آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار امروز اجتماعی بخوانید

از استعفای مجدد نجفی تا هشدار پلیس درباره ارزهای تقلبی اجتماعي

از استعفای مجدد نجفی تا هشدار پلیس درباره ارزهای تقلبی
  بزرگنمايي:

بانو نیوز - متن استعفای نجفی،عودت هزینه‌های ثبت‌نام ناقص کارت ملی هوشمند ازهفته آینده، واریز 22 میلیون ریال به حساب زلزله زدگان کرمانشاه تا هفته آینده، هشدار پلیس در مورد ارزهای تقلبی، تدوین سلامت زنان و جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 97 از جمله سرخط مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، تا زمان انتشار این گزارش بیش از 50 محتوای خبری در تحریریه اجتماعی ایسنا منتشر شده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار امروز این حوزه اشاره می‌شود:
استعفای مجدد نجفی به شورا واصل شد
محسن هاشمی از وصول نامه شهردار تهران مبنی بر عدم امکان ادامه خدمت خبر داد. رئیس شورای شهر تهران در این باره به ایسنا گفت: پس از رأی دیروز شورای شهر تهران و مخالفت با استعفای دکتر نجفی ایشان طی نامه‌ای ضمن تشکر از اعتماد و حمایت شورا اظهار کردند که با نظر پزشک معالج خود جهت انجام عمل جراحی و آغاز درمان امکان ادامه حضور در مسئولیت را ندارند.
متن استعفای نجفی منتشر شد
شهردار تهران در نامه‌ای مجددا استعفای خود را از سمت شهرداری تهران خواستار شد. ظهر امروز محمدعلی نجفی شهردار تهران برای بار دوم متن استعفای خود را به هیات رئیسه شورا تقدیم کرد.
عودت هزینه‌های ثبت‌نام ناقص کارت ملی هوشمند ازهفته آینده
در پی تماس‌ها و پیامک‌های مکرر برخی شهروندان با ایسنا،مبنی بر اینکه ماه گذشته هنگام پیش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند هزینه‌ای از حساب بانکی آنها کسر شده ولی فرآیند نوبت‌دهی به صورت کامل صورت نگرفت و حتی این مبالغ کسر شده نیز در موعد مشخص شده بازگردانده نشد، سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد که از هفته‌آینده مبالغ کسر شده بازگردانده خواهد شد.
جریمه 4 میلیون خودرو در طرح LEZ
نواب حسینی منش صبح امروز در نشست خبری خود ضمن اشاره به اینکه خودروهایی که معاینه فنی برتر داشته باشند عوارض ترددشان در محدوده طرح ترافیک کاهش می‌یابد، نسبت به بازار داغ کاتالیست‌های تقلبی و خرید و فروش آنها با ارقام بالا هشدار داد. مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه وزارت کشور خودروهای شخصی تولید داخل مدل 92 و قبل از آن مشمول اخذ معاینه فنی هستند، گفت: بر اساس این ابلاغیه خودروهای وارداتی مدل 2013 و قبل از آن مشمول اخذ معاینه فنی هستند و خودروهای عمومی، تاکسی‌ها و ... نیز تا یک سال معاف از اخذ معاینه فنی هستند و بعد از آن مشمول اخذ معاینه فنی می‌شوند.
واریز 22 میلیون ریال به حساب زلزله زدگان کرمانشاه تا هفته آینده
علی اصغر پیوندی در نشست خبری که امروز خود از پرداخت 2 میلیون و 200 هزار تومان به 30 هزار خانواده زلزله زده کرمانشاه خبر داد تا آنها بتوانند خود بخشی از نیازهایشان را خریداری کنند. به گفته رییس سازمان هلال احمر این اقدام طی روزهای این هفته و یا هفته آینده انجام خواهد گرفت.
هشدار پلیس در مورد ارزهای تقلبی
سردار محمدرضا مقیمی نسبت به احتمال عرضه ارز تقلبی هشدار داد. رییس پلیس آگاهی ناجابه شهروندان هشدار داد که ارز مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند تا در دام سودجویانی که ممکن است بخواهند از این فضا سوء استفاده کنند، نیفتند.
تندگویان: متقاضیان وام ازدواج به بانک‌ها مراجعه نکنند + جزییات
محمد مهدی تندگویان نیز از وجود حدود 150 هزار متقاضی دریافت وام ازدواج که تا سال گذشته درخواستشان را در سامانه ثبت کرده اما هنوز وام خود را دریافت نکرده‌اند، خبر داد. به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان متقاضیان دریافت وام ازدواج لازم نیست به بانک مراجعه کنند بلکه می‌بایست ابتدا درخواستشان را در سامانه‌ https://ve.cbi.ir که به این منظور طراحی شده‌است، ثبت کرده و پس از دریافت کد پیگیری برای تشکیل پرونده به بانک مراجعه کنند.
ربیعی: افزایش قیمت ارز هیچ منطق اقتصادی ندارد و به سرعت کاهش می‌یابد
علی ربیعی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی کشور، باید به دنبال راهکارهای مناسب برای شکوفایی اقتصاد، شفافیت امور و حفاظت از اموال مردم بویژه بازنشستگان باشیم گفت: افزایش قیمت نرخ ارز هیچ منطق اقتصادی ندارد و به سرعت کاهش پیدا می‌کند.
قتل «ندا» در حاشیه‌ای پُر آسیب
هنوز تلخی فاجعه قتل آتنا و ستایش در کاممان بود که آزار ندای شش ساله توسط مرد معتاد 45 ساله و پیدا شدن جنازه‌اش این بار در یکی از حاشیه‌های آسیب خیز مشهد اتفاق افتاد. مهلا گل مکانی، مسئول خانه علم جمعیت امام علی در قلعه ساختمان مشهد با بیان اینکه در حال حاضر خانواده ندا به شدت خواستار اشد مجازات قاتل هستند، گفت: اکنون خانواده ندا به شدت عصبی و هیجانی‌اند و می‌خواهند مجازات قاتل در همان محله صورت گیرد که البته یک بعد آن این است که می‌تواند منجر به بازتولید خشونت شود.
رایزنی‌ با شرکتهای بیمه‌ای برای تغییر بیمه تکمیلی
علی الهیار ترکمن با بیان اینکه سال گذشته 3150 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت پرداخت کردیم که باید از محل بند ج تبصره 19 سود شرکت‌ها تامین اعتبار می‌شد که تحقق نیافت گفت: بدلیل اینکه این رقم تامین اعتبار نشد به صورت تنخواه در اختیار ما قرار گرفت که همان بلای جان آموزش و پرورش شد. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از پنج درصد اعتبارات ملی تنها سه درصد صرف فعالیت های آموزشی و پرورشی و... می‌شود، گفت: سال گذشته سه هزار و 150 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت پرداخت کردیم که باید از محل بند ج تبصره 19 سود شرکت‌ها تامین اعتبار می‌شد که تحقق نیافت و چون تامین اعتبار نشد به صورت تنخواه در اختیار ما قرار گرفت و همان بلای جان آموزش و پرورش شد.
حفظ جنگل‌های زاگرس در گرو عزم جدی‌تر مسئولان و بودجه‌های بیشتر
دکتر احمدرضا محرابیان با اشاره به اینکه بیماری «زغال بلوط» در زاگرس جنوبی و زاگرس میانی به شدت جنگل‌ها را تخریب کرده است، گفت: برای حفظ جنگل‌های زاگرس نیازمند عزم جدی‌تر و بودجه‌های بیشتری هستیم. این استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیماری «زغال بلوط» که درختان بلوط منطقه زاگرس را گرفتار کرده ناشی از نوعی قارچ و برخی عواملی اکولوژیک است، اظهار کرد: گیاهان در شرایط طبیعی می‌توانند با دامنه وسیعی از استرس و تهدیدها اعم از باکتری‌ها، قارچ‌ها، بیماری‌ها و حتی آفات مقابله کنند ولی متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی که در همه مناطق از جمله زاگرس اتفاق افتاده است، گیاهان از نظر فیزیولوژیک ضعیف شده‌اند.
ابهام‌ در مورد کیفیت گازوئیل توزیعی
آلودگی هوای ناشی از سوخت نامرغوب زمستان و تابستان نمی‌شناسد البته اگرچه این روزها با گذر از فصل سرما خبری از پدیده وارونگی دما (inversion) نیست اما آلوده‌کننده‌های مهم یعنی خودروها، سوخت و صنایع سر جای خود هستند و تا زمان حذف آلایندگی از این بخش‌ها انتقادات و مطالبه‌گری‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت. عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - یکی از منتقدان اصلی کیفیت سوخت توزیعی در کشور است که طی ماه‌های گذشته بارها خواستار اصلاح کیفیت گازوئیل شده است.
سند سلامت زنان تدوین شد + جزییات
بتول احمدی، از تدوین سند سلامت زنان و ارجاع آن به نهادهای دیگر برای اجرا و هماهنگی‌های بین بخشی خبر داد. سرپرست گروه علمی سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی درباره جزییات سند سلامت زنان توضیح داد و گفت: این سند برنامه‌ای ملی و راهنمای تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامت جامعه تاثیرگزار هستند. سند سلامت زنان تدوین شده است تا این ارگان‌ها بتوانند برنامه‌هایی عملیاتی در این زمینه تدوین کنند و تلاش‌هایی منسجم و یکپارچه برای ارتقای سلامت زنان صورت گیرد.
اگر آبی برای مردم نمی‌آوریم، کوزه‌ای را هم نشکنیم
دکتر سیدحسن هاشمی ضمن ارایه توضیحاتی درباره سرانجام تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی 97 و همچنین وضعیت اعتبارات حوزه سلامت، در عین حال تاکید کرد: آنچه مردم در بهار امسال بیش از همه به آن احتیاج دارند آن است که اگر آبی برایشان نمی‌آوریم، کوزه‌ای را هم نشکنیم و ناامیدی را پمپاژ نکنیم و درست عمل کنیم. وزیر بهداشت در ادامه گفت: به نظر می‌رسد در بخش‌هایی مانند دارو، آزمایشگاه، هتلینگ، هر سال تعرفه‌ها حداقل مطابق با نرخ تورم است و ما انتظار چنین رقمی را داریم، اما چندین ماه است که این موضوع بلاتکلیف است. ما عادت کرده‌ایم که تصمیم می‌گیریم اما گاهی اوقات تصمیمات نوش دارو بعد از مرگ سهراب است باید بدانیم این تاخیرها باعث بی‌انظباطی و قانون‌گریزی می‌شود و امیدوارم به گونه‌ای تصمیم بگیریم که همه چیز بر مدار قانون بچرخد.
تاثیر نرخ ارز در قیمت دارو و تجهیزات پزشکی
دکتر ایریج حریرچی با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت‌ دارو و همچنین تجهیزات پزشکی گفت: زمانی که دلار از 1000 تومان به 3هزار تومان رسید، مجلس وقت ردیف جدیدی را به عنوان مابهالتفاوت ارز داروهای وارداتی ایجاد کرد و در سال اول، 1920 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفت؛ حال باید دید بازار ارز به چه صورت پیش می‌رود تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت قاعدتا افزایش قیمت دلار در قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی موثر خواهد بود و ما منتظریم بحران فعلی در مورد دلار رفع و سپس اقدامات لازم انجام شود.
تیترهای زیر پنج خبر اول و پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش بودند:
تندگویان: متقاضیان وام ازدواج به بانک‌ها مراجعه نکنند + جزییات
هشدار پلیس در مورد ارزهای تقلبی
عودت هزینه‌های ثبت‌نام ناقص کارت ملی هوشمند ازهفته آینده
عضو شورای شهر تهران: فشارها به شهردار تهران علنی شد
اگر آبی برای مردم نمی‌آوریم، کوزه‌ای را هم نشکنیم
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/39402/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی/ واکسن گارداسیل را فقط زنان باید دریافت کنند؟

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی