آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:

از تغییر شکل بیمه تکمیلی فرهنگیان تا جایزه رانندگان قانون‌مدار اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تغییر شکل بیمه تکمیلی فرهنگیان از سال 97، «معتادان» از سال 97 کنترل می‌شوند، واقعی نبودن "حق بیمه" در سازمان بیمه سلامت،برداشت 100 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تامین 2 واکسن، افزایش ساعت فعالیت صنوف تا یک بامداد/ جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار،نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز،بررسی ابعاد مختلف «تحقیق و تفحص» از همشهری و طرح مسکن امید بهترین فرصت برای نوسازی بافت‌های فرسوده، فهرست مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در چهاردهمین روز اسفندماه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی امروز بیش از 50 خبر را منتشر کرده است که در ادامه به مهترین آنها اشاره می‌شود. دسترسی به متن کامل اخبار و مشاهده پنج خبر پربازدید روز جاری از طریق کلیک بر روی عناوین امکان پذیر است.
تغییر شکل بیمه تکمیلی فرهنگیان از سال 97
علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام اینکه یکی از اولویت‌های ما در سال 97 تغییر شکل بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان است گفت: چند پیشنهاد را آماده کرده‌ایم و از دانش افرادی که اهل فن و خبره هستند استفاده کردیم تا یکی از این پیشنهادات موجود را از اوایل سال 97 اجرا کنیم و از این وضعیت خارج شویم.
وی با اشاره به بدهی چندین میلیاردی وزارت آموزش و پرورش به شرکت بیمه آتیه سازان حافظ و بروز مشکلاتی برای ادامه استفاده از خدمات درمانی و بیمه‌ای اظهار کرد: به بیمه آتیه سازان حافظ بدهکاریم ولی اجازه نمی‌دهیم بر فرآیند درمان فرهنگیان تاثیر بگذارد.
16 اسفند، جشن نیکوکاری برگزار می‌شود
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از برگزاری جشن نیکوکاری در 16 اسفند درمدارس سراسر کشور خبر داد. جشن نیکوکاری توسط سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کمیته امداد در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.
علیگو، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در این باره گفت: دانش آموزان نیکوکار ایران اسلامی بامحوریت تشکل پیشتازان در روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 1396 با برگزاری جشن نیکوکاری جلوه‌ای درخشان از مشارکت و احسان ونیکوکاری را در مدارس سراسر کشر به نمایش می‌گذارند تا همکلاسی‌های نیازمندشان را در شادی نوروز خود سهیم کنند.
«معتادان» از سال 97 کنترل می‌شوند
معاون توسعه پیشگری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرایی شدن «آیین‌نامه مدیریت مورد» برای کنترل وضعیت معتادان درمان شده بعد از خروج از مراکز درمان اعتیاد، در سال آینده خبر داد.
فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محتوای « آیین نامه مدیریت مورد» گفت: در این آیین نامه وضعیت معتادان از نظر اشتغال و حرفه آموزی، شرکت در برنامه‌های درمان، بازتوانی و کاهش آسیب از قبیل درمان‌های دارویی، جلسات مشاوره‌ای، آموزشی و شرکت در جلسات گروه‌های خودیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.گذراندن دوره یا دوره‌های مهارت آموزی و انجام خدمات عمومی و یا اجتماعی نیز در این آیین نامه گنجانده شده اند.
چاره‌ای جز کوچک کردن بسته خدمات نیست/نگرانی برای دانش‌آموزان شین‌آبادی
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت در سال 97 نباید حتی یک ریال کسری اعتبار داشته باشد، گفت: سازمان بیمه سلامت باید از قالب صندوق درآید و در یک کلمه تبدیل به بیمه‌ای کارآمد شود.
دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه قطعا اگر قانون اجرا شود، بیمه می‌تواند نقش آفرین باشد، گفت: در دو دوره یعنی در برنامه پنجم و ششم توسعه تصمیم گرفتند که منابع بیمه‌های درمانی تجمیع شود تا برای تامین بسته پایه خدمات یک خریدار واحد وجود داشته باشد، اما عوامل متعدد و قانون‌گریزی از تحقق این موضوع سر باز زدند. البته خوشحالیم که مقدمه اینکار دارد فراهم می‌شود.
وی افزود: بر خلاف اظهارات آقای موهبتی که از هم اکنون رقمی 7 هزار میلیاردی را به عنوان کسری سازمان بیمه سلامت برای سال 97 پیش بینی کرده‌اند، ما در این سال حتی یک ریال هم نباید در بیمه سلامت کسری داشته باشیم. هرچند که شما مجبورید بسته خدمت را کوچک کنید؛ چرا که چاره‌ای جز این وجود ندارد. بنابراین یا باید بسته را کوچک کنیم و یا دولت و مجلس باید اعتبار لازم را پیش بینی کنند تا منابع و مصارف با هم همخوانی داشته باشند. بنابراین تاکید می‌کنم به نحوی عمل کنید در سال آینده به جز زیان انباشته‌ای که در بودجه سال 97 دیده نشده، کسری دیگری نداشته باشیم.
واقعی نبودن "حق بیمه" در سازمان بیمه سلامت / 34 میلیون بیمه شده رایگان در این سازمان بیمه‌گر
طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در حال حاضر 41 میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند، گفت: 34 میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان این سازمان، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه برای رفع هم پوشانی‌های بیمه‌ای باید از بروز همپوشانی‌های جدید پیشگیری کنیم، گفت:‌ بنابراین مهم‌ترین اقدام‌مان راه‌اندازی سیستم الکترونیک است که این اقدام در ساختار معاونت فناوری برنامه‌ریزی شده است. از طرفی پایگاه جمعیتی بیمه شده‌ها نیز در حال شکل‌گیری است که امیدوارم با کمک سایر بیمه‌ها این موضوع در شش ماه سال آینده محقق شود.
برداشت 100 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تامین 2 واکسن/تمهید برای چهارشنبه‌سوری
سخنگوی وزارت بهداشت از صدور مجوز برداشت 100 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تامین دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک خبر داد.
دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری گفت: بر اساس مصوبه مجلس و اذن مقام معظم رهبری، 100 میلیون دلار از صدوق توسعه ملی برای تامین دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک برداشت خواهد شد. واکسن روتاویروس برای درمان اسهال‌های دوران نوزادی و پنوموکوک برای عفونت ریوی استفاده می‌شود و انستیتو پاستور مراحل عرضه این دو واکسن را انجام خواهد داد.
سالی چند ایرانی به دلیل هزینه‌های سلامت "فقیر" می‌شوند؟
پرداخت مستقیم از جیب بابت هزینه‌های سلامت در صورتی که از توان پرداخت خانوار بالاتر باشد، می‌تواند منجر به رخداد هزینه‌های کمرشکن شده و در مواردی افراد را با هزینه‌های فقرزا نیز مواجه کند.
به گزارش ایسنا، هزینه سلامت، زمانی کمرشکن خواهد شد که از حد متعارفی از درآمد یا هزینه‌های خانوار بیشتر شده و باعث وارد آمدن فشار مالی به خانواده شود. بنابراین هزینه کمرشکن می‌تواند هم در خانوارهای فقیر و هم در خانوارهای ثروتمند رخ دهد. بروز هزینه‌های ‌کمرشکن در دهک‌های پایین جامعه اما ممکن است سبب شود این خانوارها فقیرتر شده و در برخی موارد به زیر خط فقر روند. بر همین اساس، هدف از برنامه پوشش همگانی سلامت این است که جمعیت مواجه شده با این هزینه‌ها طی 15 سال آینده به صفر رسانده شود.
برای طی مسیر صحیح و دست یافتن به این هدف مهم، موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران به ‌عنوان متولی دیده‌بانی طرح تحول سلامت، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران و دیگر شواهد علمی، بروز هزینه‌های فقرزای سلامت طی سال‌های 1386 تا 1394 را بررسی کرده است.
رحیمی خبر داد: افزایش ساعت فعالیت صنوف تا یک بامداد/ جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار
رییس پلیس پایتخت از افزایش ساعات اصناف در روزهای باقیمانده از سال خبر داد و تمهیدات و تدابیر پلیس در این ایام را تشریح کرد.
سردار حسین رحیمی در نشست خبری که ظهر امروز در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد، با اشاره به تدابیر پلیس در روزهای پایانی سال اظهار کرد: امسال نیروهای ما با تمام توان پای کار هستند و در ماموریت‌های پیش‌رو همچون طرح ترافیکی ایام نوروز، طرح ترافیکی شب عید، برنامه‌های چهارشنبه سوری، برنامه خریدهای نوروزی، پنجشنبه و جمعه آخر سال و... حضور خواهند داشت.
وی درباره برنامه‌های پلیس برای چهارشنبه سوری اظهار کرد: قطعا با هماهنگی‌های انجام شده و همانطور که پیش از این اعلام کردیم، امسال بدون هیچ‌گونه اغماض و با قاطعیت با افرادی که بخواهند در شب چهارشنبه آخر سال هنجارشکنی کنند برخورد خواهد شد. این افراد متاسفانه اکثرا جوان هستند و خودشان هم نمی‌دانند که با اقدامات خود چه صدمه‌ای به خود و جامعه می‌زنند و متأسفانه هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد برای حوادث چهارشنبه سوری نقص عضو می‌شوند.
نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز به زودی اعلام می‌شود
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز به زودی به شکل قطعی اعلام خواهد شد.
سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه نشست خبری رییس پلیس پایتخت درباره ممنوعیت تردد کامیون‌ها در تهران، اظهار کرد: در حال حاضر کامیون‌ها از ساعت 6 صبح تا 22 شب اجازه تردد در معابر را ندارند و علاوه بر آن اگر کامیونی فاقد معاینه فنی بوده، ‌دودزا باشد یا در سن فرسودگی قرار گرفته باشد حتی در ساعات مجاز نیز اجازه تردد در معابر تهران را ندارد.
وی درباره اینکه نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز چگونه است، گفت: به نظر می‌رسد در مورد طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز همان تصمیمی که در سال‌های قبل اتخاذ می‌شد، لحاظ شود؛ اما به هر حال اعلام قطعی این موضوع نیاز به هماهنگی داشته و به زودی اعلام می‌شود.
طرح مسکن امید بهترین فرصت برای نوسازی بافت‌های فرسوده/مسکن دچار خیزشی شده و رو به رشد است
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه طرح مسکن امید بهترین فرصت برای بازسازی بافت‌های فرسوده است، گفت: با امکاناتی که فراهم شده به نظر می‌رسد که تا کنون برای نوسازی بافت های فرسوده فرصتی بهتر از این فرصت وجود نداشته است.
مهدی حجت در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تفاوت طرح مسکن امید با سایر طرح های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده که ظرف سال های گذشته توسط شهرداری تهران ارائه شده است، گفت: تفاوت‌های عمده‌ای میان طرح مسکن امید و طرح های ارائه شده گذشته وجود دارد. آنچه حائز اهمیت است آمادگی شهرداری تهران برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است؛ برای مثال، ارائه زمین از طرف شهرداری تهران به عنوان سرمایه اولیه یکی از اقداماتی است که به طور جد پیگیری می شد درحالی که در گذشته این سطح از آمادگی برای پرداخت تسهیلات در شهرداری تهران وجود نداشته است.
بررسی ابعاد مختلف «تحقیق و تفحص» از همشهری
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ابعاد مختلف «تحقیق و تفحص» از مؤسسه همشهری را تشریح کرد.
حجت نظری درگفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات تحقیق و تفحص در عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری گفت: شفاف سازی عملکرد اجرایی از سال‌های 1384 تا 1396 ، ضرورت شفاف سازی کارنامه عملکرد مالی و همچنین ابهام در ضرورت و چگونگی استخدام‌های سال 95 در موسسه همشهری از مهمترین دلایل ارائه طرح تحقیق و تفحص بود که از سوی نه نفر از اعضای شورای شهر مطرح شد.
وی افزود: تمام اقداماتی که تا این لحظه در خصوص تحقیق و تفحص از موسسه همشهری صورت گرفته، در راستای استیفای حقوق مردم و نیز دفاع از حقوق خبرنگاران و تمام تلاش‌گران حوزه خبررسانی به خصوص زحمت‌کشان موسسه همشهری است و از این به بعد هم ادامه روند بر همین مبنا صورت می‌گیرد.
سال 97 هیچ مجوزی برای بهره‌برداری از جنگل‌ها صادر نمی‌شود/شرمنده مردم خوزستان هستیم
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: شرمنده مردم خوزستان هستیم چراکه مشکلات ریزگردها و گرد و غبار در خوزستان بسیار بزرگ است و کاری که ما می‌کنیم کم است. امیدواریم با همت مسوولان بتوانیم از این شرمندگی در بیاییم.
خلیل آقایی در نشست خبری خود که به مناسبت روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی برگزار شد ضمن تشریح اقدامات سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: قرار است 124 پروژه زیست‌محیطی طی هفته منابع طبیعی در کل استان‌ها اجرا شود. حدود 10 میلیون اصله نهال نیز بین مردم توزیع می‌شود. اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در هر کشوری مشخص است و نقش بی‌بدیل منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست. منابع طبیعی منبع لایزال خیر هستند و هر خسرانی که به طبیعت وارد کنیم، زیان به خود است.
13فروردین زمان مناسبی برای کاشت درخت در تهران نیست
شهردار تهران روز جمعه در مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر، خواستار حمایت تهرانی‌ها از پویش «درخت به جای سبزه» شد. محمدعلی نجفی در توضیح این کمپین اظهار کرد: «کاشت درخت از سنت‌های نوروزی ماست لذا بیایید در کنار سبزه درخت بکاریم و این درخت را 13 فروردین ماه به حیاط منتقل کنیم. شهروندانی هم که خانه‌هایشان حیاط ندارد شهرداری زمین‌هایی را به این منظور اختصاص داده است تا مردم بتوانند نهال خود را در آنجا غرس کنند.»
مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از پویش درخت به جای سبزه گفت: 13 فروردین زمان مناسبی برای کاشت درخت نیست، ضمن اینکه درخت کاشته شده نیاز به مراقبت و آبیاری دارد.
به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید روز جاری سرویس اجتماعی به این شرح است:
تغییر شکل بیمه تکمیلی فرهنگیان از سال 97
سالی چند ایرانی به دلیل هزینه‌های سلامت "فقیر" می‌شوند؟
رحیمی خبر داد: افزایش ساعت فعالیت صنوف تا یک بامداد/ جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار
چاره‌ای جز کوچک کردن بسته خدمات نیست/نگرانی برای دانش‌آموزان شین‌آبادی
«معتادان» از سال 97 کنترل می‌شوند
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/36741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز