آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار:

دولت به دنبال جبران عقب ماندگی ها در حوزه زنان است اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - اراک- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه و جدی برای جبران عقب ماندگی های دوران گذشته در حوزه زنان و خانواده دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ معصومه ابتکارعصر شنبه درجلسه شورای اداری استان مرکزی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: دولت دوازدهم برای تحقق آرمان های انقلاب و مطالبات و وعده های انتخاباتی یکی از ابعادی را که مورد توجه قرار دادند موضوع عدالت و به طور خاص عدالت جنسیتی در بین زنان و مردان بوده است.
ابتکار اضافه کرد: البته همه در برابر حوزه زنان و خانواده مسئولیت دارند و برای تمام دستگاه های دولتی رعایت عدالت جنسیتی در سیاست های ابلاغی دولت آمده است، در ماده ١٠١ برنامه ششم توسعه به عنوان تکلیف آورده شده است.
وی تصریح کرد: در برخی از نقاط کشور به ویژه مرزها و روستاها دختران نمی توانند به علت مسافت زیاد و نبود مدرسه زیاد تحصیل کنند، اما اکنون با تلاش زنان ایرانی، فاصله و شکاف آماری را خیلی سریعتر از مردان طی کرده اند.
وی اظهار کرد: در بخش دولتی پیشرفت های زیادی در حوزه زنان را شاهد هستیم، اما هنوز عقب ماندگی هایی داریم و این برای ما ایجاد مشکل می کند اما دولت براساس سیاست های ابلاغی و ماده ١٠١ برنامه ششم توسعه، تلاش برای برطرف کردن این عقب ماندگی ها را دارد.
وی بیان داشت: نرخ بیکاری بین دختران تحصیلکرده در استان مرکزی که از نرخ بیکاری کمتری برخورداراست، نیز قابل تامل است البته بانوان به دلیل رشد ناگهانی حضور بانوان در عرصه های مختلف، امروز دختران تحصیلکرده ما بیشتر از پسران رنج می برند.
وی به سیاست ایجاد نشاط توسط دولت اشاره کرد وگفت: برخی تلاش می کنند که ناامیدی را در کشور تزریق کنند و شاهد بروز مشکلات بیشتری مانند افسردگی هستیم که می توان با توجه به حوزه های مختلف این مشکلات را کمتر کرد، البته در حوزه ورزش برای دختران بیشتر از پسران مشکل داریم.
ابتکار با بیان این که دختران درهمه رشته های آموزش عالی به جز مهندسی از پسران پیشی گرفته اند، افزود: زنان در فعالیت های غیردولتی و داوطلبانه نیز پیشگام هستند و باید دولت آنها را حمایت کند که خوشبختانه پشتوانه های خوبی در این زمینه از سوی دولت وجود دارد.
وی با بیان این که درستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهوری شاخص های عدالت جنسیتی مطرح شده است، اظهار داشت: در شاخص های اجتماعی از جمله عدالت باید این گام ها را برداریم.
وی به ماده ١٠٢ در قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد وافزود: در شرایط فعلی در دنیا مساله خانواده از حساسیت بالایی برخوردار است و برای داشتن جامعه سالم باید خانواده سالم داشته باشیم و خانواده سالم ما را می تواند به شاخص های فرهنگی، اجتماعی و جامعه با نشاط و سالم برساند.
وی از تلاش سازمان بهزیستی به خاطر فعالیت های اورژانس اجتماعی تقدیر کرد وگفت: رفتارهای خشونت آمیز، خشونت واعتیاد در همه سطوح به عنوان آسیب در کشور وجود دارد و رهبرمعظم انقلاب نیز به این موضوع به ویژه خشونت اشاره کرد که خوشبختانه اکنون لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط دولت در مراحل نهایی است و امیدواریم قوه قضاییه به این موضوع و تسریع در راستای اجرای آن اقدام کند تا شاهد کاهش خشونت در جامعه باشیم.
معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر می خواهیم مشکلات را کم کنیم باید منشا آن را از خانواده شروع کنیم به همین دلیل گفت و گوی ملی خانواده را مطرح کرده ایم و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم سطح تاب آوری و بهبود شرایط به ویژه خانواده را داشته باشیم.
وی گفت وگوی بین نسلی را به عنوان یک ضرورت دانست وگفت: نسل جوان پرسش های زیادی دارند واگر نتوانیم اطلاعات درست را به آنان ارایه دهیم پاسخ خودشان را از شبکه های مجازی خواهند گرفت.
ابتکار به دو طرح اشتغال پایدار و فراگیر و تعیین سهم زنان اشاره کرد و افزود: ما باید به اشتغال پایدار برای زنان توجه کنیم البته کارهای بسیاری در این زمینه در حال انجام است.
وی با بیان این که ٧٥ درصد صنایع دستی در کشور را زنان تهیه می کنند و باید به این قشر توجه کنیم، افزود: به همین دلیل طرح ارتقای توانمندی کارآفرین ها را در سطح کشور داریم و امیدواریم در این زمینه به حوزه زنان توجه ویژه ای شود.
ابتکار یکی از زمینه های فضای کسب و کار را زنان سرپرست خانوار دانست وگفت: دولت برنامه های هدفمندی در این زمینه دارد، البته باید امور مربوط به این زنان به صورت جدی رسیدگی شود.
وی به موضوع اختصاص ٣٠ درصدی زنان از پست ها در دستگاههای مختلف کشور در هیات دولت اشاره کرد و اضافه کرد: علت این عقب ماندگی ها، نبود برنامه ریزی جدی و غفلت در واگذاری پست ها به حوزه زنان است و امروز با بانوان تحصیلکرده زیادی درکشور مواجه هستیم اما تاکنون این نگاه نبوده که زنان نیز بتوانند مراحل مدیریت را طی کنند.
ابتکار ادامه داد: همچنین نقش جوانان نیز توجه شده است اما به طور مشخص گفته شده که ٣٠ درصد پست ها باید در اختیار بانوان باشد و ما می خواهیم کارآمدی دولت و نظام با حضور زنان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته هیات دولت تعداد بکارگیری زنان را عنوان کردم و اعلام شد که تاکنون هفت معاون وزیر و ٤٦ مدیرکل جدید بکارگیری شده است و انتظار داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: امروز دو سند یکی ارتقای طرح تاب آوری اجتماعی و سناد ارتقای توسعه وضعیت زنان و خانواده استان مرکزی به امضا می رسد، البته مفهوم تاب آوری این است که جامعه مشکلات و آسیب ها را بشناسد و سند دوم سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است.
** ٧٢٦٨*1724*1193

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/37129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود