آریا بانو

آخرين مطالب

در گفت و گو با ایرنا عنوان شد؛

ضرورت بازنگری در ساختار کمیته ملی المپیک از نگاه نایب رئیس جدید ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران - نایب رئیس جدید کمیته ملی المپیک روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بازنگری در ساختار این کمیته با هدف قوی تر شدن و کسب بهترین نتایج در رویدادهای آسیایی و المپیکی را جزو اولویت های نخست برشمرد و گفت: این موضوع اساسی در نخستین جلسه هیات اجرایی پیشنهاد و مطرح خواهد شد.

چهل و پنجمین مجمع عمومی و یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ایران دوشنبه 25 دی ماه با رقابت30 نفر از فعالان حوزه ورزش کشور برای احراز پست های مختلف هیات رئیسه و اجرایی برگزار و 11عضو کرسی های هیات اجرایی برگزیده شدند.
بر این اساس «سید رضا صالحی امیری» به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک، «شاهرخ شهنازی» دبیرکل ،«طاهره طاهریان»نایب رییس اول، «فضل الله باقرزاده» نایب رییس دوم و «کیکاووس سعیدی» خزانه دار به عنوان اعضای پنج نفره هیات رئیسه و «علیرضا رحیمی» رییس فدراسیون هندبال، «مجید کیهانی» رییس فدراسیون دوومیدانی، «محمد علیپور» رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، «علی دادگر» رییس فدراسیون تیراندازی، «سید عبدی افتخاری» رییس فدراسیون اسکی و «مجید شایسته»رییس فدراسیون تنیس به عنوان 6عضو هیات اجرایی ساکنان جدید این کمیته در سئول هستند.
طاهره طاهریان نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک،از بانوان با سابقه و فعال در ورزش کشور شناخته می شود که با ورود به سازمان تربیت بدنی وقت نقش پررنگی را در بهبود وضعیت ورزش زنان ایفا کرد. وی توانست نخستین دوره رقابت های بانوان کشورهای اسلامی را برگزار کند و در مقطعی نیز سمت دبیرکلی و نایب رئیسی فدراسیون ورزش بانوان کشورهای اسلامی را برعهده داشت.
طاهریان در دولت یازدهم به عنوان مشاور معاون رئیس جمهوری در بخش ورزش زنان نیز انتخاب شد.
این خبره ورزشی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، انتخابات کمیته ملی المپیک را خوب توصیف کرد و گفت: شرایط این دوره از انتخابات با ادوار گذشته متفاوت بوده و در فضایی آزاد و با آرامش برگزار شد و نامزدها برای کسب کرسی های هیات اجرایی در یک فضایی سالم و رقابتی،تلاش خود را برای کسب رای انجام دادند به گونه ای که نتیجه این انتخابات برخلاف گذشته از قبل قابل پیش بینی نبود.
وی در ادامه افزود: در این دوره از انتخابات هرنامزدی که امکان حضور در مجمع را داشت، ثبت نام کرد و در روز انتخابات هم دیده شد اعضای مجمع آزادانه رای مخفی خود را به صندوق آرا انداخته و افراد مورد نظر برای کرسی های هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی المپیک را برگزیدند.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک همچنین انتخاب سید رضا صالحی امیری را به عنوان رئیس جدید این کمیته که در مقطعی به عنوان سرپرست وزارت ورزش فعالیت داشته نوید بخش دوره ای خوب برای ورزش کشور دانست و گفت: با توجه به توانمندی و قدرت اجرایی قوی و اعتمادی که اعضا مجمع به وی داشتند به طور یقین اتفاق های خوبی در آینده ورزش ایران رخ خواهد داد.
«سیدرضا صالحی امیری» در یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با اعلام انصراف «محمود خسروی وفا» دیگر نامزد ریاست کمیته المپیک و کسب رای اکثریت اعضای مجمع به عنوان رئیس این نهاد ملی ورزشی ایران برگزیده شد.
طاهریان با بیان اینکه همه اعضای هیات اجرایی در قبال آرایی که کسب کرده اند مسئول هستند، گفت:همه ما باید برای تحقق برنامه های این کمیته در مسیر توسعه ورزش کشور تمام تلاش خود را به کار گیریم.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو بر ضرورت تغییر و بازنگری در ساختار کنونی کمیته ملی المپیک تاکید و عنوان کرد : معتقدم ساختار کنونی این کمیته باید تغییر کرده و به ساختاری قویتر تبدیل شود که در نهایت به حضوری پررنگ تر و کسب مدال های خوشرنگ تر در رقابت های بین المللی منجر شود.
طاهریان در ادامه به مطالعات و تحقیقات خود در این زمینه اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه کمیته ملی المپیک ایتالیا از یک ساختار بسیار قوی برخوردار است به طوری که در چنین ساختار هایی بسیاری از فدراسیون ها به طور مستقیم زیر نظر آی او سی ( کمیته بین المللی المپیک) هستند. بنا براین اگر ساختار خوبی داشته باشیم با قدرت بالاتر می توانیم ماموریت خود را در دو رویداد آسیایی (جاکارتا 2018) و المپیکی (2020 ژاپن) پیش رو دنبال کنیم.
وی اضافه کرد:با توجه به ضرورت بازنگری این ساختار ،پیشنهاد مربوط به آن را در نخستین نشست ترکیب جدید هیات اجرایی مطرح خواهم کرد.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از سخنان خود حضور کم تعداد زنان در فضای مجمع کمیته ملی المپیک را خوب دانست و گفت: افزایش سهمیه زنان در مجمع کمیته ملی المپیک نکته بسیار مهمی است درحالی که در این دوره هم از 60 نفر اعضا تنها چهار بانو حضور داشتند و امکان حضور بیشتری برای زنان در این مجمع نبود . ما حتی با شرایط سختی به این جمع حضور یافتیم .
طاهریان با ابراز تاسف از اینکه تنها یک زن در هیات اجرایی کمیته المپیک حضور دارد،گفت: در یک دوره ایی سه زن در هیات اجرایی حضور داشتند اما متاسفانه امروز این جایگاه برای بانوان تنزل یافته است .
این کارشناس و بانوی فعال ورزشی اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کرد تا سهمیه حضور زنان در مجمع و همچنین در ترکیب هیات اجرایی بیشتر شود. در این دوره تنها یک رئیس فدراسیون زن آن هم در رشته ژیمناستیک حضور داشت درحالی که شرایط باید به گونه ایی فراهم می شد تا با حضور بیشتر بانوان در مجمع، از 6 عضو هیات اجرایی به طور حتم یک زن انتخاب می شد.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد : باید شرایط بهتری برای حضور زنان در مجمع و کسب کرسی هیات اجرایی فراهم شود و زنانی که از توانمندی بالایی برخوردارند امکان حضورشان در مجمع فراهم شود. اگر این شرایط فراهم نشود و همین رویه ادامه داشته باشد ما در آینده برای ورزش بانوان دچار مشکل می شویم زیرا آی او سی به حضور بیش تر زنان در مجامع تاکید دارد.
در این دوره از مجمع انتخاباتی رباب شهریان نایب رئیس سابق کمیته ملی المپیک،زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک، میترانوری و طاهره طاهریان به عنون فعالان حوزه ورزش برای کسب کرسی های هیات اجرایی نامزد شده بودند.
طاهریان درباره برنامه آینده این کمیته برای افزایش کسب سهمیه های آسیایی و المپیکی زنان و مردان ورزشکار کشورمان گفت: باید برای رسیدن به این مهم در کنار فدراسیون ها بود . این کمیته در ترکیب جدید خود از برنامه های فدراسیون های ورزشی برای کسب سهمیه های بیشتر ورزشکاران در عرصه های مختلف حمایت خواهد کرد و در تعامل این کمیته با وزارت ورزش و جوانان بویژه معاونت امور ورزش بانوان از پیشنهادهای این دستگاه اجرایی کشور حمایت خواهد کرد تا زمینه برای تحقق این امر فراهم و تسهیل شود.
وی افزود: این کمیته برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای بهتر کردن شرایط قهرمانی زنان ورزشکار کشور هم اجرایی می کند تا به نوعی احقاق حق شود زیرا در عرصه رقابت و میدان ورزشی شرایط زنان و مردان یکسان نیست و به همین منظور تلاش می کنیم تا با فراهم کردن شرایط ،مقدمات لازم برای حضور بهتر زنان در عرصه های بین المللی ورزش فراهم شود.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک درباره برنامه این کمیته برای افزایش و فعال تر کردن کسب کرسی ها زنان ورزشکار ایران در مجامع بین المللی اظهار کرد: برای تحقق این هدف نیز با همکاری فدراسیون ها باید تلاش ویژه ایی کرد تا در کمیته بین المللی المپیک و مجامع بین المللی حضور پررنگی داشته باشیم که این حضور به نفع ورزش کشور و برای کسب موقعیت های بهتر در این عرصه خواهد بود.
در یازدهمین دوره مجمع انتخاباتی 30 نامزد ثبت نام کردند که در پست ریاست 2 نامزد، برای دو‌کرسی نایب رئیسی 10 نامزد، دبیر کلی 5 نامزد، خزانه داری 3 نامزد و هیات اجرایی (6 فدراسیون المپیکی) 16 نامزد حضور داشتند.
شاهرخ شهنازی دبیرکل ، فضل لله باقرزاده نایب رئیس دوم و محمد علی پور عضو هیات اجرایی سه نفری هستند که از دوره قبلی هیات اجرایی به این دوره راه یافتند.
دوره فعالیت چهارساله کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته می المپیک هم 30دی ماه پایان می یابد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250** 1701

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/30521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجمه جودکی مجری سابق تلویزیون با استایل متفاوت در کنسرت علیرضا طلیسچی

پشت صحنه مهمونی 3 ایرج طماسب با حضور صدا پیشه های بچه و ببعی

لبخند جذاب کمند امیر سلیمانی آذر پدر سالار در کودکی / چقدر ناز و مو فرفری بوده

سلفی تینای گناه فرشته در خودروی شخصی اش / زیبایی نفس بازغی در سن نوجوانی نظر همه را جلب کرد

تصاویر جنجالی از عیادت بازیگران معروف از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان؛ آخرین وضعیت سلامتی خانم بازیگر!

آهنگ دلی «دال» را با اجرای حمید هیراد تماشا کنید

ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم

آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

فرمانده فراجا:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

عاقبت ضرب و شتم یک گاو نر با چوب

صبح زیبا با نمایی از کوه رینیر در آمریکا

روش تهیه سالاد رژیمی

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

افزایش احتمال افسردگی در میان سالی با ساعات‌کار طولانی در جوانی

رازها را این‌طرف و آن‌طرف پخش می‌کنم!

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

آدمی حسرت سرگردونه

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا

چالش مسعود شجاعی در جام شیرین

بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها

نساجی هیچ‌وقت آن قدر شمالی نبود

اینتر قهرمان شد، چون یک تیم بود!

«پائز» بامداد چهارشنبه در تهران

دلیل غیبت رئیس اینتر در قهرمانی

اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!

پیولی: شکست تلخ و دردآوری بود

پیش درآمدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

مدیران بایرن: ستاره مصدوم بارسا مال ما!

پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی

مطرح شدن نام طارمی بعد از قهرمانی اینتر

انتشار جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی

«تغییر چهره 2» ساخته می‌شود؛ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا

مصاحبه دیده نشده رضا داوودنژاد که با دیدنش بغض می‌کنید

ریزش دومین بنای خشتی ایران

کشف بقایای زنان خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی 6 هزار سال پیش

دریاچه‌ی زیبای بَرم اَلوان در شهرستان بهمئی

قایق آسمانی با 600 متر ارتفاع در چین

دسر بیسکوئیتی را در خانه بسازید

ایده طبخ یک صبحانه لاکچری!

دانستنی‌هایی درباره سندروم روده تحریک‌پذیر

فواید و مضرات سشوار برای مو

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن