آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه از خطرات تربولانس در امان بمانیم؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چگونه از خطرات تربولانس در امان بمانیم؟
٢١
٠
کجارو / تربولانس یا آشفتگی، یک پدیده جوی است که ممکن است برای هر پرواز داخلی یا خارجی رخ دهد. این مسئله خطرناک نیست، به‌شرطی که بدانید در این مواقع چه کاری انجام دهید.
تربولانس یا آشفتگی برای برخی افراد غیرقابل تحمل و آزاردهنده است، اما این مسئله به‌ندرت باعث آسیب رساندن می‌شود. از طرفی بهتر است بدانید که تربولانس به این معنا نیست که برای هواپیما مشکلی رخ داده است. راه‌های بسیاری برای کنترل و حفظ آرامش در هنگام وقوع این حادثه وجود دارد. آموزش آماده شدن پیش از پرواز، مبارزه با حالت تهوع و اضطراب و ایمن ماندن هنگام تربولانس کمک می‌کنند تا در مواقعی که هواپیما به‌شدت بالا و پایین می‌رود، آرامش خود را حفظ کنید. همچنین بهتر است بدانید که این مسئله ممکن است برای هر هواپیمایی رخ دهد، پس با خیال راحت بلیط هواپیما مورد نظر را رزرو کنید.
آمادگی پیش از پرواز
1. درباره دلایل تربولانس تحقیق کنید
تربولانس در اثر آشفتگی در جریان هوا ایجاد می‌شود و به این معنا نیست که هواپیما قرار است سقوط کند. آشنا شدن با دلایل تربولانس و تأثیر آن بر هواپیما به شما کمک می‌کند تا از پروازتان بیشتر لذت ببرید و آرامش خود را حفظ کنید. کلمه تربولانس را در اینترنت بررسی کنید یا از خدمه پرواز درباره آن بپرسید.
اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین تحقیق کنید، فقط مقاله‌ها یا مطالب راجع‌به تربولانس را بخوانید، نه مطالبی درباره سقوط هواپیما. این مطالب آرامش شما را بهم می‌زنند.
2. با دکتر خود درباره داروهای ضداضطراب یا ضدتهوع صحبت کنید
اگر تربولانس باعث حالت تهوع یا اضطراب بیش از حد در شما می‌شود، بهتر است درباره داروهای مربوطه با دکتر خود مشورت کنید. برخی پزشک‌ها نسخه‌های کوتاه‌مدتی را برای بیماران، به‌خصوص آن‌ها که قصد سفرهای هوایی را دارند، تجویز می‌کنند. حتی می‌توانید از فرودگاه قرص ضدتهوع تهیه کنید.
3. صندلی راحتی را در قسمت جلوی هواپیما رزرو کنید
قسمت جلوی هوایپما کمتر تحت تأثیر تربولانس قرار می‌گیرد، بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما، اگر مقدور بود صندلی‌های جلوتر را رزرو کنید. اما اگر در صندلی‌ دیگری راحت هستید، همان را انتخاب کنید؛ زیرا راحتی شما بر هر چیز ارجح است.
4. زودتر به فرودگاه بروید
احساس آرامش و راحت بودن به شما کمک می‌کند راحت‌تر با تربولانس کنار بیایید، زیرا زمانی‌که شما استرس و عجله نداشته باشید، احساس آرامش بیشتری دارید. تا جایی که ممکن است زود به فرودگاه بروید تا پیش از پرواز وقت برای استراحت داشته باشید. برای آرامش ذهن بیشتر با خود کتاب یا فیلم مودعلاقه‌تان را ببرید و پیش از سوار شدن یا پرواز بخوانید یا نگاه کنید.
5. پیش از پرواز به توالت بروید
بهترین کار در زمان تربولانس، نشستن روی صندلی و بستن کمربند است. پیش از پرواز حتما به توالت بروید و اگر لازم است تا برای صحبت با فردی از جای خود بلند شوید، پیش از بلند شدن هواپیما این کار را انجام دهید.
1. تا جایی که می‌توانید راحت باشید
ممکن است صندلی‌های هواپیما کوچک یا دارای فضای کمی باشند، اما تا جایی که می‌توانید سعی کنید راحتی را برای خود فراهم کنید. لباس گشاد و راحت بپوشید، در صورت نیاز تقاضای پتو و بالش کنید و اگر مقدور بود پشتی صندلی را خم کنید.
2. نفس‌هایتان عمیق و متظم باشد
اگر طی پرواز احساس اضطراب به شما دست داد، نفس‌های عمیق و منظم بکشید تا به نفس‌نفس نیفتید. نفس عمیقی بکشید و آن را سه ثانیه نگه دارید، سپس آن را به آرامی رها کنید. تا جایی که لازم است این کار را تکرار کنید.
3. به چیزهای آرامش‌بخش فکر کنید
مدیتیشن کمک می‌کند تا با اضطراب مبارزه کنید. راحت بنشینید، چشمان‌تان را ببندید و پیش از تمرکز بر افکار آرامش‌بخش روی نفس کشیدتان متمرکز شوید. اگر مدیتیشن را دوست ندارید تنها سعی کنید به چیزهایی که شما را آرام می‌کند، فکر کنید.
4. نقاط فشار را ماساژ دهید
ماساژ دادن نقاط فشار بدن می‌تواند در آرامش شما مؤثر باشد. طی پرواز نقاط فشار گردن، کمر و فاصله بین انگشت شست و سبابه را ماساژ دهید.
5. خود را سرگرم کنید
حتما چندین وسیله سرگرمی با خود همراه داشته باشید. اگر هواپیمای شما صفحه‌نمایش یا فیلم در اختیار شما قرار می‌دهد، حتما استفاده کنید؛ حتی اگر آن فیلم را قبلا دیده باشید. اگر از امکانات هواپیما خبر ندارید، حتما وسیله الکترونیک خود را همراه ببرید. یک کتاب، جدول و فیلم می‌تواند حواس شما را طی پرواز پرت و شما را آرام کند. در صورت تمایل می‌توانید پیش از رزرو بلیط راجع‌به اطلاعات مربوط به هواپیما تحقیق کنید.
کنترل حالت تهوع
1. پیش از پرواز داروی ضدتهوع بخورید
اگر به‌خاطر احتمال وقوع تربولانس قصد استفاده از داروی ضدتهوع را دارید، آن را یک ساعت پیش از پرواز مصرف کنید و آن را پیش خود نگه دارید تا در موقع لزوم دوباره استفاده کنید. حتما دستورالعمل روی دارو را عینا دنبال کنید و از دکتر خود درباره عوارض جانبی آن بپرسید، مبادا پرواز را برایتان سخت‌تر کند.
2. کیسه تهوع را در دسترس قرار دهید
به محض اینکه نشستید، کیسه تهوع را پیدا کنید و آن را جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی، در مواقع ضروری آن را بردارید. چند بار نحوه باز کردنش را تمرین کنید تا در موقع لزوم سریع این کار را انجام دهید.
3. غذای خود را همراه بیاورید
غذاهایی که با معده شما سازگار نباشند، دلیل دیگری برای تهوع هستند. اگر می‌دانید که حتما دچار حالت تهوع می‌شوید، غذای خود را همراه بیاورید تا حداقل از این بابت خیال‌تان راحت باشد. از غذاهای ادویه‌دار، تند، لبنیات و هر چیزی که تهوع را تحریک کند، خودداری کنید.
همراه داشتن برخی غذاها مانند سوپ یا سس ممکن است قدغن باشند. پیش از سوار شدن از این غذاها و قوانین فرودگاه مطلع شوید.
4. آب فراوان بنوشید
هوای خشک داخل هواپیما می‌تواند دلیل تهوع باشد. به اندازه کافی آب بنوشید تا هیدراته بمانید. به ازای هر سه ساعت یک بطری آب بنوشید.
5. از نوشیدن کافئین و مشروبات الکلی پرهیز کنید
کافئین و مشروبات الکلی تهوع را تشدید می‌کنند، بنابراین از نوشیدن آن‌ها خودداری کنید.
هنگام تربولانس ایمن بمانید
1. کمربند خود را ببندید
اگر تربولانسی بخواهد اتفاق بیفتد، به‌طور معمول خلبان‌ها از پیش می‌دانند، اما گاهی این واقعه آن‌ها را هم غافلگیر می‌کند. حتی زمانی‌که لازم نیست کمربندتان را ببندید، ایمن بر صندلی خود بنشینید. اگر کمربند خیلی راحت نیست، سعی کنید آن را کمی شل کنید.
2. سعی کنید هنگام پرواز از جای خود بلند نشوید
بیشتر جراحت‌هایی که هنگام تربولانس رخ می‌دهد، برای کسانی است که طی پرواز در حال راه رفتن بوده‌اند. اگر مجبور به بلند شدن بودید، حتما سریع به صندلی خود بازگردید.
اگر صف توالت طولانی بود، تا رسیدن نوبت شما، روی صندلی خود بنشینید.
3. تمام وسایل را در سرجایش محکم کنید
اگر روی زمین یا روی صندلی وسیله‌ای دارید که آزاد است، این وسیله می‌تواند هنگام تربولانس از جا کنده شود و به مسافران اصابت کند. تمام وسایل خود را در جایگاه مخصوص بالای سرتان قرار دهید. پس از خوردن غذا از مهماندار بخواهید تا جا یا پوست مواد خوراکی را برایتان دور بریزد.
اگر تربولانس زمانی رخ داد که شما شی‌ای در دست داشتید، آن ‌را تا جای ممکن محکم نگه دارید.
4. اگر از سینی پشت صندلی استفاده نمی‌کنید آن را ببندید
اصابت با سینی صندلی بسیار دردناک است. اگر از آن استفاده نمی‌کنید آن را ببندید.
5. هنگام وقوع تربولانس، درصورتی که ایستاده بودید، روی نزدیک‌ترین صندلی بنشینید
اگر هنگام وقوع تربولانس در راهرو بودید، نگران بازگشت به صندلی خود نباشید. در اولین صندلی خالی بنشینید. اگر وسایل مسافر دیگری روی آن است خود را جا کنید.
اگر هنگام وقوع تربولانس در توالت بودید، دسته‌های کناری را محکم بگیرید و ساکن بمانید. ماندن در فضای کوچکی مانند توالت امن‌تر از راه رفتن در کابین اصلی است.
6. از دستوالعمل‌های خدمه‌ پیروی کنید
ممکن است خدمه از شما بخواهند که سر جای خود بمانید، به دیگر مسافران کمک کنید یا وسایل را هنگام تربولانس کنار بگذارید. اگر مهمانداران یا خلبان از شما خواست تا کاری را انجام دهید، حتما گوش دهید. آن‌ها ایمنی شما را درنظر دارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/203081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ جدید/ تک آهنگ «جاذبه» از ماکان بند منتشر شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

مزارع گل‌های نموفیلای آبی در ژاپن

قصه‌ی نگفته را خوب میدانی امام رضا (ع) با نوای احد سبزی

فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چطور بدست ما رسیده است؟

مرغ سرخ شده با قارچ و هویج

با این یخ ها از مهمانان پذیرایی کنید

ایده ای برای تزئین ژله با طالبی

مدت زمان عمل لازک چشم

خوردن میوه‌ به در بارداری و خواص آن

مراحل فر کردن موهای ظریف در خانه مانند یک حرفه ای

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول

نقش‌ اول جنجال ال‌کلاسیکو؛ توپ از خط رد نشد!‏

حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد

الهلال از سبیل متنفر است؛ تا اطلاع ثانوی

شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط

فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند

امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

اخلال در بازار ارز؟!

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی

بخش هایی از کنسرت پرانرژی امید حاجیلی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

لحظه تصادف هولناک در جاده برفی به دلیل سرعت بالا

ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب

تصویری تماشایی با فاصله نزدیک از افعی شاخدار ایرانی

روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

عوارض خطرناک کبد چرب

ویدیویی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!