آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه تبدیل به یک مدل مرد حرفه ای شویم گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -

مدلینگ نامی که شاید تا چند سال پیش آنچنان شنیده نمی شد اما امروزه زیاد درباره اش می شنوید و جوانان زیادی رویای وارد شدن به این عرصه را دارند. مدلینگ ابتدا برای زنان گسترش فراوانی پیدا کرد و بیشتر مورد استقبال قرار گرفت اما در سال های اخیر مردان نیز در به لطف نام هایی مانند دیوید گاندی، تایسون بکفورد و شان اوپری به سطح زنان رسیده اند و حتی مدلینگ تبدیل به شغلی مطلوب شده است.
اما چرا از آن به عنوان یک شغل نام بردم: چون مدل بودن برای یک مرد به سادگی دست یافتنی نیست. در واقع کاری که می خواهید شروع کنید نیاز به انتخاب سبک خاصی از زندگی دارد، زندگی که نیاز به انظباط بالایی داری: مرتب به باشگاه رفتن، درست غذا خوردن، پرهیز از مصرف نوشیدنی هایی که می توانند برایتان دردسر ساز شوند. مدل بودن به این سادگی نیست که سرتان را بالا بیاورید و یک عکس قشنگ بگیرید!
بر خلاف باور عموم، کیفیت های لازم برای تبدیل شدن به یک مدل خیلی بیشتر از تنها داشتن ظاهری خوب است. بله مسلما باید قدتان بلند باشد و ساختار استخوانی مناسبی داشته باشید اما موارد بسیار دیگری نیز هستند که می توانند تعیین کننده باشند.

چگونه تبدیل به یک مدل مرد شویم
مدلینگ شغلی نیست که بخواهید در آن قبول شوید. پس چطور می توان پیش رفت و آن را به عنوان حرفه خود بکار گرفت؟
مدلینگ امروزه کمتر به ظاهر است بیشتر فرد باید این ویژگی منحصر بفرد را درونش داشته باشد و آن را در چهره نمایش دهد. می توا گفت این تاکید جدید روی شخصیت را مدیون شبکه های اجتماعی هستیم، چون برند های کوچک زیادی در پوشاک بوجود آمده اند که به جای استفاده از مدل های گرانقیمت بیشتر به دنبال مدل هایی هستند که چهره و شخصیتشان به کاره آنها می آید.

آژانس های استخدام مدلینگ به انواع مختلفی کار می کنند. مثلا برخی از روزها اجازه می دهند افراد به صورت آزاد به آزانس بیایند و تست مدلینگ بدهند و یا خود دست به کشف مدل می زنند در چنین شرایطی کسی که مسئول کشف مدل است از فستیوال ها گرفته تا مراکز بزرگ خرید و حتی اینستاگرام را برای کشف مدل زیر و رو می کند.
امروز شبکه های اجتماعی تبدیل به ویترینی بزرگ برای مدل ها شده است، برخی از طراحان و قدرتمندان این صنعت ادعا می کنند برخی از بهترین مدل های خود را از میان افرادی که در شبکه های اجتماعی دیده اند برگزیده اند. افراد بسیاری از این طریق خود را نشان داده اند پس اگر شما هم چنین رویایی در سر دارید می توانید از شبکه های اجتماعی به عنوان یک میانبر استفاده کنید.
مدل حرفه ای امروزی
یک دهه پیش مدل های مرد معمولا برای یک نوع کار خاص مورد استفاده قرار می گرفتند. این موارد کاری – تبلیغاتی، کت واک، فیتنس و موارد مشابه – هنوز هم وجود دارند اما با تغییر خواسته های این صنعت و رشد برندهای مختلف باعث شد مرز استفاده از مدل ها فراتر از آنچه بود برود.
حالا آژانس ها و برندها به دنبال مدلی بسیار خاص هستند که ظاهرشان عمومیت کمتری داشته باشد و در اجتماع به سادگی قابل تشخیص باشند. حتی سن هم در این صنعت دیگر چندان مهم نیست. اگر یک برند متوجه شود می تواند یک مدل را مدیریت کند و هر زمان خواست از او عکس بگیرد دیگر سنش برایشان اهمیت ندارد، مخصوصا درباره مردان.
اگر می خواهید کارهای بزرگتری انجام دهید باید سطح رفتار حرفه ای خود را بالا ببرید. این صنعت بسیار پیچیده است در ظاهر فکر می کنید تمام دشواری آن ایستادن جلوی دوربین، ژست گرفتن یا کمی راه رفتن باشد اما کاره واقعی چیزی است که روزهای قبل از عکاسی انجام می دهید: باید مواظب تناسب اندام و سلامت خود باشید.


انواع مدل مرد
1- مجله ای
در این سبک کاری عکس ها بیشتر برای مجلات و انواع آنلاین آنها گرفته می شود. این نوع عکس ها بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا تبلیغاتی. مدل در عکس های مجله ای فرصت بیشتری برای نمایش خود دارد.
در عکس های تبلیغاتی برند به دنبال چهره و ابعاد بدنی خاص می گردد اما در عکس های مجلات بیشتر سبک کاری و الهامی که به عکاس و مدیر هنری می دهید مطرح است.
درآمد اینگونه کارها برای مدل بستگی به حجم انتشار دارد. مسلما هرچه دامنه انتشار وسیع تر باشد دریافتی نیز بالاتر می رود.

2- کت واک
مدل های کت واک – که لباس های یک طراح لباس را به تن می کنند و در نمایشی برای دیدن حضاردر یک مسیر حرکت می کنند – باید قد بلند باشند تا در عکس ها به بهترین شکل ظاهر شوند. همچنین کت واک بیشتر به منظور انتشار عکس ها در فضای مجازی انجام می شود تا جذب خریدار.
بنا بر خواسته های برند قد و فرم بدن مدل نیز می تواند متفاوت باشد. مدل کت واک باید با این نوع راه رفتن و ژست گرفتن نیز آشنا باشد اما مهمتر از همه اینها جسور بودن در این کار است.
گاهی کاره این مدل ها دشوار می شود چون مجبورند در یک روز چندین مرتبه نمایش داشته باشند و طی چند روز در شهرهای مختلف به همین شکل ادامه دهند. کت واک در واقع یکی از راه های مناسب دیده شدن است می توانید با کمک آن برای خود نامی دست و پا کنید. از مشکلات این مدل کاری فشار بالا و حقوق نامناسبش است.

3- تبلیغاتی
تنها با کاره تبلیغاتی است که می توانید مدلینگ را به عنوان حرفه ای بلند مدت برای خود در نظر بگیرید. کاره تبلیغاتی طیف گسترده ای را پوشش می دهد. از کارهای چاپی گرفته تا آنلاین.
در این سبک نیز مدل باید قد بلند باشد و فیزیک کناسبی داشته باشد. اگر برای برندی بین المللی کار کنید می توانید حسابی دیده شوید و پول خوبی هم به عنوان دستمزد دریافت می کنید.

4- پلاس سایز
دنیای مدلینگ اما فقط یک رو ندارد. بسیاری از برند های فشن متوجه شده اند که همه انسان ها بدنی تراشیده مانند یک مدل ندارند و در حقیقت انسان ها در حال افزایش وزن هستند.
به همین دلیل این صنعت به سمت استفاده از مدل هایی رفت که پلاس سایز نام دارند. همانطور که از نامشان مشخص است این افراد از مدل های عادی سنگین وزن تر هستند و گاهی نیز قد بلندتر و عضلانی تر.

5- فیتنس
در میان تمام انواع مدلینگ فیتنس بیشتر از همه به نمایش بدن مدل می پردازد. با این حال مدل هایی که در این عرصه کار می کنند شاید به خاطر قد و چهره در کارهای تبلیغاتی فشن مورد قبول قرار نگیرند. چنین مدل هایی برنامه ورزشی و غذایی سختی دارند.
انواع بدنی که در عکس های ورزشی به کار می رود بسیار وسیع است. از بدن های کوچک و عضلانی گرفته تا درشت و غول پیکر. در حالی که افراد معمولی برای افزایش بافت عضلانی و قدرت ورزش می کنند اما یک مدل فیتنس باید از نظر زیبایی شناختی روی بدنش کار کند که به یک سری تمرین خاص نیاز دارد. این موارد شامل سلامت کل بدن از جمله مو و پوست نیز می شود.

6- قسمتی
بله اگر کل بدنتان نمی تواند از شما یک مدل بسازد، شاید برخی از قسمت ها مانند دست ها و پاها بتوانند این کار را برایتان بکنند. کار مدل هایی که تنها بخش از بدنشان در عکس حضور دارد این است که آن قسمت را در بهترین فرم خود نگه دارند.
کمپانی های بسیاری برای اینگونه مدل ها پول می پردازند چون می خواهند محصولشان را به بهتری شکل معرفی کنند.
این نوع مدل بودن نیز شاخص های خود را دارد، مثلا اگر قرار است تبلیغ یک ساعت را بکنید باید دست هایی عاری از هر گونه لکه و مشکل داشته باشید انگشتانتان باید کشیده و خوش حالت باشند.

نکات کلیدی برای تبدیل شدن به یک مدل مرد
یک مدل مرد باید از نظر روانی قوی باشد، بارها پیش می آید که ردتان کنند. حتی ممکن است ماه ها بدون پیشنهاد کاری بمانید. باید این را قبول کنید که برای کار مناسب هستید یا خیر و اینکه تمام این فرآیند به نظر یک شخص ( کارفرما ) بسنتگی دارد. یک مدل نباید وابسته ظاهری که دارد بشود. همین که از یک مدل مو خوشتان می آید، استایلیست بعدی از شما می خواهد آن را عوض کنید. همچنین آماده پوشیدن هر چیزی باشید و در آن احساس راحتی کنید – حداقل در طول عکاسی. آماده باشید که زندگی اجتماعی تان پیوسته دچار اختلال شود. مدلینگ کاری نیست که به صورت روتین 8 ساعت مشغول باشید و بعد به خانه برگردید. از یک سمت ممکن است ماه ها بیکار باشید و از سمت دیگر ممکن است روزه بعد آن طرفِ دنیا باشید. هم ممکن است جاهای دیدنی فوق العاده ای را ببینید و هم ممکن است ساعت ها پشت تلفن معطل باشید. یک مدل موفق که می تواند پیوسته کار بگیرد کسی است که خود محوری را کنار بگذارد و به خوبی با دیگر اعضای تیم همکاری کند. عکاسی و مناسبت های کت واک نیازمند چنین روحیه ای هستند. توصیه های سردبیران و عکاس ها را خوب گوش کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید. آنها شما را از دیگر افراد تخصصی تر می بینند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/30223/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد