آریا بانو

آخرين مطالب

سیب و پرتقال کدام یک سالم‌تر است؟ خانه داري

سیب و پرتقال کدام یک سالم‌تر است؟

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد
پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده است، اما این آنتی اکسیدان را می توان در میوه ها و سبزیجات دیگر مانند سیب نیز پیدا کرد.
سیب و پرتقال دو میوه محبوب و پر استفاده در جهان هستند، اما شاید این پرسش مطرح شود که کدام یک بیشترین میزان مواد مغذی را ارائه می کند؟
احتمالا بارها شنیده اید که با مصرف یک عدد سیب در روز از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهید شد. اما آیا می دانستید این ضرب المثل قدیمی در حقیقت از یک کمپین تبلیغاتی سرچشمه می گیرد؟ پیش از ممنوعیت در آمریکا، سیب به طور عمده برای تولید سرکه سیب استفاده می شد. با اعلام ممنوعیت در سال های دهه 1920، پرورش دهندگان سیب باید روش دیگری را برای فروش محصولات خود پیدا می کردند و از این رو، بازاریابی بر اساس فواید سلامت این میوه را آغاز کردند.
در مقابل، پرتقال مجبور نبوده است برای احیای خود مسیری مشابه با سیب را طی کند اما پرورش دهندگان این میوه با تبلیغات فراوان آن را به عنوان گزینه ای سالم برای آغاز روز معرفی کرده اند.
در ادامه با میزان مواد مغذی موجود در یک فنجان سیب و پرتقال بیشتر آشنا می شویم.
مواد مغذی سیب
یک فنجان سیب حاوی 65 کالری و 13 گرم قند است. این میزان قند برای یک وعده زیاد است، اما همانند بیشتر میوه ها، سیب محتوای قند بالا را با دوز سالم از فیبر متعادل می کند. فیبر به پردازش قند در بدن کمک می کند. یک فنجان سیب 12 درصد از فیبر روزانه مورد نیاز را تامین می کند.
پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده است، اما این آنتی اکسیدان را می توان در میوه ها و سبزیجات دیگر مانند سیب نیز پیدا کرد. یک فنجان از برش های سیب می تواند 10 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه انسان را تامین کند. همچنین، یک فنجان سیب حاوی 5 درصد از کلسیم مورد نیاز شما است. در مورد ویتامین ها و مواد دیگر مانند ویتامین K، پتاسیم و ویتامین های B، سیب از محتوای چندانی برخوردار نیست - بین یک تا چهار درصد.
ممکن است شگفت زده شوید اگر بدانید سیب حاوی یک درصد از پروتئین روزانه انسان است.
مواد مغذی پرتقال
یک فنجان پرتقال دارای 85 کالری و 17 گرم قند است که اندکی بیشتر از آن چیزی است که سیب ارائه می کند. همانند سیب، محتوای قند بالای پرتقال نیز به واسطه فیبر موجود در این میوه متعادل می شود. یک فنجان پرتقال می تواند 17 درصد از فیبر روزانه شما را تامین کند.
پرتقال از نظر ویتامین ها و مواد معدنی آماری قوی ارائه می کند. در یک فنجان پرتقال 160 درصد از ویتامین C و هفت درصد از کلسیم مورد نیاز انسان وجود دارند. همچنین، محتوای پتاسیم و ریبوفلاوین پرتقال تقریبا دو برابر، ویتامین B6 یک و نیم برابر و فولات 14 برابر سیب است.
اگر محتوای پروتئین سیب موجب شگفتی شما شد باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای پروتئین پرتقال در یک فنجان سه برابر بیشتر است و بر همین اساس سه درصد ار پروتئین روزانه را تامین می کند.
خواص سیب,خواص <a href=سیب و پرتقال" />
برای تماشای عکس در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید
منبع : asriran.com





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آموزش کاشت سبزه عید نوروز +تصاویر

طرز تهیه فسنجون مجلسی و نکاتی برای طبخ آن

خوراکی‌ها و غذاهای خیابانی استانبول که به هیچ عنوان نباید از دست داد!

طرز تهیه حلوا در مایکروفر

طرز تهیه کوکی کاتلا

طرز تهیه میلک شیک نوتلا

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس

مدل کاپ کیک جشن الفبا به همراه تزئینات جدید

بهترین مدل‌ ها برای ست کردن شلوار جین سفید

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ

روش تهیه گراتین دوفینوس

10 راه ساده برای جذابیت با پوشیدن پیراهن سفید

طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز

رفع تیرگی زیر بغل با لیزر

سونوگرافی تیروئید چیست و چگونه انجام می شود؟

مراحل رشد کودک 3 ساله

مدل مبل راحتی ترک، چند دقیقه آرامش در اتاق نشیمن!

بهترین مدل های کیک جشن الفبا

کندن‌ کاغذ از سطوح‌ چوبی‌

نسبت سبزی قورمه سبزی

جدیدترین نمونه‌های دسته گل عروس با گل ارکیده

طرز تهیه فالوده کرمانی در منزل

روش زرشکی شدن مربای به و نکاتی برای طبخ آن

10 مدل ایده‌آل آینه کنسول اسپرت برای خانه‌های ایرانی!

زیباترین انواع مدل دسته گل عروس با گل صد تومنی

طرز تهیه شیره خرمالو و خواص آن

آموزش بستن توربان با روسری و شال

ترفندهای ست کردن بلوز و دامن

مواد سازنده روغن زیتون چیست؟

طرز تهیه شله قلمکار نذری به 3 روش

از صفر تا صد آشپزی: مهارت های اولیه برای آشپزی بهتر

چند صبحانه سالم برای بچه های مدرسه ای

برای‌ پاک‌ کردن‌ چربی‌

آشنایی با مهارت های استفاده از چاقو

طرز تهیه دسر موزی

لکه‌گیری‌ فرش‌ و موکت‌

شستن‌ بشقاب ها

طرز تهیه پوره برای غذای کودک

طرز تهیه دسرخامه قهوه

فنون پخت انواع نذری بالای 100 نفر

تزیین سالاد الویه تولد

دسته گل عروس با رز قرمز

طرز تهیه انواع دسر با ژله، خوشمزه و آسان

طرز تهیه پنکیک موز برای یک صبحانۀ سالم و خوشمزه

نظافت‌ قاب‌ عکس‌های‌ طلایی‌

پاک‌ کردن‌ صندلی‌ چرمی‌

طرز تهیه کیک لاوا

بهترین روش استفاده از سبزیجات چیست؟

پیش از تشنگی آب بنوشید!

برای لاغر شدن چقدر ورزش کنیم