آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - ضرورت اصلاح ساختار معاونت شهرسازی، پلیس تجمعات غیرقانونی مالباختگان را مدیریت می‌کند، نیاز به وسایل توانبخشی در مناطق محروم به صفر رسید، تحصیل 62هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی، 97؛ سال ارتقای کیفیت نان ایرانی، تهران دیگر ظرفیتی برای ساخت و ساز ندارد و انتقاد سخنگوی شورای شهر به موازی کاری 4 معاونت شهرداری از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:
ضرورت اصلاح ساختار معاونت شهرسازی/ شهر را با بخشنامه نمی‌توان اداره کرد
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی معاونت شهرسازی و معماری خبر تأکید کرد.
محمد سالاری با اشاره به لزوم ساماندهی سیما و منظر شهری گفت: هرچند کمیته‌های نمای مناطق در ابتدای راه هستند و اشکالاتی در نحوه فعالیت آنها وجود دارد اما ساماندهی منظر شهری یکی از راهبردهای طرح تفصیلی است که متاسفانه در گذشته هیچ‌گونه برنامه عملیاتی در این حوزه اجرا نشده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که رویکرد معاونت جدید درخصوص تداوم فعالیت این کمیته‌ها ابهاماتی ایجاد شود.
پلیس تجمعات غیرقانونی مالباختگان را مدیریت می‌کند
فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش فرماندهان و مدیران یگان‌های انتظامی تهران بزرگ در مورد شیوه برخورد پلیس با تجمعات مالباختگان موسسات مالی گفت: سعی میکنیم ضمن اینکه مجری قانون هستیم با بهترین روش برای مدیریت این تجمعات عمل کنیم.
سردار حسین اشتری اضافه کرد: همکاران بنده در تهران و سراسر کشور سعی کرده‌اند که این تجمعات را مدیریت کنند و اگر در جایی این تجمعات رخ داد با صحبت و آوردن مدیران مربوطه در میان مردم، این تجمعات را مدیریت کنند. خوشبختانه تاکنون اینگونه بوده و امیدواریم به همین روند پیش برود و مساله اصلی این موسسات نیز با پیگیری مسوولان مرتبط حل شود.
وی در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین‌چالش‌های نیروی انتظامی در تهران چیست؟ گفت: خوشبختانه وضعیت امنیتی تهران خوب است و همکاران من با اجرای طرح‌هایشان برخورد لازم را با افراد سودجو و فرصت‌طلب و آنهایی که آسایش مردم را سلب می‌کنند، انجام می‌دهند.
نیاز به وسایل توانبخشی در مناطق محروم به صفر رسید
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: نیاز به وسایل توانبخشی در مناطق محروم تقریبا به صفر رسیده است.
دکتر نحوی نژاد با بیان اینکه در لایحه حمایت از معلولان بسیاری از آرزوها و آمال‌های این افراد در نظر گرفته شده که نقطه قوت دولت است، اظهار داشت: بسیاری از مسائل معلولین در این لایحه در نظر گرفته شده است و جلسات و مکاتبات عدیده‌ای با دستگاه‌ها انجام شده است. همچنین توانبخشی مبتنی بر خانواده نیز از مسائلی است که به دنبال آن هستیم.
تبدیل سوله بحران به شهربازی توسط نورچشمی مدیران قبلی شهری
رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از واگذاری سوله مدیریت بحران منطقه 4 به نورچشمی مدیران قبلی شهرداری خبر داد.
مجید فراهانی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم تهران متاسفم که باید اعلام کنم از 102 سوله مدیریت بحران پایتخت تنها 22 سوله به عنوان پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است گفت: بقیه سوله‌ها یا به ورزشگاه تبدیل شده و یا به عنوان فضای کسب و کار و کاربری‌های غیرمعقول بدل شده که هرجایی را می‌توان برایشان متصور شد جز اینکه در پایگاه مدیریت بحران برپا شوند.
رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: به شهردار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران تذکر می‌دهم که هرچه سریع‌تر نسبت به تخلیه و تحویل پایگاه‌های مدیریت بحران اقدام کنند گفت؛ چرا که زلزله خبر نمی‌کند و باید هر لحظه آماده وقوع حادثه‌ای باشیم.
هوای تهران در آستانه شرایط ناسالم برای همه افراد/ پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز در آستانه شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه است و انتظار می‌رود تا فردا این شرایط در بیشتر مناطق شهر تهران همچنان تداوم داشته باشد.
حسین شهبازی ادامه داد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز پنجشنبه ( 16 آذر) در برخی ساعات بعد ازظهر و به ویژه شبانگاه وزش باد شدید به بزرگی 8 تا 10 متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
ادامه داد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز پنجشنبه ( 16 آذر) در برخی ساعات بعد ازظهر و به ویژه شبانگاه وزش باد شدید به بزرگی 8 تا 10 متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
تحصیل 62هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد عادی سازی است و تلاش می کنیم تا جایی که می‌شود دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند گفت: در حال حاضر 62 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی در مدارس عادی داریم.
مجید قدمی با اشاره به اینکه رویکرد حاکم بر مدارس ما رویکرد جهانی است گفت: در طول تاریخ سه دوره داریم دوره اول طرد افراد با نیازهای ویژه بود. دوره دوم حدود 150سال پیش، دوره پذیرش مشروط را داشتیم و امروز نگاه پذیرش بی قید و شرط است. در این دوره رویکرد ما رویکرد عادی سازی است و تلاش می کنیم تا جایی که می‌شود دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند.
اقدامات سپاه، کار فوق امدادی برای رفع محرومیت است
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اقدامات سپاه در عرصه محرومیت زدایی اظهار کرد: اقدامات سپاه پاسداران به نوعی کار فوق امدادی برای رفع محرومیت است.
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح 4 هزار و 150 پروژه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: کار کمیته امداد رسیدگی به محرومان است و سپاه هم دقیقا همین کار را انجام می دهد و حتی می‌توان گفت اقدامات سپاه پاسداران به نوعی کار فوق امدادی برای رفع محرومیت است.
97؛ سال ارتقای کیفیت نان ایرانی/ نوشابه‌های انرژی‌زا، اولویت بعدی
مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اولویت این سازمان در سال آینده توجه به کیفیت نان و فرآورده‌های آردی است، گفت: بر این اساس به نوعی سال آینده سال ارتقاء کیفیت نان در کشور است.
دکتر بهروز جنت تاکید کرد: یکی ازبرنامه‌های اصلی‌ ما برای سال آینده توجه به نان و فرآورده‌های آردی است. بر این اساس تلاش می‌کنیم که اولا بتوانیم نان‌ مصرفی‌ مردم را از نظر میزان نمک اصلاح کرده و در عین حال سایر بهبوددهنده‌ها و مخمرها را به آن اضافه کنیم. بر این اساس به نوعی سال آینده سال ارتقاء کیفیت نان در کشور است.
تهران دیگر ظرفیتی برای ساخت و ساز ندارد/طرح جدید شهرداری تهران برای نوسازی بافت‌های فرسوده
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران دیگر ظرفیتی برای ساخت و سازهای وسیع ندارد افزود: باید در بازنگری طرح تفصیلی به ابعاد کیفی بیشتر توجه کنیم؛ چیزی که در طرح تفصیلی فعلی به آن کمتر توجه شده است.
مهدی حجت درخصوص نوسازی و ایمن‌سازی مراکز علمی و بیمارستان‌ها در سطح شهر تهران نیز گفت: نوسازی و ایمن‌سازی این مناطق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما نکته قابل توجه این است که شهرداری با توجه به محدودیت‌های مالی نمی‌تواند به صورت مستقیم در این حوزه وارد شود. این مراکز هر یک مسوول دارند و باید آنها در خصوص اصلاح مشکلات مراکز اقدام کنند. در همین راستا وزارت بهداشت طرحی را برای ساخت ساختمان جدید در حیاط برخی بیمارستان‌ها ارائه کرده به شکلی که زمین کنار بیمارستان برای ساخت ساختمان جدید اختصاص پیدا کند و پس از تکمیل و انتقال بیمارستان به این ساختمان جدید ساختمان قدیمی تخریب و به عنوان حیاط بیمارستان جای‌گذاری شود.
انتقاد سخنگوی شورای شهر به موازی کاری 4 معاونت شهرداری/ شورا به اندازه کافی در جریان برنامه‌های نوسازی نیست
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بر لزوم ارتباط بیشتر شورا و معاونت شهرسازی شهرداری تهران تأکید کرد.
علی اعطا همچنین با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از طرح‌هایی که در معاونت شهرسازی و معماری تهیه می‌شود در قفسه‌ها مانده و خاک می‌خورد، گفت: این طرح‌ها در معاونت شهرسازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در کتابخانه آرشیو می‌شود که باید نسبت به این موضوع توجه جدی‌تری داشته باشیم چراکه با گذشت زمان بعضا این طرح‌ها قابل استفاده مجدد هم نیست.
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: لازم است هماهنگی شورا و معاونت شهرسازی بیشتر شود چراکه در بحث بافت فرسوده شهرداری به اتفاق دولت کارهایی را انجام می‌دهد اما شورا به اندازه کافی در جریان نیست یا در بحث طرح تفصیلی ما در شورا کارگروه‌هایی از جامعه متخصصان تشکیل داده‌ایم که ببینیم اگر بازنگری در طرح تفصیلی لازم است، با چه رویکردی این مهم انجام شود که لازم است با وفاق بیشتری این کار را پیش ببریم.
احداث مراکز تحقیقاتی در استانهای معلول‌خیز /بررسی لایحه حمایت از معلولان ظرف هفته آتی در مجلس
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 1.5 میلیون معلول شدید در کشور داریم که این آمار قابل توجه است.
علی ربیعی در نشستی با حضور سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان و موسسات فعال در این زمینه گفت: بیش از 30 میلیون سالمند در سال 2050 و حدود 14 میلیون نیز در 10 سال آینده از مباحثی بود که در بررسی‌های علمی به آن دست یافتیم. همچنین علل محرومیت را نیز در برخی استان‌ها بررسی کرده و در استان‌های معلول خیز نیز مراکز تحقیقاتی احداث و راهکارهای منطقه‌ای نیز ارائه شده است.
وی همچنین به بانک اطلاعاتی معلولان نیز اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتی از وضعیت معلولان یکی از اقداماتی بود که از روستاها آغاز شد و قصد داریم این بانک اطلاعات را تا امسال به اتمام برسانیم. یعنی در حقیقت فرد معلول به نوعی رصد مددجویی شده و طی دسته بندی‌هایی کدهای مخصوصی به آنها تعلق می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
97؛ سال ارتقای کیفیت نان ایرانی/ نوشابه‌های انرژی‌زا، اولویت بعدی
بسیاری از مشکلات روحی پایه ژنتیکی دارند
تهران دیگر ظرفیتی برای ساخت و ساز ندارد/طرح جدید شهرداری تهران برای نوسازی بافت‌های فرسوده
تصادف مرگبار یک پژو با اتوبوس در آزادراه زنجان - قزوین
انتصاب دستیار وزیر رفاه در امور حقوق شهروندی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/24995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سمی که بسیاری از خانم ها هر روز مصرف می‌کنند!

ترانه زیبای «خنده داره نه» با صدای علی یاسینی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

پاستا کانِلونى یا لازانیا!

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

تازه کردن سبزی پژمرده با چند ترفند ساده خانگی!!

شغل های استرس زا را بشناسید/اینفوگرافی

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست