آریا بانو

آخرين مطالب

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - بررسی روش‌های جایگزین آزمون مدارس برند و شناسایی استعدادها، قیمت سیگار در ایران ارزان‌تر از دنیا،بازار "10هزار میلیاردی سیگار" و "55 هزار ایرانی" که سالانه جان می‌بازند،اقدام برای حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌ها/ کاهش متقاضی "بیمه سلامت رایگان" در تهران،توضیح پلیس درباره هک شدن سایت چند روزنامه و تاکسی‌ها امدادگر هلال احمر می‌شوند از جمله مهترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه 23 بهمن ماه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در روزی که گذشت حدود 60 خبر را بر روی خروجی خود قرار داد که مهترین آنها به شرح زیر خواهد بود و متن کامل اخبار از طریق کلیک بر روی عناوین در دسترس است:
بررسی روش‌های جایگزین آزمون مدارس برند و شناسایی استعدادها
آسیب‌های زیانبار تربیتی ناشی از ورود کنکور به دوره ابتدایی موضوع اغلب سخنرانی‌های وزیر آموزش و پرورش طی چندماه گذشته بود.
وی چند روز پیش از تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش برای حذف آزمونهای ورودی مدارس خاص در پایه هفتم خبر داد و در حالی که هیچ گونه پیش آگاهی به خانواده‌ها و رسانه‌ها در این باره داده نشده بود، اعلام کرد که این مصوبه از هم اکنون قابل اجراست و به این ترتیب دیگر آزمونی برای مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص برگزار نخواهد شد و زمان ورود به مدارس سمپاد دوره دوم متوسطه خواهد بود.
هرچند تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش گام مهمی در راستای کوتاه کردن دست سودجویان و ممانعت از ورود موسسات کنکور بویژه به مدارس ابتدایی و حذف استرس از دانش آموزان بوده و از این منظر قابل دفاع است و باید از آن حمایت کرد اما نباید از نظر دور داشت که اعلام این تصمیم به یکباره و ناگهانی، موجب واکنش منفی بخشی از دانش آموزان که خود را برای آزمون ورودی در ابتدای سال آینده آماده کرده بودند، شد.
قیمت سیگار در ایران ارزان‌تر از دنیا/مالیات مناسب وضع شود
وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم افزایش مالیات بر دخانیات به منظور کاهش مصرف آن، گفت: به هر نسبت که مبلغ سیگار افزایش یابد، دسترسی کاهش خواهد یافت و در این زمینه لازم است از تجربیات بین‌المللی استفاده شود.
دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی تلاش‌ها برای پایین نگه داشتن قیمت سیگار به بهانه کنترل قاچاق آن، گفت: به نظر من در این موضوع نیز باید به تجربیات بین‌المللی احترام بگذاریم و از آن‌ها استفاده کنیم. قیمت سیگار در همه جای دنیا گران‌تر از ایران است، دلیلش هم آن است که بالاخره قیمت روی مصرف اثر می‌گذارد؛ طبیعی است که اگر سیگار رایگان شود، مصرفش بسیار بیش از میزان فعلی افزایش خواهد یافت. اما به هر نسبت که مبلغ افزایش یابد، دسترسی کاهش پیدا خواهد کرد.
بازار "10هزار میلیاردی سیگار" و "55 هزار ایرانی" که سالانه جان می‌بازند
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه از بازار 10 هزار میلیاردی سیگار، 50 درصدش سود است و به جیب افراد سودجو می‌رود، گفت: هزینه درمان مستقیم و غیرمستقیم عوارض ناشی از سیگار سالانه حدود 80هزار میلیارد تومان است؛ درحالی که بودجه هدفمندی که برای طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته شد، مجموعا 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود.
دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری با اشاره به برخی آمارها در حوزه مصرف سیگار و دخانیات گفت:‌ 10 درصد از جامعه بالای 18 سال ایران هر روز سیگار می‌کشند که از این میزان 20 درصد در مردان و یک درصد در زنان است. همچنین 14 درصد جمعیت بالغ ایرانی روزانه و غیر روزانه انواع دخانیات را مصرف می‌کنند که 25 درصد آن در مردان و چهار درصدش در زنان است. شیوع مصرف سیگار در سن 13 تا 15 سالگی 3.4 درصد است که از این میزان 4.8 درصد در پسران و 2.1 درصد در دختران است.
تاکسی‌ها امدادگر هلال احمر می‌شوند
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از پیشنهاد اتحادیه برای اجرای طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" به سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد و گفت: پیشنهاد کردیم تا در قالب این طرح با راه‌اندازی سامانه‌ مورد نظر، رانندگان منتخب در زمان بحران و حادثه با تجهیزات شهری حضور پیدا کرده و خدماتی ارائه می‌دهند.
مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه غافلگیری برف تهران فقط در حوزه تاکسیرانی نبود و در همه حوزه‌ها اتفاق افتاد، گفت: به همین منظور طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" را به سازمان امداد و نجات پیشنهاد کردیم. درباره این طرح صحبت‌های مقدماتی انجام شده و در حال حاضر در جلسات کارشناسی به منظور بررسی طرح برگزار می‌شود. در حقیقت از طرف اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اعلام آمادگی شده است و امیدواریم به جمع بندی نهایی برای اجرای آن برسیم.
سلیمی: هزینه‌های حمل و نقل عمومی نباید از جیب مردم پرداخت شود
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برای برطرف کردن مساله ترافیک و آلودگی هوا باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود، با این وضعیت بیکاری و معیشت مردم نباید این هزینه از جیب مردم پرداخت شود.
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کاهش بودجه مدنظر دولت برای توسعه متروی کلان شهرها در سال 97، بیان کرد: یکی از راهکارهای مواجهه با بحث آلودگی هوا که در تهران و کلان شهرها با آن مواجه هستیم این است که حمل و نقل عمومی که در رأس آن مترو قرار دارد را گسترش دهیم. برای برطرف کردن ترافیک و آلودگی هوا باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود و امکانات بهتری را در اختیار مردم قرار دهد. با این وضعیت بیکاری و معیشت و مشکلات اقتصادی مردم نباید این هزینه از جیب مردم پرداخت شود.
شهردار تهران: پرونده زباله‌سوز و تولید برق بسته نشده است
شهردار تهران با بیان اینکه پرونده زباله سوز و تولید برق بسته نیست، اظهار امیدواری کرد که در سال 97 اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد.
محمد علی نجفی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام راه‌اندازی زباله سوز و تولید برق از زباله در تهران گفت: فرایند مناقصه تهیه شده و شرایط اعلام شده و شرکت‌های بین الملی و نمایندگانش در تهران در صورت تمایل می‌توانند برای ایجاد زباله سوز و فرایند استخراج برق از زباله پیشنهادات خود را ارائه دهند. در این زمینه با یک شرکت کره‌ای از قبل صحبت شده بود و در سفری که اخیرا به کره داشتم با هیات مدیره شرکت مذکور، دیدار کردم و این رایزنی ها به مرحله عقد قرار داد نیز رسیده اما متاسفانه شرکت مقابل، شرایط جدیدی را بعد از آنکه به مرحله عقدقرار داد رسیدیم، مطرح کرد که مورد قبول ما نبود.
اقدام برای حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌ها/ کاهش متقاضی "بیمه سلامت رایگان" در تهران
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران از برنامه این سازمان برای حذف دفترچه بیمه کاغذی در بخش خدمات بستری طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله اول برای چند بیمارستان در استان تهران به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و بعد از آن امکان اجرا در تمام کشور وجود خواهد داشت.
دکتر مجید قنادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه بیمه سلامت استان تهران برای حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی توضیح داد و گفت: در قدم اول یک سامانه الکترونیکی بین موسسات طرف قرارداد این سازمان به نام سامانه شرکای کاری طراحی شد و از سال گذشته در حال پیاده کردن آن هستیم. مقرر شده است که تمام موسسات طرف قرارداد با این سازمان، اسناد خود را از طریق این سامانه برای ما ارسال کنند. همچنین سامانه‌های بیمه‌گری متفرق نیز در دل سامانه‌ای به نام «امید» جمع شده‌اند.
چگونگی پرداخت کمک هزینه عمل جراحی به «دوجنسه‌ها»
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه متقاضیان عمل‌های جراحی‌ تغییر جنسیت چندان زیاد نیستند گفت: سالانه از میان هر 50 هزار تولد، یک نفر تمایل دارد جنسیت «زن» داشته باشند که این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آنها به «مرد» تغییر کند بسیار کمتر ـ از بین هر 70 تا 100 هزار تولد، یک نفر ـ است.
حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سالانه از میان هر 50 هزار تولد، یک نفر از میان مردان تمایل دارد جنسیت زن داشته باشند. این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آنها به مرد تغییر کند، از بین هر 70 هزار تا 100 هزار تولد، یک نفر است، بنابراین از بین یک میلیون و 500 هزار تولد در سال، 22 تا 23 نفر تمایل به تغییر جنسیت دارند. افراد دارای اختلال هویت جنسی که سالانه برای دریافت کمک‌های مالی به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند بین 50 تا 60 نفرند و سازمان بهزیستی به این افراد حداکثر سه تا پنج میلیون تومان برای انجام عمل جراحی به متقاضیانی که پرونده آنها تأیید شده است کمک مالی پرداخت می‌کند.
بازدهی بارورسازی ابرها تا 20 درصد است/صرفه جویی منابع آب بهتر از بارورسازی ابرها است
یک عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه حداکثر بازدهی بارورسازی ابرها تا 20درصد است، گفت: بهتر است به جای بارورسازی ابرها روی صرفه جویی منابع آب تمرکز کنیم.
بهلول علیجانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تصمیم اخیر وزارت نیرو برای بارورسازی ابرها اظهار کرد: حداکثر بازدهی بارورسازی ابرها 15 تا 20 درصد است یعنی افزایش بارش بر اثر باروری ابرها تنها 15 تا 20 درصد است که معمولا به 20 درصد نمی‌رسد. برای مثال اگر بارش سالانه یک منطقه 100 میلیمتر است در صورت بارورسازی ابرها بارش سالانه به 115 و نهایتا 120 میلیمتر می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه بهتر است به جای باروری ابرها روی صرفه‌جویی منابع آب تمرکز کنیم، تصریح کرد: اجرای طرح باروری ابرها بسیار پرهزینه است و با توجه به اثرگذاری محدود این طرح بر افزایش میزان بارش سالیانه یک منطقه، چنین طرحی صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است به جای آن روی مدیریت منابع آب سرمایه‌گذاری و تمرکز کنیم.
بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور/ تهران بارانی می‌شود
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی طی امروز به کشور گفت: فردا ( 24 بهمن ماه) در نیمه جنوبی و شرقی کشور و در روز چهارشنبه در غالب مناطق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
احد وظیفه در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا بین 13 و 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. افزون بر این آسمان پایتخت در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق، به تدریج کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای 11 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
توضیح پلیس درباره هک شدن سایت چند روزنامه
سخنگوی ناجا از ورود پلیس فتا به ماجرای هک شدن سایت چند روزنامه در شب راهپیمایی 22 بهمن امسال خبر داد.
سردار سعید منتظرالمهدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ماجرای هک شدن سایت چند روزنامه در شب جشن پیروزی انقلاب اظهار کرد: صفحه اول این چند سایت هک شد چراکه سرور این سایت‌ها یکی بود و درپی آن این اتفاق رخ داد. بلافاصله مسئولان سایت‌های مذکور نسبت به این خبر و هک شدن صفحه اول سایتشان واکنش نشان دادند. این سایتها با دیگر ابرازهای ارتباطی خود همچون تلگرام به مردم اطلاع رسانی و اعلام کردند که خبر مذکور سراسر کذب بوده و سایتشان هک شده است. پلیس فتا هم پیگیری این موضوع را برعهده گرفته است و موضوع از سوی کارشناسان فتا در حال پیگیری است.
به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید امروز اجتماعی به این شرح است:
بررسی روش‌های جایگزین آزمون مدارس برند و شناسایی استعدادها
توضیح پلیس درباره هک شدن سایت چند روزنامه
شهردار تهران: پرونده زباله‌سوز و تولید برق بسته نشده است
اقدام برای حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌ها/ کاهش متقاضی "بیمه سلامت رایگان" در تهران
قیمت سیگار در ایران ارزان‌تر از دنیا/مالیات مناسب وضع شود

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/33449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید