آریا بانو

آخرين مطالب

در بسته خبری اجتماعی ایسنا بخوانید:

از مافیای «پرزور» خودرو تا رایزنی برای جداشدن جوانان از وزارت ورزش اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - سه جریمه در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک، بررسی وضعیت سرطان در کشور،«مجلس» اراده خود برای توجه به «پیشگیری» را نشان دهد،زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد، شرایط ثبت‌نام و زمان رای‌گیری در انتخابات هیات امنای«صندوق ذخیره فرهنگیان» و.... تیتر برخی از اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز (7بهمن ماه) بیش از56 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:
سه جریمه در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک
محسن پورسیدآقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین مرکز سیار معاینه فنی و افتتاح سامانه نوبت‌دهی آنلاین به مراکز معاینه فنی گفت: سه جریمه در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی است که در محدوده طرح ترافیک وارد خواهند شد.
وی افزود: اگر خودرویی فاقد معاینه فنی باشد و وارد محدوده شود، هم جریمه عدم معاینه فنی و هم جریمه ورود غیر مجاز را پرداخت می‌کند. اگر خودروی فاقد معاینه فنی در طرح ترافیک جدید وارد محدوده طرح ترافیک شود، سه نوع جریمه می شود که یکی از آن‌ها عدم معاینه فنی است که حدود 50 هزار تومان براساس قانون جریمه می‌شود و دیگری ورود غیر مجاز به منطقه ترافیکی و سوم عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک است که به عنوان بدهی در پلاک خودرو ثبت می‌شود. اصلا به نفع نیست که خودروی فاقد معاینه فنی وارد محدوده شود.
بررسی برنامه پنج ساله شهرداری در استانداری تهران
محمد حسین مقیمی - استاندار تهران - در جلسه امروز شورای برنامه ریزی استان تهران از طرح برنامه پنج ساله شهرداری تهران و تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان برای تدوین سومین برنامه پنج ساله شهرداری تهران خبر داد و گفت: برنامه پنج ساله شهرداری در شورای برنامه ریزی استان تهران مطرح می‌شود.
وی در ادامه گفت:‌ همه مباحثی که در جلسه مطرح شده، درباره شهری با ‍8 میلیون نفر جمعیت در شب و 11 میلیون نفر جمعیت در روز است. قطعا اداره چنین شهری نیاز به برنامه و استفاده از تمامی تجارب علمی دارد تا این شهر در تراز پایتخت جمهوری اسلامی ایران اداره شود.
سرطان در ایران؛ سیر طبیعی یا سونامی؟
دکتر علی مطلق - رییس اداره سرطان وزارت بهداشت - با اشاره به آخرین آمار ابتلا به سرطان در کشور گفت: از چند سال گذشته در سند توسعه شبکه مراقبت سرطان که در قالب طرح آمایش سرزمینی سرطان تدوین شد، مشخص کرده‌ایم که تا سال 1404در هر منطقه چه میزان امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مرتبط با تشخیص و درمان سرطان نیاز داریم.
وی از بروز سالانه بیش از 100 هزار مورد ابتلای جدید به سرطان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمارها میزان ابتلا به سرطان در مردان ایرانی 173 نفر به ازای هر 100 هزار نفر و در زنان 137 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است. همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران در میان زنان سرطان پستان است که به ازای هر 100 هزار نفر، 31 نفر به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند و سرطان معده نیز بالاترین بروز را در میان مردان ایرانی دارد و حدود 22 نفر از هر 100 هزار نفر در مردان کشورمان به این سرطان مبتلا می‌شوند. در عین حال باید توجه کرد که بر اساس آخرین برآوردها به طور کلی سالانه 50 هزار نفر در ایران به دلیل سرطان فوت می‌کنند.
مرثیه‌خوانی نکنیم
"مجلس" اراده خود برای توجه به "پیشگیری" را نشان دهد
دکتر سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت - تاکید کرد: نمی‌توان گفت سونامی شیوع سرطان در دنیا از جمله در ایران وجود دارد اما این موضوع به معنی آن نیست که در آینده با این مشکل روبرو نمی شویم، بلکه باید از الان هوشیار باشیم.
وی افزود: سرطان نام ترسناکی دارد اما اگر تشخیص داده و اقدامات اولیه انجام شود، می‌تواند خطرناک نباشد البته حدود 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند. اگر امروز سرطان بیماری ترسناکی شده و شیوع زیادی پیدا کرده، به این دلیل است که عمر انسان‌ها طولانی‌تر شده است.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نمی‌توان گفت با سونامی شیوع سرطان درایران روبرو هستیم،گفت: ما تقریبا در کمتر تریبونی می‌بینیم که مردم را به‌جا امیدوار کنند. به نظر می‌رسد آنها به دنبال مایوس و ناامید کردن مردم همچنین ناکارآمد نشان دادن اجزای کشور هستند. در این تریبون‌ها که بسیار زیاد نیز هستند در دست افراد غیر کارشناس بوق‌هایی بلندتر از صدای عالمان وجود دارد.
تهیه سند زیست محیطی 8 مجموعه تالابی کشور
حمید ظهرابی - سرپرست محیط زیست طبیعی و تنوع محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست - در نشست خبری از تهیه سند نیاز زیست محیطی هشت مجموعه تالابی کشور خبر داد و گفت: برای هشت تالاب در حوضه دریاچه ارومیه ، گاوخونی، شادگان،هور العظیم، حوزه چهارده گانه لرستان،چغاخور، گندومان و هامون نیاز زیست محیطی مشخص شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت تالاب‌ها موضوع پنهانی نیست و بر همگان روشن است که شرایط بسیار نابسامان و نامساعدی بر تالاب‌ها حاکم است. افزود: در کشوری ایران به طور معمول نباید این همه تالاب داشته باشیم. خوشبختانه رشته کوه‌های البرز و زاگرس شرایطی را در کشور ایجاد کرده‌اند که در پهنه‌ای که انتظار نمی رود تعداد بالایی تالاب وجود دارد.
زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد
عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - در همایش مبارزه با سرطان با بیان اینکه زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد، گفت: خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند.
وی با اشاره به تاثیر آلودگی‌های زیست‌محیطی بر ابتلا به انواع سرطان اظهارکرد: محیط زیست کشور مانند بیماری سرطانی است؛ هم آلودگی انسانی و هم تقدیری که طبیعت برای ما قائل شده دراین زمینه موثر است. متوسط بارندگی در 127 روزی که از فصل آبی گذشته 60 درصد کمتر از متوسط 50 سال گذشته است. اثرات کم بارشی بر بهداشت محیط کم نیست.
مشکل سیمکارت‌ها برطرف شد/ دسترسی رایگان به چند آدرس و نرم‌افزار آموزشی
گودرز شاهمرادی - مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش - به تببین جزئیات طرح تقویت و تکمیل آموزش دانش آموزان در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت و گفت: تا کنون 416 تبلت اهدایی موسسان مراکز غیرآموزشی با اولویت دانش آموزان دوره متوسطه در مدارس تخریب شده شش منطقه زلزله زده توزیع شده است و 541 تبلت دیگر از اواسط هفته جاری توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه رسالت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان است،اظهار کرد: دانش‌آموزان باید به لحاظ شرایط و فرصت‌های یادگیری با یکدیگر برابر باشند که از آن تحت عنوان عدالت آموزشی یاد می‌شود.
شرایط ثبت‌نام و زمان رای‌گیری در انتخابات هیات امنای«صندوق ذخیره فرهنگیان»
حصیری - مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش - جزئیات برگزاری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را اعلام کرد و گفت: ماده 12بند 3 اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اختیاری به وزیر آموزش و پرورش برای انتخاب اعضای هیات امناء داده است.
مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله اول انتخابات، استانی است و سهمیه هر استان متناسب با تعداد اعضای آن مشخص شده است اظهار کرد: 83 نفر به مرحله دوم راه می یابند و در نهایت انتخابات نهایی شکل می گیرد.
حصیری ادامه داد: 11 تا 17 بهمن فرصت ثبت نام داوطلبان در سامانه طراحی شده است و 18 تا 20 بهمن از ساعت 8 تا 20 رای گیری انجام و ساعت 24 روز آخر نتایج اعلام می شود.
پیگیری لوایح امنیت اجتماعی و حمایت از کودکان
بررسی «خشونت» و ابعاد آن
معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده - با اشاره به اینکه این معاونت حدود250 پروژه در سراسر کشور با سمن‌ها اجرا کرده است، از دسترسی ویژه اعضای سمن‌های جوانان فعال حوزه زنان و کودکان به پورتال معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور خبرداد.
وی با اشاره به اینکه کشور ما از نظر سرمایه انسانی در ابعاد و زوایای مختلف بسیار غنی است، گفت: یکی از این زوایا، نهادهای مدنی و جامعه مدنی است.
ادامه رایزنی‌ها برای تفکیک بخش جوانان از وزارت ورزش
دفاتر مشاوره ازدواج توسعه‌ می‌یابد
مسعود سلطانی‌فر - وزیر ورزش و جوانان - با اشاره به افزایش وام ازدواج از 10 به 15 میلیون تومان در سال 97 گفت: وام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ٢٥٠٠ میلیارد تومان به ٩٧٠٠ میلیارد تومان در سال ٩٥ افزایش یافت و در پایان سال ٩٦ به سقف ١٢ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه لایحه تفکیک ورزش از جوانان در دست بررسی است،اظهارکرد: با وجود بررسی این لایحه در مجلس، فعالیت‌های جوانان متوقف نشده است و ساماندهی سمن‌ها با قوت ادامه دارد.
کم توجهی به آموزش همگانی در ساختار مدیریت بحران
کاظم شریفی - معاون آموزش،‌ پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر- گفت: به نظر می‌رسد به لحاظ ساختاری و تقسیم کاری که شکل گرفته است به موضوع آموزش همگانی قدری کم توجهی شده و در کمیته‌های 14 گانه مدیریت بحران نیز آموزش همگانی با موضوع امداد و نجات در یک ساختار دیده شده است در حالی که هر دو نیاز به تمرکز و برنامه‌ریزی زیادی دارند.
وی در مورد برنامه‌های معاونت آموزشی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: حوزه‌ آموزش هلال احمر حوزه‌ای است که ذاتا به کمک رسانه‌ها نیاز جدی دارد و موضوع آموزش و آمادگی مردم در برابر مخاطرات یکی از وظایف مهمی است که مجموعه هلال احمر در کنار سایر وظایف خود به عهده دارد.
اجرای طرح شبکه راههای اضطراری تهران
در کارگاه آموزشی مدیریت بحران ویژه فرماندهان و روسای ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام شد که نقشه شبکه راههای اضطراری تهران که در قالب پروژه ای مشترک با سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) طی سال های 91 تا 94 تهیه شده مشخص ساخته کدام معابر و شریان‌های حیاتی باید در زمان وقوع حوادث و سوانح به ویژه زلزله در اولویت بازگشایی قرار گیرد و صرفا در اختیار خودروهای امدادی و عملیاتی باشد، تا به این ترتیب خللی در فرآیند امداد و نجات رخ ندهد. این مسیرها همچنین در اولویت مقاوم سازی قرار دارد.
به گزارش ایسنا 5 خبر پربازدید اجتماعی طی امروز به شرح زیر است:
چند روش طبیعی برای خلاصی از جرم دندان
استفاده از کارت ملی هوشمند برای احراز هویت در معاملات ملکی از دهه فجر
شرایط تکمیل سوابق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی
سرطان در ایران؛ سیر طبیعی یا سونامی؟
معاون شهرداری تهران: سهمیه سالیانه طرح ترافیک برای هیچ گروهی نداریم
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/31274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود