آریا بانو

آخرين مطالب

جمعیت هلال احمر اعلام کرد

کمک 2 میلیون تومانی به زلزله زدگان کرمانشاه آغاز شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران - جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای، جزئیات واریز کمک هزینه دو میلیون تومانی خرید لوازم ضروری خانگی برای 30 هزار خانواده‌ زلزله‌زده کرمانشاهی که مسکن آنها از سوی بنیاد مسکن به عنوان تخریبی نوع یک و دو شناسایی شده را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، در متن اطلاعیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر در خصوص واریز کمک هزینه خرید لوازم خانگی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه آمده است: پس از تجمیع بانک‌های اطلاعاتی و ارزیابی‌های فراوان، نحوه هزینه کرد باقیمانده کمک‌های مردمی به جمعیت هلال احمر برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.
«زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان‌ 1396 حادثه تلخی بود که خاطر همگان را آزرد و خانواده‌های بسیاری را به سوگ نشاند. از همان ابتدای حادثه جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادی کار خود را آغاز کرد و هنوز نیز در کنار مردم کرمانشاه حضور دارد تا تسکینی برای آلام حادثه‌دیدگان باشد».
*هزینه 300 میلیارد تومانی برای اسکان زلزله زدگان
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: این نهاد مردمی بر حسب وظیفه ذاتی خود و برای رسیدگی به نیازهای فوری زلزله‌زدگان تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان برای اسکان اضطراری، توزیع مواد غذایی، بهداشت و درمان اضطراری، پشتیبانی نیروهای امدادی و سایر موارد لازم از منابع داخلی خود هزینه کرده که هیچ کدام از محل مشارکت‌های مردمی نبوده است.
« این بدان معناست که برای نخستین بار ریالی از کمک‌های مردمی صرف وظایف ذاتی و امدادی هلال احمر نشده است».
* کمک 63 میلیارد تومانی مردم به زلزله زدگان
در بخش دیگری از اطلاعیه هلال احمر آمده است: از همان ابتدای حادثه سیل، کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی به سوی شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور روانه شد که وظیفه این نهاد را سنگین‌تر کرد. بالغ بر 70 هزار تن کالای نقدی جمع‌آوری شد که همگی به جز برخی کالاهایی که در شأن مردم زلزله زده نبود، به تدریج و بر حسب نیاز به منطقه ارسال و توزیع شد. میزان کمک‌های نقدی به حساب مشارکت‌های مردمی جمعیت هلال احمر نیز تاکنون از مرز 63 میلیارد تومان گذشته که تقریبا حدود سه برابر میزان کمک‌های مردمی در زلزله بزرگ قبلی است.
در اطلاعیه هلال احمر اضافه شده است: با توجه به استفاده از منابع مردمی برای نیازهای اساسی مردم زلزله‌زده خارج از وظایف جاری جمعیت هلال احمر و همچنین عدم شفافیت لازم در تشخیص خانوارهای آسیب دیده، کمک‌های نقدی مردم به تدریج و برحسب نیاز مورد استفاده قرار گرفت. ابتدا خانواده‌هایی که فردی را از دست داده بودند به ازای هر فوتی مبلغ پنج میلیون تومان دریافت کردند و خانواده‌هایی که در ایام بحرانی زلزله فرزندی نصیب‌شان شده بود نیز به همین مقدار هدیه دریافت کردند. پس از آن بخش‌هایی از کمک‌های مردمی در راستای رسیدگی به افراد ضایعه نخاعی و ارائه خدمات پیشرفته توانبخشی مورد استفاده قرار گرفت.
« با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی توسط بنیاد مسکن، پیش از عید نوروز حدود 30هزار خانواده‌ای که خانه‌هایشان تقریبا به صورت کامل تخریب شده بود، مبلغ 300 هزار تومان عیدی دریافت کردند. اکنون نیز پس از رایزنی‌های متعدد با مردم منطقه، مسئولان محلی، نمایندگان مجلس در استان کرمانشاه و همچنین مسئولان اجرایی آن استان تصمیم گرفته شد تا مبلغ دو میلیون تومان به خانواده‌های مذکور (30 هزارخانواده) جهت خرید لوازم اصلی منزل مثل کولر و یخچال (با توجه به آغاز فصل گرما) تعلق گیرد.
« پیش از این قرار بود تا با مشارکت شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی، اجناس مذکور خریداری و سپس در میان مردم زلزله‌زده توزیع شود. اجرای این طرح با مشکلاتی همراه شد. نخست اینکه هزینه کرد مبلغ کمک‌های مردمی بدین شکل در یک سازمان تحت نظارت، نیازمند طی تشریفات قانونی از جمله برگزاری مناقصه و... است که زمان زیادی را طلب می‌کند. دوم اینکه هیچ شرکتی به تنهایی توان تولید حدود 30 هزار قلم جنس را در مدت زمانی مناسب نداشت و مشارکت میان شرکت‌های متعدد نیز مشکلات دیگری را به همراه داشت».
هلال احمر در این اطلاعیه تاکید کرد: علاوه بر همه موارد توزیع این مقدار جنس در مدت زمانی کوتاه میسر نبود. از طرفی برخی از خانواده‌ها ممکن بود که به برخی از این اجناس نیازی نداشته باشند. مجموع این مسائل باعث شد تا با توجه به در دسترس بودن بانک اطلاعاتی خانوارهای آسیب‌دیده با شماره حساب سرپرست خانوار از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، کمک هزینه اقلام مذکور به حساب آنها واریز شود تا بتوانند برحسب نیاز خانواده خویش نسبت به خرید اجناس اقدام کنند.
* جزئیات کمک به زلزله زدگان
«هزینه در نظر گرفته شده برای هر خانوار دو میلیون تومان است که بر اساس خرید اقلام زیر در نظر گرفته شده است: کولر آبی کوچک یا پرتابل مناسب برای کانکس و محیط‌های کوچک جهت مقابله با شرایط فصل تابستان با حداقل قیمت 250 تا حداکثر قیمت 450 هزارتومان در بازار، یخچال تا سقف 12 فوت برای تامین شرایط نگهداری از مواد غذایی در فصل تابستان مناسب برای محیط‌ های کوچک و شرایط برق منطقه با حداقل 800 هزار و حداکثر قیمت یک میلیون و 100 هزار تومان در بازار، فرش شش متری 700 شانه مناسب برای استفاده در کانکس و اتاق‌های کوچک با حداقل قیمت 500 تا حداکثر قیمت 700هزار تومان در بازار.
* واریز کمک هزینه به زلزله زدگان آغاز شد
در بخش دیگر اطلاعیه هلال احمر آمده است: واریز کمک هزینه خرید اقلام مذکور (یا سایر نیازهای مردم) از روز یکشنبه 9 اردیبهشت برای 30 هزار خانواده‌ای که از سوی بنیاد مسکن به عنوان تخریبی نوع یک و دو شناسایی شده‌اند، آغاز شده است. امیدواریم ظرف حداکثر یک هفته واریز مبالغ مذکور به حساب همه سرپرستان خانوارها به اتمام برسد. لازم است خانوارهای مشمول طرح، برای دریافت این مبلغ تا یک هفته آینده صبر کنند و به شعب جمعیت هلال احمر مراجعه نکنند.
« تعداد اندکی (کمتر از 5 درصد) از سرپرستان خانواده‌ها شماره حسابی در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارند. این خانواده‌ها چنانچه در لیست بنیاد مسکن وجود داشته باشند و پس از طی مهلت یک هفته‌ای واریز، مبلغی به حساب آنها نیامده باشد، می‌توانند نام، کد ملی و شماره حساب سرپرست خانواده خود را به شعب جمعیت هلال احمر کرمانشاه اعلام یا آن را به شماره 30002700 پیامک بزنند یا با شماره 112 تماس بگیرند. در صورت تطابق نام و کد ملی آنها با لیست اعلامی بنیاد مسکن، مبلغ مذکور در مرحله دوم به حساب آنها واریز خواهد شد. اقدامات لازم برای شناسایی آنها از سوی جمعیت هلال احمر نیز در حال انجام است».
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 زخمی داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
*3377*3063

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/43371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود