آریا بانو

آخرين مطالب

مریم حیدرزاده: کارهای مازیار فلاحی را خیلی دوست دارم/ در ترانه‌سرایی شایسته‌سالاری وجود ندارد گفتگو

مریم حیدرزاده: کارهای مازیار فلاحی را خیلی دوست دارم/ در ترانه‌سرایی شایسته‌سالاری وجود ندارد

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مریم حیدرزاده با بیان اینکه سبک‌های تازه نباید ادبیات حاکم بر موسیقی را تهدید کند، تاکید کرد تفاوت بسیار زیباست، اما نباید چارچوب را به هم بریزد و باید اصول حداقلی را رعایت کنیم.
به گزارش خبرآنلاین، مریم حیدرزاده پس از دوری طولانی از فضای هنری بار دیگر با انتشار آلبوم دکلمه‌ای از ترانه‌هایش با عنوان «آبرنگ» و همچنین پنجمین نمایشگاه نقاشی خود فعالیت خود را از سر گرفته است.
حیدرزاده درباره جایگاه ادبیات در مارکت موسیقی امروز ایران به خبرآنلاین گفت: «به نظر من نیاز است که سبک‌ها و شیوه‌های تازه‌ای در حوزه موسیقی ایجاد شود، سلایق مختلف هم قابل احترام است و هر هنرمندی طرفدارخاص خود را دارد. اما من با آن قسمتی که ادبیات حاکم بر موسیقی را تهدید می کند مشکل دارم.»
او در پاسخ به این مسئله که مقصر اصلی شکل‌گیری فضای نادرست در حوزه ادبیات موسیقی توضیح داد: «در راس آن، من ترانه‌سرا و دوست آهنگسازمان است، ممکن است ترانه‌سرایی در گذشته بسیار سطح بالایی داشته و متاسفانه امروز دچار افت شده باشد. البته بیشتر این مسئله از سوی گروه‌هایی که تازه وارد عرصه موسیقی شده‌اند دیده می شود اما افرادی بودند که با تغییر سلیقه مردم گردش 180 درجه‌ای داشتند و حتی دیگر به اصول حرفه‌ای و اصلی ترانه‌سرایی هم پایبند نبودند.»
این هنرمند درباره کارهایی که امروز از سوی اهالی موسیقی روانه بازار می‌شود، بیان کرد: «اما اغلب دوستان کارهای جدیدی انجام می‌دهند و انجام کار جدید قابل احترام است، اما کار جدید لزوما نمی تواند کار صحیحی باشد، بلکه می‌توان کارهایی را را عرضه کرد که ساختارشکنی کند و حرف تازه‌ای بزند. تفاوت قطعا خیلی زیبا است اما در صورتی که چارچوب را به هم نریزد. حداقل اصول آن ادبیاتی که به آن می نازیم و هر از چندگاهی هم بر سر شاعرانمان که ایرانی بوده یا نبوده با ممکلت دیگری درگیر می‌شویم را رعایت کنیم.»
حیدرزاده همچنین گفت: «به نظرم در حوزه موسیقی عقب‌گرد نداشتیم، البته من علایق خاصی در حوزه موسیقی دارم اما بنا به حرفه‌ای که دارم سعی می کنم شناخت کلی نسبت به آثار داشته باشم. کارهای آقای مازیار فلاحی، علیرضا عصار، مرتضی پاشایی را خیلی دوست دارم و الان هم از کارهای آقای زندوکیلی خیلی لذت می‌برم. اما این افرادی که نام بردم حداقل کار صحیح می‌خوانند.»
او درباره چرخه ای که زمینه‌ساز فراموشی اصول صحیح ادبیات حاکم بر موسیقی می‌شوند، توضیح داد: «اول ترانه سرا و آهنگساز مقصر هستند و سپس نبود ممیزی و نظارت درست. تهیه‌کننده بیشتر بازگشت سرمایه برایش مهم است و وجود غلط در ترانه خیلی برایش اهمیت ندارد. البته ممکن است تهیه‌کنندگانی باشند که در این زمینه خیلی حساسیت به خرج بدهند خدمت آن‌ها جسارت نمی‌کنم. اما معمولا تولید کننده دغدغه اصلی‌اش شنیده شدن کار خواننده است.»
حیدرزاده در پایان درباره شایسته سالاری در حوزه ترانه سرایی افزود: «در ترانه‌سرایی که من سال‌هاست مشغول فعالیت هستم، می‌دانم که شایسته سالاری در این حوزه وجود ندارد.»





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«پدر» مهم‌ترین رکن تربیت فرزندان در خانواده

گفتگو با اولین زن خلبان هلیکوپتر در ایران

زن و دفاع مقدس، تار و پود در هم تنیده

«شهریه» و «کلاس‌های فوق برنامه»؛ بیشترین شکایات خانواده‌ها از مهدهای کودک

علی اصغر کاراندیش: اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات سال آینده افزایش می‌یابد

آسیب پذیری فرزندان دارای مادر زندانی بسیار بالا است

شهرداری تهران فرصت حضور بانوان معلول را درجامعه فراهم می کند

20 ایده برتر جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند / آذری جهرمی: اگر امروز به فرهنگ کودکان فکر نکنیم آینده را از دست خواهیم داد

از بیماری تا "توهم" بیماری

جملات آرایش‌شده روانشناسان در فضای مجازی را باور نکنید

کودکان چمدان نیستند!

خانواده متشنج و آشفته احتمال ارتکاب فرزندان را به بزهکاری‌ها افزایش می‌دهد

4 روایت جذاب از خشایار الوند

عباسی: حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

‌بانویی که ورزشکارانی نام‌آور تربیت کرده

ما خودمان سپندارمذگان داریم

سن ازدواج برای دختران و پسران چند سال باشد؟

عشق و احساسات عاشقانه در مردان

در آستانه 30 سالگی احساس پوچی می کنم

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است

ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد

چه کسانی «جشن طلاق» می‌گیرند؟

ازدواج با این افراد، ممنوع

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

موسیقی ما برای سرگرمی نیست / سلیقه شنیداری مردم به‌شدت افت کرده است / شاهد سبحانی‌فر و فهام گوهری از آلبوم "پیدای پنهان" می‌گویند

ژان کلود کریر: تئاتر زنده‌ترین نوع هنرهاست / نشان عالی خانه تئاتر به فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی اعطا شد

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری‌ ایرانی در قاب خودنمایی

طلاق عاطفی و زوج های از هم دور افتاده

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی یا تخریب بنیان خانواده

ضعف خانواده‌های ایرانی در فرزند پروری

زنان دارای همسر معتاد در معرض آسیب اعتیاد

ارتباط شعر و معارف دینی دوسویه است / شاعران آیینی برای روشنگری معارف دینی به میدان بیایند

تجرد قطعی و منفی نگری چالشی جدی در برابر جوانان

"میلیونر میامی" تا حدی ادای دین به سینمای ایران است / ساخت فیلم کمدی از جدی سخت‌تر است / صابر ابر بازیگری کمیاب است

سعید حق‌مراد: خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است / تداوم کارگاه‌های آموزشی آکادمی "ژینو" در سراسر کشور

رضا توفیق‌جو: "وَرَن" فیلمی سایکودرام است

علی منتظری: تئاتر و انقلاب به یکدیگر خدمت کرده‌اند / باید به تئاتر استان‌ها توجه خاص داشته باشیم

حمید دهقانپور: سال‌های پیش از انقلاب سینما به حد ورشکستی رسید / سینمای ایران در دهه 60 دچار تحول شگرفی شد