آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار: امتیاز زنان در مدیریت هوش عاطفی بالاتر آنان نسبت به مردان است اجتماعي

ابتکار: امتیاز زنان در مدیریت هوش عاطفی بالاتر آنان نسبت به مردان است
  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس مطالعات و تجربیات مستند، زنان در مدیریت از هوش عاطفی و مدیریت عواطف جدی تری نسبت به مردان برخوردار هستند که این امتیاز آنان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه این معاونت با مرکز آموزش مدیریت دولتی افزود: این موضوع یعنی بهره مندی بانوان از هوش عاطفی بالاتر نسبت به مردان، می تواند برای ایجاد انگیزه و امید در همکاران با تقسیم کار، ساختار و تفویض اختیار عجین شود.
وی در ادامه موضوع تفاهم نامه با مرکز آموزش مدیریت عالی را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر چند مور در حوزه زنان دارای اهمیت است که یکی از این موضوعات مربوط به تربیت مدیران زن براساس مصوبه شورای عالی اداری توسط رئیس جمهوری است که 30 درصد مدیریت ها باید در اختیار بانوان باشد.
وی تصریح کرد: برای این موضوع تاکنون دو مکاتبه صورت گرفته است چون ما می خواهیم علاوه بر مساله تعادل جنسیتی موضوع شایسته سالاری بانوان همراه آن باشد تا مدیران توانمند بتوانند به ارتقای کارآیی سطح نظام کمک کنند.
ابتکار با بیان اینکه آموزش مدیریتی زنان برای این است که بانوان نقش خودشان را طبیعی ایفا کنند، اظهار داشت: ما می خواهیم نگاه خاصی به این موضوع 30 درصد مدیریت ها برای بانوان شود و به موقع نیز محقق شود.
وی امضای این تفاهم را در تحقق این موضوع بسیار موثر دانست و گفت: ما باید تکلیف ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر برنامه ریزی جهت تحقق تعادل جنسیتی را مشخص کنیم تا در مدیریت به این موضوع به صورت ویژه توجه شود اما باید دید این را به چه لوازمی مانند برنامه ریزی، سیاستگذاری یا مدیریت محقق کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: موضوع استعداد و توانمندی خاص زنان در بحث مدیریت برای ما بسیار مهم است و اگر تجربه مدیریت مردانه و زنان را بررسی و ارزیابی کنیم، می توان تفاوت ها را ببینیم، اما آیا می توانیم به الگوی موفقی هم برسیم؟
وی همچنین به موضوع سوء مدیریت در جهان اشاره کرد و گفت: 2 جلوه خاص شامل جنگ، تنش و ترور و دیگری تخریب طبیعی در این موضوع تاثیرگذار است، البته ما با مدیریت در طبیعت مشکل داریم و شناخت کافی نداریم و باید روی این موضوع به خوبی کار شود.
ابتکار ادامه داد: البته در مباحث مدیریتی خیلی خوب است که نقش و جایگاه مدیریت مدنی و سازمان های غیردولتی نیز دیده شود و باید مدیریت سبز و توجه به عنصر طبیعت و محیط زیست به عنوان یک مقوله مهم در سازمان ها دیده شود و مساله محیط زیست نیز نهادینه شود که در این زمینه، مدیریت بانوان می تواند کمک فراوانی به این موضوع داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید جریان سازی اصلی این موضوع در دولت و حاکمیت صورت گیرد، اظهار داشت: امیدواریم در کمترین زمان کارهای اجرایی را برای تحقق موضوعات مورد تفاهم در این تفاهم نامه برای آموزش زنان در عرصه های مدیریتی را آغاز کنیم تا تکلیف 30 درصد پست های مدیریتی برای بانوان نیز مشخص شود.
وی ابراز امیدواری کرد: موضوع تحقق 30 درصدی پست های مدیریتی بانوان (حضور نمایندگان زن در مجلس) در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری شود و باید تلاش هایی صورت گیرد تا تعداد نمایندگان زن نیز افزایش یابد و امیدواریم مجلس برای این موضوع طرح هایی داشته باشد تا در این مساله هم جریان سازی صورت گیرد.
اسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی نیز در این نشست گفت: در کشورهای در حال توسعه دو موضوع « مدیریت بحران و بحران مدیریت» بسیار دارای اهمیت است و اگر بسیاری از کشورها دچار چالش می شوند روی همین دو موضوع است.
وی تصریح کرد: مرکز مدیریت دولتی نیز متولی اصلی بحران مدیریت است و برای این موضوع هم الگوها و بحث های جالبی دارد و ما برای بحران مدیریت 2 بحث کاملا داغ داریم که باید آنها را ارزیابی کرد که این 2 بحث شامل دانش جهانی و تجربه جهانی است.
وی اظهار داشت: پرورش مدیران در تراز جهانی به عنوان یکی از گمشده ها در حوزه مدیریت است که باید روی آن کار شود.
ملک اخلاق با بیان اینکه ما با امضای این تفاهم نامه به موضوع مدیریت زنان بسیار می توانیم کمک کنیم، افزود: برای مدیریت زنان سه گام مهم «شناخت، تطبیق و تحلیل» نیاز است که در این تفاهم نامه و با اقدامات آینده می توان روی این سه موضوع هم کار کرد.
به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری امروز (دوشنبه) میان معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی به منظور از جمله ارتقای دانش و مهارت های مدیریتی زنان امضا شد.
هدف از امضای این تفاهم نامه،ارتقای دانش و مهارت های مدیریتی زنان در سطوح مختلف مدیریت پایه تا ارشد و بهره گیری از امکانات و تسهیلات فناورانه به منظور ایجاد پویایی آموزش و عدالت دسترسی زنان مدیر در سراسر کشور است.
همچنین از دیگر اهداف این تفاهم نامه زمینه سازی امکان تبادل تجربیات از طریق برگزاری نشست های تخصصی، مستندسازی تحارب مدیریتی زنان و معرفی الگوهای اسلامی مدیریتی زنان است.
** 7268 ** 1418

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/33438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تو که با عاشقان درد آشنایی

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد

سیکس پک چند؟ / هزینه‌های نجومی برای خوش‌اندامی یک‌شبه!

بنری که خواننده مطرح پاپ را به شدت شاکی کرد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سمی که بسیاری از خانم ها هر روز مصرف می‌کنند!

ترانه زیبای «خنده داره نه» با صدای علی یاسینی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

پاستا کانِلونى یا لازانیا!

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد