آخرين مطالب

18 روش ساده براي پيشگيري از انواع سرطان ها مقالات

18 روش ساده براي پيشگيري از انواع سرطان ها

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
سرطان يک شبه نه ايجاد مي شود نه پيشرفت مي کند. سبک زندگي شما تا حد قابل توجهي مي تواند خطر ابتلا به اين بيماري را کاهش دهد. يک سوم تمام سرطان ها در کل دنيا، با تغذيه صحيح، اجتناب از سيگار و حفظ وزن در حد متعادل قابل پيشگيري اند. توصيه هاي زير را به برنامه هاي روزانه تان اضافه کنيد، بدن و سيستم ايمني خود را از اين طريق تقويت کنيد و به جنگ يکي از مهلک ترين بيماري ها يعني سرطان برويد: پرهيز از نوشيدني هاي شيرين: نه تنها اين نوع نوشيدني ها، کمکي براي افزايش خطر ابتلا به چاقي و ديابت است بلکه خطر ابتلا به سرطان آندومتر را نيز افزايش مي دهد. با توجه به تحقيقات محققان دانشگاه مينه سوتا، زناني که مقادير زيادي نوشيدني هاي قندي مصرف مي کنند، 87 درصد بيشتر از ساير زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر هستند. مصرف نشاسته مقاوم: نشاسته مقاوم يافت شده در مواد غذايي مانند موز سبز، جو و لوبيا سفيد، با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط مستقيم دارد. نشاسته مقاوم به گروهي از کربوهيدرات هاي رژيمي غير قابل هضم گفته مي شود. تاثيرات اين نشاسته بر سلامت روده، کاهش قند خون بعد از مصرف غذا، افزايش حساسيت به انسولين و اثرات آن بر ميکروبيوم، چربي خون و وزن مورد توجه است. تحرک بدني: مطالعات نشان مي دهد افرادي که بيشتري زمان روز خود را بي تحرک به سر مي کنند، 24 درصد بيشتر از سايرين در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان آندومتر هستند. توصيه کارشناسان بر اين است که حداقل هر يک ساعت يکبار از جاي خود بلند شويد و براي چند دقيقه قدم بزنيد يا حرکات کششي انجام دهيد. صرف کلم بروکلي: کلم بروکلي يک منبع فوق العاده غذايي براي جلوگيري از سرطان است. اما بايد توجه داشته باشيد که بيشتر آن را به صورت بخارپز استفاده کنيد. چون به گفته محققان ايتاليايي کلم بروکلي بخارپز شامل گلوکوزينولات بيشتر (قطعات سالم سبزي)، نسبت به کلم سرخ شده، است. کلم بروکلي غني از سولفورافان است. اين ماده خطر ابتلا به سرطان هاي معده، سينه و پوست را کاهش مي دهد. مصرف آجيل: آجيل ها بخصوص از نوع برزيلي سرشار از سلنيوم هستند، يک ماده معدني کمياب موجود در خاک که باعث از بين رفتن سلول هاي سرطاني و ترميم سلول هاي دي ان آ مي شود. محققان دانشگاه هاروارد ثابت کرده اند در ميان مردان مبتلا به سرطان پروستات، کساني که بيشترين ميزان سطح خوني سلنيوم را داشته اند، 48 درصد کمتر از سايرين دچار پيشرفت اين بيماري شدند. افزايش سطح خوني سلنيوم همچنين با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان ريه، و به طور کلي مرگ و مير ناشي از سرطان ارتباط دارد. مصرف سير: اين گياه تند حاوي ترکيبات گوگرد آليل است که منجر به دفاع طبيعي سيستم ايمني بدن در برابر سرطان مي شود و به طور بالقوه به بدن براي دفع مواد سرطان زا و از بين بردن سلول هاي سرطاني کمک مي کند. بررسي هاي محققان نشان داده، زناني که بيشتري ميزان مصرف سير را دارند، 50 درصد کمتر از ساير زنان دچار سرطان روده بزرگ مي شوند. مصرف خانواده کلم: خوردن انواع کلم حداقل يک بار در هفته، با کاهش خطر ابتلا به سرطان کليه در ارتباط است. خوردن کنگر فرنگي: يک منبع بزرگ از سيليمارين، محسوب مي شود. آنتي اکسيداني که ممکن است با کاهش خطر سرطان پوست و کاهش رشد سلول هاي سرطاني ارتباط داشته باشد. قرار گيري 15 دقيقه اي در معرض خورشيد: تقريبا 90 درصد ويتامين دي مورد نياز بدن شما از طريق نور خورشيد سنتز مي شود نه غذا و مکمل. مطالعات نشان داده که کمبود اين ويتامين مي تواند ارتباط بين سلول ها را کاهش داده و باعث گسترش سلول هاي سرطاني شود. افراد با سطوح پايين ويتامين دي با افزايش خطر ابتلا به سرطان هاي سينه، روده بزرگ، پروستات، تخمدان، معده و همچنين خطر ديابت، پوکي استخوان و ام اس مواجه هستند. روزانه قرارگيري به مدت 15 دقيقه در نور خورشيد، ويتامين دي مورد نياز بدن شما را جبران مي کند. پرهيز از مصرف گوشت گريل: قرار دادن گوشت در معرض درجه حرارت بالا، ترکيباتي به نام آمينهاي هتروسيکليک را در آن ايجاد مي کند که با خطر ابتلا به سرطانهاي سينه، روده، پروستات و آسيب به غدد لنفاوي در ارتباط است. محققان دانشگاه مينه سوتا نيز اعلام کرده اند که مصرف گوشت گريل شده و يا سوخته خطر ابتلا به سرطان لوز المعده را تا 60 درصد افزايش مي دهد. نوشيدن چاي سبز: در سال 2006 بيش از 50 مطالعه درباره رابطه مصرف چاي سبز با کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شد. مصرف منظم اين نوع چاي به خاطر اين که سرشار از آنتي اکسيدان است، با کاهش خطر ابتلا به سرطان سينه، تخمدان، روده بزرگ، پروستات و سرطان ريه در ارتباط است. مصرف ماهي: با توجه به مطالعاتي که نتايج آنها در مجله آمريکايي تغذيه باليني نيز منتشر شده، مصرف حداقل سه بار در هفته ماهي، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 33 درصد کاهش مي دهد. ماهي هاي چرب سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 بوده و خاصيت ضد التهابي دارند و مسئول مبارزه با انواع سرطان ها از جمله سرطان لنفوم و خون هستند. تاريک نگه داشتن اتاق خواب: تحقيقات حاکي از قرار گيري در معرض نور هنگام خواب، و افزايش خطر ابتلا به سرطان سينه و تخمدان است. نور شبانه توليد طبيعي ملاتونين، ماده شيميايي در مغز که مسئول چرخه خواب و بيداري است را سرکوب مي کند و به افزايش خطر ابتلا به سرطان هاي وابسته به هورمون دامن مي زند. مصرف پياز: محققان علوم و صنايع غذايي دانشگاه کرنل اعلام کردند که پياز و موسير داراي خواص آنتي اکسيداني بسيار قوي هستند که به محافظت در برابر انواع سرطان ها منجر مي شوند. پياده روي در روز به مدت 30 دقيقه: طبق مطالعات، زناني که روزانه 30 دقيقه پياده روي مي کنند، نسبت به سايرين 30 تا 40 درصد کمتر دچار سرطان سينه مي شوند. ورزش باعث کاهش سطوح استروژن خون مي شود، هورموني که خطر ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي دهد. پرهيز از برنزه کردن: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب براي برنزه کردن، با افزايش خطر ابتلا به سرطان پوست همراه است. استفاده از اسپرهاي برنزه نيز عاري از خطر نيستند. دي هيدروکسي استون يک جزء فعال در اين محصولات از جمله لوسيون و اسپري است که استفاده از آنها در مقادير زياد منجر به آسيب سلولي و خطر ابتلا به سرطان ناشي از راديکال هاي آزاد مي شود. نوشيدن شير: کلسيم موجود در شير در برابر سرطان روده بزرگ محافظت ايجاد مي کند. مصرف انواع توت ها: توت ها داراي ماده اي به نام آنتوسيانين هستند که يک آنتي اکسيدان قوي براي مبارزه با سرطان هاي روده بزرگ و مري محسوب مي شود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تجاوزجنسی و پس‌لرزه‌های روانی

والدینی که مانع رشد کودک می‌شوند

انواع خشونت علیه کودکان و راه‌های جلوگیری از آن

حقوق زنان؛ حق حضانت فرزند برای مادران

بن‌بست فلاکت

چرا باز هم باید نگران لایه اُزُن باشیم؟

حقوق کودک؛ ازدواج کودکان و نابودی دنیای کودکی

قدرت زندگی‌بخش درختان شهری را دست‌کم نگیرید

شاهکارهای مفقود شده!

پیچ و خم های تصویب یک لایحه

دردسرهای دخالت بزرگترها

آیا با سالمند تر شدن شادتر می‌شویم؟

حقوق کودک؛ اهمیت بازی کودکان و کودکی‌کردن

درد عشقی کشیده ام ، اما بپرس!

در دوران نامزدی لطفا زن و شوهر واقعی نباشید!!

چگونه از سخنرانی در مقابل جمع نترسیم؟

حقوق کودک؛ کودکان کار معضل بزرگ جوامع امروزی

لایحه تامین امنیت زنان و غفلت از طرح موضوع حجاب در آن

این افراد جذاب‌ شما را بدبخت می‌کنند

ازدواج با مردی با این خصوصیات، ممنوع!!

حقوق کودک؛ نگاهی به آزار جنسی کودکان و راه‌های پیشگیری

حقایق زیست‌محیطی؛ آیا پاک‌کننده‌های حاوی میکروبید ضرر زیادی دارند؟

چرا بهتر است مدارس دیرتر باز شوند؟

صعود طلاق در سراشیبی زندگی

خصومت یا خشونت؛ کدام‌یک برای زندگی مشترک خطرناک‌تر است؟

مادران مجرد/ از ساعت به وقت تورنتو

ازدواج بی دردسر با خانم کارمند

وقتی عشق حد و مرز نمی شناسد

ترفندهای زنانه برای نگه داشتن همسر!!

«دوست بودن» واقعا بهتر از ازدواج است؟

بی مهری به فضای سبز در نوروز - علی حبیبی*

علائم و نشانه‌های مصرف مواد مخدر چیست؟

برای مادر - علی حبیبی*

در ارتباط عاشقانه با همسرتان این باورهای غلط را فراموش کنید

8 چیزی که نباید از شوهرتان انتظار داشته باشید

آنچه مادران امروز فراموش کرده‌اند

چرا زنان در رهبری از مردان موفق تر هستند؟

ویژگی های افرادی که ازدواج سالمی داشته اند چیست؟

8 توصیه تغذیه‌ای مهم برای زنان جوان

ازدواج پایدار - علی حبیبی*

حقایقی در مورد رابطه زن و گل

انتظارات خارج از محدوده

جنسی که دیگر لطیف نیست

نه "زن محوری"؛ بلکه تقابل با تبعیض علیه زنان

خطرات عرض اندام در اتاق شیشه ای !

حقایق زیست‌محیطی؛ تاثیر خودروهای پاک‌تر در آلودگی هوا

خدمات درمان اعتیاد مشخص،کمک به خانواده معتاد نامشخص

تفاوت های عشق واقعی و وابستگی

حق می دهیم، مسوولیت می خواهیم

آیا رابطۀ بین پاک‌سازی‌ هوا و گرم شدن زمین رابطه‌ای معکوس وجود دارد؟