آریا بانو

آخرين مطالب

بانوان از وسیله نقلیه عمومی برای سفرهای بین شهری نوروزی استفاده کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت:شهروندان به ویژه بانوان حتما از وسیله نقیله عمومی استفاده کنند و در صورتی که مجبورند با خودروهای شخصی در شهر سفر کنند توصیه های پلیسی را رعایت نمایند.

احمد کاهه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: وقت و برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در طول شبانه روز با وسایل نقلیه استفاده عمومی رفت آمد کنید به ویژه خانم ها ضمن توصیه اکید به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، حتی المقدور در ساعات خلوت به ویژه در محله های حاشیه ای تنها ترددنداشته باشند.
وی ادامه داد: در سفرهای شهری از نشان دادن یا نمایش دادن پول ، زیور آلات ، کالای ارزشمند و آنچه برای سارقان جلب توجه می کند، پرهیز کنید. از جابه جایی پول نقد خودداری کرده و برای این منظور از چک های رمز دار و حواله های بین بانکی استفاده کرده و برای خرید های عمده از کارت اعتباری استفاده کنید.
این مقام نیروی انتظامی ادامه داد: اگر در سفرهای درون شهری به ویژه در مسیرهای خلوت و پرت به مسافر نوشیدنی و خوراکی پیشنهاد شد نپذیرند ، زیرا پیش آمده که مسافر را با آبمیوه و خوراکی مسموم بیهوش واموالش را سرقت کرده اند.
کاهه گفت: به وضعیت خودرو و سرنشینان آن توجه کنید اگر کارتن های خالی عقب قرارداده اند و یک نفر عقب نشسته است به نحوی که شما مجبورید جلو بنشینید یا یکی از دوسرنشین عقب پیاده می شود تا شما بین دو نفر قراربگیرند ، حساس شوید و از سوار شدن خودداری کنید.
مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد: در صورتی که با وضعیت بحرانی مواجه و مورد سرقت واقع شدید خونسردی خود را حفظ و از درگیری با سارقان خودداری کنید ، به خاطر سپردن چهره ومشخصات سارق یا سارقان و خودرو ونیز هر آنچه به دستگیری مجرمان به پلیس کمک می کند ، بسیار حائز اهمیت است.
کاهه افزود: در صورت بروز هر نوع تخلف و مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 یا حضوری به پلیس را ه اطلاع دهید. با کرایه های دربستی و خارج از حد عرف به مقصد نقاط دور و خلوت وسوسه نشوند. نوشیدنی و خوراکی از مسافران در مسیر های غیر معمول ، کم تردد و خارج شهر قبول نکنند.
وی تاکید کرد: با صحنه سازی هایی از قبیل همراه داشتن کودک بیمار یا افراد سالخورده به مقصد حاشیه ای و پرت گمراه نشوید،.از درگیری با سارقان اموال و خودرو پرهیز و دستگیری و برخورد با مجرمان را به پلیس واگذار کنید چرا که اموال قابل بازگشت است ، اما صدمات جانی غیر قابل بازگشت پس مشخصات سارقان رابرای پیگیری پلیس به خاطر بسپارید.
کاهه اضافه کرد: دقت کنید در صورتی که بین راه مسافری پیاده می شود وسایل شما به اشتباه جابجا نشود.
در پایانه های مسافربری به خودروهای مسافر بر متفرقه ، اعتماد نکنید.سعی کنید ساک یا چمدان همراه خود را به قفل مجهز کنید یا حتی الامکان از ساک یا چمدان های قفل دار رمزی استفاده کنید.دقت کنید افراد ناشناس بسته یا شیء را در لابلای وسایل شما قرارندهند.
وی همچنین توصیه کرد: وسایل خود را در پایانه ها و در هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس بدون نظارت لازم رها نکرده و پول های خود را چند جای مختلف مطمئن نگهداری کنید و ز مصاحبت و در دل با افراد ناشناس که تحت عنوان مسافر در کنار شما قرار گرفته اند پرهیز کنید. چنانچه در هنگام مسافرت به خواب می روید دقت داشته باشید که ممکن است افرادی از این فرصت برای سوء استفاده بهره بگیرند.
کاهه اضافه کرد: ممکن است افرادی قبل رسیدن به ایست های بازرسی به بهانه های گوناگون و با جلب اعتما د شما ، ساک و وسایل خود را به صورت امانت به شما تحمیل دهند از پذیرش آنها جدا پرهیز کنید.
از افرادی که به صورت متفرقه کنار جاده ها اقدام به عرضه مواد خوراکی و نوشیدنی می کنند هرگز چیزی نخرید و چنانچه قصد سفر با خودرو سواری دارید صرفاً از اتومبیل های شخصی فعال در خطوط تحت نظر پایانه ها استفاده و در اینگونه مسافرت ها از پذیرش هرگونه مواد خوارکی ،نوشیدنی ،آرایشی و عطریات و خوش بوکننده ها از طرف راننده یا سرنشینان به شدت پرهیز کنید .
مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: از قراردادنوجه نقد و وسایل قیمتی در جعبه بار اتوبوس خودداری و برای تحویل بار خود رسید دریافت کنید، .در داخل اتوبوس ودر زمان پیاده شدن تلفن همراه خود را به بهانه تماس در اختیار افراد ناشناس قرارندهید. وسایل خود را در پایانه ودر هنگام پیاده یا سوار شدن از اتوبوس بدون نظارت لازم رها نکنید.
کاهه افزود: چنانچه شخص یا اشخاصی با مراجعه به شما قصد بازرسی داشتند ابتدا از آنها کارت شناسایی معتبر پلیس در خواست کرده و نسبت به بررسی و مطالعه آن اقدام و درصورتی که به حرکات و رفتار آنها ویا مدارک ارائه شده از سوی آنان مظنون شوید سریعا کلانتری پایانه و یا پلیس 110 را از طریق تلفن مطلع کنید..هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی گوشی تلفن همراه خود را روی صندلی و داشبورد قرار ندهید و از اختیار قراردادن گوشی همر به اطفال وافراد سالمند خودداری کنید.
به گفته این مقام نیروی انتظامی ، هنگامی که اتوبوس برای اقامه نماز یا رستوران های بین راهی توقف می کند مراقب وسایل خود باشید و دقت کنید در صورتی که بین راه مسافری پیاده می شود وسایل شما به اشتباه جابجا نشود.
9105 ** 1418

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/37816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مهاجرت با ویزای جعلی

رقص دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با آهنگ معروف مایکل جکسون که پربازدید شد

رونمایی ستاره سادات قطبی از پسر همسرش شهرام شکیبا / این همه شباهت پدر پسری مگه داریم باورتان نمی شود

نگاهی به پوشش متفاوت مبینا نصیری در جشن تولد 34 سالگی اش / ست لباسش جلب توجه کرد

اولین صحبت های سینا مهراد درباره سکانس صیغه با شکلات در «آقازاده» که جنجالی شد!

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

نحوه مصاحبه ایلان ماسک با افراد جدید هنگام استخدام

ویدیویی با بازدید میلیونی؛ تمساح‌ها از چه چیزی وحشت دارند؟

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

خنده‌دارترین و عجیب ترین زیرنویس صداوسیما در سریال هفت سر اژدها شبکه سه

قابی دیدنی و متفاوت که بهنوش طباطبایی بازیگر پُرحاشیه از خود در حرم امام رضا(ع) منتشر کرد

الان خودرو بخریم یا نه؟/ پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو در سال 1403

از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!

خوانندگی اختصاصی محسن یگانه برای طرفدار کوچکش

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است