آریا بانو

آخرين مطالب

مراقبت‌های بارداری به سبک چینی‌ها گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
مراقبت‌های بارداری,بارداری,دوران باردای
ماساژ چینی قدمتی به اندازه طب سوزنی چین دارد و سال‌هاست که توسط درمانگران مکتب درمانی طب سنتی چین برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه درمانی یکی از روش‌های طبیعی و بی‌خطرترین شیوه‌های درمان در جهان است که از آن برای تسکین درد و بهبود اختلال‌های ناشی از دوران بارداری در زنان باردار استفاده می‌شود. بسیاری از زنان در دوران بارداری به‌دلیل عوارض گسترده شیوه‌های طب رایج و دارودرمانی برای جنین‌شان امکان استفاده از داروهای شیمیایی یا شیوه‌های درمانی تهاجمی را ندارند و این مسئله موجب می‌شود تا در این دوره بارداری شرایط دشواری را تجربه کنند. خوشبختانه شیوه طبیعی ماساژ چینی امکانی را پیش روی این زنان قرار می‌دهد که با ساده‌ترین و بی‌خطرترین روش‌های درمانی و تسکین‌دهنده درد بتوانند این دوره را به راحتی پشت سر بگذارند و سلامت خود و فرزندشان را تضمین کنند. برای آشنایی بیشتر با شیوه درمانی ماساژدرمانی با دکتر رضا حشمت، بنیانگذار انجمن طب سوزنی چین و درمانگر طب چینی گفت‌وگو داشتیم تا اطلاعات بیشتری را درباره این روش درمانی به دست آوریم.
از توینا، ماساژ چینی‌ها چه می‌دانید
درمانگران شیوه درمانی ماساژ چینی با ارائه ماساژ بر نقاطی که درمانگران طب سوزنی از آنها برای درمان بیماران‌شان استفاده می‌کنند، به درمان بیماری‌ها و اختلال‌های مختلف جسم و روح انسان می‌پردازند. با این تفاوت که به جای سوزن زدن به نقاط مشخص شده روی بدن در طب سوزنی با ارائه ماساژ این نقاط را تحریک کرده و برای درمان بیماری‌های مختلف اقدام می‌کنند. این شیوه درمانی می‌تواند تمامی بیماری‌هایی را که مکتب درمانی طب سوزنی قادر به درمان آن است، درمان کند. اگر چه باید به این نکته توجه کرد که طب سوزنی و ماساژ چینی هر کدام قادرند گروهی از بیماری‌ها را درمان کنند و مدت زمان درمان بیماری‌ها با کمک ماساژ چینی در مقایسه با طب سوزنی اندکی بیشتر است.
زایمان بدون درد با طب سوزنی
اگر زنان باردار در دوران بارداری علاوه بر آنکه تحت نظارت پزشک و متخصص زنان خود هستند با یک متخصص طب سنتی چین یا ماساژ چینی نیز مشاوره کنند، می‌توانند آمادگی‌های لازم را برای داشتن یک زایمان بدون درد تجربه کنند. به این ترتیب که دست‌کم ماهی یک‌بار به متخصص طب سنتی چین مراجعه کنند و با توجه به توصیه‌ها و دستورات او به لحاظ روحی و به لحاظ جسمی خود را برای داشتن زایمان طبیعی بدون درد آماده کنند. از دیدگاه درمانگران طب سنتی چین، میزان و شدت دردهایی که مادر حین زایمان تجربه می‌کند، همگی ناشی از زایمان نیست بلکه دلیل اصلی آن دردهای کهنه و مزمنی است که عضلات، مفاصل و اندام‌های مادر را در برگرفته است. به‌عنوان مثال تمامی کوفتگی‌ها، اسپاسم‌های عضلانی و گرفتگی آنها می‌تواند حین زایمان به افزایش درد مادر کمک کند اما درصورتی که مادر پیش از بارداری و در دوران بارداری مراقبت‌های لازم را داشته باشد، می‌تواند این دردها را از بین ببرد و در زمان زایمان تنها درد خفیفی را تجربه کند که به‌دلیل تولد نوزاد صورت می‌گیرد.
افزایش نیروی زایمان با ماساژ
خوشبختانه امروزه برخلاف تبلیغاتی که صورت می‌گیرد، بسیاری از زنان زایمان طبیعی را نسبت به سزارین ترجیح می‌دهند و این شیوه را برای تولد فرزندشان انتخاب می‌کنند. این گروه برای اینکه بتوانند نیروی زایمان بیشتری داشته باشند؛ می‌توانند با دریافت ماساژ روی نقاط طب سوزنی نیروی خود را افزایش داده و به این ترتیب زایمان بهتری را تجربه کنند. زیرا خود زایمان یک فرایند انرژی‌بر و بزرگ است که بخش زیادی از نیروی مادر را به‌خود اختصاص می‌دهد. این ماساژ موجب تسهیل خروج جنین و جفت از رحم مادر می‌شود و در مجموع سلامت مادر و جنین را حین زایمان تضمین می‌کند. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می‌کنیم، ماهی یک‌بار به متخصص طب سنتی و ماساژ چینی مراجعه کنند.
ماساژ چینی به چه کسانی توصیه می‌شود
گروه‌های مختلفی از مردم می‌توانند از ماساژ چینی برای درمان بیماری‌ها و تسکین دردهایشان استفاده کنند. کودکان زیر 5 سال و خانم‌های باردار از جمله مهم‌ترین این گروه‌ها هستند. افرادی که برای درمان بیماری‌شان نیاز به استفاده از طب سوزنی دارند اما از دریافت سوزن ترس دارند یا نسبت به این شیوه درمانی حساسیت‌هایی دارند، می‌توانند از ماساژ چینی به جای این شیوه استفاده کنند. حتی افرادی که دچار دردهای شدید عضلانی- اسکلتی هستند، می‌توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.
تسکین دردهای عضلانی گردن
بسیاری از زنان باردار در 3 ماهه دوم و سوم بارداری به‌دلیل افزایش وزن سینه‌ها و آمادگی برای تغذیه نوزادشان دچار درد در ناحیه گردن می‌شوند. در حقیقت اضافه وزنی که در دوران بارداری در بدن زنان باردار به‌وجود می‌آید، موجب گرفتگی و اسپاسم عضلات ناحیه گردن آنها می‌شود. از آنجا که در دوران بارداری به‌ویژه در 3 ماهه دوم و سوم بارداری نمی‌توان از داروهای شیمیایی، مسکن‌ها یا طب سوزنی برای درمان و تسکین دردهای این گروه استفاده کرد، توصیه می‌شود این گروه با مراجعه به درمانگران طب چینی و متخصصان ماساژ چینی، توینا، برای بهبود و درمان دردهای ناحیه گردن خود اقدام کنند. درمانگران ماساژ در این جلسات علاوه بر ارائه ماساژ، ساده‌ترین تکنیک‌های ماساژ چینی را به زنان باردار آموزش می‌دهند تا آنها بتوانند در خانه با اجرای این تکنیک‌ها بخشی از دردهای ناحیه گردن و کمر خود را تسکین دهند.
افزایش شیر مادران در 5 جلسه
به طور کلی کاهش میزان شیر در مادران به واسطه کمبود تغذیه نوزادان قابل شناسایی است. گاهی ممکن است مادری در ترشح میزان شیر کافی برای نوزادش دچار مشکل باشد. به این ترتیب که جسم او قادر نباشد میزان مناسب و کافی شیر را برای تغذیه نوزاد فراهم کند. علت بروز چنین مشکلی بروز اختلال در عملکرد ارگان‌هایی است که مسئول تولید شیر از خون و انرژی در بدن مادر هستند. ضعف در معده و طحال مادر می تواند در این زمینه موثر باشد. از طرفی افسردگی مادر نیز می تواند یکی از راه های بسته شدن انرژی در مردین ها یا مسیرهای انرژی در بدن مادر باشد. به این ترتیب تولید شیر در بدن مادر با اختلال همراه می شود و مادر نمی تواند شیر لازم را برای نوزادش تهیه کند. درمانگران طب سنتی چین با کمک ماساژ توینا بر نقاط خاصی از بدن قادرند ضعف و اختلال در عملکرد کبد و طحال را برطرف کرده و مادر را برای تولید میزان شیر مناسب برای تغذیه نوزاد همراهی کنند.
چگونه ورم ناشی از بارداری را تسکین دهیم
در دوران بارداری به دلیل تجمع آب و مایعات در بخش های خاصی از بدن اغلب مادران باردار با ورم بدن رو به رو هستند. این ورم معمولا در بخش های سر، صورت، زیر چشم ها و سایر اندام های بدن دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که ممکن است در جریان تولید این ورم ها در بدن موثر باشد مصرف برخی مواد غذایی و حساسیت مادر به آنهاست که در جریان گردش آب و مایعات در بدن اختلال به وجود می آورد. در این شرایط وجود رطوبت و هجوم آن به سمت ریه مادر ممکن است بر عملکرد ریه تاثیر بگذارد . از این رو درمانگران طب سنتی چین با ارائه ماساژ به نقاط موثر می توانند این مسئله را در بدن زن باردار کنترل کنند.
از فواید ماساژ چینی بیشتر بدانید
ماساژ توینا علاوه بر تخفیف درد زایمان و تسکین دردهای ناشی از بارداری فواید متعددی دارد و به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از متخصصان زنان و زایمان در طب رایج قرار گرفته است.
ماساژ چینی می‌تواند فشار خون بالای زنان باردار را کنترل کرده و خطرات ناشی از بروز این اختلال را در بدن مادران به حداقل برساند.
این ماساژ موجب کاهش اضطراب زایمان در زنان باردار شده و آنها را به لحاظ روحی برای لحظه زایمان و مادر شدن آماده می‌کند.
زنان بارداری که در طول دوران بارداری ماساژ چینی دریافت می‌کنند در مقایسه با دیگر زنان کمتر دچار بی‌خوابی و اختلال خواب می‌شوند و می‌توانند خواب بهتری را در طول شب تجربه کنند.
زنان مبتلا به میگرن و سردردهای مزمن هنگام بارداری می‌توانند از تکنیک‌های ماساژ چینی برای کاهش درد و ناراحتی‌های خود استفاده کنند.
ماساژ چینی به افزایش ترشح شیر زنان باردار و مادران شیرده کمک کرده و شرایط جسمی مناسبی را برای مادران فراهم می‌کند.
افرادی که پس از زایمان تمایل دارند سریع‌تر اضافه وزن خود را کاهش دهند و زودتر به وزن ایده‌آل برسند، می‌توانند با کمک ماساژ چینی روند لاغری خود را با سلامت‌ترین شیوه پشت‌سر بگذارند.
منبع:bartarinha.ir


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/39145/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی