آریا بانو

آخرين مطالب

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تشریح کرد

بسته تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 400 هزار نفر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، گفت: با اجرای طرح پالایش مددجویی، 30 هزار مددجوی تحت حمایت آماده اشتغال شناسایی‌شده است که برای طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و کاریابی در گروه سنی جوانان 15 تا 29 سال و همچنین زنان سرپرست خانوار که امکان کار کردن دارند، در این گروه جای می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کمیته امداد استان تهران و مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی دوجانبه راهکارهای ارائه خدمات آموزش تخصصی و ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی و گردشگری برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران را بررسی کردند.
محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 80 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند، افزود: شش درصد از مددجویان در بخش صنایع‌دستی، سه درصد کشاورزی و سه درصد دیگر نیز در بخش حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند.
ولیئی بیان کرد: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و خوداتکایی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته است، وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مبلغ پنج‌تا 20 میلیون تومان و در صورت توسعه طرح تا سقف 50 میلیون تومان با بازپرداخت بلندمدت در نظر گرفته‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ارائه خدمات آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مهارتی به جامعه هدف تحت حمایت ،گفت: افزایش سطح دانش فنی و مهارتی افراد و آمادگی کارجویان برای ورود به بازار کار یکی از اهداف ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط این نهاد است؛ هزینه آموزش مددجویان تحت حمایت به‌صورت 100 درصد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون با حمایت و نظارت این نهاد 500 طرح صنایع‌دستی توسط مددجویان کمیته امداد استان تهران در حال اجراست، افزود: این تعداد طرح در بخش‌هایی ازجمله چوب، سفال، تابلو فرش، پارچه و پوشاک فعالیت می‌کنند که تحت نظارت ناظران کمیته امداد استان تهران است.
ولیئی با اشاره به اینکه کمیته امداد به هر یک از کارفرمایان که برای مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد کنند تسهیلات با بازپرداخت بلندمدت پرداخت می‌کند، گفت: طبق این طرح کارفرمایان در صورت استخدام مددجویان تحت حمایت این نهاد می‌توانند از تسهیلاتی که به جامعه هدف این نهاد پرداخت می‌شود بهره‌مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که این بسته‌ها برای تعامل با کارفرمایان شرکت‌ها و کارگاه‌ها باهدف ایجاد انگیزه برای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای دو سال در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: طبق این طرح کمیته امداد به ازای اشتغال به کار هر مددجوی تحت حمایت در نخستین سال100 درصد و در سال دوم 50 درصد هزینه حق بیمه سهم کارفرما را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.
ولیئی به ارائه خدمات فروش و بازاریابی برای مددجویان تهرانی اشاره کرد و گفت: از طریق فروشگاه صنایع‌دستی در تهران و بازارچه‌های فصلی اقدام می‌کنیم. کل هزینه‌های برپایی نمایشگاه هایی که در طی سال مانند جشن رمضان برگزار می شود با کمیته امداد است و سود حاصل از فروش آنها نیز برای جامعه هدف است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد تومان حاصل فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت برآورد شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 400 هزار نفر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، گفت: با اجرای طرح پالایش مددجویی، 30 هزار مددجوی تحت حمایت آماده اشتغال شناسایی‌شده است که برای طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و کاریابی در گروه سنی جوانان 15 تا 29 سال و همچنین زنان سرپرست خانوار که امکان کار کردن دارند، در این گروه جای می‌گیرند.
علی حاجی شیزری، مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این نشست وی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با کمیته امداد به‌ویژه درزمینهٔ ایجاد اشتغال برای مددجویان اعلام کرد و گفت: زمینه‌های مختلفی برای همکاری دو نهاد وجود دارد که می‌توان با فراهم کردن بستر مناسب برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد برای ارائه آموزش‌های تخصصی، بازاریابی فروش، حضور در نمایشگاه‌ها، ارائه خدمات مشاوره، نظارت و اشتغال‌زایی کمک شایانی کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/27952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت