آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار: گفت و گوی ملی خانواده از سوی دولت دوازدهم پیگیری می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - یزد- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: گفت و گوی ملی خانواده و بین نسل ها به منظور کاهش فاصله ها و شکاف های درون خانواده و کاهش آسیب ها از سوی دولت دوازدهم پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده استان یزد اظهار داشت: دولت دوازدهم در قالب چارچوب و اسناد بالا دستی، دستور کار مشخصی برای بهبود شاخص های اجتماعی تعریف شده دارد.
وی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم و همکاری با اقشار مختلف در بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد امور در حوزه زنان و خانواده افزود: مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و فعالیت داوطلبانه به عنوان شاخص های یک جامعه زنده شناخته شده که در کنار فعالیت های دولت ها با نگاه متعالی انسان ها به عنوان شاخص پیشرفت و پویایی اجرا می شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در فضای جدید اجتماعی و سیاسی کشور، طرح دیدگاه ها، انتقادها و ارائه پیشنهادها بیشتر شده تأکید کرد: در این فضا، بخش غیردولتی بیشتر دیده خواهد شد و ما نیز با نگاه اصلاح طلبانه و خیرخواهانه درصدد شنیدن دیدگاههای مردم و جلب مشارکت بخش خصوصی هستیم.
ابتکار تصریح کرد: دولت هیچ امری را نمی تواند به تنهایی پیش ببرد و معتقداست توجه به نقش مردم در کشور یک نگاه تبلیغاتی صرفا اداری نیست و در سیاست گذاری‌ها و تدوین برنامه ششم برای حضور مردم و تشکل های مردم نهاد یک نقش واقعی دیده شده است.
وی با بیان اینکه جایگاه بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در کشور باید با نگاه غیردولتی باشد افزود: بسیاری از مدیران دولتی به این نکته توجه دارند و در استان‌ها نیز این نگاه و جهت‌گیری باید بیش از گذشته تقویت شود تا بتوانیم از حضور بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز بهره مند شویم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای دولت بحث اشتغال است، افزود: برای بعد از فارغ التحصیلی جوانان، دولت باید با همکاری همه دستگاه ها برنامه داشته باشد و این مهم از خواسته های شخص رئیس جمهور است تا از همه ظرفیت ها استفاده کنند.
ابتکار با اشاره به توجه دولت به حوزه گردشگری و ویژگی های استان یزد در این زمینه تصریح کرد: طرحی از سوی دولت برای حفظ محیط زیست و اقتصاد روستا در راستای کمک به رونق اقتصادی دنبال می شود که در زمینه اشتغالزایی و توجه به صنایع دستی با حضور بانوان مؤثر است.
وی با اشاره به حضور بانوان تحصیلکرده در سطح جامعه عنوان کرد: امیدواریم با کمک تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بحث اشتغال بانوان در حوزه صنایع دستی از تولید تا بسته بندی و صادرات دنبال شود و پیشنهادات و نظرات ارزنده خود را برای تحقق سهم بانوان در زمینه اعتبارات را نیز ارائه کنند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فرصت برای ایجاد اشتغال روستایی فراهم است و نیاز افراد جویای کار در روستا را رفع خواهد کرد، گفت: این موضوع نیاز به آموزش و توان افزایی دارد که دولت با برنامه ها و رویکردی که دارد به طور قطع زمینه ایجاد اشتغال برای بانوان در روستاها فراهم خواهد شد.
وی انتقال تجربیات در راستای اجرای طرح اشتغال فراگیر را از راهکارهای مهم در ایجاد اشتغال برشمرد و اظهار داشت: دولت از دیگر برنامه هایی که در حوزه بانوان دنبال می کند، توجه به ورزش و نشاط، حقوق کودک و نوجوان و شهروندان و ... است که به عنوان مؤلفه های یک جامعه زنده و پویا با جزئیات بیشتر دنبال می شود.
ابتکار، موضوع نشاط را از مسائل مهم در جامعه برشمرد و گفت: از جمله مواردی که همه ما در تمامی سطوح و لایه های جامعه باید به آن توجه کنیم، نشاط و شادابی به ویژه در بانوان و دختران به عنوان مادران آینده ایران اسلامی است بنابراین باید بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، آسیب شناسی کرده و در صدد رفع آن باشیم که این مهم مستلزم حضور گسترده فعالان و فرهیختگان حوزه زنان است.
وی از دیگر موارد مورد توجه در این حوزه را که با همکاری دولت اجرایی خواهد شد، طرح تاب آوری اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: جوامع باید بتوانند ظرفیت ها و مهارت های اجتماعی، حقوقی و ارتباطی خود را برای مقابله با کاهش آسیب ها بشناسند.
معاون رئیس جمهور، همکاری با سمن ها در راستای توان افزایی را از راهکارهای موثر در این زمینه برشمرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه ظرفیت های خوبی داریم و سمن ها با قدرت می توانند در این زمینه ها کار کنند و نقش آفرینی داشته باشند تا اثرگذاری فعالیت ها در این حوزه را شاهد باشیم.
ابتکار، خواستار همکاری استان ها در این زمینه و حضور پرشور و موثر دستگاه های مرتبط شد و افزود: امیدواریم بتوانیم در ایامی که تا پایان سال باقی مانده، در این زمینه ها نیز گامی مؤثر به سمت تحول و اصلاح برداریم و خانواده هایی با نشاط و پویا داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی موانع در ادامه راه و اجرای طرح های موثر در این حوزه بیان داشت: امید است بتوانیم آینده ای روشن را برای جوانان و نوجوان این مرز و بوم همراه با نشاط و شادابی رقم بزنیم.
معصومه ابتکار در سفر یک روزه به یزد ضمن حضور نشست های طرح توان افزایی سازمان ها مردم نهاد همیاران حقوق کودک و نوجوان در محلات ، نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده ، شورای اداری استان و نشست احزاب و تشکل های سیاسی استان یزد، خانه امن بهزیستی یزد را افتتاح می کند.
1968/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/30869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

غذایی لذیذ برای خوش خوراک ها و فست فود خورها

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

عطر کیک هل و گلاب تمام خانه را پر کرد!

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم