آریا بانو

آخرين مطالب

در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار فعال شدن ستاد ملی زن و خانواده شدیم/ نظارت بر اجرای قوانین و برنامه‌ها در حوزه مسایل خانواده سياسي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - رییس فراکسیون خانواده مجلس:
این موضوع از مسایلی است که در فراکسیون خانواده مورد توجه قرار دارد و در همین مدت معاونت امور زنان و خانواده نشستی را طبق آن‌چه در برنامه ششم بدان متعهد شده، درباره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برگزار کرده است که حضور داشتیم و به‌صورت جدی بر این موضوع نظارت داریم. طبق برنامه‌ریزی، پژوهشی با تأکید بر این موضوع از سوی کارگروه مطالعاتی فراکسیون در همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس انجام خواهد شد.
رییس فراکسیون خانواده گفت: ستاد ملی زن و خانواده تاکنون فعالیت جدی نداشته و متوقف بوده است و در نامه‌ای از سوی تعدادی از نمایندگان به آقای روحانی خواستار فعال‌شدن این ستاد شدیم و هماهنگی‌های لازم را با معاونت زنان و خانواد ه ریاست جمهوری انجام داده‌ایم.
به گزارش مهرخانه، اولین نشست هیأت رییسه فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور اعضا برگزار شد. پروانه مافی رییس فراکسیون خانواده در ابتدای این نشست با اشاره به تأثیرگذاری مجلس در تحولات اجتماعی کشور گفت: پارلمان به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در عرصه تحولات سیاسی می‌تواند پیشگام تغییر در نظام اجتماعی با وضع قوانینی متکی به انتظارات و مطالبات مردم باشد، چراکه قانون و هرگونه برنامه‌ای که با وضع موجود جامعه همخوانی داشته باشد، خود دارای ضمانت اجرایی خواهد بود.
او افزود: پس این مسؤولیتی مهم بر دوش نمایندگانی است که با رأی مستقیم مردم به خانه ملت قدم می‌گذارند که با سنجش درست از وضعیت فعلی و آینده‌پژوهی به‌موقع و دقیق به اصلاح یا تدوین قوانین پرداخته و با این رویکرد تسهیل‌کننده شرایط مطلوب زندگی مردم باشند. برای توجه به این مهم هر موضوعی از مسائل مبتلابه در کشور حائز اهمیت است و هر نماینده‌ای با نگاه ملی و البته مهم‌تر از آن با نگاه استانی و منطقه‌ای باید به اولویت‌گذاری مسائل پرداخته و با رویکرد محتوایی درست برای ورود به سیاست‌گذاری در عرصه کلان کشور که از قوانین نشأت می‌گیرد قدم بردارد.
مجلس به دنبال اصلاح روند موجود و تدوین قانون در حوزه خانواده است
مافی تصریح کرد: بنابر گزارش‌ها و آمارهای موجود، یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار مجلس قرار گیرد حوزه "خانواده" و چالش‌های پیرامون آن است، اما مهم آن است که ما با چه نگرشی به این موضوع بنگریم، و آیا هرگونه اقدام ما در مجلس با رویکرد شعارگونه و تصویرسازی در سالیان گذشته نتیجه‌بخش بوده یا این‌که با ورود به حوزه سیاستی و برنامه‌ریزی و بررسی تمامی قوانین، مصوبات و مکاتبات و اقدامات باید به نگرشی زیرساختی و توسعه‌مدار برای تطبیق عمل خود با اقدام مؤثر جهت رفع مشکلات این حوزه دست یابیم. آمار و گزارش‌ها حاکی از آن است که حوزه خانواده با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و مجلس فعلی ورود جدی به این مقوله را در دستور کار قرار داده و به دنبال اصلاح روند موجود و تدوین قانون در این حوزه است.
فراکسیون خانواده و نظارت بر اجرای قوانین و برنامه‌ها در حوزه مسایل خانواده
رییس فراکسیون خانواده با اشاره به الزامات و سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده، مندرج در بندهای ماده 102 برنامه ششم توسعه که از الزامات مهم بالادستی در بحث خانواده است عمل به اجرای این برنامه را مورد تأکید قرار داد و شکل‌گیری فراکسیون خانواده را بستری برای نظارت بر اجرای دقیق برنامه دانست و اظهار داشت: با شکل‌گیری فراکسیون خانواده سازوکاری برای نظارت بر اجرای قوانین و برنامه‌ها در حوزه مسایل خانواده ایجاد شده است و نظارت باید از برنامه‌های جدی فراکسیون باشد.
در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار فعال شدن ستاد ملی زن و خانواده شدیم
او با تأکید بر اهمیت تشکیل ستاد ملی زن و خانواده گفت: ستاد ملی زن و خانواده تاکنون فعالیت جدی نداشته و متوقف بوده است و در نامه‌ای از سوی تعدادی از نمایندگان به آقای روحانی خواستار فعال‌شدن این ستاد شدیم و هماهنگی‌های لازم را با معاونت زنان و خانواد ه ریاست جمهوری انجام داده‌ایم.
پژوهشی در رابطه با زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود
مافی با تأکید بر توجه به مسایل زنان سرپرست خانوار از سوی فراکسیون خانواده گفت: این موضوع از مسایلی است که در فراکسیون خانواده مورد توجه قرار دارد و در همین مدت معاونت امور زنان و خانواده نشستی را طبق آن‌چه در برنامه ششم بدان متعهد شده، درباره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برگزار کرده است که حضور داشتیم و به‌صورت جدی بر این موضوع نظارت داریم. طبق برنامه‌ریزی، پژوهشی با تأکید بر این موضوع از سوی کارگروه مطالعاتی فراکسیون در همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس انجام خواهد شد.
مافی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در نشست پیرامون حمایت از سیاست‌های جمعیتی بیان داشت: قطعاً برای حمایت از خانواده و ترویج فرزندآوری نباید صرفاً به گفتاردرمانی بپردازیم، بلکه ایجاد قوانین حمایت‌گر چون بیمه اجتماعی و اشتغال‌زایی می‌تواند ما را از بحران خارج سازد.
پیگیر تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان خواهیم بود
رییس فراکسیون خانواده با تأکید بر موضوع حمایت از حقوق کودکان گفت: توجه به موضوع کودکان و وضع قوانینی که به رفع چالش‌ها بپردازد از مسایل مورد توجه قراکسیون است و لذا در نشستی با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، خواستار پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان خواهیم بود.
به گزارش مهرخانه، زهرا ساعی؛ سخنگوی فراکسیون خانواده نیز در سخنانی بر لزوم توجه به تحکیم خانواده طبق سیاست‌های ابلاغی تأکید کرد و گفت: باید اولویت‌ها را بررسی کرده و براساس وضع موجود به صورت جدی به حوزه خانواده ورود کنیم و این مهم باید در دستور کار همه اعضا قرار گیرد.
موضوع خانواده در لایحه بودجه 97 بررسی می‌شود
سهیلا جلودار زاده نماینده مردم تهران نیز با اشاره به پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه زنان سرپرست خانوار تأکید کرد: در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیازی به حرکت از گام نخست وجود ندارد و دستاوردهای علمی مناسبی دراین رابطه به‌دست آمده است.
او همچنین خواستار بررسی ردیف‌های لایحه بودجه 97 درحوزه خانواده و ارائه پیشنهاد در این‌باره برای حل برخی از مسایل حوزه خانواده شد.
بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در دستورکار قرار گیرد
همچنین بادامچی نماینده مردم تهران در این نشست با اشاره به برنامه ششم توسعه خواستار پیگیری برای تدوین آیین‌نامه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار دارای سه فرزند شد.
او ضمن اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای مدنی در حوزه خانواده و حضور آن‌ها در فراکسیون تأکید کرد: اکنون نهادهای مدنی در حوزه مسایل خانواده و کودکان بسیار فعال هستند و لذا پیشنهاد می‌کنم تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود زیرا نه تنها موجب تقویت نهادهای مدنی خواهد شد بلکه به غنای فعالیت فراکسیون نیز کمک می‌کند.
85 درصد از هزینه‌های درمان ناباوری از سوی دولت پرداخت می‌شود
مرتضی خاتمی، نماینده مردم ماه نشان و ایجرود، نیز در این نشست بر ضرورت توجه و پیگیری مسائل اقتصادی و اجتماعی در خصوص آسیب‌شناسی و رفع مسائل کودکان کار تأکید و حل این معضل را فراتر از تدوین قانون دانست و گفت: لازم است بحث کودکان و ایفای حقوق‌شان از حیطه سیاسی خارج شود و نیازمند یک حرکت فراگیر در این باره هستیم.
او با اشاره به اهمیت توجه به حمایت از سیاست‌های جمعیتی بیان داشت: اکنون در حال خروج از مرز نقطه بحران جمعیتی هستیم و باید سیاست‌های بالادستی مشوق این موضوع باشد ولی متأسفانه مشکلات اقتصادی مانع از رشد می‌شود.
نماینده مردم ماه نشان و ایجرود با اشاره به طرح حمایت بیمارستان‌های دولتی از درمان ناباروری زنان گفت: طبق مصوبه‌ای اکنون دولت ٨5 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند و قطعاً باید برای خانواده‌های محروم در خصوص این موضوع حمایت‌های لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/28834/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود