آریا بانو

آخرين مطالب

بسته خبری اداره اجتماعی ایسنا در بیست وسومین روز زمستان اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی، توضیحاتی درباره حادثه تنبیه بدنی دانش‌آموز جیرفتی و بازگشت «دانیال» به مدرسه و اخراج مدیر ،تجهیز انبارهای هلال احمر در اولویت است از مهم‌ترین اخبار اداره کل اجتماعی ایسنا طی امروز بود.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز 44 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:
توضیحاتی درباره حادثه تنبیه بدنی دانش‌آموز جیرفتی
بازگشت «دانیال» به مدرسه و اخراج مدیر
اخیرا تصاویری از چهره دانش‌آموز جیرفتی که از سوی مدیر مدرسه‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت.
برادر «دانیال رفیعی» دانش آموز آزاردیده در گفت‌وگویی با ایسنا، به توضیح ماجرای ضرب و شتم دانیال پرداخت و گفت: اوایل دی ماه برادرم به همراه دو تن دیگر از هم مدرسه‌ای‌هایش در حیاط مدرسه درگیری لفظی پیدا می‌کنند، مدیر مدرسه متوجه می‌شود و ابتدا آن دو دانش آموز دیگر را که گویا از اقوامش بوده‌اند به داخل دفتر مدرسه می‌برد و با آنان صحبت می کند.
در ادامه سلاجقه - مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان و مجید امیرتیموری - رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت - نیز توضیحاتی را در گفت وگو با ایسنا بیان کردند.
تجهیز انبارهای هلال احمر در اولویت است
محمدحسین مقیمی - استاندار تهران- با اشاره به ضرورت تجهیز انبارهای هلال احمر گفت: اگرچه همواره با کمبود بودجه مواجه هستیم اما نیازهای هلال احمر باید در اولویت قرار گیرد.
وی در مورد کاهش ظرفیت انبارهای هلال احمر در جریان زلزله‌های اخیر گفت: در شرایط فعلی به دلیل وقوع زلزله امکانات انبارهای هلال احمر استفاده شده است و باید به سرعت جایگزینی انجام شود.
دریافت کارت ملی هوشمند نیازی به تعویض شناسنامه ندارد
سیف‌الله ابوترابی - سخنگوی سازمان ثبت‌احوال - با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند الزامی نیست، گفت: کسی که شناسنامه‌اش مستعمل و کهنه شده یا تغییرات هویتی داشته باشد، بایستی برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.
وی با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند اجباری نیست، اظهار کرد: مستعمل شدن و تغییر هویت شناسنامه شامل ناخوانایی،کم رنگ شدن شناسنامه، پارگی عکس ، تغییر نام و نام‌ خانوادگی و امور هویتی می‌شود. در غیر این صورت تعویض شناسنامه برای اخذ کارت ملی هوشمند الزامی نیست.
شرایط خروج داروهای بدون نسخه از پوشش بیمه‌ای، فراهم نیست
طرح حذف 160 قلم دارو از پوشش بیمه‌ای و با محوریت داروهای OTC مدتی است که در شورای عالی بیمه مطرح شده اما هنوز تصویب نشده است؛ داروهایی که عوارض زیادی ندارند و بدون نسخه پزشک هم می‌توان آنها را از داروخانه تهیه کرد. قرص‌های مسکن، سرماخوردگی و ... در این دسته از داروها قرار می‌گیرند. این طرح تاکنون موافقان و مخالفانی داشته است که در گزارش ایسنا می خوانید.
مشکل تامین داروهای بیماران خاص جدی است
دکتر راضیه حنطوش‌زاده - کارشناس هموفیلی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت - با اشاره به تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها گفت: به همین دلیل در حال حاضر مشکل تامین برخی داروهای بیماران خاص جدی شده است البته در حال حاضر پرداخت‌ مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها با تاخیر مواجه شده است و وقتی بیمارستان می‌خواهد دارو تهیه کند، شرکت پخش از او پول طلب می‌کند. هرچند که شرکت پخش دارو هم چندین ماه به بیمارستان مهلت می‌دهد اما بعد از آن باید پولش را دریافت کند. در نتیجه چرخه تامین دارو با مشکلاتی مواجه می‌شود و بیماران در تامین داروهای مورد نیازشان دچار مشکل می‌شوند.
تسریع در روند پرداخت وام اشتغال‌زایی مددجویان کمیته‌امداد
سید امیرمنصور برقعی - قائم‌مقام کمیته امداد - با بیان اینکه خدمات کمیته امداد برای مددجویان متناسب با نیاز آن‌هاست،‌ مهم‌ترین خدمت کمیته امداد را توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت دانست و گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم این نهاد ایجاد 850 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال به دلیل تأخیر در ابلاغ دستورالعمل و قوانین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان از سوی دولت به بانک‌ها، روند پرداخت تسهیلات با کندی مواجه شد، گفت: اما از مردادماه در روند پرداخت وام اشتغال‌زایی تسریع شد که امیدواریم با همکاری بانک‌ها برنامه اشتغال‌زایی مددجویان محقق شود.
شرط تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی در هر استان
مجتبی زینی‌وند - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش - در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش ترتیب داده شده بود از تدوین چند شیوه‌نامه برای اجرایی شدن مواد قانونی شوراهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط بویژه شهرداری‌ها برای عمل به این قانون وعده‌های خوبی داده‌اند و توافقاتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به همکاری سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش تاکید کرده‌اند و قانون شوراها بهترین خاستگاه و تجلی فرمایشات رهبری و بهترین مرجع تصمیم‌گیری بر اساس اقتضائات منطقه‌ای است، گفت: قانون شوراها می‌تواند ظرفیت‌های پیدا و پنهان استان‌ها را به خدمت آموزش و پرورش در بیاورد.
آخرین وضعیت زنان ایرانی در«نرخ مشارکت سیاسی»، «شکاف جنسیتی» و ...
لیلا فلاحتی - مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری - با اشاره به رتبه 140 ایران در شاخص شکاف جنسیتی در میان 144 کشور گفت: به کارگیری زنان در سطوح مدیریتی میانی در آینده نزدیک فرصت را برای حضور زنان در مناصب بالاتر همچون موقعیت وزارتی و مجلس - که نقش مهمی در ارتقای شاخص مشارکت سیاسی زنان دارد- فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به دلایل اهمیت شاخص‌های توسعه ایران، ترکیه و عربستان در جامعه بین‌المللی گفت: در جامعه جهانی این سه کشور درخاورمیانه تعین کننده هستند همچنین موضوع فرهنگ اسلامی در همه سیاست‌گذاری‌های آنها محوریت دارد. به همین دلیل بیش از سایر کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه مورد توجه جامعه جهانی قرار می گیرند.
ذرات معلق در هوای تهران سه برابر استاندارد جهانی است
مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست- در نشست خبری با موضوع تشریح تکالیف دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک با اشاره به اینکه از کلیه دستگاه‌های اجرایی در مورد روند اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا گزارش‌گیری کرده‌ایم، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها به دلیل کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: طی سال‌های گذشته توانستیم برخی آلاینده‌ها را مدیریت کنیم ولی در حال حاضر ذرات معلق مهمترین مسئله در آلودگی هوای شهرها به ویژه تهران است. مقدار ذرات معلق در تهران 32 میکروگرم در متر مکعب است این در حالیست که استاندارد جهانی 10 میکروگرم در متر مکعب است. بنابراین سه برابر حد استاندارد جهانی ذرات معلق در هوای تهران وجود دارد.
کشف محموله عاج فیل به ارزش صدها هزار پوند در تایلند
مقامات تایلندی اعلام کردند: محموله‌ای از عاج فیل به ارزش صدها هزار پوند در فرودگاه تایلند کشف و ضبط شد. وزن محموله در حدود 148 کیلوگرم و این محموله حاوی سه عاج بزرگ و 31 تکه عاج از نیجریه عازم چین بود.
مقامات تایلندی اظهارکردند: بزرگی این عاج‌ها نشان می‌دهد که متعلق به فیل‌های آفریقایی در معرض خطر انقراض بوده‌اند همچنین تغییر رنگ عاج‌ها حاکی از آن است محموله فوق مدت طولانی در انبار نگهداری شده‌ است.
13 پاساژ بازار ایمن‌سازی می‌شوند/ علاء‌الدین 80 درصد ناایمن است
محمود قدیری - معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران- از انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی 13 پاساژ در بازار تهران خبر داد.
وی در مورد انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی پاساژهای بازار اظهار کرد: ما با شهردار ناحیه بازار منطقه 12 تا کنون دو جلسه در راستای انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی برخی پاساژها برگزار کرده‌ایم و امروز سومین جلسه تشکیل می‌شود. قرار است با مسئولان 13 پاساژی که به صورت داوطلبانه برای ایمن سازی اقدام کرده‌اند هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و آن‌ها بر اساس دستورالعمل مناسب و قابل اجرایی که به آنها می‌دهیم ایمن‌سازی‌ها را انجام دهند. امیدوارم این جلسه‌های فنی و اجرایی نتیجه خوبی داشته باشد و ایمن‌سازی این پاساژها آغاز شود.
اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی
دکتر مهرداد علی‌بخشی - مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور- گفت: در پی حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین و یافتن جسد سه تن از خدمه این کشتی، سازمان پزشکی قانونی کشور با هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی از روز پنجشنبه (21 دی ماه) کار اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده خدمه کشتی را آغاز کرده است.
وی افزود: اطلاعات ما از تعداد خدمه و وضعیت نفتکش ایرانی مطابق با مواردی است که سازمان بنادر و کشتیرانی کشور اعلام کرده که بر این اساس 32 خدمه (شامل 30 ایرانی و 2 غیر ایرانی) در کشتی حضور دارند.
ضرورت حرکت ناجا از مامور مسئول به مجاهد مسئول
سردار احمد رضا رادان - رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا- در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مرکز مطالعات راهبردی ناجا برگزار شد، جزئیات و اهداف برگزاری اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی را تشریح و بر ضرورت تبدیل پلیس مامور مسئول به مجاهد مسئول در مرحله پنجم انقلاب اسلامی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دو کار ویژه و مهم را در مرکز مطالعات راهبردی ناجا در دستور کار خود قرار داده‌ایم، خاطر نشان کرد: یکی از این کارویژه‌ها معماری ناجای آینده و دومی رویکرد این معماری و روش‌های پلیس در معماری ناجای آینده است البته ما در بحث معماری ناجای آینده تا پایان امسال در مرحله بررسی وضع موجود هستیم و از سال آینده به معماری ناجای آینده ورود خواهیم کرد.
همچنین، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
دریافت کارت ملی هوشمند نیازی به تعویض شناسنامه ندارد
توضیحاتی درباره حادثه تنبیه بدنی دانش‌آموز جیرفتی/ بازگشت «دانیال» به مدرسه و اخراج مدیر
13 پاساژ بازار ایمن‌سازی می‌شوند/ علاء‌الدین 80 درصد نا ایمن است
میوه‌هایی که زندگی شما را تغییر می‌دهند
تشکیل اتاق فکر نشاط افزایی در مدارس
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/30075/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

7 اقدام مراقبتی پس از لیزر پوست صورت

علیرضا قربانی و اجرای زیبای ترانه‌ی «عاشقانه نیست»

اجرای مهدی دارابی از آهنگ «شاید یه شب بارون»

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

گربه افسردگی گرفت

نخستین بنای مذهبی ایرانیان

4 گوشه دنیا/ هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

استوری روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

تصاویری زیبا از توکانت زمردی

نوآوری عجیب یک شهروند مشهدی در اثاث‌کشی

روش تهیه شیرینی خانگی لذیذ

کوکوی سیب زمینی را پنیری بپزید!

روش تهیه زیر برنجی لری

مراقبت های بعد از عمل چشم

اغفال وحشتناک، تهیه فیلم و اخاذی از زنان بالای 60 سال!

نگرانی های همسر حاج آقای قرائتی

ثبت رکورد جدید «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

ما دو جور بخشنده داریم!

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟