آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در سیزدهمین روز آبان اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مشمولان دریافت «معاینه فنی ویژه خودرو» + جزییات و زمان اجرای طرح، دیدار اعضای شورای شهر با "روحانی" دوشنبه، اتمام حجت معاون وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی و اجرای کتاب "کالیفرنیا"، ارسال 160 تن دارو و 1500 نیروی درمانی به عراق، دستگیری 6600 تن درطرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر طی هفته نخست آبان ماه ار مهم ترین خبرهای مهم این روز است.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از 46 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:
مشمولان دریافت «معاینه فنی ویژه خودرو» + جزییات و زمان اجرای طرح
مهندس نواب حسینی منش - مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران- جزئیات طرح معاینه فنی ویژه را تشریح کرد و با اعلام خبر اجرایی شدن معاینه فنی ویژه یا برتر در شهر تهران گفت: اجرای معاینه فنی ویژه مصوبه سال گذشته شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک تهران است که بنا به دلایلی سال گذشته اجرا نشد.
وی با بیان اینکه امسال این مصوبه اجرایی خواهد شد،گفت: براساس این مصوبه معاینه فنی در فاز اول برای خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در حوزه تست آلایندگی سختگیرانه خواهد شد.
دیدار اعضای شورای شهر با "روحانی" دوشنبه
علی اعطا - سخنگوی شورای شهر- از دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور خبر داد و گفت: طبق هماهنگی با دفتر رئیس جمهور این دیدار روز دوشنبه صبح(15 آبان) انجام می‌شود.
وی گفت: یکی از برنامه‌های شورای شهر تهران در این دوره دیدار با سران سه قوه در راستای حل مشکلات شهر تهران بوده که نخستین دیدار با رئیس مجلس برگزار شد.
اتمام حجت معاون وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی و اجرای کتاب "کالیفرنیا"
دکتر قاسم جان‌بابایی - معاون درمان وزیر بهداشت- ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند کاهش تعرفه‌های برخی گروه‌های پزشکی در شورای‌عالی بیمه همچنین در پاسخ به مطالبه برخی‌ها مبنی بر بازگشت به کتاب کالیفرنیا در تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی گفت: اگر دوستان می‌گویند کتاب کالیفرنیا را اجرا کنیم، حرفی نیست و من صراحتا به عنوان معاون درمان آمادگی دارم که با آن همراهی کنم اما تبعات آن را کسانی باید ببینند که پیشنهادش را می‌دهند.
ارسال 160 تن دارو و 1500 نیروی درمانی به عراق
علی‌اصغر پیوندی - رئیس جمعیت هلال احمر- با اشاره به توسعه خدمات این جمعیت در ایام اربعین از اعزام 1500 نیروی متخصص به کشور عراق برای ارائه خدمات درمانی خبر داد.
وی به خدمات درمانی هلال احمر به زائران اشاره و تصریح کرد: در این مدت به 4161 نفر از زوار، خدمات درمانی ارائه شد همچنین 56 نفر از مصدومان زائر که در سوانح و حوادث این مدت دچار مجروحیت شده بودند از سوی هلال احمر جهت انجام ادامه روند درمانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
اقشار آسیب‌پذیر برای "بیمه رایگان" ابتدا به کمیته امداد مراجعه کنند
مهندس طاهر موهبتی - مدیرعامل سازمان سلامت بیمه ایران- ضمن ارائه توضیحاتی درباره قانون الزام بیمه‌شدگان صندوق همگانی این سازمان به دریافت خدمت از بخش دولتی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم مشکلی برای قشر آسیب پذیر ایجاد شود. این افراد برای بهره‌مندی از بیمه رایگان می‌توانند به کمیته امداد مراجعه کنند، اگر شاخص‌های کمیته امداد را دارا بودند، سازمان بیمه سلامت به آن‌ها ارایه خدمت خواهد داشت.
دستگیری 6600 تن درطرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر طی هفته نخست آبانماه
اسدالله هادی‌نژاد - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر- از کشف 18 تن و ‏‏91 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست آبان ماه در کشور خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر75 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با 3515 کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل 19.4 درصد کشفیات کشور است و استان خراسان جنوبی با 2586 کیلوگرم، فارس با 2209 کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با 2056 کیلوگرم و هرمزگان با 2011 کیلوگرم و تهران با 1214 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
از پایان آبان، مبلغ مستمری افزایش یافته مددجویان دیگر به حساب یارانه واریز نمی‌شود
پرویز فتاح -رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)- از مصوبه جدید دولت درخصوص چگونگی واریز مستمری مددجویان خبرداد و گفت: از پایان آبان ماه، مبلغ مستمری مددجویان به جای حساب یارانه‌ای، به حساب مستمری آنها واریز می‌شود.
فتاح ادامه داد: هفته گذشته در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد که از پایان آبان ماه، این مبالغ به حساب مستمری‌های کمیته امداد و مددجویان واریز شود. این موضوع در دولت هم تصویب می شود و از ماه آینده دیگرمستمری‌ها به حساب یارانه‌ای واریز نخواهد شد بلکه به حساب خود مددجویان پرداخت می‌شود.
آمار بالای «خشونت» و «رفتارهای پرخطر» بین دانش‌آموزان
عباسعلی باقری - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران- از خشونت خفته در دختران و رفتارهای پرخطر در پسران اعلام نگرانی کرد و گفت: متاسفانه یک متولی خانواده که در سطح کشور قوی عمل کند، نداریم.
وی افزود: در این پژوهش‌ها آمار«رفتارهای پرخطر» در جمعیت دانش آموزان پسر را بالا دیدیم و در دانش‌آموزان دختر «خشونت» آمار بالایی داشت. همه اینها زمینه‌های لازم را فراهم کرده است تا برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدامات ریشه‌ای و اساسی انجام دهیم.
تداوم گرد و غبار در مناطق مرکزی و جنوبی تا ظهر امروز
احد وظیفه - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی- از تداوم پدیده گرد وغبار با غلظت کمتر در بخش‌هایی ازغرب، جنوب غرب و مناطقی از مرکز کشور تا ظهر امروز خبر داد.
وی افزود: آسمان ایلام امروز نیمه ابری تا ابری است و در بعضی ساعات شاهد رگبار و رعد وبرق، گاهی وزش باد و گرد وخاک در این شهر خواهیم بود. بیشینه دما در این روز به 20 درجه سانتیگراد و کمینه آن به 16سانتیگراد می‌رسد. آسمان ایلام فردا کمی ابری تا نیمه ابری است. در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. دمای هوا در سرترین ساعات روز یکشنبه به 12 و در گرمترین ساعت به 24 درجه سانتیگراد می‌رسد.
از تامین حق‌آبه تالاب‌ها تا پایش کیفیت آب؛ سناریوی رئیس جدید محیط زیست
عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- ضمن تشریح برنامه‌های این دستگاه در حوزه آب اظهار کرد: تامین حق‌آبه تالاب‌ها دستور رئیس جمهور است که باید طی چهار سال دولت دوازدهم پیگیری شود.
کلانتری با بیان اینکه دادگاه‌های کشور در زمینه برداشت آب‌های غیرمجاز در مقاطعی که دولت خواسته خیلی خوب عمل کرده‌اند، به ایسنا گفت: امیدواریم وزارت نیرو هم این احکام را به‌درستی و به‌دقت اجرایی کند چون در گذشته موردی در حوضه دریاچه ارومیه داشتیم که یکی از مدیران کل آب استان از برخورد با برداشت کنندگان غیرمجاز آب خودداری کرد و مدعی بود با کسی که مستضعف است و آب غیرمجاز برداشت می‌کند برخورد نمی‌کند. این مدیر دو تخلف انجام می‌داد؛ هم اینکه از برخورد با برداشت غیرمجاز آب جلوگیری نمی‌کرد، هم اینکه در اجرای حکم دادگاه مبنی برخورد با متخلف کوتاهی می‌کرد.
خروج بخش اعظم زائران تا امروز از مرزهای کشور /هیچ مورد امنیتی در مرزها نداشته‌ایم
سردار حسین اشتری - فرمانده نیروی انتظامی- گفت: تا امروز بخش اعظمی از زائران از مرزها خارج ‌شده‌اند و یکی دو روز دیگر هم همین حجم خروج را شاهد هستیم و سیل عظیمی از بازگشت زائران را نیز در چند روز آینده در پیش رو داریم.
وی با قدردانی از زائرانی که توصیه‌های پلیس و مسئولان مربوطه را مدنظر قرار داده و رعایت می‌کنند، اظهار کرد: توصیه می‌کنم آن دسته از زائرانی که ویزا ندارند یا گذرنامه‌شان معتبر نیست به مرزها نیایند زیرا محلی برای صدور گذرنامه و ارائه ویزا در پایانه‌های مرزی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا پربازدیدترین اخبار اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
از پایان آبان، مبلغ مستمری افزایش یافته مددجویان دیگر به حساب یارانه واریز نمی‌شود
از تامین حق‌آبه تالاب‌ها تا پایش کیفیت آب؛ سناریوی رئیس جدید محیط زیست
مشمولان دریافت «معاینه فنی ویژه خودرو» + جزییات و زمان اجرای طرح
اتمام حجت معاون وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی و اجرای کتاب "کالیفرنیا"
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/22356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران