود. این دیو با بال و سم‌ها و شاخ متولد شد.
مادر او انسان بود و اغلب معتقدند که نامش جین لیدس(مادر لیدس) بود. آیا این بدان معناست که مادران باردار باید نگران شبیه بودن بچه‌هایشان به شیطان جرسی باشند؟ نه. جین کودک خود را قبل از به دنیا آمدن نفرین کرده بود تا به یک دیو تبدیل شود.
او 12 خواهر و برادر دارد
در داستان مشهوری نقل‌شده که شیطان جرسی از مادر لیدس متولد شد که اهل پاین بارنز نیوجرسی بود و کودک خود را قبل از تولد نفرین کرد. می‌دانیم که به چه چیزی فکر می‌کنید: چرا باید کسی کودک خود را نفرین کند؟ مادران پیر در آن ناحیه علت آن را می‌دانند: مادر لیدس 12 فرزند دیگر داشت.
قبل از آنکه او در سال 1735 سیزدهمین کودک خود را به دنیا آورد، اذعان داشت که کودکش یک دیو خواهد بود، که شد. پس این دیو 12 خواهر و برادر دارد اما فقط یکی از این خانواده تبدیل به دیو شد.
داستان اولیه احتمالاً تبلیغی ضد انگلیسی بوده است
داستان‌های زیادی درباره تولد و زندگی این شیطان وجود دارد که تاریخ بسیاری از آن‌ها به سده‌ی 1700 بازمی‌گردد. در این داستان‌ها گفته‌ شده که از خانواده لیدس در نیوجرسی کودکی متولد شده که تا به امروز در حال آزار و اذیت است. در یکی از داستان‌ها گفته‌ شده که جین لیدس عاشق یک سرباز انگلیسی شد و به خاطر مجازات کارش، یک دیو را به دنیا آورد.
همه این‌ها بر اساس ضدیت با پیش‌زمینه انقلاب آمریکا شکل گرفت. بنابراین یک تبلیغ ضد انگلیسی در نظر گرفته می‌شود.
این داستان می‌تواند به خاطر یک رقابت دوستانه شروع‌ شده باشد
در داستان دیگری وجود یک رقابت به‌عنوان انگیزه واقعی در ورای شیطان جرسی مطرح‌ شده است. در داستان نام دو گروه ذکر شده که در سده 1700 در نیوجرسی زندگی می‌کردند، کواکرها و خانواده لیدس. تا سده 1900، از او بیشتر به‌ عنوان لیدس شیطان نام‌ برده می‌شد تا شیطان جرسی. گاهی نیز آن را شیطان لیدس می‌نامیدند. این داستان می‌تواند به‌ عنوان یک شوخی بین این دو خانواده مطرح‌ شده باشد که در نهایت صورت جدی به خود گرفته است.
بعضی معتقدند که شیطان جرسی یک پرنده است
تاریخ شناسان انواع مختلف تئوری‌هایی که به توصیف شیطان جرسی می‌پردازد را بررسی کرده‌اند. هنوز هم برخی مشاهدات حاکی از وجود این موجود است. کسانی که وجود او را باور ندارند می‌گویند که شاید دیگران پرنده‌ای دیده باشند و تصور کنند که شیطان است. دانشمندان نیز معتقدند که این شیطان واقعاً یک پرنده یا خفاش است و یک موجود افسانه‌ای نیست، زیرا توصیفات مردم از او واقعاً پذیرفتنی نیست. بال‌ها در صورتی می‌توانند او را حمل کنند که دیو سبک باشد و حتی ظریف‌تر از چیزی که داستان‌ها متصور شده‌اند.
جایزه‌ای برای کسی که او را بیابد تعیین‌ شده است
هنوز بسیاری از محلی‌ها در نیوجرسی معتقدند که او وجود دارد. زیرا از زمان شایع شدن وجود شیطان، شاهدانی نیز وجود داشته است. طی 300 سال گذشته حدود 2000 نفر او را در نیوجرسی دیده‌اند.
یک‌بار سیرکی مبلغ 100000 دلار را برای کسی که بتواند این شیطان را دستگیر کند تعیین کرد. باغ‌وحش فیلادلفیا نیز 10000 دلار برای دستگیری او تعیین کرد که باعث شد محلی‌ها به فکر شکار او بیفتند.
چند تن از افراد مشهور نیز وجود او را گزارش کرده‌اند
بسیاری از شاهدان در نیوجرسی برای تمسخر و شوخی گزارش داده‌اند که شیطان را دیده‌اند. با این‌ وجود برخی افراد قابل‌توجه و مهم، مشاهده او را گزارش کرده‌اند. مثلاً جوزف بناپارت، برادر بزرگ‌تر ناپلئون، که مدعی شد شیطان جرسی را در سال 1820 در نزدیکی بوردرتاون دیده است.
استفان دکاتور اذعان کرد که در سال 1800 شیطان جرسی را در حال پرواز در آسمان دیده است. او یک گلوله توپی هم به سمت او شلیک کرد و باوجود برخورد به شیطان، او به پرواز ادامه داد.
نوجوانان از جنوب جرسی به شکار او آمده‌اند
شیطان جرسی ریشه‌ای عمیق در فرهنگ و سنت نیوجرسی دارد. بسیاری از نوجوانان از جنوب ایالت به امید شکار کردن او وارد جنگل‌های منطقه شده‌اند.
همچنین گروهی با نام شکارچیان شیطان وجود دارد که هدفشان یافتن این موجود یا اثبات افسانه‌ای بودن آن است. تا به امروز آن‌ها نتوانسته‌اند وجود یا افسانه‌ای بودن شیطان جرسی را ثابت کنند، البته هنوز زمان باقی است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/200630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...