آریا بانو

آخرين مطالب

نایب رئیس کمیته ملی المپیک: خانواده های ایرانی علاقه مند به دیدن مسابقات در ورزشگاه ها هستند ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- ایرنا- «طاهره طاهریان» نایب رئیس جدید کمیته ملی المپیک و مدیر باسابقه ورزشی، گفت:خانواده های ایرانی علاقمند به دیدن مسابقات در ورزشگاه ها هستند و به فراخور مطالبات در بخش توسعه ای یا آموزشی و رشته مورد علاقه به عنوان تماشاچی به سالن رقابت ها می روند.

این کارشناس و خبره ورزشی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دیدار تیم ملی بسکتبال ایران و عراق روز یکشنبه این هفته در حالی برگزار شد که زنان ایرانی به عنوان تماشاچی، این دیدار را در آرامش و امنیت کامل از نزدیک نظاره کردند و با استقبال گرم خانواده ها هم روبه رو شد.
مسئول کارگروه ورزش و اوقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به حضور زنان و خانواده ها که پیش از این هم در ورزش ایران پیگیری شده بود، گریزی زد و گفت: در همان مقاطع برخی از فدراسیون‌های ورزشی تلاش هایی در این زمینه داشتند تا زنان بتوانند وارد مجموعه‌های ورزشی شوند و از نزدیک رقابت ها را تماشا کنند.
این کارشناس باسابقه ورزش زنان ادامه داد: به یاد دارم در دوران فعالیت ورزشی ام در دهه 60 و 70شاهد حضور زنان در برخی سالن های ورزشی بودم که در آن مقطع در برخی مراکز استان ها امکان این حضور فراهم شد و هیچ مشکلی برای حضور زنان در ورزشگاه ایجاد نشد. البته طی این سال ها گزارشی درباره حضور زنان به ورزشگاه ها که مساله ای ایجاد کرده باشد، نداشتیم.
طاهریان اضافه کرد: امسال هم خانواده های ایرانی در ورزشگاه آزادی تهران از نزدیک توانستند رقابت های والیبال را به نظاره بنشیند و علاوه بر آن حضور پررنگ تر خانواده های ایرانی را در مسابقات اخیر بسکتبال شاهد بودیم.
به گفته طاهریان، خانواده ها به فراخور علاقه مندی به سالن مسابقات می آیند که بخشی از آن توسعه ای و آموزشی است که در قالب تماشاچی به سالن می روند. وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی امر و معاونت امور ورزش زنان این وزارتخانه و نهادهای ذیصلاح نیز از مدت ها قبل این موضوع را پیگیری می‌کنند.
وی گفت: البته معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در زمان «شهیندخت مولاوردی» و اکنون در دوران «معصومه ابتکار» در دولت های یازدهم و دوازدهم این موضوع پیگیری و دنبال می شود و من نیز به عنوان مسئول کارگروه ورزش و اوقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده بارها در این نشست ها شرکت کرده ام.
این مدیر باسابقه ورزشی افزود: فدراسیون‌ها هم باید شرایطی را مهیا کنند تا خانواده‌ها و بانوان بدون دغدغه وارد ورزشگاه و بدون مشکل هم خارج شوند. البته فدراسیون بسکتبال هم در این زمینه تلاش کرده است.
طاهریان که نزدیک به 30 سال سابقه مدیریت در حوزه ورزش را دارد، معتقد است دختران و زنان ایرانی به ویژه در کنار خانواده خود بسیار علاقه‌مند به حضور در ورزشگاه‌ها هستند. بنابراین به کمک دستگاه‌های متولی، می‌توان تدابیری را اندیشید که آنان بتوانند با حضور در ورزشگاه‌ها به تماشای مسابقات بپردازند.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد، این موضوع در زمره مطالبات خانواده‌ها محسوب می شود و آنها علاقه‌مندند در سالن های ورزشی که امکان حضور برای آنها فراهم است، مسابقات را تماشا کنند. اکنون نیز حضور خانواده ها در رقابت اخیر تیم ملی بسکتبال ایران و عراق در تهران نتایج مثبتی به همراه داشته است.
طاهریان گفت: به عنوان یک کارشناس معتقدم فراهم کردن حضور زنان و خانوده ها در سالن های ورزشی فشار نگاه مجامع بین المللی را نسبت به فدراسیون های ورزشی ایران کم می کند.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این گفت وگو درباره حضور موفق و مقتدرانه زنان ورزشکار در بازی های آسیایی 2018اندونزی اظهار کرد: باید از ظرفیت ها و توانمندی زنان ورزشکار در عرصه های ورزشی و مدیریتی استفاده کرد .البته برای حضور فعال زنان ورزشکار در بازی های آسیایی شاخص هایی از سوی کمیته ملی المپیک ،وزارت ورزش وجوانان و فدراسیون های ورزشی در ستاد عالی بازی ها تعیین شده است.
طاهریان ادامه داد: بر این اساس به دنبال حضور مقتدرانه زنان ورزشکار برای کسب مدال در این رویداد مهم ورزشی هستیم و این نهادهای ورزشی برای موفقیت زنان ورزشکار در میدان رقابت ها تمام قطع حمایت خواهد کرد. ضروری است تا قوی ترین زنان که از ظرفیت بالایی برخوردارند در این رویداد حضور یابند تا کسب مدال بیشتری را در این رویداد شاهد باشیم.
وی درباره استفاده از حضور زنان توانمند در عرصه های مدیریتی ورزشی تاکید کرد و گفت: در کمیته ملی المپیک کمیسیون هایی وجود دارد که به فراخور مسئولیت شان به این نهاد مشورت می دهند. در واقع بازوی کمیته ملی المپیک محسوب می شوند.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک به بخشنامه ریاست جمهوری درباره افزایش 30درصدی حضور زنان در عرصه مدیریتی اشاره و عنوان کرد: مدیریت زنان در کمیسیون های این کمیته از موضوعاتی است که در هیات اجرایی پیگیری شد و نگاه اعضا هم بر این است که در این کمیسیون ها هم زنان و هم مردان باید حضور داشته باشند و از توانمندی زنان در عرصه مدیریتی استفاده شود.
طاهریان درباره شمار کمیسیون های حاضر در کمیته ملی المپیک گفت: تعداد کمیسیون ها با تایید هیات اجرایی به 15کمیسیون افزایش یافت . همچنین در تمام کمیسیون ها زنان فعال هستند.
وی درباره نحوه عضوگیری در این کمیسیون ها توضیح داد: مسئولان کمیسیون که از نخبگان ورزشی با تجربه هستند، افرادی را انتخاب و به هیات اجرایی معرفی می کنند که بعد از تصویب این افراد وارد فعالیت می شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250**1368

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/35391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر کودک تان بچه های دیگر را می زند، بخوانید

چگونه ترس از تاریکی را در کودک درمان کنیم؟

علائم افسردگی و رفتار صحیح با افسردگی کودکان

چرا بعضی از کودکان کم حرف می زنند؟

بیماری اوتیسم چیست و چه علائمی دارد؟

نقش همسرتان را در فرزندپروری کمرنگ نکنید

عزت نفس کودک تان را تقویت کنید

استفاده از اینترنت روی نمرات بچه ها تاثیر می گذارد

با کودک خجالتی چطور رفتار کنیم؟

حواس پرتی در کودکان + راههای درمان

با کودکان گوشه‌ گیر چگونه رفتار کنیم؟

برای کنترل بیش فعالی کودکان چه کنیبم؟

چرا بعضی از فرزندان علاقه ای به سفر رفتن با والدینشان ندارند؟

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟! (قسمت اول)

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟ (قسمت دوم)

فواید داستان خواندن برای کودکان

بازی‌هایی که به اجتماعی‌شدن کودکان کمک میکند

راهکار هایی برای کم کردن وابستگی کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

وقتی کودک کابوس می‌بیند چگونه برخورد کنیم؟

بازی هایی برای درمان کمرویی کودکان

راهکارهایی برای جلوگیری از تماشای بیش از حد تلویزیون

از بلوغ زودرس کودک خود جلوگیری کنید

جملاتی برای آرام کردن کودک پرخاشگر

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان

دلایل هراس کودکان از مدرسه چیست؟

بازی با کودک نوپا

دانش آموزانی که تکالیفشان را انجام نمی دهند!

مشکلات یادگیری و آموزشی در کودکان