آریا بانو

آخرين مطالب

در پروازهای فرست کلاس چطور رفتار کنیم؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
در پروازهای فرست کلاس چطور رفتار کنیم؟
٢
٠
کجارو / پرواز فرست کلاس پروازهایی بسیار مجلل هستند که با دیگر پروازها متفات‌اند. اگر برای اولین‌بار این پرواز را تجربه می‌کنید، یا مشتاق آشنایی با این نوع پرواز هستید، مقاله‌ی پیش رو برای شما است.
افراد کمی پروازهای فرست کلاس را تجربه می‌کنند. نکته مهم پروازهای فرست کلاس، تنها به صندلی‌های راحت و سفارش‌های بی‌نهایت محدود نمی‌شود، بلکه اخلاق و رفتار شما، از همان لحظه ورود به فرودگاه تا زمانی‌که به مقصد می‌رسید اهمیت دارد. اگر برای بار اول با این پرواز سفر هوایی خود را تجربه می‌کنید وحشت‌زده نشوید؛ کافی است گام‌های زیر را یک به یک بخوانید تا برای پرواز بعدی خود را آماده کنید.
بخش اول: لانژ فرست کلاس
1. با مردم گرم بگیرید
لانژ فرست کلاس، اولین جایی است که پس از امنیت فرودگاه به آنجا می‌روید. اینجا جایی است که می‌توانید با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید، مقصد خود را با آن‌ها درمیان بگذارید و به حرف‌هایشان گوش دهید. همچنین ممکن است مدیران بالا مقام یا افراد مشهور را ببینید.
بسیار پیش آمده است که در پروازهای فرست کلاس، مردم با افراد مشهور دوست شده‌اند، و آن‌ها نیز دوستان جدید خود را به مهمانی یا دیگر رویدادهای مهم خصوصی دعوت کرده‌اند.
از آنجا که افراد زیادی با پروازهای لوکس سفر نمی‌کنند، لانژ فرست کلاس نسبت به لانژهای دیگر ساکت‌تر است.
2. با میزبان خود مودب باشید
به‌طور معمول یک میزبان یا همراه شما را تا لانژ همراهی می‌کند. این افراد به‌صورت حرفه‌ای آموزش‌ دیده‌اند و مهارت‌های برقراری ارتباط و کمک کردن را به بهترین شکل آموخته‌اند. آن‌ها شما را از لحظه چک- این تا لحظه‌ای که وارد هواپیما می‌شوید کمک می‌کنند. با ایشان مودبانه و محترمانه برخورد کنید، و بیش از اندازه دستور ندهید.
اگر نام میزبان خود را به خاطر داشته باشید، بسیار عالی است؛ چراکه آن‌ها نام شما را به خاطر می‌سپارند؛ بنابراین شما نیز با به زبان آوردن نام‌شان، دانش خود را نشان دهید. اگر با همراه خود رابطه خوبی برقرار نکردید، سعی کنید به او توهین نکنید.
بخش دوم: ورود به هواپیما
1. وقت‌شناس باشید
اینکه همیشه موقر باشید نکته مهمی است. با سرموقع رسیدن نشان دهید که شایسه احترام هستید. به یاد داشته باشید که تا موقع پرواز در لانژ استراحت می‌کنید و میزبان‌ها شما را تا صندلی‌تان در هواپیما همراهی می‌کنند.
پیش از پرواز، از کارهایی چون دوش گرفتن یا سفارش دادن غذاهای زیاد و سنگین خودداری کنید. اگر یک توقف طولانی‌مدت، یا زمان کافی تا سوار شدن داشته باشید، می‌توانید این کارها را انجام دهید. 30 تا 45 دقیقه پیش از زمان مقرر (پرواز) به فرودگاه بروید. البته با احتساب ترافیک باید خیلی زودتر حرکت کرد.
معطل کردن افراد هنگام سوار شدن، درواقع معطل کردن تمام هواپیمایی است. از آنجا که ممکن است شما اولین گروهی باشید که سوار هواپیما می‌شود، پس با وقت‌شناس بودن نه‌تنها احترام و وقار خود را نشان می‌دهید، بلکه باعث می‌شوید تا کارها به راحتی انجام شوند و به موقع به مقصد خود برسید.
2. تواضع داشته باشید
هیچ نیازی به عجله کردن نیست. صندلی شما مشخص شده است، بنابراین فروتن باشید و اجازه دهید دیگر مسافران، زودتر یا جلوتر از شما وارد هواپیما شوند. این نشانه‌ی احترام، و بیانگر شخصیت والای شما است.
3. از میزبان فرست کلاس خود تشکر کنید
پیش از رفتن به سوی مرحله بعد سفر، حتما از میزبان خود تشکر و خداحافظی کنید، زیرا ممکن است دیگر او را نبینید. اگر مایل بودید می‌توانید پیش از ترک او (یا آن‌ها) و به نشانه قدرشناسی، به آن‌ها انعام دهید.
بخش سوم: هنگام پرواز
1. با مهماندار خود مهربان باشید
میزبانان‌هایی که طی پرواز به شما خدمت می‌کنند مهماندارهای معمولی نیستند، بلکه بابت میزبانی به‌طور کامل آموزش‌دیده و حرفه‌ای هستند. با این افراد مهربان باشید و به بهترین شکل با ایشان رفتار کنید. آن‌ها نهایت سعی خود برای خدمت به شما می‌کنند، بنابراین احترام به آن‌ها ساده‌ترین کار ممکن است.
2. سعی کنید با دیگران آشنا شوید
احتمال اینکه کنار کسی بنشینید زیاد است. با اینکه شما جا و فضای خود را دارید، و آنقدر کافی هست تا از پرواز خود لذت ببرید، اما معرفی خود به مسافر بغل‌دستی، لطف و احترام شما را نشان می‌دهد. این رفتار ممکن است به یک مکالمه جالب تبدیل شود.
3. لبخند بزنید
زمانی‌که وارد پرواز فرست کلاس شدید، برای اینکه رضایت خود را از سفر نشان دهید، به مهمانداران و مسافران لبخند بزنید. افرادی که در پروازهای فرست کلاس هستند، به‌خاطر آرامش فضا بسیار دوستانه و هیجان‌زده هستند.
4. نسبت به دیگران محترم و مودب باشید
برخی افراد گوشه‌گیر هستند و دوست ندارند خیلی با دیگران هم‌صحبت شوند. با احترام به سلیقه افراد و مجبور نکردن آن‌ها برای برقراری ارتباط، به خود و دیگران احترام می‌گذارید. اگر خود شما فرد خلوت‌گزینی هستید، باز هم به دیگران احترام بگذارید و در صورتی که تمایل به برقراری ارتباط داشتند به آ‌نها بی‌حرمتی نکنید. اگر به کسی معرفی شدید مودبانه رفتار کنید، اما اگر بگویید که می‌خواهید تنها باشید هیچ مشکلی ندارد.
5. با احتیاط مکالمه را پیش ببرید
زمانی‌که با یک غریبه یا یک دوست جدید صحبت می‌کنید، زیاده‌روی نکنید و موضوع‌هایی که نیازمند پاسخ‌های سیاسی یا دیگر پاسخ‌های این چنین هستند خودداری کنید. سوالات ساده بپرسید؛ مانند چرا سفر می‌کنید؟ یا به کجا و برای دیدن چه کسی می‌روید؟
بخش چهارم: افراد مشهور یا دارای مقام بالا
1. واقع‌بین باشید
دیدن چهره‌های آشنا در پروازهای فرست کلاس امری عادی است. اگر فرد مشهوری را ملاقات کردید یا فرصت صحبت با آن‌ها به شما داده شد، مانند افراد معمولی دیگر با آن‌ها رفتار کنید؛ چراکه آن‌ها چنین می‌خواهند.
با واقع بین بودن و حفظ آرامش، شما نیز هم سطح دیگران هسنید و فضا غیرعادی نیست.
خودتان باشید و عادی رفتار کنید. اگر فرد مشهور یک خواننده بود، از نخواهید برایتان بخواند. به‌طور کلی هیچ درخواست عجیبی نکنید که برای همیشه شما را در یادها ماندگار کند. به خاطر داشته باشید که شاید شما در سفر باشید، اما ممکن است آن‌ها در حال گذراندن یک سفر کاری باشند.
2. هدایت مکالمه را به دست آن‌ها بسپارید
فردی که با او ملاقات یا صحبت می‌کنید، با افراد بسیاری در حرفه خود مکالمه داشته است. بگذارید آن‌ها سؤال بپرسند و سکان مکالمه را به دست بگیرند. اگر مایل به پرسیدن سوالی بودید، حواستان باشد که بیش از اندازه آن‌ها را سؤال‌پیچ نکنید؛ همچنین از پرسیدن سؤال‌های خصوصی خودداری کنید.
3. هنگام درخواست عکس یا امضا، مودب باشید
باید درک کنید که شخص مورد نظر ممکن است خسته، عصبی یا خواستار یک پرواز آرام و بی‌دردسر باشد. اگر شما از دسته‌ی طرفدارانی باشید که می‌خواهند تمام وسایلشان را امضا کنند و باعث ایجاد مزاحمت شوید، امنیت پرواز با شما برخورد می‌کند و مم;ن است شما را از پرواز محروم کند.
تنها یک امضا بخواهید و اگر فرصتی پیش آمد درخواست یک عکس هم داشته باشید.
اگر فردی را به‌طور شخصی نمی‌شناسید یا با او هم‌تراز نیستید، از آن‌ها نخواهید شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. اگر شما خود یک فرد شناخته‌شده هستید، از وکیل یا همراه خود (اگر چنین فردی را همراه دارید) بخواهید تا درخواست شما را به همراه فرد مورد نظر برساند.
بخش پنجم: سفارش غذا
1. غذای مناسب سفارش دهید
پروازهای فرست کلاس خوبی‌های فراوانی دارند که یکی از آن‌ها لذت بردن از بهترین غذاها در ارتفاع 10 هزار متری در آسمان است. اما سعی کنید غذاهایی را سفارش دهید که آن‌ها را می‌شناسید. هیچ چیز بدتر از این نیست که متوجه شوید به غذایی که سفارش داده‌اید حساسیت دارید؛ آنجا است که پرواز شما به تجربه‌ای تلخ تبدیل می‌شود.
از آنجایی که این پروازها، فقط پرستارهای حرفه‌ای دارند، اگر اتفاقی در رابطه با غذا برای شما اتفاق بیفتد ممکن است کمک‌های پزشکی لازم را دریافت نکنید.
بهتر است خوردن غذاهای دریایی را در هتل یا رستوران‌های مقصد تجربه کنید و در پرواز غذاهایی چون سالاد، ساندویچ، سوپ یا فینگرفود سفارش دهید. حتی اگر مایل بودید می‌توانید خانم یا آقای بغل‌دستی را در غذای خود شریک شوید.
2. درخواست‌های مخصوص خود را سفارش دهید
تنوع غذا یکی مسائلی است که هواپیمایی‌ها در آن بسیار حرفه‌ای هستند. حتی پروازهای اکونومی هم در برخی بخش‌ها گزینه‌ای خوبی دارند، اما از آنجایی که شما در فرست کلاس هستید می‌توانید از فرصت استفاده کنید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. در صورتی که رژیم خاص یا پرهیز غذایی دارید، از مهماندار یا میزبان خود بخواهید تا دستورالعمل غذاها را برایتان بررسی کند.
اگر به برخی مواد غذایی مانند آجیل حساسیت دارید از مهماندار بخواهید تا از آشپز درخواست کند غذایی بدون آجیل یا جایگزین‌های دیگر تهیه کند.
3. به‌صورت حضوری و شخصی از آشپز تشکر کنید
بعد از اینکه بهترین نوع از غذایی را که سفارش داده‌اید میل کردید، فکر خوبی است که بروید و رو در رو از آشپز تشکر کنید. این حرکت فروتنانه باعث جلب احترام دیگران به شما می‌شود و حتی باعث می‌شود تا درعوض این رفتار به شما دسر یا غذای جدید سرآشپز را بدهند تا میل کنید.
بخش ششم: پایان سفر
1. قدردانی خود را نشان دهید
در پایان سفر بهتر است از تمام افرادی که باعث شدند سفر بسیار عالی را تجربه کنید قدردانی کنید. با به زبان آوردن نام میزبان یا مهماندار خود از او تشکر کنید و برایش آرزوی یک استراحت و روزی خوب داشته باشید
یک شخص محترم، احترام بسیاری به خود جلب می‌کند. در این صورت اگر در سفرهای بعدی باز همان مهماندار یا میزبان همراهیتان کنند، شما را به خاطر خواهند داشت.
در برخی پروازها می‌توانید خلبان را ملاقات کنید. این فرصت خوبی است تا با او دست بدهید و از او برای چنین پرواز لذت‌بخشی تشکر کنید. شما با این کار به آن‌ها نشان می‌دهید آن‌چه آن‌ها انجام می‌دهند دنیا را به هم نزدیک‌تر می‌کند.
2. تمام وسایل خود را بردارید
حواستان باشد وسایلتان را جا نگذارید. پیش از فرود و دوباره پیش از خروج از هواپیما زیر صندلی، دسته صندلی و هرجای دیگر را بررسی کنید؛ مبادا وسیله‌ای افتاده یا جا مانده باشد.
3. به خیریه کمک کنید
برخی هواپیمایی‌ها حامی خیریه‌ها هستند. اگر روی دسته صندلی یا نزدیک خود برگه‌های مخصوص را ندیدید، می‌توانید در صورت تمایل از مهماندار بخواهید تا یکی از برگه‌ها را به شما تحویل دهد.
4. نظر خود را بنویسید
با مراجعه به وب‌سایت هواپیمایی‌ها می‌توانید نظر خود را درباره سفر، برخورد مهمانداران و غیره بازگو کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/200883/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

ماجرای گران شدن شیرخشک؛ سازمان غذا و دارو پاسخ دهد / داروخانه‌ها حق گران کردن خودسرانه ندارند

نقاط حساس بدن متولدین هر ماه !

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!/ ویدئو

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

برای کاهش تاثیر استرس بر قلب چه کنیم؟

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

83 درصد کودکان کار از اتباع هستند

عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟

گروکشی از بیمار؛ زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات

کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مهاجرت ایرانی ها هم مانند افغانستانی ها توده ای می‌شود؟

چه کسانی کاندید جراحی برداشتن «لوزه» هستند؟

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

ژست جدید محمدرضا گلزار در کنار خودروی لوکس به عنوان یک مدل تبلیغاتی را ببینید!

تغییرات چهره محمود احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک در مراسم گرامیداشت بهبهانی

ابراهیم رئیسی در جلسه جدید دولت با تغییر ظاهری بزرگ و متفاوت؛ پای عمل جراحی در میان است؟

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

وقتی ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون اسلحه به دست شد| تیر خانم مجری به هدف خورد؟

سهامداران عدالت بخوانند |خبر جدید رئیس سازمان بورس درباره پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

سلفی منوچهر هادی با مهمانان مراسم سی و نهمین سالگرد پدر مرحومش /چقدر شبیه باباش بوده

هنگامه حمیدزاده بازیگر نقش فرزانه در سریال بزنگاه بعد از 16 سال

عکس هنری پناه استخری در چشم اندازی زیبا از کشور بلژیک که پدر بازیگرش منتشر کرد

طبیعت گردی حسین مهری سینای زمانه و پسرش بانمکش / پدر و پسر کپی برابر اصل اند

رونمایی عباس غزالی بازیگر وضعیت سفید از فرزندش / تیپ ست و بامزه پدر دختری

اولین واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و انتقادات و واکنش‌های هوادارانش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

رونمایی از چهره جدید و باورنکردنی بهنوش بختیاری با رنگ موهای عجیب که سوژه مجازی شد!

نگاهی به دکوراسیون شیک و با کلاس خانه علی سخنگو پارسای سریال دلدادگان در روز تولدش / چیدمان زیبا چقدر خوش سلیقه

سینی غذای خوشمزه ؛ رنگارنگ و دو نفره آیسان آقاخانی برای همسرش رضا گلزار / نوش جان باشه

کارمندان بخوانند | خبر خوش و مهم رئیس سازمان بودجه درباره حقوق 1403 کارمندان

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

جسن تولد 5 سالگی پسر بزرگتر فخریه اوجن و بوراک اوزچیویت در استانبول / تزیین رنگارنگ و خیلی شلوغ