آریا بانو

آخرين مطالب

گفت وگوی مشروح ایرنا با دبیرکل کمیته ملی المپیک

شهنازی: تابع سیاست های نظام جمهوری اسلامی هستیم ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره حاشیه های ایجاد شده برای کشتی در سطح بین المللی و همچین حضور زنان در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی به طور صریح اعلام کرد که ورزش کشور تابع سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران است و تصمیم گیری درباره این مسائل در حیطه اختیارات این کمیته نیست.

به گزارش ایرنا؛ سال 96 برای کمیته ملی المپیک ایران سالی سرنوشت ساز بود؛ سالی که سید رضا صالحی امیری به عنوان رئیس آن برگزیده شد و با حضور 7 چهره جدید و جوان در ترکیب هیات اجرایی آن، خون تازه ای در رگ های این نهاد بین المللی ورزش جاری شد.
اکنون کمیته ملی المپیک با تدبیر هوشمندانه، سنگ بنای فعالیت جدید خود را بر پایه تعامل و تقویت دیپلماسی در عرصه داخلی و خارجی نهاده است تا بلکه در این رهگذر بر سهم ورزش کشور افزده شود.
این راهبرد مهم را شاهرخ شهنازی دبیر کل این کمیته و مدیر باسابقه ورزش کشور که با کسب 38 رای از مجموع 58 رای ماخوذه در 25دی ماه امسال بار دیگر برای مدت چهار سال به عنوان دبیرکل این کمیته برگزیده شد، به ایرنا اعلام کرد.
وی روز شنبه در گفت وگویی مشروح با خبرنگار ورزشی ایرنا همچنین از وصول بودجه سال 96 این کمیته برای فدراسیون های المپیکی و آسیایی خبر داد و گفت که تا سقف 80 درصد این بودجه به فدراسیون ها تخصیص داده شده است.
شهنازی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره مسائل اخیر کشتی کشور و مسائلی که توسط رسول خادم در رسانه ها منتشر شده لب به سخن گشود و اظهار کرد: نگرانی و دغدغه هایی که از سوی وی درباره کشتی عنوان شده، به طور صریح مشهود است اما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تابع سیاست های نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی گریزی نیز به ماجرای حضور زنان در ورزشگاه های کشور زد و گفت که باید زمینه و شرایط حضور زنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند فراهم شود و نباید با اهرم فشار این موضوع به گونه ای پیش رود که به ضرر حضور خانواده ها در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی تمام شود.
سخنگوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک همچنین در این گفت وگو به آخرین وضعیت اساسنامه کمیته ملی المپیک، کرسی های ایران در مجامع بین المللی، حذف برخی از وزن ها در رشته های مدال آور در بازی های آسیایی و حضور زنان در ورزشگاه ها اشاره کرد و ضمن اعلام بازخوانی اساسنامه کمیته ملی المپیک، برنامه های این کمیته در سال آینده و خبرهای خوش این نهاد بین المللی در عرصه ورزش را تشریح کرد.
مشروح گفت وگوی ایرنا با دبیرکل کمیته ملی المپیک را در زیر بخوانید.
*ایرنا: رسول خادم رئیس مستعفی فدراسیون کشتی پیش از بیان موضوع اتفاقات اخیر در کشتی، جلساتی را با وزارت ورزش و کمیته برگزار کرده است و رئیس کمیته ملی المپیک هم در نشست اخیر خود با وی عنوان کرد که خادم و وزارت ورزش و جوانان توافق کردند تا با همت دستگاه دیپلماسی کشور، جهت گیری‌های جدیدی برای مبارزه با این پدیده انتخاب شود. آیا خادم برخلاف آن رویه جدیدی را در پیش گرفته است؟
*شهنازی: راهبرد کمیته ملی المپیک حمایت و حفظ رئیسان فدراسیون منتخب اعضای مجمع انتخاباتی است. ماجرای خادم و نگرانی های وی درباره ورزش کشتی که در فضای رسانه ای بازگو و منتشر شده به طور کامل مشهود است و ما چند بار در این باره صحبت کردیم که قرار بود با انجام دیداری حضوری، مسائل مختلف کشتی مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گیرد، اما علت استعفای وی بدین شیوه که در رسانه ها عنوان شده متفاوت است. البته وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور به این مساله ورود کرده است ولی تاکنون نامه ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک (آی او سی) به این کمیته ارسال نشده است که بخواهیم در این باره اظهارنظر قطعی کنیم.
* ایرنا: وضعیت میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی ایران در چه شرایطی قرار دارد؟
* شهنازی: چندی پیش به نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران اطلاع دادند که اتحادیه جهانی میزبانی رقابت های جهانی کشتی فرنگی در ایران را لغو کرده است که کمیته ملی المپیک هم بلافاصله در ایمیلی به این اتحادیه ضمن حمایت کامل از فدراسیون کشتی تجدید نظر در این تصمیم را خواستار شد. هم ما و هم وزارت ورزش و جوانان از طریق فضای رسانه ای در جریان این خبر و اتفاق قرار گرفتیم و این در حالی بود که هیچ نامه ای از کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر این موضوع دریافت نکرده بودیم.
متعاقب این اتفاق با دستور وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک جلسه ای با حضور مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل و تصمیم بر این شد تا فورا نامه ای در حمایت از تمامی برنامه های فدراسیون کشتی بخصوص حمایت از میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی تنظیم و به اتحادیه جهانی کشتی ارسال گردد.
همانطور که پیش از این هم اعلام شد در این نامه خطاب به «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی، صراحتا اعلام کردیم که دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه خود را از فدراسیون کشتی و میزبانی با شکوه این مسابقات اعلام می دارند و در همین نامه خواستار تجدید نظر اتحادیه جهانی کشتی از لغو این میزبانی شدیم.
شهنازی یادآور شد: در نامه ارسالی کمیته ملی المپیک این موضوع را هم تاکید کردیم که بر اساس تصمیم مجمع عمومی فدراسیون کشتی که به تازگی برگزار شده استعفای خادم مورد موافقت اعضا قرار نگرفته و وی همچنان رئیس فدراسیون کشتی ایران است؛ ما هم او را رئیس می دانیم هر چند که خود ما هم تا روز مجمع از لغو میزبانی خبری نداشتیم.
* ایرنا: پیش نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک که مرداد ماه امسال به تایید کمیته بین المللی المپیک رسید در چه مرحله ای قرار دارد؟
* شهنازی: پیش نویس این اساسنامه پس از تایید از سوی «آی او سی» بلافاصله در شصت و نهمین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قبلی بررسی و سپس برای طرح در هیات وزیران به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد که امیدواریم روند بررسی آن زودتر در دستور کار قرار گیرد.
اکنون با توجه به فرصتی که در اختیار داریم در صورت نیاز به اصلاح و تغییرات جزیی یا ارائه پیشنهاد، بازخوانی خواهد شد و این موضوع هم در نخستین جلسه هیات اجرایی کمیته در سال 97 در دستور کار قرار می گیرد.
* ایرنا: البته یکی از برنامه های جدی این کمیته ضرورت بر بازنگری ساختار کمیته ملی المیپک برای حضور موفق در عرصه های جهانی و المپیکی است. آیا این طرح در دستور کار کمیته قرار دارد؟
* شهنازی: چنانچه در اساسنامه تغییرات اساسی ایجاد شود و در صورت لزوم، ساختار کمیته تغییر می کند اما اکنون ساختار کمیته با همین اساسنامه فعلی پیش می رود.
* ایرنا: کمیته ملی المپیک اکنون چه تعداد کرسی در مجامع بین المللی و آسیایی دارد و راهبرد جدید این کمیته برای افزایش و حضور بیشتر زنان در تصاحب این کرسی ها چیست؟
* شهنازی: اکنون 11کرسی در کمیته های مختلف شواری المپیک آسیا داریم. به نوعی حداکثر کرسی های ممکن در اختیار این کمیته است که سه سال از آخرین انتخابات آن می گذرد. به جرات می توان گفت ما جزو معدود کشورهایی هستیم که بیشترین کرسی در آسیا را در اختیار داریم. در انتخابات سال آینده هم باید ببینم در چه کرسی هایی می توانیم زمینه حضور زنان را برای کسب آن فراهم کنیم.
اکنون رباب شهریان نایب رئیس سابق کمیته ملی المپیک عضو کمیته زن و ورزش شواری المپیک است و بهرام افشارزاده (کمیته صلح و ورزش)، محمد حبیب الله رازی (کمیته پزشکی)، محمود عبدالهی (کمیته رسانه)، علیرضا دبیرنایب رئیس سابق کمیته المپیک (کمیته اطلاعات و آمار)، محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال (کمیته محیط زیست)، فضل الله باقرزاده نائب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک (کمیته فرهنگی )، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی (کمیته ورزشکاران)، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش سابق و سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی 2018 (کمیته هماهنگی)، محمد علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک (کمیته ورزش برای همه) و کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا هستند.
* ایرنا: بازی‌های آسیایی 2018 چند ماه آینده برگزار می شود و هنوز رشته های اعزامی و تعداد ورزشکاران نهایی نشده و از طرفی زمزمه هایی درباره حضور فوتبال جوانان در بازی های آسیایی شنیده شده است، چنین چیزی صحت دارد؟
* شهنازی: بر اساس پیش بینی ها حدود 550 ورزشکار همراه کادر فنی و اجرایی به بازی های آسیایی 2018 اعزام می شوند اما در نشست هفته گذشته این ستاد حدود 330 ورزشکار (100 ورزشکار زن و حدود 230 ورزشکار مرد) در قالب 25 فدراسیون ورزشی به بازی های آسیایی اعزام می شوند که البته ممکن است این اعداد تا چند درصد دچار تغییرات شود اما نظر نهایی در این خصوص بعد از جلسات آینده با سایر فدراسیون ها انجام می شود.
درباره حضور تیم فوتبال جوانان به بازی های آسیایی 2018 اندونزی نیز مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برنامه جدیدی دارد و مقرر شد این تیم به بازی های آسیایی اعزام شود اما برای موفقیت این تیم در بازی های المپیک 2020 توکیو باید هدفگذاری کرد تا با برنامه ریزی سه ساله بعد از 44 سال به المپیک صعود کنیم.
* ایرنا: یکی از موضوعات مهم حذف برخی وزن های مدال آور ایران به عنوان نمونه در بوکس است. با حذف سه وزن 81،91 و به اضافه 91 کیلوگرم از بازی ها آسیایی 2018 آیا در کسب جایگاه ایران تاثیر نخواهد داشت؟
* شهنازی: به طور قطع این موضوع در کسب مدال تاثیر می گذارد و در ستاد عالی بازی ها به طور حتم این موضوع به شکل مبسوطی مورد بررسی قرار می گیرد.
*ایرنا: زنان ورزشکار ایران با توجه به اینکه در سال های اخیر در کسب سهمیه های المپیک و تصاحب اولین مدال تاریخ بازی های المپیک رکود شکنی کردند، این کمیته به سهم خود برای حضور موفق تر زنان در مجامع بین المللی و کسب سهمیه های بیشتر در بازی های آسیایی و المپیکی چه برنامه ای دارد؟
* شهنازی: آینده زنان ورزشکار ایران در مجامع و عرصه های بین المللی روند رو به رشدی داشته و این مسیر هم تداوم خواهد یافت. کمیته ملی المپیک هم افتخارآفرینی شیرزنان ایران را یک ظرفیت می داند که نباید آنها را چنین فرصتی محروم کرد. هر چقدر زنان ورزشکار با رعایت موازین اسلامی در عرصه آسیایی و المپیکی حضور یابند بر ظرفیت های ورزشی کشور افزوده خواهد شد و کمیته ملی المپیک هم در کنار وزارت ورزش و جوانان باید زمینه را برای حضور بیشتر آنها در رویدادهای مهم جهانی فراهم کند. کمیته ملی المپیک هم با توجه به راهبرد دولت که باید شرایط برای حضور زنان در عرصه های مدیریتی و صحنه های بین المللی فراهم شود، حمایت قاطعانه خواهد داشت.
* ایرنا: موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها در سال های اخیر بارها مطرح شده است، راهکارهای قانونی این موضوع چیست؟
* شهنازی: جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار مشخصی در این زمینه است و ورزش یکی از زیرساختارهای آن بشمار می رود و از طرفی نظام اسلامی به موضوع مدیریتی بانوان به لحاظ جایگاه ارزش های زن و نگاه دنیا به کشور، تاکید دارد. بنابر این اگر به دنبال حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی هستیم باید ابتدا زمینه و شرایط آن فراهم شود، زیرا ایران یک کشور اسلامی و مذهبی است و متناسب با این موازین باید رفتار کرد که در این زمینه مراجع نظام باید اظهار نظر کنند. از طرفی ورزشگاه ها جدا از جامعه نیستند و نباید در حد شعار بسنده کرد که این به تضییع حقوق زنان می انجامد.
از طرفی زمینه حضور زنان در سالن های ورزشی نیاز به کار فرهنگی هم دارد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و در حال انجام است. اما برای حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال باید با احتیاط بیشتری عمل کرد، زیرا فراهم کردن شرایط برای فوتبال سخت تر از رشته های دیگر است. معتقدم در این باره نباید شعار گونه حرکت کنیم که نتیجه عکس داشته باشد.
مراجع تقلید اظهار نظرهایی در این زمینه دارند و ما نباید کاری کنیم که اصول اسلامی با شعار زیر سئوال برود و باید با هماهنگی لازم که همان رعایت اصول اسلامی است، رفتار کرد.
خانواده ها و زنان کشور ما نجیب هستند، نباید گذاشت جریاناتی آن را تبدیل به عامل منفی برای زنان کنند بنابراین باید با احتیاط پیش رفت و نباید این موضوع به عنوان اهرام فشار استفاده شود زیرا نتیجه آن به ضرر جامعه زنان منجر خواهد شد.
* ایرنا: کمیته ملی المپیک در نشست هیات اجرایی از راه اندازی موزه ورزش خبر داد که در دوره های قبل با وجود پیگیری به سرانجام نرسید. این موضوع با توجه به اینکه راه اندازی این موزه هزینه بر است و بودجه این کمیته پاسخگوی آن نخواهد بود، تا چه اندازه جدی است؟
* شهنازی: این موضوع در هیات اجرایی جدید این کمیته مطرح شد و تاکنون پنجمین نشست شورای سیاستگذاری موزه با مدیریت سید مصطفی هاشمی طبا رئیس پیشین کمیته ملی المپیک برگزار شد که در آن افراد نخبه متخصص موزه در گروه هایی نظیر معماری، تاریخی، ورزشی و هنری به طور ریشه ای کار تحقیقاتی را برای راه اندازی نخستین موزه ورزش دنبال می کنند و با توجه به اهتمامی که صالحی امیری وزیر ورزش و جوانان در این زمینه دارد در سال 97 خبرهای خوبی شنیده خواهد شد. همچنین در صورت هزینه بر بودن، منابع مالی جداگانه ای از سوی دولت به این امر اختصاص داده می شود.
* ایرنا: با توجه به نزدیک شدن به بازی های آسیایی و المپیک، برخی از فدراسیون ها دغدغه مسائل مالی را برای آماده سازی تیم های اعزامی خود دارند، آخرین وضعیت تخصیصی بودجه کمیته در سال 96 چگونه است؟
* شهنازی: با حضور صالحی امیری در راس این نهاد ورزشی کشور تمام بودجه سال 96 کمیته ملی المپیک وصول شد. البته با توجه به اعتبارات بودجه ای که از سوی دولت به این کمیته تخصیص یافته بود تا سقف 80 درصد بین فدراسیون ها پرداخت شد. در واقع با حداکثر منابع مالی این کمیته از محل بودجه سال 96 فدراسیون های المپیکی و آسیایی شارژ مالی شدند تا کمکی برای ادامه برنامه ها در آمادگی تیم ها باشد .
همچنین با رایزنی های رئیس کمیته ملی المپیک با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی 2018 اندونزی، المپیک جوانان آرژانتین و کسب سهمیه برای المپیک 2020 بودجه سال 97 این کمیته افزایش مناسبی خواهد داشت.
* ایرنا: بودجه فدراسیون کشتی در سال 96 به چه میزان بود و کمیته تاکنون چند درصد از اعتبارات بودجه ای خود را به این رشته تخصیص داده است؟
* شهنازی: از ابتدا بودجه خوبی برای فدراسیون کشتی در نظر گرفته شده است که تاکنون 20 میلیارد ریال به حساب فدراسیون کشتی واریز شده است و این فدراسیون در کنار فدراسیون های مدال آور نظیر وزنه برداری و تکواندو بیشترین اعتبارات دریافتی از کمیته را به خود اختصاص داده است. البته رشته های آسیایی هم تخصیص خوبی گرفتند که مجموع این تخصیص ها بر اساس تصمیمات هیات اجرایی سابق این کمیته بوده است و در هیات اجرایی جدید براساس نیازهای فدراسیون ها برای تخصیص بودجه سال 97 تصمیم گیری می شود.
* ایرنا: مهمترین رویداد و اتفاق این کمیته در سالی که گذشت؟
* شهنازی: مهمترین رویداد امسال انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک و ورود چهره های جدید در ترکیب هیات اجرایی و هیات رئیسه این کمیته بود. البته افراد هیات اجرایی قبلی هم کار کشته بودند و برخی افراد نظیر محمود مشحون خبره ورزش کشور و رئیس سابق فدراسیون بسکتبال به دلیل بازنشسته بودن کناره گیری کرد و علی کفاشیان هم نخواست در این دوره حضور یابد. البته کیومرث هاشمی در دوران فعالیت خود تلاش های فراوانی متحمل شد که یکی از آنها توسعه تعامل بین کمیته و وزارت ورزش و جوانان بود و این موضوع با تقویت بیشتری در دوره جدید هم دنبال می شود. اکنون با توجه به حضور صالحی امیری و سطح تعاملات وی، به طور یقین ورزش سهم خودش را از عرصه بین المللی بیشتر خواهد گرفت و آثار آن هم بر فدراسیون های ورزشی بیشتر می شود.
همچنین امسال برای نخستین بار انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و این کمیسیون بسیار فعال است و با توجه به برنامه هایی که دارد بودجه برای آن در نظر گرفته خواهد شد. بدون تردید می توان گفت که این کمیسیون که در همه دنیا جنبه تشریفاتی دارد اما در این ایران اینگونه نیست.
* ایرنا: مهمترین برنامه های این کمیته در سال 97 چیست؟
* شهنازی: سال 97 به دلیل برگزاری بازی های آسیایی 2018 در اندونزی، المپیک جوانان و کسب سهمیه المپیک؛ سال پرکاری است و رئیس کمیته ملی المپیک هم عمده فعالیت خود را در سال جدید بر توسعه روابط بین الملل در فضای دیپلماسی ورزشی معطوف خواهد کرد.
اکنون تعاملات خوبی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برقرار است. این روریه در همه جای دنیا وجود دارد، هر چند کمیته نهاد مستقلی است اما جزیره ای عمل نمی کند زیرا تعاملات دو سویه بین کمیته و وزارت ورزش و جوانان به تحرک و ابتکار عمل بیشتر منجر می شود.
* ایرنا: ... و سخن پایانی
* شهنازی: از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که همواره نقد منصافه همراه با پیشنهاد را سرلوحه کار خود می دهد، تشکر می کنم و از رسانه های مکتوب هم می خواهم فضای ورزشی را با نقد منصافه به محیط نشاط آور اجتماعی تبدیل کنند.
گفت وگو از: گلی سفیدزاده
ورزشی**9250**1597

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/37505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

ژیرو مسافر لس‌آنجلس اف‌سی می‌شود

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد

وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی وادا محکوم شد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین

تصویری عجیب از رنگ‎آمیزی و نقاشی جالب یک خودروی پژو 206 در ساری که سوژه شد!

حرکت عجیب و جنجالی یک زن تهرانی که سوژه شد؛ تزئین ناخن با طلا 24 عیار 12 میلیون تومانی!

درباره واکسیناسیون سرخک چه می‌دانید؟

تیزری از آهنگ جدید سینا درخشنده را تماشا کنید

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رییس دیوان عالی: قضات درباره حجاب احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

صحنه عجیب برخورد صاعقه به رودخانه

از جمله زیبایی های رابطه پدر دختری

با نون گلی شیک پذیرایی کنید

اگر در گوشمان آب رفت چکار کنیم؟

این ست رنگی برای آقایون محشره!

روش آسان تکثیر پتوس

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد

ناراحتی آرتتا برای پوچتینو

پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی

اعلام اسامی 30 بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال

سیستم امنیتی جدید برای بررسی چمدان‌ها در المپیک

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌ گاه آسان نیست

قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

دسته گل زیبا و لاکچری رضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی برای افتتاحیه سالن ساره بیات

اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای همسرش بهار نوروزپور همراه با بغض

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

یک پاستای خوشمزه پنیری و راحت درست کن

خوردن این غذاها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟