آریا بانو

آخرين مطالب

مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان: نتایج کمانداران حکایت از روند رو به رشد دارد ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان گفت: اگر چه مدالی در رقابت های قهرمانی آسیا در بنگلادش در دو بخش زنان و مردان و ریکرو و کامپوند کسب نکردیم اما این به معنی نتایج غیر قابل قبول نبود، زیرا رکوردهای کسب شده حکایت از ادامه روند رو به رشد این ورزشکاران است.

«امید نجاری» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، گفت: اردوهای بسیار خوبی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا داشتیم و هفته اخر هم از تمام نفرات اعزامی رکورد گیری شد و با توجه به اینکه بازیکنان در اوج آمادگی بودند حدنصاب های بدست آمده به گونه ای بود که کمیته فنی را مجاب به اعزام این نفرات کرد.
دستاورد تیم کمانداران ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا که از پنجم تا نهم آذر ماه به میزبانی بنگلادش برگزار شد، یک مدال برنز تیمی زنان در رشته کامپوند بود.
وی ادامه داد: کادر فنی از عملکرد بازیکنان رضایت دارد و کسانی که نتایج این رشته را دنبال می کنند،می دانند که بهترین های آسیا در واقع بهترین های جهان هستند و رقابت با این نفرات کار ساده ای نیست ضمن اینکه بازیکنان ما در کنار رقابت سخت و بدی آب و هوا وشرجی شدید ، با بیماری ناشی از شرایط بدی بهداشتی بنگلادش دست و پنجه نرم کردند.
این مسئول تیم های ملی اضافه کرد: علاوه بر کثیف بودن محل مسابقات و مسایل بهداشتی که منجر به بیماری کمانداران شد، نبود تنوع غذایی و فرهنگ تغذیه ای متفاوت با ایران، ورزشکاران را با مشکل مواجه کرد که متاسفانه نبود رستوران های مناسب یا فروشگاه هایی که بتوانی مواد غذایی مطابق با ذائقه ایرانی پیدا کنیم هم مزید بر این علت ها بود.
به گفته نجاری حتی مسئولان تیم کمانداران کره جنوبی که همیشه مواد غذایی را با خودشان به محل مسابقات می آورند به دلیل وضعیت بدی بهداشتی با بیماری چند کماندار مواجه شدند.
مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان بار دیگر با تاکید بر اینکه نتایج کسب شده در رقابت های قهرمانی آسیا باید مقایسه ای مورد بررسی قرار گیرد گفت: رقبای ایران در این رقابت ها کشورهای هند ، کره جنوبی ، چین تایپه، ژاپن و مالزی بودند که سه تیم اول همیشه برترین عناوین جهان را به خود اختصاص داده اند و با این همه عملکرد ورزشکاران ما در مقایسه با رکوردهای قبلی شان خوب بوده است.
نجاری اضافه کرد : با اینکه مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان و «محمدعلی شجاعی» رئیس فدراسیون تمام تلاش خود را برای فراهم کردن بهترین شرایط تمرین و اردو برای تیم ملی به کار می گیرند اما امکانات و شرایط تمرینی و اردوی تیم های خارجی قابل قیاس با شرایط ما نیست آنها به طور مرتب در اردوهای برون مرزی و مشترک حضور دارند و این درحالی است که ما برای داشتن یک اردوی مشترک 20 روزه در کره جنوبی از مدت پیش در حال رایزنی و تلاش گسترده هستیم .
وی در خصوص مسابقات انتخابی بازی های المپیک نوجوانان آرژانتین نیز گفت: عملکرد و نتایج این رده سنی نیز قابل دفاع است زیرا «سوگند رحمانی» که در مسابقات انتخابی آرژانتین نفر هفدهم و به عنوان ذخیره انتخاب شده بود، توانست در مسابقات انتخابی بنگلادش در رقابت با برترین های آسیا دو رقیب سرسخت هندی را عقب زده و مدال نقره و سهمیه المپیک نوجوانان را کسب کند.
مدیر تیم های ملی گفت: در آرژانتین حتی یک نفر از کمانداران دختر ما به جمع هشت نفر برتر صعود نکرد حال آنکه ما در بنگلادش دو کماندار در جمع هشت نفر داشتیم .
نجاری روند رو به رشد کمانداران نوجوان ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال های آینده شاهد یک تحول بسیار بزرگ در رشته تیراندازی با کمان ایران خواهیم بود و جایگاه ما در سطح آسیا و جهان تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مهم ترین هدف ما حضور قدرتمند در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 است ، گفت: دو تا سه هفته آینده مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می شود و در مجموع 32 کماندار در دو بخش زنان و مردان در دو رشته ریکرو و کامپوند به اردوی تیم ملی دعوت می شوند و یک هفته پس از آن از مجموع نفرات دعوت شده 16 نفر برتر برای ادامه روند آماده سازی در تیم ملی می مانند و 16 نفر دوم تحت عنوان تیم ملی ب تمرینات خود را به صورت غیر متمرکز در استان های خود دنبال می کنند .
نجاری اضافه کرد: البته تمرینات این نفرات نیز با نظارت کمیته فنی فدراسیون انجام می شود تا در صورت افت رکورد یا مصدومیت بازیکنان امکان جایگزینی کماندار دیگری در ترکیب تیم ملی وجود داشته باشد.
به گفته وی حضور تیم ملی در رقابت های مختلف از جمله کاپ آسیا که اسفند سال جاری در تایلند برگزار می شود عامل موثری در ارتقا آمادگی کمانداران عنوان کرد و گفت: سال 97 هم تیم ملی می تواند در مسابقات جام جهانی در چین ، ترکیه و آلمان شرکت کند و به سطح بسیار خوبی از آمادگی دست یابد.
وی همچنین در خصوص آماده سازی تیم های نوجوانان برای حضور در المپیک نیز گفت: متاسفانه مسابقات رده سنی نوجوانان در سطح جهانی ، اسیایی و یا تورنمنت کمتر برگزار می شود و با توجه به اینکه مسابقات بزرگسالان در 70 متر و مسابقات نوجوانان در 60 متر برگزار می شود نمی توانیم نوجوانان را به رقابت های بزرگسالان اعزام کنیم زیرا ممکن است موجب خستگی یا آسیب دیدگی آنان شود.
این مسئول ورزشی خاطر نشان کرد: برهمین اساس بدنبال برگزاری اردوهای مشترک و برون مرزی برای این رده سنی هستیم .
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام @ همراه شوید.
ورزشی **1828**1368
خبرنگار : خدیجه روزبهانی** انتشار: خیراله شفیعی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/24835/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی