آریا بانو

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

آغاز فاز سوم مدیریت سبز در فدراسیون‌ها/ تدوین پیوست محیط زیستی برای باشگاه‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان از آغاز فاز سوم برنامه‌ها در زمینه توسعه مولفه‌های مدیریت سبز در فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزشی سراسر کشور خبر داد و گفت: کلیه فعالیت‌های دفتر محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای است که بین سازمان حفاظت محیط زیست و و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده و انتظار می‌رود در این دوره هم سازمان مواد تفاهم‌نامه را با جدیت دنبال کند.

رضا شجیع در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دوره گذشته تعامل خوبی بین دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان و دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست ایجاد شد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفت، اظهار کرد: امیدواریم فعالیت‌های مشترک آغاز شده در این دوره نیز ادامه یابد و جنس مشارکت و همکاری این دو بخش تغییر نکند البته در دولت یازدهم تفاهمنامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد و تاکنون همه همکاری‌ها نیز در قالب همین تفاهم‌نامه بوده است و امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست در دوره جدید هم مواد تفاهم‌نامه بین دو دستگاه را با جدیت دنبال کند و مشارکتی که بذر آن در دولت یازدهم کاشته شد در این دوره بارور شود.
وی با اشاره به اینکه دفتر مجازی توسعه پایدار و محیط زیست در وزارت ورزش و جوانان طی دو سال گذشته در حوزه نمادسازی و ساختارسازی دستاوردهای بسیاری داشته است، گفت: اولین فازی که برای دفتر محیط زیست برنامه‌ریزی کرده‌ بودیمَ، نمادسازی و استفاده از ظرفیت‌های ورزش و ورزشکاران برای توسعه آگاهی‌های محیط زیستی بود که علیرغم مجازی بودن این دفتر و قرار نداشتن در ساختار و تشکیلات رسمی وزارت ورزش و جوانان خوشبختانه موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست شد.
بستر فعالیت‌های محیط زیستی در حوزه ورزش فراهم شده است
سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: بعد از گذشت دو سال از آغاز فعالیت دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان، این حساسیت برای جامعه ورزش ایجاد شده است که باید برای محیط زیست کار کنند و به این باور رسیده‌اند که حفظ محیط زیست تنها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست نیست. خوشبختانه در شرایط فعلی، اکثریت جامعه ورزش با ضرورت توجه به محیط زیست آشنا شده‌اند و اکنون فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های زیرساختی است.
وی با بیان اینکه مبحث محیط زیست در سرفصل آموزشی بخش‌های مختلف ورزش گنجانده شده است، اظهار کرد: در فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش استان‌های مختلف، دوره‌های آموزشی محیط زیست برگزار می‌شود وحتی در این مدت برای اولین بار موضوع و سرفصل محیط زیست به دوره‌های آموزش مربیگری اضافه شد.
14 ورزشکار سفیر محیط زیست شدند
شجیع در ادامه گفت: با قاطعیت می‌توانم بگویم در حوزه برندسازی و آموزش‌های محیط زیستی و آگاهی‌های جامعه ورزش موفق عمل کرده‌ایم و تاکنون 14 سفیر ورزشکار حافظ محیط زیست را به جامعه معرفی کرده‌ایم که همگی دارای همکاری مستمر و نزدیک با دفتر محیط زیست هستند.
وی با اشاره به اینکه بخش دوم فعالیت ما ساختارسازی است، گفت: ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌های مختلف و فدراسیون‌ها ساختاری برای محیط زیست نداشتند اما در حال حاضر حداقل در هر فدراسیون و اداره کل یک رابط محیط زیست وجود دارد. خوشبختانه در حوزه ساختارسازی نیز خوب عمل کرده‌ایم.
مدیریت سبز؛ فاز سوم دفتر محیط زیست
سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: فاز سوم فعالیت‌های دفتر محیط زیست، توسعه مدیریت سبز است. به عبارت ساده‌تر می‌خواهیم بعد از گذر از نمادسازی و ساختارسازی به لایه‌های عمیق‌تر محیط زیست بپردازیم. به همین علت تشکیل شورای مدیریت سبز وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن شورای مدیریت زیست ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور را در دستور کار قرار داده ایم بنابراین در این فاز، نهادینه‌سازی مولفه‌های مدیریت سبز در فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزشی سراسر کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
تدوین پیوست محیط زیست برای باشگاه‌ها
رئیس دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به تدوین پیوست سلامت و پیوست محیط زیست باشگاه‌های سراسر کشورگفت: 18 هزار باشگاه در کشور داریم که با محیط زیست بیگانه هستند و گاه حتی مشاهده می‌شود که برخی از آنها ضد محیط زیست و ضد سلامت هم عمل می‌کنند، بنابراین ضروری بود نسبت به تدوین پیوست‌های سلامت و محیط زیست باشگاه‌های ورزشی اقدام شود و در همین راستا اجرای تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت مورد توجه قرار دارد.
شجیع در پایان با بیان اینکه در بین اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان که رئیس جمهور به این وزارتخانه ابلاغ کرده بند دوم مربوط به محیط زیست است، اظهار کرد: خوشبختانه مسعود سلطانی‌فر- وزیر ورزش و جوانان- نیز از فعالیت‌های دفتر توسعه پایدار و محیط زیست حمایت می‌کند. اگرچه این دفتر در چارت رسمی این وزارتخانه وجود ندارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/26254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن

مراقب درون‌گراها باشید

راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم

لطفا زندگی تان را پس بگیرید

هنردرمانی؛ درمان اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی

آیا خسیس بودن می تواند نشانه بیماری ذهنی باشد؟

وسواس و صدماتی که به روان خانم ها می زند!

10 راهبرد برای افزایش بهره‌وری مغز

انجام این کارها بعد از شکست عشقی، ممنوع!

با خجالتی بودنمان چه کنیم؟

آیا افراد باهوش، مضطرب‌تر از بقیه هستند؟

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب!

کی باید مشاوره برویم؟

مواد غذایی که به شما کمک می کند با افسردگی فصلی مقابله کنید

عذرخواهی کردن زیاد، خوب است یا بد؟

چگونه احساس تنهایی به سلامتی آسیب می‌زند؟

اضطراب را بدون دارو دور کنید!

10 راه برای کمک به کسی که قصد خودکشی دارد

بی‌حوصلگیِ روزهای تعطیل از کجا می‌آید؟

چطور جلوی احساس حسادت خواهر و برادرها را به یکدیگر بگیریم؟

پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی راجع به شما چه می‌گویند؟

باز یافتن آرامش بعد از دعوا با این روش در 10 دقیقه!!

زلزله با سلامت روان ما چه می‌کند؟

از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید

گفتن این جملات پس از 40 سالگی، ممنوع!