آریا بانو

آخرين مطالب

8 توصیه تغذیه‌ای مهم برای زنان جوان مقالات

8 توصیه تغذیه‌ای مهم برای زنان جوان

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - زنان جوان به منظورسوخت رسانی و تامین انرژی لازم برای انجام فعالیتهای فکری و جسمانی خود به یک رژیم تغذیه ای مناسب و منطبق با شرایط بدنی و سیکل ماهیانه خود نیازمندند.
به گزارش سلامت آنلاین، شیوه زندگی امروزی، مشغولیت های کاری و فعالیت گسترده زنان در عرصه اجتماعی، باعث شده که توجه به مسائلی از قبیل تغذیه، بهداشت و فعالیتهای ورزشی کاهش یافته و یا بطورکلی نادیده گرفته شود. درصورتی که داشتن یک الگوی تغذیه ای مناسب و منطبق بر شرایط بدنی لازمه یک زندگی سالم و ایده ال است. چراکه تغذیه ناسالم و غیرمغذی می تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری های روحی روانی و فیزیکی افراد شود. بعلاوه، تغییرات هورمونی در خانمها می تواند سبب بروز مشکلاتی مانند شدت عوارض قاعدگی و ایجاد فیبروم های تخمدان و رحم شود که داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند نقش موثری در بهبود آنها ایفا کند. بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت های ورزشی روزانه در پیشگیری بسیاری از بیماری های زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای داشتن چنین رژیمی نکات تغذیه ای زیر را رعایت کنید:
تنوع مواد غذایی خود را زیاد کنید. فیبر زیادی بخورید. خوراکی هایی که فیبر فراوان دارند عبارتند از: حبوبات، غلات کامل، انواع میوه و سبزیجات.
پروتئین های حیوانی مانند گوشت قرمز لخم و کم چربی، گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی و تخم مرغ و پروتئین های گیاهی مانند سویا، نخود، لوبیا، نخودفرنگی، لوبیا سبز، کره بادام زمینی، انواع آجیل و تخمه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
انواع میوه، غلات کامل و لبنیات کم چرب را به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود قرار دهید. از چربی های مفید مانند انواع تخمه و آجیل و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون و کانولا در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
به منظور تامین انرژی و سلامت کافی بدن، مصرف خوراکی ها و غذاهای غنی از آهن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. منابع غذایی حاوی آهن عبارتند از:
گوشت قرمز، گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی، انواع کلم، اسفناج، نخود، لوبیا، عدس و نان ها و غلات غنی شده.
مصرف کالری های اضافی و غیر لازم را محدود کنید. کالری های غیر ضروری مانند انواع هله هوله، شیرینیجات و انواع کیک و بیسکوییت، چیزی به جز اضافه وزن برای شما به ارمغان نخواهد آورد.
با قطع مصرف نمک، کافئین و شکر به کاهش علائم پیش از قاعدگی خود کمک کنید.
نوشیدنی های بدون کالری مانند شیر کم چرب یا بدون چربی، چای و قهوه بدون شکر و برخی آب میوه های طبیعی بدون کالری مانند آب کرفس مصرف کنید.
نکته دیگر اینکه زنان جوان باید حداقل روزی سی دقیقه فعالیت فیزیکی و تمرینات ورزشی متعادل و مناسب با توانایی بدنی خود مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و یا رقص و تمینات ایروبیک داشته باشند. علاوه براین باید حداقل دو روز در هفته تمرینات مقاومتی و کششی مانند وزنه برداری و استفاده از کش، انجام دهند. انجام این حرکات ورزشی به تقویت ماهیچه و استخوانهای بدن، استحکام آنها و عضله سازی کمک خواهد کرد. البته به منظور پیشگیری از آسیب اعضای بدن و مفاصل، بهتر آنست که انجام اینگونه تمرینات مقاومتی تحت نظر مربی های ورزشی مجرب و طبق یک برنامه خاص انجام گیرد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نشانه های بارز یک مرد هوسباز؛ مردان هوسباز چگونه رفتار می‌کنند؟

شرایط ارتداد چیست و چه حکمی دارد؟

منفی نگری و افکار مریض را چگونه از خود دور سازیم؟

بررسی ارتداد از نگاه مراجع، متفکران و نواندیشان معاصر

تاسوعا و عاشورا 97 چه روزی است؟

احکام ازدواج موقت از نگاه مراجع تقلید معاصر شیعه

انگار از راز همه چیز سر درآورده!

آسیب های کودکان پس از زلزله - فرهاد شرف پور*

ناجنبش‌های اجتماعی؛راه جدید اصلاح درخاورمیانه -فاطمه نباتیان

فریب در ازدواج چیست و چه مجازاتی در پی خواهد داشت؟

انواع مهریه؛ زندگی زوجین در اسارت چند سکه

آسیا و چالش جدیِ تحولات جمعیتی

بهترین روش‌های پاک کردن مخاطبین تلگرام در آیفون

ازدواج خانم کوچولوها در یزد زیاد شده؟

خصوصیات عشق حقیقی،یک عشق حقیقی چه خصوصیاتی دارد؟

به نام «نذر آب» به کام «زندگی»

چالشی به نام تعدد زوجین

زنانه سیاست کنید!

ازدواج کودکان؛ واقعیتی آسیب‌زا

غنی یا فقیر، کدام قانون‌مدارترند؟

آزار جنسی در محل کار، چگونه با آن برخورد کنیم؟

حقوق زن چیست؟ زنان چقدر با حقوق خود آشنا هستند؟

وقتی موج جای واقعیت را می‌گیرد

عاملی که زمینه فساد زنان را فراهم می‌کند

ایجاد انگیزه برای مدیران میانی

شكست در مقابل مافیای تست‌زنی

از اجرای قانون منحرف نشویم

طلاق صوری برای دریافت مستمری؟

درد دل مادر یک کودک کم شنوا: برای همین بتهوون هرگز در ایران به دنیا نیامد

ترس از سخنرانی چیست و چگونه می‌توان سخنران خوبی بود؟

ضرورت رعایت حقوق دختران از سوی والدین

کارتن‌خواب‌ها در ایستگاه گورستان

ازدواج کودکان؛ اقدامی خطرناک با پایانی تلخ

از طلاق رسمی تا طلاق عاطفی

متن لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان

حقوق زن و راهکار سازمان‌های جهانی برای آن

تعریف موفقیت از دیدگاه موفق ترین کارآفرینان

نان آوران مرگ

حکایت ازدواج‌های شرطی

از شکلات و شمر زمانه تا بیلبورد هالیوودی بوشهر

از فردوسی پور تا کی روشی پور!

تکنیک های ضد پیری که می توانید در خانه انجام دهید

هیس؛ به کسی نگو آبروریزی میشه!

پول‌های کثیفی که به بهره‌کشی از کودکان دامن زده است

این پسران هرگز با شما ازدواج نمی کنند !

حق زندگی کودکان حقی فراموش شده

ترکتازی اسب خوش رکاب بازیگر زن روی بیلبوردهای رایگان؟!

بیلبوردهایی که پس داده شدند

رسانه و نگرش زنان به هویت جنسیتی خود

واقع بینانه به زنان سرپرست خانوار نگاه کنیم