آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه بدون دغدغه سفر کنیم؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه بدون دغدغه سفر کنیم؟
٤٠
٠
همگردی / آیا می خواهید خود را از فشارهای کاری، برنامه ریزی های فراوان و انجام امور حسابداری خلاص کنید؟ برای انجام این کار، سفر کردن را جز برنامه های ثابت زندگی خود قرار دهید. شما می توانید هر سه ماه یکبار به مسافرت بروید و شادی را به زندگی خود تزریق نمایید. این مسافرت ها ارزش واقعی زندگی را به شما نشان می دهند، پس سعی کنید راه های سفر ارزان و راحت را شناسایی کرده تا این تجربه شیرین را به کام خود تلخ نکنید. در مقاله راهنمای سفر ارزان با ما همراه شوید تا کمی بیشتر از این مقوله مهم و همچنین روش هایی برای ارزان سفر کردن برایتان سخن بگوییم.
گام اول
پس انداز کنید. شما بدون داشتن پول نقد هیچ کاری نمی توانید انجام دهید، اما لازم نیست که همیشه به فکر پس انداز کردن باشید. شما بعد از چند سال پول پس انداز کردن باید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.
گام دوم
وسایلی را که به آن ها احتیاج ندارید به دیگران بدهید یا بفروشید. اگر شما نمی توانید خانه ای بخرید، می توانید آن را اجاره نمایید. یکی از راه های سفر ارزان و راحت این است که شهرهای کوچک را انتخاب کنید، چون هزینه اقامت و مسکن شما بسیار ارزان تر از شهرهای بزرگ بوده و شما می توانید کمی در هزینه مسکن صرفه جویی کنید.
گام سوم
وسیله حمل و نقل خود را انتخاب کنید. شما باید وسیله ای را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می کنید. خستگی در واقع سخت ترین چیزی است که با آن مواجه هستید.
پیاده روی: سخت ترین روش برای رسیدن به مقصد پیاده رفتن است. شما می توانید هر چیزی را که نیاز دارید در کوله پشتی خود بگذارید و به راحتی سفر خود را آغاز کنید. هر ساله هزاران نفر مسیرهای بسیار طولانی را پیاده طی می کنند و در طول این سفرها تجارب بی نظیری را به دست می آورند. به خاطر داشته باشید که پیاده رفتن به این معنی نیست که شما باید همواره در حرکت باشید. مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید و تا زمانیکه فرصت دارید، در آنجا بمانید. اگر شما دوست ندارید خودتان رانندگی کنید، می توانید از اتوبوس ها و مترو استفاده کنید و به راحتی جا به جا شوید. همچنین سفر با چنین وسیله هایی می تواند یکی از روش هایی برای ارزان سفر کردن باشد.
دوچرخه سواری: در راهنمای سفر ارزان باید بدانید که سفر با دوچرخه به شما اجازه می دهد که مسیرهای طولانی تری را طی کنید و از مکان های بیشتری بازدید نمایید. با استفاده از دوچرخه شما از جاده های متعددی عبور می کنید. شما می توانید از دوچرخه های مناسبی که برای سفر طراحی شده اند، استفاده کنید و وسایل زیادی را با خود ببرید. اگر شما قصد سفر به مناطق خارج از شهر را دارید، می توانید از دوچرخه های کوهستانی نیز استفاده کنید. فقط دقت کنید که قبل از شروع سفر وضعیت راه ها و جاده ها را بررسی کنید. اگر بخواهید از دوچرخه های معمولی برای سفر به نواحی کوهستانی استفاده کنید، کارتان کمی دشوار است. برخی از این مناطق هموارترند و سفر به آن ها راخت تر هست. اگر شما کودک همراه خود دارید و یا زمان کافی ندارید، دوچرخه انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.
قایق: شما می توانید در بین روش هایی برای ارزان سفر کردن از قایق استفاده کنید و به جزایر مختلف بروید. به این ترتیب می توانید رودخانه ها، دریاچه ها و کانال های بزرگ را مشاهده نمایید. سفرهای دریایی بسیار جذاب هستند، چرا که شما می توانید مناظر فوق العاده و شگفت انگیزی را مشاهده کنید. فقط باید به این نکته توجه کنید: از آنجایی که شما دسترسی راحتی به شهر ندارید، باید به اندازه کافی مواد غذایی و وسایل ضروری را با خود به همراه داشته باشید.
شما می توانید یک ماشین اجاره کنید. دوچرخه را در صندوق عقب و قایقتان را روی باربند بگذارید. به این ترتیب شما برای سفر به هر نقطه ای آماده هستید. شما هر زمانی که خواستید می توانید پیاده بروید، دوچرخه سواری یا قایقرانی کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. اگر شما بیش از یک دوچرخه همراه خود دارید، پارچه ای را بین آن ها بگذارید تا با یکدیگر برخورد نداشته باشند. علاوه بر این شما می توانید تمامی وسایل مورد نیاز خود را نیز در ماشین بگذارید. البته در راهنمای سفر ارزان باید به این نکته توجه کنید که برای این نوع سفر باید هزینه های سوخت و تعمیرات ماشین را نیز در نظر بگیرید.
گام چهارم
قبل از شروع سفر برای خود برنامه ریزی کنید. شما باید قبل از شروع سفر درباره مقصدی که می خواهید بروید از طریق اینترنت، مجلات و یا دوستان و آشنایان اطلاعاتی را بدست آورید و درباره اماکن گردشگری آنجا مطالبی را مطالعه کنید.
گام پنجم
در راهنمای سفر ارزان توجه داشته باشید که یک بودجه مشخص را برای خود در نظر بگیرید. اگر شما بیشتر از بودجه مورد نظر خرج کنید، تمام حساب و کتابتان به هم می ریز و دیگر نمی توانید طبق برنامه ریزی خود پیش بروید. اجازه دهید به همان میزان پول برنامه ریزی شده خرج کنید. اگر شما مجبور شدید به دلیل کمبود بودجه دو یا سه هفته در یک مکان خسته کننده بمانید، کمی تحمل کنید. هرچه در این وضعیت قرار بگیرید، بیشتر به فواید برنامه ریزی مالی پی می برید. اگر شما مجبور باشید به دلیل نداشتن پول یک ماه در خانه بمانید و جایی نروید، آنگاه دیگر بیشتر از درآمدتان هزینه نمی کنید.
گام ششم
اگر می توانید چادر و کیسه خواب با کیفیت بالا همراه خود ببرید که از روش هایی برای ارزان سفر کردن به حساب می آید. چادر شما تنها پناهگاه شماست، پس باید در آن راحت باشید. کیسه های خواب نباید از جنس پلاستیک باشند. آن ها باید از الیاف مصنوعی تشکیل شوند تا در صورت خیس شدن مقاومت بیشتری کنند. حتما همراه خود پتو، لباس پشمی و کمی طناب داشته باشید. لباس های شما نباید پنبه ای باشد، چرا که پنبه تا زمانی که خیس نشده، قابل استفاده است. پس بهتر است لباس هایتان بیشتر پشمی باشند. بهتر است یک تشک بادی و یا از جنس بامبو همراه خود ببرید. اگر اتاق اجاره می کنید، لازم نیست تشک همراه خود داشته باشید، چرا که فقط بار خود را سنگین کرده اید.
گام هفتم
مسیر عبوری خود را از قبل مشخص کنید. مسیرتان را باید براساس میزان بودجه خود انتخاب نمایید. همیشه سعی کنید که قبل از تاریک شدن هوا به مقصد مورد نظر برسید. شما نباید بودجه یک ماه خود را برای یک شب خرج کنید. اگر شما نتوانید پول خود را درست مدیریت کنید، لذتی از سفر نخواهید برد و مجبور می شوید که هرچه سریع تر به شهر خود بازگردید.
گام هشتم
هرجا که می روید، مطمئن شوید که به اندازه کافی آب آشامیدنی همراه دارید. شما در طول سفر نیاز به حمام کردن، شستن ظروف و شستن لباس ها دارید، ولی به هیچ عنوان نباید برای انجام این کارهایتان از آب آشامیدنی استفاده کنید. علاوه بر این مواد غذایی نیز باید به اندازه کافی همراهتان باشد. گاهی ممکن است، استفاده بی رویه شما از آب به محیط زیست آن منطقه آسیب بزند، پس باید مراقب این مسئله نیز باشید. شما می توانید به سمت چشمه های آبگرم بروید و از خواص درمانی آن ها بهره مند شوید. چشمه های زیبا و لوکسی در غرب ایالات متحده وجود دارند و در کنار این منطقه اردوگاه هایی برای رفاه حال مسافران تاسیس شده اند.
گام نهم
سعی کنید بیشتر به مناطقی که آب و هوای گرم دارند، سفر کنید. هیچ چیز به اندازه سرما نمی تواند لذت سفر را از بین ببرد. هنگامی که شما به منطقه سردسیر سفر می کنید، نمی توانید از اماکن گردشگری مختلف آن بازدید نمایید. برای سفر در زمستان بهتر است جنوب ایالات متحده را انتخاب نمایید. آب و هوای ملایم می تواند لذت سفر شما را چندین برابر کند.
گام دهم
وسیله های نقلیه تفریحی حتی در مناطق پرجمعیت می توانند یک محل رایگان برای گذراندن شب و تفریح کردن باشند، مانند پارکینگ شبانه آر وی گلف که در آنجا می توانید انواع فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده را انجام دهید. عضویت سالانه این اماکن هزینه اش کمتر از یک شب اقامت در اردوگاه ها بوده و یکی از راه های سفر ارزان و راحت به حساب می آید.
گام یازدهم
یکی از راه های سفر ارزان و راحت، استفاده از ننو هست. با استفاده از ننو شما می توانید هرجا که می خواهید به استراحت بپردازید. با استفاده از این ننوها شما احساس می کنید که در خانه خود قرار دارید.
گام دوازدهم
هر روز حمام کنید. حمام کردن حتی در یک رودخانه یخ زده باعث می شود شما کل روز سر حال باشید و به راحتی به مسیر خود ادامه دهید. نظافت و تمیز بودن در راهنمای سفر ارزان بسیار اهمیت دارد. اگر هیچ آبی برای استحمام وجود ندارد، یک ساعت آفتاب بگیرید. این کار باعث می شود تمامی منافذ پوست شما باز شود و احساس تمیزی کنید.
گام سیزدهم
خوب غذا بخورید و هر چیزی که دوست دارید، میل نمایید. خوردن سیب زمینی ذغالی را حتما امتحان کنید. "استرومبلی"، "رولت دارچین"، عدسی، پنکیک، بادام بو داده غذاهایی بوده که شما می توانید در طول سفر امتحان کنید. شما باید سعی کنید قبل از خوردن هر چیز آن را خوب بپزید تا مریض نشوید. از خوردن میوه در طول سفر غافل نشوید. تغذیه خوب به شما کمک می کند تا در طول سفر آرامش بیشتری داشته باشید.
گام چهاردهم
سعی کنید از گیاهان تغذیه کنید. شما می توانید برای تامین غذای خود از گیاهان خوراکی که در منطقه موجود بوده، استفاده نمایید. گیاهان غیر خوراکی زیادی نیز وجود دارند، بنابراین باید سطح اطلاعات خود در این زمینه افزایش دهید. شما می توانید به راحتی گیاهان خوراکی متناسب با رژیم غذایی خود را پیدا کنید. این بخش از راهنمای سفر ارزان باعث می شود شما همواره از مواد غذایی تازه بهره مند شوید. در طول سفر به تغذیه خود باید بسیار اهمیت بدهید.
گام پانزدهم
سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از زندگی لذت ببرید. مواردی را که به شما آرامش می دهند پیدا کنید و به انجام آن کارها بپردازید. کارهایی مانند: درست کردن صنایع دستی مانند سبدهای حصیری، کاسه های چوبی و صندل. سعی کنید برای خود یک پناهگاه ابتدایی مانند یک کلبه بسازید. شما می توانید از مناظر مختلف نقاشی بکشید و یک گالری کوچک محلی راه بیندازید. درآمد حاصل از این کار می تواند مخارج سفر شما را تامین نماید. شما همچنین می توانید بنابر توصیه های راهنمای سفر ارزان به عکسبرداری از چشم اندازهای زیبا بپردازید.
گام شانزدهم
هنگامی که پول کم آوردید، می توانید به انجام کارهای فصلی بپردازید. مناطق گردشگری همواره مشاغل زیادی را در خود جای داده اند و شما به راحتی می توانید در یکی از آن ها استخدام شوید. به عنوان مثال یکی از این کارها جمع آوری قارچ های سمی و فروششان است یا مثلا شما می توانید با شکار خرچنگ کسب درآمد کنید. همچنین شما می توانید به از بین بردن علف های هرز که باعث جنگل زدایی می شوند، بپردازید. در چنین مناطقی فرصت های شغلی بیشماری وجود دارند که شما می توانید به راحتی از طریق آنان کسب درآمد کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/200816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟