آریا بانو

آخرين مطالب

جاذبه های گردشگری مالزی مناسب سفرهای خانوادگی گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
جاذبه های گردشگری مالزی مناسب سفرهای خانوادگی
٤٠
٠
همگردی / کشور مالزی با سواحل زیبا، فرهنگ منحصر بفرد، حیات وحش متنوع، غذای عالی و جاذبه های گردشگری جذب کننده، یک مقصد ایده آل و فوق العاده برای خانواده ها بشمار می رود. مالزی ارزان ترین نقطه جهان نیست، اما هزینه سفر به مالزی مناسب و منطقی به نظر می رسد. این کشور دو بخش دارد: مالزی شبه جزیره ای، مالزی شرقی و هر دو بخش امکان انجام انواع مختلف سفر را به شما عرضه می کنند. مالزی یکی از چند نژادی و چند فرهنگی ترین کشورهای روی سیاره زمین بوده و همین باعث می شود تا سفر به جاذبه های گردشگری مالزی با کودکان، یک تجربه خارق العاده و کاملا آموزشی محسوب شود. پیدا کردن محل های اقامت خانوادگی در سفر به مالزی آسان بوده و هزینه اقامت مناسب و منطقی هست، اما این کشور از آن دسته کشورهایی بوده که توصیه می کنیم حتما محل اقامت خود را پیش از سفر رزرو نمایید. در این متن قصد داریم شما را با جاهای دیدنی مالزی آشنا کنیم که در صورت سفر خانوادگی می توانید از آن ها بهره ببرید.
سواحل مالزی
بهترین سواحل مالزی در دو سوی آن قرار دارند و می توانند با سواحل مشهور کشور تایلند که در قسمت های شمالی تر قرار گرفته اند، رقابت کنند. از آنجایی که این سواحل از سواحل تایلند کمتر شناخته شده اند، خلوت تر بوده و گردشگران کمتری در آن ها به چشم می خورند، بنابراین برای یک تعطیلات آرام خانوادگی بسیار مناسب هستند. اگر در فصل بارانی و بین ماه های نوامبر تا مارس سفر به مالزی را انتخاب می کنید، از رفتن به سواحل شرقی خودداری نمایید. جزایر پرهنتیان Perhentian Islands در سواحل شرقی بخاطر زیبایی و امکان غواصی انتخابی عالی هستند. این جزایر مقاصدی تقریبا ارزان بوده و برای کسانی که مدرک غواصی داشته باشند، محبوبیت بسیار زیادی دارند و بهترین سواحل بکر با آب های شفاف و شیشه ای را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند. در این جزایر هیچگونه موزه یا بنای فرهنگی مهمی وجود ندارد؛ اما سواحل بکر، آب های شفاف و شیشه ای و دیواره های مرجانی بسیار زیبا که در خلیج کورال Coral Bay یافت می شوند از مهمترین جاهای دیدنی مالزی بشمار می روند. جزایر پرهنتیان Perhentian Islands بهترین نقطه در مالزی برای غواصی محسوب می شوند؛ البته می توانید به جنگل گردی و فعالیت های دیگری مانند کایاک سواری بپردازید. جزیره ردنگ Redang مشهورترین جزیره شرقی بشمار می رود و بخاطر لاکپشت هایش مشهور است. مردم کمی در این جزیره سکونت دارند، بنابراین بسیار ساکت و پر آرامش بوده و در عین حال، تنها 45 دقیقه با هواپیما از کوالالامپور فاصله دارد. ساحل لنکاوی Langkawi مشهورترین ساحل مالزی محسوب می شود و در زمینه غذا و اقامت از همه نقاط دیگر این کشور پیشرفته تر است. جزیره پانکور Pangkor به اندازه یک رانندگی کوتاه از کوالالامپور فاصله دارد، بنابراین برای یک سفر آخر هفته ایده آل خواهد بود. این جزیره محبوبیت و شهرت دیگر جزایر شمالی را ندارد، اما نزدیک بودن آن به کوالالامپور یک مزیت به شمار می آید؛ بویژه اگر شما زمان کوتاهی برای سفر خانوادگی خود در نظر گرفته باشید. مالزی بورنئو Malyasian Borneo منطقه دیگر این کشور با سواحل زیبا هست. ساحل لاکپشت یا ساحل ترتل Turtle Beach و ساحل طلایی Golden Beach دو تا از بهترین سواحل این منطقه و از جاهای دیدنی مالزی هستند.
مالاکا
شهر مالاکا Melaka یکی از جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود. این شهر به لطف گذشته فرهنگی غنی خود، مملو از کلیساهای متعدد مانند کلیسای سنت پل St Paul و معابد و مساجد بسیار است. بناهای بیشمار دیگری در اطراف شهر وجود دارند که جز میراث آن بشمار می روند. بعلاوه ملاکا Melaka یک شهر آسان برای گشت و گذار به صورت پیاده در حین سفر به مالزی است. دو جاذبه گردشگری اصلی این شهر مرکز هتل و مرکز اقامتی آ فاموزا ریزورت A Famosa Resort و شهر هلندی استادتیس Stadthuys هستند. نمی توانید به مالاکا Malacca سفر کنید و از خیابان مشهور جانکر Jonker دیدن نکنید. بسیاری از جاذبه های این شهر در این خیابان قرار گرفته اند. این منطقه یک منطقه قدیمی و یک مکان ایده آل برای اقامت و گشت و گذار چند روزه است. بازار شبانه، ترکیب فوق العاده ای از غذاها و صنایع دستی عالی برای خوردن و خریدن هستند. محله چینی ها یا چاینا تاون China town منطقه جالب دیگری در نزدیکی خیابان جانکر Jonker بوده که مملو از تاریخ هست. توصیه می کنیم سری هم به این محله بزنید و غذاهای خوش طعم آن را بچشید. میدان سرخ Red square در انتهای خیابان جانکر Jonker پر از بناهای تاریخی بوده و جایی است که هلندی ها، پرتغالی ها و بریتانیایی ها در طول صدها سال به آنجا رفت و آمد می کردند. ماهی خانه اقیانوسی شور Shore Oceanarium یک نقطه فوق العاده برای کودکان شما محسوب می شود. همچنین جای خوبی برای فرار کردن از گرمای فضای بیرونی هست. اگر دلتان می خواهد چشم انداز محیط اطراف را در سفر به مالزی ببینید، بهتر است از تپه سنت پل St Paul و کلیسای آن بالا بروید. رفتن به درون این ویرانه ها و قدم زدن در میان سنگ قبرهای این منطقه باعث می شود تا احساس کنید مالاکا Malacca در گذشته و زمان استعمار به چه شکل بوده است. اگر کودکان شما دوست دارند از تپه بالا بروند و به ماجراجویی علاقه دارند، این مقصد ایده آلی برای آنان می تواند باشد. در سفر خانوادگی خود به این شهر که یکی از جاهای دیدنی مالزی بوده، حتما سری به رودخانه ملاکا Melaka River و موزه میراث بابا نیونا Baba Nyonya Heritage Museum بزنید.
پنانگ
پنانگ Penang یک جزیره و بخشی از شبه جزیره مالزی محسوب می شود و در شمال کوالالامپور قرار دارد. این ایالت تنوع بسیار زیادی دارد و نقاط متعددی در آن برای بازدید موجود هستند. این ایالت همچنین یکی از بهترین نقاط مالزی برای خوردن انواع غذا هاست؛ بخصوص که بهترین غذاهای ارزان قیمت در سرتاسر این کشور را به بازدیدکنندگان عرضه می نماید. پنانگ Penang بخاطر منطقه جورج تاون Georgetown و مراکز تفریحی اقامتی ساحلی باتو فرینگی Batu Ferringhi به عنوان یک مقصد گردشگری خانوادگی در سفر به مالزی محبوب شهرت دارد. کودکان شما از بازدید از پارک حشرات و پروانه ها Entopia, the Butterfly and Bug Park، موزه برعکس Upside Down Museum، پارک آبی و استخرهای هارد راک هتل Hard Rock Hotel و معبد مار Snake Temple خوششان خواهد آمد. چیزهای بسیار زیادی برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در پنانگ Penang وجود دارند و همین این ایالت را به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل کرده، جایی که حتما می بایست در فهرست برنامه سفر خانوادگی خود به مالزی قرار دهید.
کوالالامپور
اگر پروازتان به مالزی به شما این شانس را می دهد که توقفی در کوالالامپور، پایتخت این کشور داشته باشید، حتما از این فرصت برای بهتر کردن سفر خانوادگی استقبال کنید، چرا که چیزهای زیادی وجود دارند که کودکان شما از دیدن آن ها لذت خواهند برد. از مراکز خرید بسیار شیک این شهر خرید کنید، به بازدید از برج های پتروناس Petronas Towers بروید، کودکان خود را به تماشای نمایش آب و نور در پایه این دو برج ببرید و البته در پارک آبی و زمین بازی بزرگ آن که برای همه رایگان است و تنها چند قدم با برج های دو قلو فاصله دارد به وقت گذرانی با کودکان خود مشغول شوید. در همان محدوده می توانید از موزه پتروساینس Petrosains Museum و آکواریوم کوالالامپور Kuala Lumpur Aquarium بازدید کنید. شهر کوالالامپور همچنین دارای معماری باستانی و فرهنگ های متنوع نیز هست. می توانید با کودکان خود به بازدید از یک مسجد بزرگ و مدرن، یک معبد هندو و یک زیارتگاه چینی بروید تا همه این مکان های مذهبی و تفاوت های آن ها را از نزدیک ببینند. بازدید از معبد باستانی هندو در غارهای باتو Batu Caves که یکی از جاهای دیدنی مالزی به حساب می آید، نیز می تواند برای کودکان جالب باشد. حتما در سفر به کوالالامپور، انواع غذاهای چینی، هندی و مالایی را بچشید و اجازه دهید کودکان شما نیز آن ها را امتحان کنند. تورهای غذایی در بیشتر شهرها و روستاهای مالزی موجود هستند و محبوبیت بسیار زیادی دارند. غذای محلی مالزی خیلی تند و تیز نیست، بنابراین می توانید در سفر به مالزی به رستوران های غذاهای مالایی بروید و همراه با کودکان خود از خوردن و چشیدن انواع غذاهای مالزی لذت ببرید. اگر شما یا کودکان شما تاکنون هیچ غذایی به جز غذاهای کشور خودتان یا غذاهای غربی را امتحان نکرده اید، ممکن است کمی با خوردن غذاهای تند یا ادویه دار این کشور مشکل پیدا کنید؛ در این صورت، به دنبال خوراکی ها و غذاهای خوشمزه خیابانی و غرفه هایی که میوه ها و نوشیدنی های خوش طعم استوایی به فروش می رسانند باشید. مالزی دارای شیرینی ها و نان های خوشمزه نیز هست؛ مثلا کیک های آناناس. حتما برای کودکان خود این امکان را فراهم کنید که خوراکی های ویژه مالزی مانند ناسی لماک Nasi Lemak، می گورنگ Mee Goreng، روتی کانای Roti Canai و لاکسا Laksa را بچشند. اگر یک سفر خانوادگی به جاذبه های گردشگری مالزی دارید، مطمئن باشید آن ها عاشق شیرینی های این کشور خواهند شد، بنابراین به دنبال پنکیک های نارگیل و پاندانوس سبز باشید.کوالالامپور
مالزی بورنئو
مالزی بورنئو Malay Borneo برای کسانی که عاشق حیات وحش هستند، یک بهشت است. در این بخش که یکی از جاهای دیدنی مالزی بوده، می توانید اورانگوتان ها، میمون های پوزه دراز و گل های بسیار بزرگ رافلزیا Rafflesia را ببینید. در این منطقه می توانید به جنگل نوردی مشغول شوید و در یک فانوس دریایی اقامت کنید. اگر این کار را به صورت خانوادگی و همراه با کودکان خود انجام دهید، بسیار جالب تر و لذت بخش تر خواهد بود؛ البته باید شخصیت ماجراجویی داشته باشید و بدانید چگونه کودکان خود را علاقمند و سرگرم کنید.
پارک های موضوعی و تفریحی
یکی از بهترین پارک های موضوعی یا پارک های تفریحی جهان که ویژه کودکان است، در مالزی قرار دارد. لگولند مالزی Legoland Malaysia در جنوب شبه جزیره مالزی و در نزدیکی مرز سنگاپور و جوهور بارو Johor Baru واقع شده است. شهر جوهور بهرو Johor Bahru جاذبه های گردشگری متعددی دارد؛ از جمله ترکیبی از موزه ها و مناظر طبیعی مانند پارک ملی گونونگ لدانگ Gunung Ledang National Park و کوه لمباک Lambak. همانطور که ذکر شد، برای خانواده هایی که کودکان کم سن و سال دارند، شهربازی مشهور لگولند Legoland نیز وجود دارد که این شهر را به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل می کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/200817/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران