آریا بانو

آخرين مطالب

تعظیم رشته های ورزشی به پشتکار بانوان مازنی ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - ساری – ایرنا – درخشش بانوان ورزشکار مازندران دیگر تنها به بالا در افزایش تعداد مدال های ورزشی آنها خلاصه نمی شود و چتر کسب مدال آوری آنان گسترش یافته است و آنها در رشته های ورزشی بیشتری موفق به کسب مدال می شوند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فوتبال ، کاراته ، شطرنج و تکواندو از جمله رشته های ورزشی بودند که مدال آوری بانوان مازندرانی تنها در آنها خلاصه و نام چند ورزشکار به عنوان عضو تیم ملی این رشته ها هر سال تکرار می شد ، تکراری که نشانه سکون و درجا زدن بود.
انجام اقدامات زیرساختی و توجه به ورزش بانوان در چند سال گذشته سبب شد تا مدال آوری برون مرزی بانوان ورزشکار مازندران در سال گذشته رشته های جدیدی را به خود ببیند.
کسب مدال در رقابت های بین المللی کوهنوری قرقیزستان توسط بانوی تنکابنی ، کسب مدال مسابقات کشتی ترکمنستان توسط بانوی مازنی ، مدال آوری بانوان اسکیت باز در رقابت های بین المللی و حضور بانوان ورزشکار این استان در تیم ملی بیلیارد بخشی از پدیده های ورزشی سال گذشته ورزش بانوان مازندران به شمار می رود که روزهای درخشانی برای رشد و شکوفایی ورزش قهرمانی با ابعاد گسترده تر را نشان می دهد .
تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته مازندران بیش از 50 هزار نفر است که بنا به اعلام معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ، آنان در 22 رشته ورزشی عضو تیم ملی هستند .
** باز شدن پای زنان مازندران در رشته های متعدد ورزشی
کارشناس حوزه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تعداد 54 هزار و 696 بانوی ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند ، گفت : پارسال 89 بانوی ورزشکار مازنی به تیم ملی راه یافتند و در میادین جهانی و آسیایی شرکت کردند .
فاطمه حیدری افزود : این بانوان توانستند 87 مدال مسابقات برون مرزی را از آن خود کنند که مربوط به بیشتر از 15 رشته ورزشی بوده است .
وی با اشاره به اینکه پیشتر کسب مدال بانوان ورزشکار مازندران در یکسری رشته ها از جمله تکواندو ، شطرنج و کاراته بود ، ادامه داد : همگام با افزایش حدود 10 درصدی ورزشکاران زن ، تعداد رشته های ورزشی که آنان موفق به کسب مدال شدند ، بیشتر شده است .
این کارشناس ورزش بانوان گفت : در برخی از رشته های ورزشی که در حالت سکون و ایستایی قرار داشتند ، شاهدیم که بانوان با راهیابی به تیم های ملی ، مدال نیز کسب کردند .
وی از کوهنوردی به عنوان یکی از این رشته های نوظهور مدال آور بانوان مازندران نام برد و افزود : بانوی تنکابنی توانست در مسابقات بین المللی کوهنوردی که در کشور قرقیزستان برگزار شد مدال کسب بکند .
حیدری حضور و درخشش یک بانوی کوهنورد در رشته کوهنوردی را از جمله پدیده های مدال آوری ورزش بانوان استان مازندران توصیف کرد .
وی همچنین راهیابی "هانیه فلاح " بانوی مازنی به اردوی تیم ملی بیلیارد را به عنوان بخش دیگری از تازگی های ورزش قهرمانی و مدال آوری این قشر عنوان کرد و افزود : همچنین در یکسری هیات ورزشی نوپای زنان شاهد درخشش و حضور خوب بانوان هستیم .
او افزود : در حالی هیات ورزشی کشتی بانوان اواخر سال گذشته راه اندازی شد که این قشر توانستند گوی درخشش را از مردان کهنه کار کشتی مازندران بربایند .
به گفته این کارشناس ورزش بانوان مازندران ، حضور خانم حاجی کناری در تیم ملی و کسب مدال در مسابقات ترکمنستان نشان از ظرفیت ورزشی بانوان مازنی دارد .
وی به راهیابی 2 بانوی اسکیت باز مازندران در تیم ملی نیز اشاره کرد و گفت : "مژده شعبانی " یکی از این بازیکنان توانست مدال نقره رقابت های بین المللی را از آن خود کند .
** توسعه ورزش قهرمانی با اختصاص تجهیزات
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم با اعلام این که قهرمان پروری بانوان ورزشکار استان دیگر مختص به یک یا چند رشته نیست ، گفت : افزایش عضویت در تیم ملی و رشته های ورزشی از ویژگی های شاخص چند سال اخیر ورزش بانوان استان به شمار می رود .
مریم فرجپور با اشاره به اینکه بانوان مازندران در 22 رشته ورزشی عضو تیم ملی هستند ، افزود : همگام با افزایش آمار ورزشکاران زن در استان ، به دنبال قهرمان پروری و مدال آوری آنان در رشته های مختلف هستیم .
وی گفت : برای این منظور تلاش کردیم تا با دید یکسان ، نگاه و حمایت ویژه تری را به رشته های ورزشی بانوان داشته باشیم .
مسئول امور ورزش بانوان مازندران ، این نگاه را شامل در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات ورزشی برای ورزشکارانی که ظرفیت و توانایی مدال آوری دارند ، اعلام کرد و افزود : با این کار سعی کردیم تا بخشی از مشکلات ورزشکاران که همان کمبود و نبود تجهیزات برای فعالیتشان بود ، کم کنیم .
وی تاکید کرد : این تزریق روحیه به بانوان ورزشکار باعث شده تا اثرات خود را در کسب مدال در بیشتر رشته های ورزشی نشان بدهد .
فرجپور گفت : با این کار به دنبال آن هستیم تا دیگر زنان ورزشکار دست خالی از مسابقات ورزشی بازنگردند و با انگیزه و پرتوان و فارغ از مشکلات در فعالیت های ورزشی حضور یابند .
** هزینه بیش از سه میلیارد ریالی
مسئول ورزش بانوان مازندران از اختصاص اعتبار بیش از سه میلیارد ریالی برای گسترش ورزش پایه و قهرمانی بانوان مازندران در سال جاری خبر داد و گفت : این مبلغ برای خرید تجهیزات و ملزومات ورزشی سالن ها و فضاهای ورزشی هزینه می شود تا در اختیار ورزشکاران زن قرار بگیرد .
فرجپور همچنین از تجهیز و بازسازی سالن های ورزشی به عنوان دیگر اقدامی نام برد که قرار است در راستای توسعه قهرمان پروری و مدال آوری بانوان مازنی امسال انجام شود .
وی امیدوار است در سال جاری و با اقداماتی که انجام می شود علاوه بر افزایش تعداد مدال ، ورزشکاران رشته های بیشتری موفق به کسب مدال شوند .
گزارش از : فاطمه قنبری قادیکلایی
2096/1654

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/41934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!