آریا بانو

آخرين مطالب

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

مشکلات کشور با واگذاری امور به جوانان حل می‌شود اجتماعي

مشکلات کشور با واگذاری امور به جوانان حل می‌شود
  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بسیاری از مشکلات کشور با واگذاری امور به جوانان حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین آل‌اسحاق صبح امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: شاید بتوان گفت حل معضل بیکاری یک راه بیشتر ندارد و آن واگذاری کار به دو دسته افراد است، افراد دارای تخصص روز و جوانان و اساسا مشکلات کشور با واگذاری امور به جوانان و جوان‌یاوران حل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که حل مسائل به روش درست به خود جوانان واگذار نشود، مسئله حل نخواهد شد، تصریح کرد: فرماندهان جنگ، جوانان بودند که با اعتماد امام خمینی (ره) و مردم به نیروی جوان، شاهد اقدامات خوبی در این حوزه بودیم و یک وجب از خاک این کشور را در این جنگ از دست ندادیم.
آل‌اسحاق با طرح این سئوال که آیا حل مشکل بیکاری از اداره امور دوران جنگ سخت‌تر است؟، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز نهادهای علمی‌تر در این زمینه فعالیت دارند و جوانان در برهه کنونی به دانش علمی بیشتری نسبت به آن دوران مجهزند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه شهر زنجان از اولویت جدی برای ما به لحاظ انجام برنامه‌های ملی و طرح‌های پایلوت برخوردار است، تاکید کرد: زنجان علاوه بر بافت سنتی قابل اتکا و محکم، فضای علمی و نخبگان خوبی دارد و نزدیکی به پایتخت یکی دیگر از پتانسیل‌های مثبت این استان برای اجرای طرح‌های ملی است که حتی با توجه به این پارامترها، با فراهم شدن زیرساخت‌ها قابلیت بین‌المللی شدن در اجرای برخی از طرح‌ها را دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سال 97، سال اتفاقات بزرگی در حوزه معاونت جوانان در زمینه اشتغال با محوریت استان زنجان باشد، تصریح کرد: اعتبارات قابل اعتنایی در حوزه اشتغال به معاونت جوانان واگذار شده و با پیگیری‌های صورت گرفته، با صندوق کارآفرینی امید به توافق رسیدیم و از اول اردیبهشت‌ماه تا سقف 100 میلیون تومان طرح‌ها در حوزه اشتغال جوانان را با نرخ سود پایین پشتیبانی مالی می‌کنند که در این زمینه اولویت با تشکل‌ها است.
وی همچنین با اشاره به مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان با جهاددانشگاهی زنجان در زمینه راه‌اندازی برنامه شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان، افزود: سال‌ها است که ساختارهای زیادی در کشور در این زمینه فعالیت می‌کند ولی این طرح یک خلاء را می‌تواند پر کند، شما در جهاددانشگاهی با علم روز و انرژی جوانی می‌توانید به خوبی در این زمینه ورود پیدا کنید.
مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اساسا ایده شکل‌گیری جهاددانشگاهی هم توسط عده‌ای از جوانان بود، گفت: در بسیاری از امور وقتی اجرای کارها را به جوانان واگذار می‌کنیم به مراتب بهره‌وری بیشتری را شاهد هستیم و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.
آل‌اسحاق با تاکید بر اینکه دو آورده اصلی در اجرای این طرح حداقل پول و حداکثر انرژی جوانی، تصریح کرد: انرِژی جوانی سرمایه ما در همه حوزه‌ها است. سمن‌های جوانان ما متخصص، توانمند و سالم هستند و هر کاری را که تصور کنیم می‌توانیم به آنها واگذار کنیم و از آنها برای کارهای اساسی کمک بگیریم.
مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آمادگی این را داریم در شبکه‌سازی موضوعی طرح‌های مربوط به کارآفرینی و کسب و کار در سطح کشور ورود پیدا کنیم، گفت: در کنار آموزش‌های کسب و کار باید آموزش‌های حقوقی و مالی هم ارائه شود و دوستان را بدون این موضوعات در جامعه خشن کسب و کار رها نکنید.
آل‌اسحاق به نقش رسانه‌ها در ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش جدی در توسعه فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های این بخش دارند که با ایجاد شبکه اعتماد بین مخاطب اعم از سرمایه‌گذار و مخاطب به ‌ عنوان مصرف‌کننده و ترویج فرهنگ کار، فرهنگ آموزش خلاقیت و فرهنگی که منجر به ایجاد اعتماد به نفس برای تبدیل ایده به یک شغل شود و هم اعتماد صنعت‌گر و مصرف‌کننده نهایی به این شبکه نقش مهم رسانه است.
در ادامه این نشست، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز گفت: ایده‌های خلاق مرتبط با کسب و کار را بدون هیچ‌گونه محدودیتی پذیرش می‌کنیم.
مهدی عباسی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان زنجان ایده‌ای را با عنوان برنامه شتاب‌دهی کسب و کار فناورانه جوانان تدوین کرده بود که خوشبختانه با نظر مساعد مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، به صورت مشترک اجرایی می‌شود.
وی افزود: علی‌رغم اینکه نرخ بیکاری استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است ولی در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان با مشکل جدی مواجه هستیم و با در نظر گرفتن اینکه مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی امروز رقم قابل توجهی به‌ویژه در مقایسه با افراد غیردانشگاهی را به خود اختصاص داده است، لذا جهاددانشگاهی با در نظر گرفتن این مشکل برنامه‌های متعددی را برای حل این دغدغه مطالعه و پیش‌بینی کرده است که از جمله آن، می‌توان به ورود جهاددانشگاهی به حوزه صنایع فرهنگی خلاق، ورود به راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و نیز افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی در اوایل سال آینده اشاره کرد.
عباسی تصریح کرد: در قالب این برنامه و در راستای رویکرد جدیدی که وزارت ورزش و جوانان در حوزه اشتغال جوانان داشت، پیشنهاد برنامه مشترک با استفاده از پتانسیل‌های موجود در جهاددانشگاهی زنجان ارائه شد که برنامه‌های شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه مبتنی بر سه بخش آفرینش، رویش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.
این مسئول تاکید کرد: جهاددانشگاهی زنجان ظرفیت فیزیکی مناسبی در اختیار این طرح قرار خواهد داد که در حدود 2 هزار متر فضا برای این منظور پیش‌بینی شده و امکانات و تجهیزات مناسبی از سوی این نهاد در خدمت طرح قرار خواهد گرفت.
عباسی با اشاره به اینکه هر فرد که ایده‌ای در ذهن خود و در حوزه اشتغال و کسب و کار دارد می‌تواند وارد این مجموعه شده و مورد پذیرش ما قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ممکن است بسیاری از جوانان بدون تحصیلات دانشگاهی ولی با ایده‌های خلاق باشند و بر همین اساس نقطه مشترک را بین جهاددانشگاهی و اداره ورزش و جوانان در نظر گرفته‌ایم.
همچنین در این نشست معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: راه‌اندازی برنامه شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان طرح خوبی در راستای استفاده از ایده‌های خلاق جوانان استان است.
احمد شیرودمیرزایی با اشاره به اینکه راه‌اندازی برنامه شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان طرح خوبی است، اظهار کرد: با تعاملات صورت گرفته قطعا این طرح در سطح کشور تسری پیدا خواهد کرد و می‌تواند طرح خوبی برای بخش گسترده‌ای از جمعیت 270 هزار نفری جوانان استان زنجان باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز بخش عمده‌ای از جوانان تحصیل‌کرده جامعه بیکار هستند، افزود: امیدواریم راه‌اندازی برنامه شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان بتواند بخش عمده‌ای از این جوانان را تحت پوشش قرار دهد و علاوه بر زنجان و استان‌های همجوار در سطح کشور نیز گسترش پیدا کرده و اجرایی شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/37258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لباس عروس مناسب برای متولدین هر ماه

با متولدین هر ماه چه چیزی حال میده؟

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب