آریا بانو

آخرين مطالب

«ایرانگرد» دشوارترین مجموعه های تولیدی صداوسیماست فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
فصل سوم «ایرانگرد» در نوروز روی آنتن رفت و توانست عنوان یکی از پربیننده ترین برنامه های نوروزی را از آن خود کند. مجموعه مستندی که در آن جواد قارایی به روستاهای بکر ایران سفر می کند و تصویری از طبیعت زیبای ایران را به مخاطبان تلویزیون ارائه می دهد. این مجموعه مستند تاکنون توانسته مورد تقدیر سازمان صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار بگیرد.
جواد قارایی که کارگردان، تهیه کننده و راوی این مجموعه است، در این باره به بانی فیلم گفت: من به جرات می گویم که «ایرانگرد» دشوار ترین تولید صداوسیماست. به این خاطر که در سخت ترین شرایط ما سعی کردیم که بهترین کیفیت را ارائه بدهیم. به هر حال وقتی تولید یک مجموعه 20 قسمتی سه سال طول می کشد، آن هم در شرایطی که بیننده های این برنامه شاهد بودند، اما من و همه اعضای گروه سعی کردیم تا بهترین کیفیت را به مخاطبان این برنامه ارائه بدهیم.
وی همچنین ادامه داد: با این وجود من احساس می کنم که کمبود چنین برنامه هایی از جانب مدیران چندان احساس نمی شود و دغدغه آنها ساخت چنین کارهایی نیست. البته دوست دارند که تولید شود، اما دغدغه شان نیست. آن هم در زمانی که وحدت بین اقوام به شدت احساس می شود و توجه به طبیعت و محیط زیست بسیار لازم است و باید دیده شود. بنابراین من فکر می کنم در این زمینه یک مقدار کم کاری شده است. از این رو عاجزانه از مدیران صداوسیما درخواست می کنم که کمک کنند کارهای بهتری در این زمینه ساخته شود و بیشتر به این موضوعات توجه شود.
وی درباره بحث مالی این نوع برنامه ها و حمایت های مالی که باید شود، افزود: برای ما خیلی پیش آمده که به لحاظ مالی به مشکل برخوردیم. البته از مشکلات مالی و کمبود بودجه صداوسیما باخبرم، اما بودجه ای که برای چنین برنامه هایی در نظر گرفته می شود، خیلی ناچیز است. در صورتی که این کار بسیار کار دشوار اما تاثیرگذاری است.
وی همچنین با اشاره به کارهایی که پس از «ایرانگرد» در این زمینه ساخته شد، بیان کرد: من افتخار می کنم به اینکه برخی برنامه سازان بعد از این برنامه، برنامه های مشابهی ساختند. هر چند که ناموفق بودند! اما همین که مورد توجه قرار گرفت، برای من خیلی با ارزش است. در صورتی که ایده «ایرانگرد» منحصر به خودش است و 10 سال است که تولید می شود. بدون اینکه از برنامه ای کپی شده باشد و من فکر می کنم یکی از دلایل موفقیت این برنامه هم همین ویژگی است.
قارایی درباره فصل چهارم این مجموعه نیز عنوان کرد: هنوز در این زمینه صحبتی نشده و قراردادی هم بسته نشده است. باید منتظر باشیم و ببینیم که مدیران سازمان علاقه مند به ساخت فصل چهارم این مجموعه هستند یا نه. اما پیش از اینکه فصل جدید این مجموعه ساخته شود، آرزوی همیشگی من است که مستند مردمان طبیعت ایران را بسازیم که یک پروژه بین المللی است و باعث می شود تا نگاه مردم جهان نسبت به ایران تغییر می دهد. البته به خوبی می دانم که هزینه بسیاری باید صرف چنین مجموعه ای شود و زمان زیادی هم لازم است، اما فکر می کنم که ارزش آن را دارد که ما با ساخت چنین مجموعه ای بتوانیم یک کار بزرگ جهانی کنیم و نگاه جهان را نسبت به مردم ایران تغییر بدهیم. البته طرح این برنامه را در زمان دو تن از رووسای مختلف صداوسیما ارائه داده بودم که تغییر کردند، اما هنوز به ریاست و معاونت وقت ارائه نکرده ام. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم یک کار ماندگار بسازیم.
وی درباره تاثیر این برنامه روی مخاطبان گفت: اتفاقا برای من خیلی جالب است که از مناطقی که به آنجا سفر کرده ام، با من تماس می گیرند و می گویند که گردشگران بسیاری به آن مناطق رفته اند و رونق اقتصادی پیدا کرده است و همین توسعه گردشگری که با تولید و پخش این برنامه در این مناطق به وجود آمد، برای من بسیار با ارزش است و بسیار خبر خوبی برای من است. ضمن اینکه به نوعی فرهنگ سازی شده و مردم زباله های کمتری را در طبیعت رها می کنند. من فکر نمی کردم این برنامه بتواند تا این حد تاثیرگذار باشد، اما خوشحالم که این اتفاق افتاد.
وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: از مدیران صداوسیما تشکر می کنم که به من اعتماد کردند و ساخت این برنامه ادامه پیدا کرد و اینکه باید تشکر کنم از عوامل برنامه که دیده نمی شوند، اما سختی های بسیاری را در این کار کشیدند. این دوستان عاشقانه من را در این کار همراهی کردند. همین طور همسر و پسرم که نبودن ها و دوری من را تحمل کردند تا من بتوانم این برنامه را بسازم.
بانی فیلم

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/40521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن