آریا بانو

آخرين مطالب

یکی از عوامل اصلی طلاق، عدم مهارت زوجین در حل تعارض ها است/ مشاوره ها می توانند تعارض ها و تقابل ها را به تفاهم تبدیل کنند سياسي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مهمترین عاملی که می تواند یک خانواده را دچار تزلزل کند و در نهایت به متلاشی شدن آن بینجامد، عدم مهارت زوجین در حل تعارض ها، رفع تداخل ها، حل مشکلات خانواده و مدیریت بحران در شرایط خاص می باشد.

به گزارش بانو نیوز ، معصومه ظهیری مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت در خصوص تاثیر مشاوره مفید در کاهش طلاق در قم اظهار داشت: خانواده کوچکترین واحد اجتماع است که عوامل مختلف درونی و بیرونی می تواند بنیان آن را دچار تزلزل و بی ثباتی کند و منجر به فروپاشی اش گردد.
وی افزود: از عوامل درونی آن می توان به عدم شناخت زوجین از تفاوت های زنانه و مردانه، بدتربیت شدن، عدم مهارت در روابط زوجین، عدم کنترل در خواسته های زوجین و یا پلکانی فراهم شدن آنها و همچنین به عوامل دیگری مثل اعتیاد، عدم اشتغال مرد، عدم ولایت پذیری زن در خانواده اشاره کرد.
عضو هیئت علمی جامعه الزهراء (س) ادامه داد: از عوامل بیرونی هم می توان دخالت اطرافیان، مبتلا شدن به فضای مجازی، اعتیاد، دوستان و تاثیرات آن در شبگردی ها مرد خانواده و یا ارتباط زن خانواده با دوستان ناجور و امثال اینها و همچنین عوامل اجتماعی مثل بحران بیکاری، عدم تامین زوجین از نظر مسکن و غیره را نام برد.
یکی از عوامل اصلی طلاق، عدم مهارت زوجین در حل تعارض هاست
ظهیری تصریح کرد: اما مهمترین عاملی که می تواند یک خانواده را دچار تزلزل کند و در نهایت به متلاشی شدن آن بینجامد، عدم مهارت زوجین در حل تعارض ها، رفع تداخل ها، حل مشکلات خانواده و مدیریت بحران در شرایط خاص می باشد.
مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: لذا زوج هایی که دچار تعارض و مشکل شده اند، باید از مشاوره کمک گرفته و از مهارت ها و راهنمایی های آنها برای اداره خانواده این کوچکترین واحد اجتماع که بر سلامت فرد و تربیت نسل آینده تاثیرگذار است، بهره ببرند و با کمک و مدد آنها مهارت های لازم را برای اداره بهتر زندگی مشترک فرابگیرند.
وی ابراز داشت: به همین دلیل ایجاد مراکز مشاوره تخصصی و عمومی در سطح شهر که بتوانند مشاوره های مفید و راهگشا به زوجین بدهند بسیار لازم و ضروری است. البته برخی از مراکز مشاوره عمومی هستند و برنامه هایی نظیر برگزاری کارگاه های دانش افزایی و مهارت های لازم زندگی را به زوجین ارائه می دهند.
مشاوره ها می توانند تعارض ها و تقابل ها را به تفاهم تبدیل کنند
ظهیری بیان داشت: برخی از مراکز هم مشاوره فردی هستند و در صورت دچار شدن یکی از زوجین به آسیب ها روحی و روانی و یا سوءزن ها و… که در مشاوره شناسایی می شوند، به آنها راهکار ارائه داده و در صورت لزوم به مراکز درمانی بالینی ارجاع داده می شوند.
وی افزود: از سویی دیگر مشاوره ها می توانند با انجام تست شخصیت، شخصیت های افراد را بشناسند و در مشاوره های دو نفره، زوجین را به هم معرفی و راهکارهای لازم را به آنها بدهند تا تعارض ها و تقابل ها را به تفاهم تبدیل کنند تا زوجین بتوانند در کنار یکدیگر با بکارگیری راهکارهای ارائه شده از سوی مشاور و رعایت آنها شرایط زندگی مشترک خود را بهبود بخشند و به زندگی خود ادامه دهند.
عضو هیئت علمی جامعه الزهراء (س) هنوان داشت: گاهی اوقات برخی زوجین به دلیل عدم آشنایی از حقوق خود مورد سوء استفاده قرار می گیرند که این سوء استفاده می تواند از سوی افراد خانواده همسر و یا یکی از زوجین صورت بگیرد.
مشاوره مفید و کاهش طلاق ارتباط مستقیمی با هم دارند
ظهیری گفت: در مشاوره های حقوقی خانواده، ما زوجین را از حقوق خود آگاه می کنیم و وقتی طرف مقابل بداند که همسرش از حقوق خود آگاهی دارد، قطعا در روند زندگی تاثیرگذار خواهد بود. لذا مشاوره مفید و کاهش طلاق ارتباط مستقیمی با هم دارند.
وی تصریح کرد: مشاوره اخلاقی از تمام این مشاوره ها بالاتر و بهتر است. زیرا ما هیچ زمانی نمی توانیم زوجین را با آموزش های حقوق و مهارت، آنها را به آن درجه مطلوب برای زندگی برسانیم، اما در مشاوره های اخلاقی می توانیم زوجین را به شرایط مناسب اخلاق رشد و آموزش دهیم.
مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: البته فرد برای رسیدن به آن درجه باید صبر، گذشت و سازگاری خود را بالا ببرد. درواقع مشاوره های اخلاقی زوجین را به این مسیر هدایت می کنند تا خانواده ها بهتر زیستن در کنار یکدیگر را یاد بگیرند.
قم فردا
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/21806/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد