آخرين مطالب

سیب و پرتقال کدام یک سالم‌تر است؟ خانه داري

سیب و پرتقال کدام یک سالم‌تر است؟

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد
پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده است، اما این آنتی اکسیدان را می توان در میوه ها و سبزیجات دیگر مانند سیب نیز پیدا کرد.
سیب و پرتقال دو میوه محبوب و پر استفاده در جهان هستند، اما شاید این پرسش مطرح شود که کدام یک بیشترین میزان مواد مغذی را ارائه می کند؟
احتمالا بارها شنیده اید که با مصرف یک عدد سیب در روز از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهید شد. اما آیا می دانستید این ضرب المثل قدیمی در حقیقت از یک کمپین تبلیغاتی سرچشمه می گیرد؟ پیش از ممنوعیت در آمریکا، سیب به طور عمده برای تولید سرکه سیب استفاده می شد. با اعلام ممنوعیت در سال های دهه 1920، پرورش دهندگان سیب باید روش دیگری را برای فروش محصولات خود پیدا می کردند و از این رو، بازاریابی بر اساس فواید سلامت این میوه را آغاز کردند.
در مقابل، پرتقال مجبور نبوده است برای احیای خود مسیری مشابه با سیب را طی کند اما پرورش دهندگان این میوه با تبلیغات فراوان آن را به عنوان گزینه ای سالم برای آغاز روز معرفی کرده اند.
در ادامه با میزان مواد مغذی موجود در یک فنجان سیب و پرتقال بیشتر آشنا می شویم.
مواد مغذی سیب
یک فنجان سیب حاوی 65 کالری و 13 گرم قند است. این میزان قند برای یک وعده زیاد است، اما همانند بیشتر میوه ها، سیب محتوای قند بالا را با دوز سالم از فیبر متعادل می کند. فیبر به پردازش قند در بدن کمک می کند. یک فنجان سیب 12 درصد از فیبر روزانه مورد نیاز را تامین می کند.
پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده است، اما این آنتی اکسیدان را می توان در میوه ها و سبزیجات دیگر مانند سیب نیز پیدا کرد. یک فنجان از برش های سیب می تواند 10 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه انسان را تامین کند. همچنین، یک فنجان سیب حاوی 5 درصد از کلسیم مورد نیاز شما است. در مورد ویتامین ها و مواد دیگر مانند ویتامین K، پتاسیم و ویتامین های B، سیب از محتوای چندانی برخوردار نیست - بین یک تا چهار درصد.
ممکن است شگفت زده شوید اگر بدانید سیب حاوی یک درصد از پروتئین روزانه انسان است.
مواد مغذی پرتقال
یک فنجان پرتقال دارای 85 کالری و 17 گرم قند است که اندکی بیشتر از آن چیزی است که سیب ارائه می کند. همانند سیب، محتوای قند بالای پرتقال نیز به واسطه فیبر موجود در این میوه متعادل می شود. یک فنجان پرتقال می تواند 17 درصد از فیبر روزانه شما را تامین کند.
پرتقال از نظر ویتامین ها و مواد معدنی آماری قوی ارائه می کند. در یک فنجان پرتقال 160 درصد از ویتامین C و هفت درصد از کلسیم مورد نیاز انسان وجود دارند. همچنین، محتوای پتاسیم و ریبوفلاوین پرتقال تقریبا دو برابر، ویتامین B6 یک و نیم برابر و فولات 14 برابر سیب است.
اگر محتوای پروتئین سیب موجب شگفتی شما شد باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای پروتئین پرتقال در یک فنجان سه برابر بیشتر است و بر همین اساس سه درصد ار پروتئین روزانه را تامین می کند.
خواص سیب,خواص <a href=سیب و پرتقال" />
برای تماشای عکس در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید
منبع : asriran.com





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خواص روغن دنبه + میزان مصرف روغن دنبه

طرز تهیه کوفته اسفناج

فنون پخت باقالی + خواص باقالی

خوراک واویشگای بادمجان

طرز تهیه نان سوخاری خانگی

دسرها؛ طرز تهیۀ کِراکِر پنیری

ژله نسکافه

آیا می دانید مضرات نوشابه چیست؟

با انواع نان پیتزا آشنا شوید

40 مدل موی مخصوص بهار مخصوص آقایان

میکاپ؛ آموزش مدل‌های کوتاهی موی زنانه در سال جدید

برنامه ورزشی 3 روزه برای سوزاندن چربی شکم

آشپزی با مرغ؛ طرز تهیۀ ناگت مرغ

طرز تهیه پلو چغاله و مرغ

آموزش شکستن تخم مرغ با یک دست

کیک و شیرینی؛ طرز تهیۀ کیک هویج با کرم مخصوص

آشنایی با خواص آب طالبی

آشنایی با خواص نان جو و سبوس

طرز تهیه نان مغزدار با گردو

تاثیر دیوار شاخص در دکوراسیون

طرز تهیه خورش کدو با مرغ

روش های تهیه مربا شاتوت مفید برای مبتلایان به کم خونی

کوکوی کدو سبز مخصوص

غذای ملل؛ طرز تهیۀ سوفلۀ پنیر

طرز تهیه نان شکلات چیپسی؛ شیرینی نرم و خوشمزه

آشنایی با خاصیت های زعفران

طرز تهیه ایشلی کوکه (نان سنتی تبریز)

سوپ لوبیا سفید

درست‌کردن موی دختربچه‌ها با چند مدل زیبا و ساده

دستور تهیه توفو سوخاری غذای گیاهخواران

اشتباهاتی برای تهیه قهوه با کیفیت

بهترین صبحانه های مخصوص کودکان

آموزش شکستن تخم مرغ با یک دست

سیب و پرتقال کدام یک سالم‌تر است؟

طرز تهیه شربت لیمو عمانی و خواص آن

طرز تهیه کتلت میگو

طرز تهیه سالاد پنیر قالبی

طرز تهیه شیر پسته

خورش لوبیا سفید

زیره پلو

سوپ گوجه فرنگی و نان تست

نان پاپادام هندی

سوپ سبزیجات

آشنایی با خواص روغن ماهی

طرز تهیه پانا کافی کارامل

کیک برنجی کره‌ای یا توکپوکی (떡볶이)

طرز تهیه شیرینی گریپ فروت

کباب لقمه ای

آشپزی با سیب‌زمینی؛ طرز تهیۀ خوراک سیب‌زمینی سوخاری

طرز تهیه پیتزا زبان