آریا بانو

آخرين مطالب

توصيه‌هاي پليس درباره خريد‌هاي اينترنتي نوروزي اقتصادي

  بزرگنمايي:

سرهنگ علي نيک نفس افزود : شاهد تبليغات گسترده و زيادي از حراج‌هاي نوروزي در شبکه‌هاي اجتماعي و کانال‌هاي آنها هستيم که با وعده تخفيف ويژه و ارزان به دنبال طعمه مي‌گردند. شهروندان بايد توجه داشته باشند ؛ حتما در خريدهاي اينترنتي از فروشگاه‌هايي خريد  کنند  که داراي نماد اعتماد الکترونيکي باشند.

وي با اشاره به اينکه برخي از فروشگاه‌هاي غير مجاز ممکن است اقدام به جعل اين نماد کنند، خطاب به شهروندان ،  ادامه داد: با کليک کردن بر روي تصوير لوگوي نماد اعتماد الکترونيکي، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده مي‌کنيد، مطمئن شويد که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلي مرورگر شماست نه يک عکس و تصوير از يک مرورگر.  وي با بيان اينکه شهروندان بايد  دقت داشته باشند که صفحه مجوز دار حتما بايد با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد، گفت: حتما آدرس اينترنتي (URL) سايت فروشگاه يا بازار الکترونيکي با آدرسي که در اين صفحه معرفي مي‌شود بايد يکسان باشد.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا افزود:  هموطنان مي توانند دامنه وب سايت فروشگاه مورد نظر خود را در فهرست کسب و کارهاي داراي نماد اعتماد الکترونيکي منتشر شده در سايت نماد اعتماد به آدرس enamad.ir جستجو کنند.سرهنگ نيک‌نفس در بخش دوم توصيه‌هاي خود درگاه‌هاي بانکي براي پرداخت مبلغ خريد را توضيح داد و گفت: شهروندان بايد مراقب باشند تا در هنگام پرداخت وجه خريداري شده به سايت‌هاي فيشينگ ارجاع داده نشوند.

وي با بيان اينکه فيشينگ؛ کپي دقيق رابط گرافيکي وب‌گاه بانکي است که با ورود کاربر به اين صفحه قلابي و وارد کردن اطلاعات بانکي خود در اين صفحه، اين اطلاعات از سوي فيشرها به سرقت مي‌رود، افزود: راه تشخيص سايت‌هاي فيشينگ در قسمت URL سايت کاملا واضح است و کاربران بايد حتما دقت کنند که در کنار آدرس سايت، عبارت https:// ذکر شده باشد.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا،  وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اينترنت بانکي را هم در تشخيص اعتبار سايت اينترنتي، از ديگر موارد تشخيص صفحات جعلي بانکي عنوان کرد و گفت: حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکي خود در درگاه‌هاي بانکي در بستر فضاي وب، از صفحه کليدهاي مجاز استفاده کنند.

سرهنگ نيک‌نفس، تغيير رمز اول و دوم بانکي را در اين فصل ضروري خواند و افزود: شهروندان در خريدهاي نوروزي خود بهتر است رمز اول و دوم بانکي خود را به صورت هفتگي تغيير دهند تا مانع برداشت غير مجاز از حساب بانکي خود شوند.رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا،  با بيان اينکه شاهد تبليغات گسترده کلاهبرداران و سارقان سايبري با ترفند قاليشويي در شبکه‌هاي اجتماعي و وب سايت‌هاي درج آگهي هستيم، گفت: حتما براي تماس با اين مراکز شماره آنها را از 118 دريافت نمائيد و مطمئن شويد که اين قاليشويي داراي مجوز است و سپس قالي و فرش خود را در اختيار آنها قرار دهيد.

سرهنگ نيک‌نفس افزود: هموطنان مي‌توانند به سايت اتحاديه قاليشويان شهر و استان خود مراجعه کرده و ليست قاليشويي‌هاي داراي مجوز را مشاهده کنند.

وي همچنين در خصوص تبليغات اعزام نظافتچي در سايت‌هاي تبليغاتي براي خانه تکاني نوروزي گفت: شهروندان براي خانه تکاني نيز سعي کنند  از شرکت‌هاي معتبر خدماتي که مجوز دارند نيروي کار بخواهند.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا همچنين در خصوص خريد و يا فروش لوازم دست دوم نيز هشدار داد و گفت: خريداران و فروشندگاني که در سايت‌هاي تبليغاتي اقدام به تبليغ کرده‌اند بايد توجه داشته باشند تا در دام مجرمان سايبري نيفتند.وي در توضيح کلاهبرداري‌هاي خريد و فروش کالاي دسته دوم افزود: مثلا مجرم سايبري اقدام به تبليغ يک دست مبل دست دوم با ظاهري خوب و سالم به قيمت بسيار نازل در سايت‌هاي تبليغاتي مي‌کند و از خريداران درخواست مي‌کنند تا وجه مورد معامله را براي وي واريز نمايند تا وي به ارسال کالاي مورد نظر اقدام کند. حتما وجه کالا را بعد از رويت و دريافت کالا واريز نمايند.
براساس گزارش سايت پليس، سرهنگ نيک نفس گفت  : همچنين برخي افراد تحت عنوان خريدار کالاي دسته دوم به خانه شما آمده و به دنبال شناسايي محل و راه‌هاي سرقت از منزل شما مي‌باشند و يا اينکه در يک مکان خلوت با شما قرار مي‌گذارند تا وجه معامله را به شما بدهند در حالي‌که دوستان آنها در آن محل در کمين شما هستند تا آن وجه  را از شما سرقت کنند و يا باج‌گيري کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که یک مدیر موفق رعایت می کند

مغز ما به این کلمات حساس است!

تنبل ها بخوانند!

خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند

این حرف‌ها را به طلاق‌گرفته‌ها نزنید!

اگر افسردگی دارید این دمنوش را بخورید!!

تغییرات هورمونی با نوجوان چه می کند؟

روان شناسی افرادی که نمی‌توانند با واقعیت روبرو شوند

بلوغ و پاسخگویی به سوالات نوجوانان

موبوفوبیا، ترس تازه بشر!

مغز وقت اضطراب!

دوستِ خوب یعنی کسی که...

دچار وسواس مقایسه شده اید؟

این جملات را به افسرده ها نگویید

وقتی ‌عزیزترین آدم‌زندگی ‌به آلزایمر مبتلا می‌شود، باید چه‌کنیم؟

11 تفاوت افراد خیلی موفق با سایر افراد

چرا خانواده تلگرامی یک خانواده منزوی است؟

علائمی که می گویند باهوش تر از حد نرمال هستید

9 عاملی که شما را به آرزوهایتان می رساند

چرا از موفقیت دیگران غمگین و ناراحت میشویم؟

آیا برای خریدهای نوروزی فکر شده عمل می کنید؟

چرا این افکار را باید متوقف کنید؟

چگونه مغز را برای توقف نگرانی تمرین دهیم؟

12 مورد از علائمی که نشان می‌دهد شما باهوش‌تر از آنچه تصور می‌کنید، هستید

چه زمانی به او بگوییم که فرزند خوانده ماست؟

این نشانه ها خبر از افسردگی می دهند

هـرگـز بـرای ایـن مـوارد عـذرخـواهـی نکنیـد

بلوغ زودرس دختران و نگرانی مادران

روزهای تعطیل افسرده می شوید؟

آیا بوتاکس، افسردگی را درمان می کند؟!

چگونه یک همسفر خوب پیدا کنید؟

رازهای برخورد با تنبلی

چگونه از افسردگی در تعطیلات نوروز جلوگیری کنیم؟

راهکارهایی برای تغییر دادن شخصیت تان

عوامل استرس زا در محل کار و اثر آن روی جسم و روان

آیا طب سوزنی می‌تواند افسردگی را درمان کند؟

از زود قضاوت کردن هایت خسته شده ام

نقش ژنتیک در توانایی رهبری و مدیریت

چطور جلوی استرس را بگیریم؟

استرس و کاهش وزن

منفی‌ باف‌ ها موفق نمی‌شوند

چشم‌زخم خرافه است یا واقعیت دارد

چروفوبیا، ترس از شاد بودن و شادی کردن

راهکارهایی برای پیروزی بی استعدادها!

به استقبال کدام استرس برویم؟

درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی

نشانه‌های اعتماد به نفس بالا

4 راه برای بررسی حافظه در منزل

چطور باهوش تر از آنچه هستید به نظر بیایید؟

روش های درمان وسواس