آریا بانو

آخرين مطالب

شماره پيامکي 101 براي بيان مسائل زنان و خانواده است، نه مسائل فردي گفتگو

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
اطهره نژادي ، معاون برنامه ريزي و هماهنگي معاونت رئيس جمهور در امور زنان و خانواده ، مي گويد : شماره پيامکي 101 با هدف ايجاد تعامل بيشتر بين  معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري با جامعه زنان کشور پيش بيني و راه اندازي شده است .
خبرگزاري آريا گفت و گويي انجام داده با معاون برنامه ريزي و هماهنگي معاونت رئيس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اين سامانه پيامکي انجام داده است.
متن اين گفت و گو را در ادامه مي خوانيد :

شماره پيامکي 101 اخيرا از سوي معاونت امور زنان و خانواده معرفي شده است؛هدف از ايجاد ارتباط پيامکي با جامعه زنان ايران چيست و تاکنون چه بازخوردي را داشته ايد؟

شماره پيامکي 101 با هدف ايجاد تعامل بيشتر بين معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري با جامعه زنان کشور پيش بيني و راه اندازي  شد.جامعه امروز، جامعه اي است با تنوع و تغييرات بسيار زياد.تفاوت بارز بين نسل ها نيز که ناشي از تغييرات تکنولوژيکي جوامع در دهه هاي گذشته و به ويژه با سرعت بسيار زياد در سال هاي اخير بوده است به اين تفاوت ها دامن زده است که مي توان از زواياي گوناگون به تحليل تفاوت ها و تغييرات و ارزش دهي به آنها پرداخت که در اينجا، جاي بحث در مورد آن نيست. اما ما معتقديم بايد در برنامه ريزي ها، با مردم همراه بود و نبايد براي آنها به صورت يکطرفه و از بالا به پايين تصميم گرفت. اين فرض مهم، ما را برآن داشت تا راهي براي ارتباط بيشتر بيابيم و در انتخاب شماره پيامکي نيز دلايلي داشتيم از جمله اينکه تعداد نيروي انساني معاونت آنقدر زياد نيست که بتوانيم پاسخگوي تلفني جامعه زنان باشيم، هر نمونه گيري آماري در پژوهش ها و نظرسنجي ها نيز احتمال دارد که به دليل نمونه بودن، همه نظرات را وارد نکند و از همه مهمتر اينکه ما به صورت پويا و در هر لحظه از زمان بتوانيم پيشنهادات و نظرات را داشته باشيم.

ايجاد ارتباط مستقيم با جامعه زنان در حوزه مربوطه طبعا گام نخست در اين مسير است؛چه برنامه ها و اهداف ديگري را در ادامه در دستور کار داريد؟

 اختصاص اين شماره در فرايند برنامه ريزي تعاملي و با اين شيوه در حوزه معاونت امور زنان، اولين گام بوده و انشاا... با بررسي همه جانبه موضوع، تعداد بازخورد، دامنه گستردگي نظرات و درجه شفافيت پاسخ ها، گام هاي بعدي را طراحي مي کنيم که اميدواريم بتوانيم به زودي نظرسنجي هاي موضوعي را داشته باشيم تا در کنار کارهاي کارشناسي انجام شده در گذشته و حال، نظرات جامعه مخاطب را نيز با گستره وسيع تري در برنامه ريزي ها وارد کنيم.همانطور که مستحضر هستيد، مسئولان مختلف مرتبط با امور زنان، در بسياري موارد بر سر انتخاب و اولويت دادن به مسائل زنان، غير مشابه فکر مي کنند و به نظر بنده، هيچ کدام از ما نمي توانيم و نبايد ادعا کنيم که آنچه تصور مي کنيم، صحيح است و هر نظري غير از آن مردود. بنابراين ما در جايگاه معاونت رييس جمهور در امور زنان و خانواده، راه منطقي و مستدل يافتن مسائل زنان را در کنار نظرات کارشناسي و تحقيقات متعدد، استفاده از اين روش مکمل مي دانيم. بنابراين سعي مي کنيم با اطلاع رساني گسترده ي اين امکان ارتباطي، حتي اگر يک نفر، نظري متفاوت دارد، آن نظر را بشنويم، شايد راه گشا باشد.

آيا معاونت براي ايجاد ارتباط با زنان نخبه جامعه تمهيدي را انديشيده است ؟ چه برنامه هايي در اين مورد داريد؟ 

 تا کنون معاونت بسته به موضوعات و اهداف مختلف، نشست هاي متعدد تخصصي- مشورتي را با نخبگان، فعالان و پيش کسوتان حوزه زنان و خانواده برگزار کرده و يا در موارد خاص، مشاوره هاي گوناگون گرفته است. همچنين در نظر داريم در نسخه نهايي پورتال جامع امور زنان، راه ارتباطي بيشتري براي تعامل با نخبگان و پيش کسوتان داشته باشيم که قبل از اين، در دوره آزمون اوليه پورتال، به صورت درگاه اطلاعاتي طراحي شده بود ولي بررسي آن در مراحل فني نشان داد که با توجه به شرايط جاري معاونت، پاسخگوي هدف ما نيست.

محدوديت ها و موانع پيش رو را در چه مي بينيد؟

 قبل از بحث درباره محدوديت ها بايد به اين نکته اشاره کنم که در اولين پاسخ هاي جامعه زنان به برقراري ارتباط از طريق 101 ، بسياري از پيامک ها بدون متن ارسال شده بود که به نظر مي رسد ممکن است براي آزمون ارسال و يا عدم ارسال پيامک از طريق مخاطبان بوده باشد و به عبارتي براي اطمينان يافتن از اينکه آيا ارسال پيام به اين شماره امکان پذير است يا نه؟. همچنين از آنجا که موضوع مشخصي از طرف ما اعلام نشد و درخواست ارائه نظر در حوزه زنان و خانواده را داشتيم، عليرغم تاکيد ما بر اينکه، اين سامانه براي بيان مشکلات شخصي نيست، تعدادي از پيامک ها به مشکلات موردي خود اشاره کرده بودند که اين امر اگر ادامه يابد، ما را در تحليل ها دچار مشکل مي کند و آنوقت بايد به حذف پيامک هاي شخصي بپردازيم و بعد تحليل پاسخ ها را انجام دهيم که اميدواريم با همکاري همه مخاطبان اين مسئله حل شود. همچنين به همان دليل عدم اعلام موضوع خاص از طرف ما، پاسخ ها در بازه ي بسيار وسيعي اعلام شده است که از مسائل حقوقي گرفته تا مسائل اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي وخانوادگي را در بر مي گيرد که انشاا... در آينده نزديک، با موضوع بندي، مسئله را ساماندهي خواهيم کرد. اما، محدوديتي که در اين زمينه وجود دارد، تعداد کلمات يک پيامک است که فعالان محترم حوزه زنان بايد دقت زيادي در مختصر نوشتن داشته باشند که البته اين مختصر نويسي نبايد از شفافيت پيام بکاهد و ما در تحليل دچار اشتباه شويم. در هر حال، اميدواريم اين راه برقراري ارتباط، تاثير دوري و نزديکي جغرافيايي را در تاثيرگذاري بر برنامه ها از ميان بردارد و همه زنان و فعالان حوزه زنان در جاي جاي اين سرزمين بتوانند ما را از نظرات خود بهره مند سازند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/2172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند