آریا بانو

آخرين مطالب

سلطانی‌فر خبرداد: افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان سياسي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در فرآیند امنیت، آرامش، مردم سالاری و توسعه کشور گفت: در جریان حوادث و نا آرامی‌های اخیر کشور هیچ یک از جوانانی که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند عضو تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان نبودند که این نشان می‌دهد سمن‌ها ساز و کار و بستر خوبی برای ارتباط مردم و مسئولان ایجاد کردند.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر که در نشستی با سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل و چهار مهار و بختیاری با بیان اینکه حضور جوانان در سمن‌ها فرصت مطرح کردن پیشنهادات و انتقادات را برای آنان فراهم کرده است، اظهار کرد: سمن‌ها باعث شده‌اند تا جوانان تعامل خود را با نظام ساماندهی کنند و به این ترتیب به ایجاد امنیت،‌ آرامش و مردم سالاری در کشور کمک کنند.
وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به دنبال هر چه بیشتر کردن تعداد سمن‌ها در کشور است اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با افزایش سمن‌ها تا پایان دولت دوازدهم به مرز بیش از 4500 تشکل مردم نهاد اقشار مختلف کشور به ویژه جوانان و نوجوانان را وارد این نهادهای مردمی کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری دو قطب اصلی گردشگری در کشور هستند و در این زمینه ظرفیت‌های بالایی دارند ادامه داد: در گذشته برای هر دو استان طرح‌های جامع توسعه گردشگری تهیه شده است. تصویب چنین طرح‌هایی نشان می‌دهد برای توسعه این استان‌ها نباید به سراغ توسعه صنعت و کشاورزی باشیم بلکه باید از ظرفیت‌های موجود و بالقوه گردشگری آنان برای توسعه هر چه بیشتر استفاده کنیم.
سلطانی فر با بیان اینکه توسعه گردشگری در استانی مانند اردبیل توجیه اقتصادی بالایی دارد افزود: در شهری مانند سرعین بیش از 200 هتل آپارتمان ساخته شده و در حدود 100 محل اقامتی دیگر نیز در حال ساخت است. این اقدامات باعث شده‌اند تا این استان زمینه برای توسعه گردشگری با عنوان توسعه زودبازده و سبز را دنبال کنند و گردشگران داخلی و خارجی را هر چه بیشتر به سمت خود فرابخواند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغالزایی که به دنبال توسعه گردشگری ایجاد می‌شود اظهار کرد: منابع قابل توجهی در بودجه 97 به ارائه تسهیلات برای اشتغال جوانان اختصاص داده شده، امیدواریم تا بتوانیم از این بودجه برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های استانی در راستای کاهش بیکاری جوانان استفاده کنیم.
سلطانی‌فر با بیان اینکه وظیفه ما در دولت توزیع عادلانه امکانات است تصریح کرد: پیش از توزیع عادلانه امکانات باید ثروت در کشور تولید شود. نگاه عدالت محورانه بدون تولید ثروت به تنهایی نمی‌تواند به توسعه کشور منجر شود. کشورهایی که چنین سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌اند مانند شوری سابق به فروپاشی رسیدند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر توزیع عادلانه ثروت از طریق افزایش مالیات بر درآمد شهروندان به شکل مالیات پلکانی تصریح کرد: در برخی از کشورهای توسعه یافته غربی ثروتمندان باید نزدیک به 40 تا 50 درصد از درآمدشان را مالیات پرداخت کنند. به این ترتیب امکان سرمایه گذاری برای اقشار پایین جامعه نیز فراهم می‌شود. در بسیاری از این کشورها مردم دغدغه بیکاری، تامین اجتماعی و بازنشستگی‌شان را ندارند. چرا که رفاه عمومی آنها از طریق بیمه تکمیل شده است. به همین دلیل آنها دچار افسردگی نمی‌شوند و سطح نشاط اجتماعی بالاتری دارند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید امنیت سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهیم و با افزایش تولید ثروت درآمد سرانه شهروندان در تولید ناخالص داخلی را بیشتر کنیم اضافه کرد: همزمان با افزایش مالیات بر درآمد به صورت پلکانی می‌توانیم خدمات عمومی و اجتماعی را نیز بیشتر کنیم. دولت بنا دارد تا با همه توان از همه منابع قابل تحقق استفاده کند و نابرابری را کاهش دهد. به این ترتیب به اقشار آسیب پذیر نیز با تولید اشتغال سالم و سازنده کمک بیشتری می‌شود.
سلطانی فر در ادامه با اشاره به افزایش وام ازدواج جوانان از 10 میلیون به 15 میلیون تومان گفت: با افزایش این وام به هر زوج 30 میلیون تومان وام با بهره پایین تعلق می‌گیرد که کمک خوبی به ازدواج جوانان خواهد بود. همچنین بنا داریم تا در سال آینده دفاتر مشاوره ازدواج را در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گسترش دهیم تا از این طریق به تحکیم بنیان خانواده نیز کمک شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه از طریق گسترش خانه‌های جوانان در مراکز استان‌ها شرایطی فراهم خواهد شد تا سمن‌ها با یکدیگر و نظام اجرایی کشور تعامل بیشتری برقرار کنند تصریح کرد: مسئله حل شدن کد شناسایی سمن‌ها نیز با جدیت در حال پیگیری است و ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/28849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سمی که بسیاری از خانم ها هر روز مصرف می‌کنند!

ترانه زیبای «خنده داره نه» با صدای علی یاسینی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

پاستا کانِلونى یا لازانیا!

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

تازه کردن سبزی پژمرده با چند ترفند ساده خانگی!!

شغل های استرس زا را بشناسید/اینفوگرافی

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست