آریا بانو

آخرين مطالب

احتمال حضور بانوان وزنه بردار ایران در بازی های آسیایی ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- «ریحانه طریقت» نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری با اشاره به احتمال حضور بانوان وزنه بردار در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از شناسایی و مذاکره با چند مربی خانم خارجی برای سرمربیگری تیم های ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، به طور حتم یکی از اتفاقات مهم ورزش ایران در سال جاری، حضور دختران وزنه بردار ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2018 آسیا در «اورگنج» ازبکستان بود.
جایی که «پارمیدا محمودیان»، «الناز باجلانی»، «مهدیه کلالی» و «سیده نرگس میرزکی» برای نخستین مرتبه در تاریخ ورزش ایران در یک میدان بین المللی به روی تخته رفتند و نخستین رکوردهای وزنه برداری زنان ایران را به نام خود ثبت کردند.
رقابت های وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا روزهای 3 تا 10 اردیبهشت در شهر اورگنج ازبکستان برگزار شد.
تیم دختران ایران در نخستین حضور بین المللی خود در عرصه رقابت های بین المللی با کسب 234 امتیاز در رده نهم نوجوانان آسیا قرار گرفت که در بخش انفرادی پارمیدا محمودیان (دسته 58 کیلوگرم) با مجموع 102 کیلوگرم ششم شد، الناز باجلانی (دسته 63 کیلوگرم) با مجموع 143 کیلوگرم در مکان پنجم قرار گرفت، مهدیه کلالی (دسته 69 کیلوگرم) با مجموع 102 کیلوگرم به مقام هشتم رسید و در نهایت سیده نرگس میرزکی (دسته به اضافه 75 کیلوگرم) در مجموع 109 کیلوگرم در مکان هفتم ایستاد.
طریقت که از اوایل سال گذشته به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری انتخاب شده، طی این مدت با حمایت فدراسیون، فعالیت های چشمگیری را برای راه اندازی وزنه برداری ایران داشته که به طور حتم نقش او در راه اندازی وزنه برداری بانوان ایران، انکار ناپذیر است.
وی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف اصلی حضور تیم دختران ایران در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبکستان، اعلام حضور بین المللی بود و از سوی دیگر برخی مصوبات همچون تایید لباس بانوان را از فدراسیون بین المللی باید می گرفتیم که به همه این اهداف رسیدیم.
طریقت اظهار داشت: در داخل کشور نیز هر چند برخی علاقه زیادی برای حضور در این عرصه داشتند، اما امیدوار به انجام این کار نبودند که با شجاعت و حمایتی که «علی مرادی» رییس فدراسیون داشت، خوشبختانه، تیم دختران ایران بدون هیچ مشکلی در مسابقات آسیایی حضور یافت.
وی با اشاره به اینکه مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا به نوعی تحت تاثیر حضور دختران محجبه کشورمان بود، تصریح کرد: نمایندگان کشورمان در این مسابقات بدون هیچ حاشیه ای، وزنه های مورد نظر را ثبت کردند و نگرانی هایی که در این زمینه وجود داشت، برطرف شد. برخی مشکلاتی که ورزشکاران ایران از نظر لباس در رشته هایی همچون تکواندو، جودو و یا کشتی دارند، در وزنه برداری وجود ندارد.
وی که به عنوان مربی دختران وزنه بردار ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا در ازبکستان حضور داشت، افزود: بعد از این مسابقات، اکنون دیگر هدف ما صرف حضور در مسابقات نخواهد بود چرا که در بخش مردان در رده های سنی جوانان و بزرگسالان قهرمان جهان و در نوجوانان نایب قهرمان جهان هستیم و این موضوع برایمان اهمیت دارد که دختران وزنه بردار تصور نداشته باشند که فقط در مسابقات حضور داشته باشیم، اما رقبا واهمه ای از ما نداشته باشند.
طریقت تصریح کرد: بانوان وزنه بردار باید همانند مردان، باید به گونه ای در مسابقات حضور قدرتمند داشته باشند که حریفان نگران شوند و به همین دلیل برای رسیدن به این اهداف به زمان و اردوهای تمرینی مرتب نیاز داریم تا ضمن انجام بدنسازی و آموزش مربیان، کاری اصولی برای وزنه برداری بانوان انجام شود.
وی با اشاره به وجود مربیان مرد طراز اول وزنه برداری در ایران گفت: با وجود همین مربیان، تیم های وزنه برداری ایران در سطح جهان قهرمان می شوند و به نظر می رسد که این مربیان می توانند به وزنه برداری بانوان نیز کمک کنند.
نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری با اشاره به برگزاری نخستین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی کشور در بهمن ماه امسال در رده های سنی نوجوانان و جوانان گفت: در این مسابقات و در اردوها اگر با پدیده و استعداد خوبی در این رشته روبه رو شدیم، برای حضور در مسابقات آینده بین المللی برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی از برنامه ریزی فدراسیون برای توجه به رده های سنی نونهالان خبر داد و یادآور شد: هر چند یکی از اهداف کنونی فدراسیون حضور بانوان در رقابت های بین المللی است، اما با حمایت از رده های سنی نونهالان، برنامه ریزی بلند مدتی را طرح ریزی کرده ایم، چرا که برای پرورش قهرمانان نیاز به زمان داریم.
طریقت خاطر نشان کرد: نخستین کلاس آموزشی وزنه برداری بانوان دوم مرداد ماه سال 96 برگزار و بعد از 9 ماه نخستین تیم دختران به مسابقات بین المللی اعزام شدند. این موضوع نشان داد که ظرفیت وزنه برداری در بین بانوان و دختران ایرانی خیلی خوب است و برای رسیدن به اهداف نیاز به حمایت، بودجه و توسعه زیر ساخت ها داریم.
وی از احتمال حضور بانوان برای نخستین مرتبه در رشته وزنه برداری در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا خبر داد و گفت: «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک، مجوز حضور بانوان را به فدراسیون داده اما برای جمع و جور کردن تیم، زمان کمی باقی است چرا که اردوی تیم مردان از قبل از عید آغاز شده و برای آماده سازی تیم بانوان فرصت کافی نداریم.
طریقت یادآور شد: با توجه به اینکه بحث مدال آوری در بازی های آسیایی برای کاروان و ورزش ایران، اهمیت فراوانی دارد، علاقه نداریم که تیم وزنه برداری بانوان تنها به عنوان یک شرکت کننده در جاکارتا حضور یابد و به همین دلیل بحث و بررسی در این مورد در حال انجام است و باید تصمیم گیری کنیم.
وی در خصوص به خدمت گرفتن مربیان طراز اول جهان برای تیم های وزنه برداری بانوان ایران گفت: چند مربی خانم خارجی شناسایی و مذاکراتی با آنها انجام شده که در صورت توافق یکی از آنها به ایران خواهد آمد. از سوی دیگر یکی از برنامه های فدراسیون تربیت و آموزش مربیان خانم در وزنه برداری است.
مربی تیم وزنه برداری نوجوانان دختر ایران ادامه داد: چیزی که وزنه برداری بانوان اکنون به آن احتیاج دارد، صبر و حوصله است و باید با طمانینه کار را دنبال کنند و با حمایتی که مسوولان و به خصوص معاونت بانوان وزارت ورزش از این رشته دارد، به طور حتم به اهداف خود خواهیم رسید.
وی همچنین گفت: این موضوع را قبول ندارم که با حضور نخستین تیم وزنه برداری دختران تابویی شکسته شد، چرا که اصلا تابویی وجود نداشت؛ پیش از این وزنه برداری بانوان در کشور نبود، اما اکنون با راه اندازی آن متوجه شدیم که چه ظرفیت و استعدادهای خوبی در ورزش کشورمان وجود دارد.
طریقت تصریح کرد: همانطور که نمایندگان وزنه برداری مردان ایران با اسم «یا حسین» و ائمه اطهار برروی تخته مدد می گیرند، بانوان وزنه بردار نیز می توانند چینن کاری را انجام دهند و این امر می تواند تبلیغ بسیار خوبی برای فرهنگ جامعه ما باشد.
وی ادامه داد: در پیکارهای وزنه برداری نوجوانان دختر آسیا، نوع جدیدی از لباس وزنه برداری زنان را معرفی کردیم که مورد تایید فدراسیون بین المللی نیز قرار گرفت و دختران وزنه بردار کشورمان نیز با آن لباس بر روی تخته حاضر شدند و این موضوع می تواند معرف خوبی برای فعالیت زنان مسلمان سراسر دنیا باشد.
نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: فدراسیون بین المللی وزنه برداری 192 عضو دارد که 190 کشور بدون هیچ مشکلی در بخش بانوان فعالیت دارند و برخی از بانوان قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک با وجود داشتن چند فرزند به این موفقیت دست یافته اند.
وی با اشاره به رشد و توسعه وزنه برداری با وجود علاقمندان و استعدادهای فراوان این رشته در سطح کشور، خاطر نشان کرد: در مسابقات وزنه برداری نوجوانان دختر آسیا در ازبکستان تنها با چهار نفر حضور پیدا کردیم و اگر با ترکیب کامل هشت نفر می رفتیم، تیم ایران در رده چهارم قرار می گرفت.
طریقت بیان داشت: فعالیت ها و شاخص های مورد نظر وزنه برداری بانوان طی این مدت برروی نمودار مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه بدن های ملی پوشان حاضر برای رشته های دیگری است در زمینه بدنسازی وزنه برداری باید تلاش بیشتری داشته باشند و ضمن آنکه این رشته باید در سطح کشور همگانی شود و به طور حتم در سال های آینده می توانیم امید داشته باشیم که به مدال های بین المللی دست یابیم.
ورزشی**1067**1368

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/44645/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس