آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه بعد از آگاهي از خيانت همسر رفتار کنيم زنان جهان

  بزرگنمايي:

زندگي با يک همسر خيانتکار شايد يکي از سخت ترين کارهايي باشد که تا به حال مجبور به انجام آن بوده ايد. موقع تصميم گيري در مورد اينکه مي خواهيد چه بکنيد و چه نکنيد، هيچ پاسخ صحيحي وجود ندارد. همه کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که با همسر خود ارتباط برقرار کنيد، به نداي دلتان گوش بدهيد، و تصميم بگيريد آيا اين رابطه ارزش حفظ کردن دارد يا نه.

 

خودتان را سرزنش نکنيد. دلايلي که همسرتان به شما خيانت کرده هميشه آشکار نيست، و ممکن است احساس کنيد سرزنش کردن خودتان امري طبيعي است. شايد فکر مي کنيد که از هم دور شده ايد، يا که در اتاق خواب خيلي بهم نزديک نشده ايد. شايد اجازه داده ايد کار، تمام وقت شما را بگيرد و زمان کافي براي رابطه تان اختصاص نداده ايد. با اين حال، ممکن است اينها دلايلي باشند که بايد بيشتر بر روي رابطه تان کار کنيد، اما بايد بدانيد که هر کاري که انجام دهيد هرگز نبايد باعث شود همسر تان به شما خيانت کند ، و شما هرگز نبايد خود را بخاطر اشتباهات همسرتان مقصر بدانيد.

 

مطمئنا، ممکن است در رابطه دچار اشتباهاتي شده باشيد، و مهم اين است که به آن اذعان کنيد. با اين حال، هرگز فکر نکنيد که برخي از اشتباهات از جانب شما، باعث شده همسرتان به شما خيانت کند. اگر بيش از حد بر روي سرزنش کردن خود تمرکز کنيد، به شريک زندگي خود اجازه داده ايد از اين ماجرا قصر در برود. مهم اين است که بر رفتار شريک زندگي خود نيز تمرکز کنيد.

 

بيش از حد بر روي نفر سوم حساس نشويد. اگر مي خواهيد به سرعت ديوانه شويد، پس مي توانيد يک ميليون سوال در مورد آن مرد يا زن بپرسيد، ساعتها پروفايل فيس بوک او را دنبال کنيد، و يا حتي سعي کنيد يک نظر آن شخص را ببينيد. ممکن است فکر کنيد که دانستن همه چيز در مورد اين فرد مي تواند به شما کمک کند کشف کنيد چه چيزي در رابطه شما اشتباه بوده است، اما در واقعيت، اين کار هيچ پاسخي به شما نمي دهد، چه بسا که درد و غم شما را هم اضافه خواهد کرد.

 

هنگامي که همسرتان رابطه ديگري دارد، آن رابطه به ندرت به شخص سوم مربوط مي شود. مگر در مواردي که همسرتان فکر مي کند واقعا ارتباط معني داري را با شخص سوم آغاز کرده باشد. بيشتر اوقات، اين کار نشانه اي براي بيان نارضايتي فرد خيانتکار از خود يا ازدواج است. اگر بيش از حد بر روي آن مرد يا زن تمرکز کنيد، ديگر نمي توانيد در مورد همسر و يا رابطه تان فکر کنيد.

 5 

اگر چه دانستن برخي از چيزها در مورد اين رابطه مي تواند براي شما آرامش به ارمغان آورد، ولي داشتن اطلاعات بيش از حد در مورد آن فرد، شغلش، و يا هر گونه اطلاعات ديگر به احتمال زياد شما را از مسير اصلي منحرف مي کند و يا باعث مي شود احساس بدي نسبت به خود داشته باشيد. اين کار اصلا ارزش ندارد.

 

سعي نکنيد دنبال توجيه منطقي بگرديد. اگر چه ممکن است فکر کنيد با پيدا کردن توضيح منطقي مي توانيد پيش برويد، مثل اين واقعيت که از زماني که شوهرتان کار خود را از دست داده، احساس ناتواني مي کرده، يا اينکه شخص سوم زياد پيش همسرتان مي آمده تا جايي که او احتمالا نتوانسته در برابر او مقاومت کند، اصلا فايده اي ندارد، سعي نکنيد از يک چيز بي معني چيز معناداري پيدا کنيد. قبول کنيد که شما صدمه ديده ايد و نياز داريد راهي پيدا کنيد تا بتوانيد به حرکت ادامه دهيد، اما فکر نکنيد که پيدا کردن بهانه براي همسرتان راه درستي است.

 

آنچه درهنگام خيانت از ذهن همسرتان گذر کرده، ممکن است منطق را به چالش بکشد. سعي نکنيد زمان زيادي را صرف تلاش براي آوردن يک دليل مناسب براي اين اتفاق بکنيد و در عوض، تلاش کنيد رو به جلو حرکت کنيد.

 

با همه راجع به اين اتفاق صحبت نکنيد. ممکن است فوق العاده صدمه ديده و عصباني باشيد، و ممکن است نياز داشته باشيد اين موضوع را با همه اعضاي خانواده، نزديکترين دوستان، و يا حتي رسانه هاي اجتماعي در ميان بگذاريد تا احساساتتان را بروز دهيد. با اين حال، اگر شانسي براي آشتي وجود داشته باشد، بايد دنبال افرادي باشيد که براي بقيه زندگيتان، به همسر و ارتباط تان ديد متفاوتي داشته باشند. به جاي اينکه به همه بگوييد، تنها با افراد نزديکي که واقعا مي توانند به شما کمک کنند اين موضوع را در ميان بگذاريد.

 

هنگامي که همه چيز را در مورد آنچه اتفاق افتاده است بگوييد، ممکن است اول احساس تسکين کنيد، اما در ادامه چيزي جز درد و پشيماني نخواهد بود. ممکن است متوجه نشويد که آماده دريافت مشاوره و يا قضاوت ديگران نيستيد. اگر دوستان نزديک خود را در مورد خيانت شريک زندگي تان مطلع ميسازيد، مطمئن شويد که اين کار را با احتياط انجام مي دهيد. اگر دوستان تان فکر مي کنند که شما قطعا شريک زندگي خود را ترک خواهيد کرد، سپس ممکن است 1،000 چيز که هرگز در مورد او دوست نداشتند را بگويند، و در واقع اين به شما کمک نمي کند که حس بهتري داشته باشيد و اگر بخواهيد باز هم با او در اين رابطه بمانيد، حس بدي خواهيد داشت.

 

در برابر خيانت همسر

دلايلي که همسرتان به شما خيانت کرده هميشه آشکار نيست‎

 10 

خيلي نگران نباشيد که دوستان و خانواده تان چه فکري در اين باره خواهند کرد. اگرچه افراد نزديک شما مي توانند توصيه هاي مفيدي به شما بکنند، در پايان، خودتان بايد ببينيد چه چيزي براي شما بهتر است، و شما نبايد از خودتان بپرسيد که ديگران در اين رابطه چه فکري مي کنند. در پايان ، مهم نيست ديگران چه فکري مي کنند و شما نبايد اجازه دهيد قضاوت ديگران بر فرايند تصميم گيري شما سايه اندازد. گفتگو با افراد نزديک قطعا مي تواند به شما کمک کند قدرت و يک چشم انداز جديد در مورد وضعيت تان به دست آوريد. اما در نهايت، بدانيد که نظرات آنها هرگز نمي توانند جايگزين نظرات شما شوند.

 11 

قبل از فکر کردن، هرگز اقدامات مهم را انجام ندهيد. اگر چه ممکن است فکر کنيد که به محض آگاهي يافتن از خيانت همسرتان، چمدانتان را مي بنديد و خانه را ترک مي کنيد، يا همسرتان را از خانه بيرون مي کنيد، ولي شما براي تصميم گيري به زمان بيشتري احتياج داريد. مطمئنا مي توانيد مدتي را دور از همسرتان سپري کنيد، اماهرگز نگوييد طلاق مي خواهيد يا هيچ گونه اقدامات شديدي را فورا انجام ندهيد. خوب فکر کنيد بعد تصميم بگيريد و کاري نکنيد که بعدا موجب پشيماني شود.

 12 

همسرتان را مجازات نکنيد. هر چند ممکن است با بي رحمي رفتار کردن با همسرتان، دور کردن او از چيزهايي که دوست دارد، و يا حتي داشتن رابطه براي تلافي کردن احساس خوبي داشته باشيد. اين نوع رفتارها شما را به جايي نمي رساند. هر چند آسيب ديده ايد، احساس سردي مي کنيد، و براي مدتي فاصله خود را با او حفظ مي کنيد، ولي نبايد فعالانه کاري بکنيد که او احساس بدتري بکند، و يا هر دو شما احساس وحشتناکي داشته باشيد.

 13 

با مجازات همسر خود تنها اوقات تلخي بيشتري درست مي کنيد و باعث مي شويد رابطه تان حتي بدتر هم بشود. خوب است که مدتي از هم دور بمانيد و سردتر و دورتر از قبل باشيد، اما بي رحمي کردن هيچ چيز را بهتر نخواهد کرد.

 14 

خواسته هاي خود را طلب کنيد. قبل از صحبت کردن با همسرتان، ببينيد چه مي خواهيد به او بگوييد. زود شروع نکنيد به صحبت در مورد خيانت و گريه. در عوض، زمان صرف کنيد تا بازي ترتيب دهيد که در صورت ادامه رابطه، همسرتان بداند که از او چه انتظاري داريد. اين به منزله يک مجازات نيست، بلکه مانند يک برنامه براي حرکت رو به جلو با همديگر است. بگذاريد همسرتان بداند براي ادامه رابطه چه بايد بکند. اين مي تواند شامل موارد زير باشد: رفتن نزد مشاوره با هم و احتمالا جدا از هم، برداشتن گام هاي ملموس براي کشف چيزهايي که دوست داريد با هم انجام دهيد، اختصاص زمان براي برقراري ارتباط هر شب، و يا خوابيدن در اتاق هاي جداگانه تا وقتي که احساس کنيد مي توانيد به راحتي دوباره يک فضاي مشترک داشته باشيد.

 15 

اگر به فکر گرفتن طلاق هستيد، ممکن است بخواهيد هر چه سريعتر يک وکيل بگيريد. هر چه زودتر اين کار را انجام دهيد، موقعيت چانه زني بهتري خواهيد داشت.

 16 

سوالاتي که دنبال جوابهاي آن هستيد را بپرسيد. ممکن است به دنبال جواب واضح باشيد که چرا همسرتان به شما خيانت کرده است. مي توانيد راجع به جزييات سوال کنيد. ولي قبل از پرسيدن هر سوالي دوبار فکر کنيد. سوالاتي بپرسيد که فکر مي کنيد کمک خواهند کرد درک بهتري از رابطه خود پيدا کنيد. با اين حال، از پرسيدن سوالات براي ارضاي حس کنجکاوي تان اجتناب کنيد؛ چراکه پاسخ ممکن است در نهايت بيش از حد به شما صدمه بزند.

 17 

آزمايش بدهيد. هر چند شرم آور است، به محضي که مطلع شديد که همسرتان به شما خيانت کرده است، بايد هر دوي شما بلافاصله آزمايش بدهيد. شما نمي دانيد که شخص سوم ممکن است چه بيماري هايي داشته باشد، و شما نمي دانيد آيا اين بيماري ها به شما منتقل شده يا نه. هر چند همسرتان اصرار کند که اين کار لازم نيست، ولي شما بايد مطمئن شويد که هر دوي شما در خطر نيستيد. ضمنا با اين کار همسرتان سنگيني اعمال خود را نيز درک خواهد کرد.

 18 

به همسرتان گوش بدهيد. هر چند شما احساس مي کنيد در اين رابطه صدمه ديده ايد، به شما خيانت شده است، عصباني هستيد، ولي مهم اين است که بنشينيد و به همسر خود گوش دهيد. شايد اين آخرين کاري است که دوست داريد انجام دهيد ولي براي دريافت حقايق، بايد داستان را از جانب او هم بشنويد تا از احساسات جديد و يا سرخوردگي اش که از آن بي خبر بوديد، آگاه شويد. اين عادلانه نيست که فکر کنيد او سزاوار نيست داستان را به روايت خودش بازگو کند و احساساتش را در اين باره آشکار سازد. هر چند ممکن است شما آماده مواجهه با احساسات همسرتان نباشيد، ولي بايد به او اجازه دهيد حرفهاي خودش را بزند.

 19 

ارتباطات خود را هر روز بهبود بخشيد. هنگامي که شما و همسرتان در مورد خيانت شروع به صحبت مي کنيد، مي توانيد ارتباطات تان را بهبود بخشيد. صادق باشيد، منظم صحبت کنيد، و تا جايي که امکان دارد از غير فعال بودن و تهاجم بپرهيزيد. هر چند ظاهرا پس از آنچه همسرتان انجام داده، اين کار غير ممکن است، ولي اگر مي خواهيد اوضاع به سامان شود، مهم اين است که تا جايي که ممکن است خوب ارتباط برقرار کنيد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4133/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !